Mode & Beauty alle pijlers

SPF

28-06-2010 09:02 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke factor gebruiken jullie voor in NL (als jullie die al gebruiken)?

Ik ben van plan straks een flesje met 10 te nemen, lijkt me voldoende (al heb ik wel een lichte huid)

Ik heb voor vakantie 20 genomen, omdat de zon daar toch sterker is en er wordt gezwommen e.d.
Die dermatoloog had wel gelijk, je beschermt jezelf tegen de stralen die je laten verbranden met zonnebrandcrème, maar die stralen maken je ook bruin. Een overdosis stralen is alleen minder waarschijnlijk met een hoge factor.
Ik zien factor 50 en 60 voorbij komen, wist niet eens dat dat bestond

Op m'n gezicht gaat een dagcrème met factor 15. En voor de rest gebruik in in het begin van de zomer factor 8 en naarmate ik bruiner wordt factor 4. Ik bruin heel snel, verbrand zelden tot nooit, huidtype 4.
quote:Jody schreef op 28 juni 2010 @ 09:57:

Op m'n gezicht gaat een dagcrème met factor 15. En voor de rest gebruik in in het begin van de zomer factor 8 en naarmate ik bruiner wordt factor 4. Ik bruin heel snel, verbrand zelden tot nooit, huidtype 4.

Ik wist niet dat mensen dat nog gebruikte! Dacht dat het na Club Tropicana wel was afgeschaft

Maar ik gebruik factor 30 (huidtype 2): wil niet verbranden en niet als een rozijn/met huidkanker eindigen. Dan maar wat minder bruin. Op mijn benen smeer ik iets minder (15), want die kleuren amper. Maar met 15 zijn ze toch nog beschermd.
Ik heb juist pas staan twijfelen tussen 30 en 50, had 30 uiteindelijk meegenomen.

Hoor ik later van mn vader dat een collega gigantisch is verbrand doordat ie heel de dag buiten gewerkt had in de zon en ingesmeerd had met factor 20.

Mijn vader gaf mij een pluim dat ik hoger gekozen had, 50 vond ie ook wel veel, omdat ik de warmste momenten toch vermijd.
Ik ga nooit lager dan SPF 30. Ik hoef sowieso niet zo nodig poepiebruin te worden, da's zo 1997.
Op m'n benen en de rest van m'n onderlijf gebruik ik factor 20.

Op m'n armen en borst factor 8.

Op m'n gezicht sowieso 15 (creme) en die smeer ik gedurende de dag bij met factor 2.

Op m'n neus gebruik ik weer factor 50 omdat die heel snel verbrandt en ik sproeten krijg.
Precies, Elmira.

Het klopt wat hij zegt, hij heeft ook niet gezegd om me niet in te smeren!

Al hoefde het niet als je even boodschappen doet en zo, maar wel als je echt langer in de zon bent.

Eerlijk gezegd heb ik nog niks gesmeerd, omdat ik al veel moeite heb de pigmentatie op gang te krijgen en ik voor wat acne juist zonder iets de zon moet voelen.

Op mijn borstkas zie je amper wat en op mijn schouders/bovenrug is het rood (maar is ook wat gevoeliger door acne-gel)

Maar wil nu wel wat smeren, is de huid ook wat minder gevoelig.

Ik wil maar een licht tintje trouwens, hou niet van zo'n verlepte costa-brava huid.
@ El_lebel, mijn benen hebben de zon ook nog niet gezien. Ik kan nu eenmaal niet altijd met korte broek lopen en hou er eerlijk gezegd ook niet van. Maar ik denk dat bij iedereen de benen minder kleuren, omdat de huid er anders is en het komt toch minder in de zon.
Ik heb mijn armen nu verwend met de SPF 20, had zaterdag al een fles gekocht. (al is het maar voor mijn gemoedsrust)
quote:noahtb schreef op 28 juni 2010 @ 10:52:

Op m'n armen en borst factor 8.

Op mijn borst(kas) gebruikt ik juist een hoge factor (30), omdat dat bij mij hele gevoelige huid is die snel rimpelt. Krijg je zo'n lekkere perkament huid van, *gruwel*...
quote:Ksenija schreef op 28 juni 2010 @ 11:17:

Precies, Elmira.

Het klopt wat hij zegt, hij heeft ook niet gezegd om me niet in te smeren!

Al hoefde het niet als je even boodschappen doet en zo, maar wel als je echt langer in de zon bent.

De Kankerbestrijding waarschuwde dat de zon zo sterk is dat je niet langer dan 15 min onbeschermd in de zon mag. Als ik naar mijn supermarkt loop, ben ik al met al wel 25 min buiten. Dus zelfs dan smeer ik me in. Misschien ben ik een beetje para, maar ik wil mijn huid sparen.
Noa; je benen en onderlijf zijn toch meer afgedekt van de zon?

Ik zou dan denken dat je die juist minder moet beschermen enje armen en zo meer.
Ik vraag me dan af hoelang er tussen die 15 min in de zon en de volgende keer moet zitten. Of is het 15 min per dag, lijkt me niet toch?
Blijft de vraag hoe vaak jullie jezelf insmeren?

Is dat 1 keer per dag, 1x per zoveel tijd (op het strand dan, en zo ja, hoeveel is die tijd tussen het smeren dan)?

Als jullie gezwommen hebben, en je zelf afgedroogd, smeren jullie je dan weer opnieuw in, of niet, "omdat het waterproof is"?

Veel gemaakte fout: creme van vorig jaar "is toch nog wel goed". Niet dus, factorbescherming is vele malen lager.

Wat doen jullie met de huid na het zonnen, behalve douchen?
Ik smeer hier 1 x en later nog eens.

Op vakantie na het zwemmen herhalen, als ik niet direct naar binnen ga. Waterproof bestaat ook niet, hoor.

Douchen doe ik niet gelijk erna en bij voorkeur ook eens niet (bij zout water) ik smeer erna niks op.

Krijg je alleen een drogere huid van, volgens de derma.

(klopt ook wel, het lijkt erna nog droger)

Maar ik heb vroeger wel after sun gebruikt, voelt wel lekker.

Maar ik wil niet allerlei cremepjes erop hebben, heb een gevoelige huid.

Liever wat puurder (de dag erna smeer je toch weer zonnebrand)

Gebruik alleen wel wat voor op mijn buik op recept.

After sun is ook een commercieel iets. wat beschadigd is kan niet gerepareerd worden en het kan niet de bruining verlengen. Voelt alleen misschien wat lekker aan.
Ik gebruik voor gezicht en decolleté factor 45 en voor de rest van mijn lijf factor 30. Ik ben een type 2, maar eigenlijk meer type 1,5.
quote:Jody schreef op 28 juni 2010 @ 09:57:

Ik zien factor 50 en 60 voorbij komen, wist niet eens dat dat bestond

Op m'n gezicht gaat een dagcrème met factor 15. En voor de rest gebruik in in het begin van de zomer factor 8 en naarmate ik bruiner wordt factor 4. Ik bruin heel snel, verbrand zelden tot nooit, huidtype 4.Het lijkt mij een misverstand dat wanneer je bruiner bent dat je je dan minder hoeft te beschermen tegen de zon.
quote:hanZie schreef op 28 juni 2010 @ 17:08:

[...]

Het lijkt mij een misverstand dat wanneer je bruiner bent dat je je dan minder hoeft te beschermen tegen de zon.Je kan dan wel wat meer hebben, omdat je huid al wat gewend is. Maar uiteraard ook dan smeren.
quote:Ksenija schreef op 28 juni 2010 @ 16:15:

Ik smeer hier 1 x en later nog eens.

Op vakantie na het zwemmen herhalen, als ik niet direct naar binnen ga. Waterproof bestaat ook niet, hoor.

Douchen doe ik niet gelijk erna en bij voorkeur ook eens niet (bij zout water) ik smeer erna niks op.

Krijg je alleen een drogere huid van, volgens de derma.

(klopt ook wel, het lijkt erna nog droger)

Wat enorm slecht is voor je huid.

quote:

Maar ik heb vroeger wel after sun gebruikt, voelt wel lekker.

Maar ik wil niet allerlei cremepjes erop hebben, heb een gevoelige huid.

Liever wat puurder (de dag erna smeer je toch weer zonnebrand)

Gebruik alleen wel wat voor op mijn buik op recept.

After sun is ook een commercieel iets. wat beschadigd is kan niet gerepareerd worden en het kan niet de bruining verlengen. Voelt alleen misschien wat lekker aan.

Wat beschadig is valt er van af, het zg. vervellen.

Het niet verzorgen van je huid na zon en zout is op zijn zachtst gezegd onverstandig te noemen.
Je hoeft het niet na te verzorgen. Zout is gezond, om juist er wat langer op te laten en een smeersel doet verder amper wat. (behalve invetten) Nooit gehoord dat iemand het aanraad, behalve fabrikanten. Allerlei rotzooi achter mekaar erop smeren is ook niet gezond (voor iedereen).
quote:i2Paq schreef op 28 juni 2010 @ 13:50:

Veel gemaakte fout: creme van vorig jaar "is toch nog wel goed". Niet dus, factorbescherming is vele malen lager.

Is dus niet waar... Er is onderzoek naar gedaan en de "factor" is na een jaar nog nagenoeg gelijk.

Zelf gebruik ik met factor 60 voor m'n gezicht en 30 tot 60 voor m'n lichaam. Ik blijf sowieso zoveel mogelijk uit te zon, omdat ik het te warm vind en ik zuinig ben op m'n huid.
quote:Antoinette1980 schreef op 28 juni 2010 @ 18:52:

[...]

Is dus niet waar... Er is onderzoek naar gedaan en de "factor" is na een jaar nog nagenoeg gelijk.

Zelf gebruik ik met factor 60 voor m'n gezicht en 30 tot 60 voor m'n lichaam. Ik blijf sowieso zoveel mogelijk uit te zon, omdat ik het te warm vind en ik zuinig ben op m'n huid.

Ik ben reuze benieuwd naar dat rapport.

Heb je misschien een linkje, ik krijg namelijk van diverse bronnen toch echt hele andere informatie.
quote:Ksenija schreef op 28 juni 2010 @ 18:25:

Je hoeft het niet na te verzorgen. Zout is gezond, om juist er wat langer op te laten en een smeersel doet verder amper wat. (behalve invetten) Nooit gehoord dat iemand het aanraad, behalve fabrikanten. Allerlei rotzooi achter mekaar erop smeren is ook niet gezond (voor iedereen).

Dat jij er nog nooit van gehoord hebt wil niet zeggen dat het een commercieel advies is.

Daarnaast stel ik nergens dat je er "Allerlei rotzooi achter mekaar" op moet smeren.

Verzorgen is iets anders dan domweg iets smeren.

Net zoals mensen denken dat een body-lotion eenzelfde werking heeft als een aftersun.

Maar goed, je vraagt wel advies over welk factor te gebruiken op vakantie maar ander advies doe je af als onzin.

Je zegt dat je een lichte huid hebt, welk huidtype als ik vragen mag en waar gaat de vakantie naar toe?

Factor 20 lijkt mij, mocht je huidtype 1 heb, aan de weinige kant.
Ik krijg uitslag van smeersels + zon Zit dus zoveel mogelijk in de schaduw, af en toe 10-15 minuten zon. Gelukkig is de temperatuur nu zo lekker, dat dat ook gewoon kan.
Later is nu
quote:i2Paq schreef op 28 juni 2010 @ 18:55:

[...]

Ik ben reuze benieuwd naar dat rapport.

Heb je misschien een linkje, ik krijg namelijk van diverse bronnen toch echt hele andere informatie.

Consumentenbond heeft dat getest.

Die diverse bronnen zijn de verkopers? Dat zou een boel verklaren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven