vriendin in de prostitutie

15-06-2010 10:10 580 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet even niet goed hoe ik moet reageren of wat ik er van moet denken.

Al pratend over "vrienden" in het algemeen meent een collega dat ze een vriendin van me kent. Hoe en wat maakt even niet uit, maar ze beweert dat die vriendin "mannen ontvangt". Ik geloof het niet: keurig, zedig, bijna op het preutse af uit een gezin waar dit niet binnen de normen en waarden (enge woorden....) zou passen.

Sta dus half die collega te beschuldigen van het beschimpen van een vriendin van me, tot die collega een website opent waarop mijn vriendin haar diensten aanbied.

Ik sta perplex, want dit lijkt me zóó niet bij haar te passen.

En erger nog, ik weet me even geen raad hoe ik hier nou mee om moet gaan! Ik weet ook niet hoe ik het moet omschrijven, en wil ook hier niemand aanvallen, maar ik vind betaalde sex zó ranzig dat ik er niet mee wil worden geassocieerd. Ik zou niet graag met haar gezien worden als ze één van haar klanten op straat tegen komt ofzo.

Ik snap het ook gewoon niet omdat het een hele slimme meid is die ook op een "normale" manier haar geld kan verdienen. Waarom doet ze het dan? Wat moet ik nou zeggen als ik haar weer spreek? Hoe moet ik reageren?

Update: Lees alsjeblieft het héle topic door om de ontwikkelingen te lezen, er zijn zo hier en daar wat posts die bovenstaande nuanceren, uitleggen en ook het vervolg weergeven.
Viva la vida
.
Ik vind een beroep dat algemeen geaccepteerd wordt en een beroep waar wel vaak stiekem over gedaan wordt niet met elkaar te vergelijken. Het is niet zo dat ik de persoon zelf niks vind, ik wil gewoon helemaal niet mee doen met het stiekeme. Aangezien het beroep voor mij als vriendin kennelijk verborgen had moeten worden, betekent het al dat er stiekemheid alom is.
quote:lindy schreef op 27 juni 2010 @ 19:06:

Ach, we zullen wel zien hoever de hypocrisiemeters uitslaan wanneer eigen dochters aan het hoereren slaan. Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die dat een goed idee zullen vinden.Zie het al voor me: "Hey mam, we hebben vandaag een beroepskeuzetest gedaan, en uit de mijne kwam dat de prostitutie misschien wel wat voor me is, leuk he!". "Komt doordat ik een representatief uiterlijk heb, uitstekende communicatieve vaardigheden en ondernemingszin".
lindy en vl43nder, blijkbaar hebben jullie in een elkaar een gedeelde humor gevonden.

Mijn ouders weten het en zullen vast bij mijn geboorte niet gedacht hebben dat dit in de toekomst zou gaan gebeuren.

Deze mensen zijn intelligent, hebben beiden een goede baan op internationaal gebied en zien mij het liefst gelukkig.

Ik denk (nee, ben ervan overtuigd) dat dit heel wat van hen gevergd heeft, ondanks dat ik er wel over kan praten. Ik leef dus niet in het stiekeme.

In plaats van jullie bovenstaande zogenaamd gevatte opmerkingen had je natuurlijk ook kunnen vragen hoe dat is gegaan. Maar ik begrijp dat die interesse er niet is.

Dat mag, maar waarom zou je je dan op een sarcastische manier mengen in een discussie waar je toch niets over wilt weten?
quote:Vl43inder schreef op 27 juni 2010 @ 18:55:

Als ik er achter zou komen dat mijn vriendin in de prostitutie zou zitten dan zet ik de vriendschap op een laag pitje. Eigenlijk net als dat ik er achter zou komen dat ze er een minnaar naast haar vent op na zou houden.

Wat ik me afvroeg: zou je in dat geval niet eerst aan haar vragen waarom ze in die wereld zit, of waarom ze bepaalde dingen doet, ipv meteen een conclusie te trekken?
quote:Baba schreef op 27 juni 2010 @ 22:41:

lindy en vl43nder, blijkbaar hebben jullie in een elkaar een gedeelde humor gevonden.

Mijn ouders weten het en zullen vast bij mijn geboorte niet gedacht hebben dat dit in de toekomst zou gaan gebeuren.

Deze mensen zijn intelligent, hebben beiden een goede baan op internationaal gebied en zien mij het liefst gelukkig.

Ik denk (nee, ben ervan overtuigd) dat dit heel wat van hen gevergd heeft, ondanks dat ik er wel over kan praten. Ik leef dus niet in het stiekeme.

In plaats van jullie bovenstaande zogenaamd gevatte opmerkingen had je natuurlijk ook kunnen vragen hoe dat is gegaan. Maar ik begrijp dat die interesse er niet is.

Dat mag, maar waarom zou je je dan op een sarcastische manier mengen in een discussie waar je toch niets over wilt weten?

Als ze het niet aan jouw ouders had verteld, was het dan niet makkelijker voor je geweest? Ligt er natuurlijk aan hoeveel contact iemand met zijn/haar ouders heeft. Bij relatief weinig "bij elkaar op bezoek gaan" had je jouw privéleven wel privé kunnen houden schat ik zo.
.
Ik begrijp niet hoe je kunt zeggen dat het werk wat die vriendin van Quattro doet niet zinvol is. Natuurlijk is het een groot gemis wanneer dat soort intimiteit niet haalbaar is voor iemand en ik vind het oprecht mooi dat er vrouwen zijn die dit alsnog bieden. Wat me opvalt is dat diegenen die ertegen zijn het alleen over lust hebben. Voor veel mannen is seks wel degelijk ook intimiteit.

Ik heb een vriendin die een tijdlang in de prostitutie heeft gezeten. Ze heeft in die periode er regelmatig met me over gepraat, oa over haar verbazing hoeveel mannen in feite niet zozeer iemand zochten om "te kunnen lozen" maar die intimiteit misten in hun leven en soms ook in hun relatie. Voor vrouwen die dit werk vrijwillig doen is de relatie met klanten vaak in feite heel gelijkwaardig grappig genoeg. Ik denk ook dat een deel het niet alleen om het geld doet, ik weet iig dat dat voor haar gold alhoewel het in eerste instantie wel het uitgangspunt was. Het bleek veel interessanter te zijn dan dat.

Ik heb het voordat het zo dichtbij kwam nooit veroordeeld. Ik vind het afschuwelijk voor vrouwen die het niet vrijwillig doen maar vrouwen die zelf die keuze maken en daarachter staan, daar heb ik alle respect voor. Het zegt voor mij verdomd weinig over iemands normen en waarden.

In sommige culturen en tijden stond prostitutie in hoog aanzien. Het stiekeme wat er nu omheen hangt ligt niet aan het beroep maar aan mensen die het bij voorbaat veroordelen. In dat geval zou ik ook geen zin hebben om er uitgebreid over te beppen. Ik zeg niet dat je het niet mag veroordelen maar om dan te zeggen dat stiekem erover doen dus betekent dat er wat mis mee is, vind ik de foute conclusie.
.
Lindy, ik kan het me moeilijk voorstellen hoe ik op zo'n moment zou reageren. Ik weet zeker dat ik het in eerste instantie helemaal niet leuk zou vinden en nee, mijn eerste beroepskeuze voor mijn kind zou het niet zijn.

Ik kan me wel heel goed voorstellen van bijv. Baba's ouders dat je het accepteert. Als het een keuze uit noodzaak zou zijn, zou ik natuurlijk ingrijpen. Als het een oprecht vrijwillige keuze zou zijn, natuurlijk niet. En dan hou ik nog net zoveel van mijn kind. Uiteindelijk zijn het dan toch haar leven en haar keuzes en heb ik dat te respecteren.
quote:elleinspe schreef op 15 juni 2010 @ 10:13:

Ik bedoel maar ze verdient op een eerlijke manier haar geld.

Misschien zit ze in de financiële problemen en is dit de snelste manier.

Jij hoeft het toch niet te doen!Eens.
En ik vind het zelf leuk en interessant om Baba's bijdragen te lezen juist doordat ze persoonlijk en individueel zijn. Ik kan me voorstellen dat in een vrij algemene discussie je juist wil laten zien dat het toch een stuk minder zwart wit in elkaar steekt. Dus ik deel de ergernis niet.
quote:lindy schreef op 27 juni 2010 @ 23:24:

En hoewel jij schijnt te denken dat het allemaal over jóu gaat, Baba, nee, dus. Nee hoor, ik geef alleen een schets van mijn situatie, dus blaas niet zo hoog van de toren. Straks val je er nog van af

En hoewel jij schijnt te denken dat het allemaal over jóu gaat, Baba, nee, dus. Ik heb het over al die 'moet allemaal kunnen'-mensen hier die ik nog wel eens wil horen als hun eigen dochter op een dergelijke manier het geld verdient. Pas dán kun je het over tolerantie en acceptatie hebben, maar die zal dan een stuk minder prominent aanwezig zijn, vermoed ik zo.Ik zou er idd grote problemen mee hebben als mijn mini2 de prostitutie in zou gaan. En ik zal me er vast uiteindelijk bij neer (moeten) leggen, maar niet nadat ik alles geprobeerd heb om haar er uit te halen.

Ik heb het over al die 'moet allemaal kunnen'-mensen hier die ik nog wel eens wil horen als hun eigen dochter op een dergelijke manier het geld verdient. Pas dán kun je het over tolerantie en acceptatie hebben, maar die zal dan een stuk minder prominent aanwezig zijn, vermoed ik zo.

Ik denk dat je wat dit betreft gelijk hebt.

Maar het feit blijft dat je hier niet achter komt, omdat het niet zo geaccepteerd is dat mensen snel zullen zeggen dat hun dochter ook in de prostitutie zit.
Sinds mijn post van zaterdagnacht is er alweer heel wat geschreven, en ik wil toch even reageren:quote:Baba schreef op 27 juni 2010 @ 10:06:

Ndh:

Ten eerste reageerde ik in een vorige reactie op xxxlondon en niet op jou. Dat zij niet weet wat er in haar omgeving gebeurt lijkt me een feit, aangezien ze bepaalde onderwerpen bewust niet bespreekt.

Verder vind ik dat je erg gefrustreerd overkomt in je laatste berichten, wat me totaal niet nodig lijkt.

Ik denk dat ik hier maar afhaak.@ Baba: Ik probeer - als ik reageer naar iemand persoonlijk altijd naar die persoon te verwijzen door (zoals ook hier) de post te beginnen met een "@" met daarachter de naam. Weet iedereen voor wie het bedoeld is.

Ow, en je mag vinden dat mijn reacties gefrustreerd overkomen. Jammer dat je niet verteld waarom je dat vind.quote:quattro35 schreef op 27 juni 2010 @ 10:23:

[...]

Erg verhelderende reactie van je. Ik begrijp nu ook precies het hoe en waarom van jouw houding en handelen richting die vriendin van jou.

De echtgenoot van mijn kennis weet uiteraard van haar werk, haar familie niet. Als ik jouw reactie lees dan is mij weer duidelijk hoe onverdraagzaam en kleingeestig sommige mensen zijn.

Maakt jouw hele topic in één keer begrijpelijk.@ Quattro35Jammer dat je mijn zienswijze niet kan zien als "anders dan de jouwe" maar indirect als onverdraagzaam en kleingeestig betitelt.

Als die "kennis" zo trots is op haar werk, wat is het dan toch raar dat ze dat trotse gevoel niet kan delen met haar ouders of familie!? Zij moeten toch van haar houden om wie ze is, niet om wat ze doet?! Dat is wat hier steeds geroepen wordt als er onbegrip is voor prostituees. Overigens ben ik van mening dat het spreekwoord "je houdt van je kind, als is het van de galg gedropen" zeker in dit geval op zou moeten gaan.

Ik ben trots op wie ik ben en wat ik doe.

Ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik mensen zou moeten voorliegen om ze te vriend te houden. Als het niet bevalt hoe ik in elkaar zit, dan liever geen contact. Nu moet ze dus, zo trots als die "kennis" van je is, liegen over haar werk en over hoe haar denkbeelden zijn om te zorgen dat haar familie haar nog steeds leuk blijft vinden. Wat een krampachtige situatie lijkt me dat.

Wat lijkt het me verschrikkelijk als je zelf zo "ruim denkend" bent, dat je leugens moet vertellen om bij die onverdraagzame en kleingeestige familie in de gunst te blijven.quote:xxxlondon schreef op 27 juni 2010 @ 11:44:

[...]

Tja, Quatro..ik hou gewoon niet van betaalde sex al dan niet in de hulpverleningssfeer. Ik hou niet van hoeren, ik hou niet van hoerenlopers. Ik hou niet van de schijnwereld die eromheen zit, ik wil geen geheimhoudingsplicht oplegd krijgen en ik wil geen vriendin die de een beroep uitoefent waar de nadruk enkel en alleen op geld en/of sex ligt. Niets meer en niets minder, kwestie van smaak. Ik mag potdorie toch wel mijn eigen vrienden uitkiezen?@ xxxlondon: Ik begrijp (volgens mij) precies wat jij bedoelt met "schijnwereld". Schreef er hierboven al een beetje over: Als iemand zelf de bewuste keuze maakt om in de prostitutie te gaan, en daar helemaal achter te staan, waarom dan die leugens naar de omgeving?

Als je prostituee bent, "met hart en ziel" dan ga je jezelf verloochenen door je anders voor te doen dan je bent naar familie/vrienden. Je houd de schijn op anders te zijn dan je in werkelijkheid bent.

Wat zal die kennis van Quattro35 op zo'n familie-dag (verjaardag, kerst oid) vertellen wat ze voor werk doet? Hoe reageert ze als het gesprek op prostitutie komt?

Die schijnwereld bedoelen we denk ik allebei.

[quote:Baba schreef op 27 juni 2010 @ 12:10:

[...]

Wat heerlijk dat jij en ndh niet tot mijn vriendenkring behoren!

Want ik ga namelijk graag met mensen om die een ander waarderen om wie ze zijn, en niet veroordelen om wat ze doen.@ Baba: Wat iemand doet hangt samen met wie iemand is. Iemand die gek is op dieren zal niet in een slagerij gaan werken.

Wat je doet komt voort uit wie je bent.

Ik ga primair graag om met mensen die gewoon eerlijk zijn over wie ze zijn en wat ze doen. Ik ben gek op dieren, ben geen slager, maar kan bewondering op brengen als iemand dat vak met hart-en-ziel uitoefent. Ik kan geen enkel begrip opbrengen als hij zou verzwijgen dat ie slager is, alleen maar om mijn vriendje te kunnen zijn. Dan vind ik het een leugenachtige achterbakse minkukel. De beeldvorming dat het dan een leugenachtige, achterbakse dieren vermoordende minkukel is, komt dan voort uit de teleurstelling over de persoons levensovertuiging: Ik belieg en bedrieg je zodat je anders over me denkt dan ik daadwerkelijk ben.

Als jij blij bent dat je niet tot mijn vriendenkring behoort, omdat ik eerlijkheid en openheid hoog in het vaandel heb (en je dus in vriendschap in alle eerlijkheid affakkel op je beroep, je kledingkeuze of de manier waarop je auto rijdt) dan ben ik daar ook heel blij om... quote:Kleintjecool schreef op 27 juni 2010 @ 12:18:

[...]

om je 1e zin dan he. En laatste zin: helemaal met je eens!@ KleintjecoolKan ik concluderen dat ook jij dus mensen mensen graag waardeert om wie ze zijn, en veroordeelt niet wat ze doen? Heel extreem voorbeeld hoor, maar ik heb in de geschiedenisboeken gelezen dat Hitler een geweldige man was, zeer charmant, intelligent en humoristisch. Prima man, niet veroordelen wat ie doet (deed..) natuurlijk.

Wat je doet hangt toch samen met je levensovertuiging?!quote:liselore schreef op 27 juni 2010 @ 12:15:

[...]

Jij werkt in de zorg??? Misschien moet je dan ook eens naar de mensen luisteren in de zorg......

Het gaat niet over neuken om iets te genezen, dat dat op doktervoorschrift mag. Wat absurd, hoe verzin je het.

Het gaat over gewone mensen met ook gewone gevoelens van lust, die op geen enkele andere manier bevredigd kan worden....

Of verleen jij dat dienstje als je een meneer staat te wassen?@ Liselore: Bedankt dat je mijn stelling zo grondig bevestigt: het gaat dus niet om "medicinaal-neuken" maar om het bevredigen van een "behoefte".

Sex is geen behoefte: eten, drinken en ademhalen, dat zijn behoeften! Een mens gaat niet dood zonder sex. (Je behoefte doen, en dan doortrekken is weer een ander verhaal.)

Zoals ik al eerder schreef moet iedereen vooral zelf weten wat ie doet, maar laten we prostitutie nou vooral niet zien alsof het "een hoger doel dient".

Overigens vind ik dat je door het woord "dienstje" te gebruiken het "bevredigen van gewone mensen met gewone gevoelens, die op geen geen enkele andere manier bevredigd kunnen worden" de "nobele taak" van het "laten klaarkomen" enigszins denigrerend benadert, terwijl je in een toon schrijft alsof je mij daarvoor juist bekritiseert. quote:traincha2 schreef op 27 juni 2010 @ 19:03:

[...]

Nee......in financiele zin dan he??? Jezelf een luxere levensstijl aanmeten@ Traincha2 Jezelf een luxere levensstijl aanmeten kun je ook door een andere baan (erbij) te nemen. Je hoeft geen hoer te worden om "wat meer geld" te verdienen! Je kunt er voor kiezen, maar er zijn andere manieren om meer geld binnen te krijgen.quote:lindy schreef op 27 juni 2010 @ 19:06:

Ach, we zullen wel zien hoever de hypocrisiemeters uitslaan wanneer eigen dochters aan het hoereren slaan. Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die dat een goed idee zullen vinden.@ Lindy: Ik ben het geheel met je eens!quote:Baba schreef op 27 juni 2010 @ 22:41:

Even inline het grapje verder uitbouwen: Je geeft gewoon je dochter op haar sodemieter als ze met een loverboy in zee gaat: "Dom kind, je had al dat geld zelluf moeten houden!"

Geef ze eens de keus: zal ik er uit stappen, of niet. Kijk eens wat ze zeggen. Je krijgt support van ze omdat ze waarschijnlijk bang zijn je als dochter kwijt te raken

Ik denk dat elke "goede ouder" zijn kind graag gelukkig wil zien, maar dat betekent niet dat ze automatisch gelukkig zijn met de keuzes die hun kind maakt. Soms zullen ze zich bij keuzes neer moeten leggen, uit angst hun kind "kwijt te raken".

Uitzonderingen bevestigen de regel! Ik schreef je al eerder dat ik hiervoor grote bewondering heb, maar dat ik je keus ansich blijf veroordelen.

Je kunt het natuurlijk ook vertellen, gewoon als reactie op mijn OP of de andere posts, zeker als dat verhaal jouw visie ondersteunt of onderbouwd.

Ik herinner me een sarcastische opmerking over dat je blij bent geen vrienden te zijn met mij en .....

Applaus-smiley er zelfs bij. Sarcasme over-en-weer, lijkt me geen probleem.@Baba: ik heb even inline gereageerd.
anoniem_104649 wijzigde dit bericht op 28-06-2010 12:33
Reden: typo
% gewijzigd
Viva la vida
Quattro, ik wil je graag antwoord geven maar wil dat niet op dit topic/forum zetten. Ik schrik van alle hardheid en oordelen en beschuldigingen. Je ziel mag je wel verkopen (advocaat van kinderkiller/drugdealer) maar je lichaam niet. Ik las rechtuit hebzucht aan mijn adres. Misschien wel, maar spullen zijn contant per bank en "wit" betaald en daar slaap ik heerlijk van en het luxe leven is voor mij vrijheid. Ik neem mijn zieke vriendin graag een weekendje mee uit, betaal het rijden/onderhouden van een autootje voor iemand en help hier en daar waar ik kan. Hebzucht of niet, het maakt mij gelukkig.

XXXLondon: ik word een beetje benauwd van je posts. Er lijkt uit te lezen dat jij er zeker van bent dat niemand in je omgeving een dame bezoekt of werkt in de sector. Je zou de eerste zijn.

Gefeliciteerd.
PS ndh,

je schrijft dat seks geen behoefte is, en dat is het ook niet.

Wel is klaarkomen (kramp in balzak) echt een behoefte voor veel mannen. Zij hebben lichamelijk pijn. (lastig als je gehandicapt bent, gelukkig helpt het lichaam deze mensen door de natte droom). Ook is meer dan bewezen dat een knuffel/aandacht een behoefte is voor normaal functioneren. Eenzaamheid is verschrikkelijk en contact voor deze mannen een droom. Het gaat niet altijd om neuken hoor bij hoerenlopers.

http://www.volkskrant.nl/ ... s_primaire_levensbehoefte

http://www.peuteren.nl/ba ... raken_voorkomt_geweld.php
escorgot wijzigde dit bericht op 28-06-2010 17:52
Reden: links toegevoegd
% gewijzigd
quote:ndh86 schreef op 26 juni 2010 @ 23:05:

@ 4wheelsand1heart:

Ik kan een heleboel mooie nuances aanbrengen, maar "keihard gesteld": ja, daar zou het uiteindelijk wel op neergekomen zijn.

ow, en denk je nu echt dat mensen nog eerlijk zijn tegen jou?

Je verbrak de vriendschap dus na 17 jaar als ze niet gestopt was?

Kippevel......
quote:4wheelsand1heart schreef op 26 juni 2010 @ 22:38:

Dus als jouw vriendin van 17 jaar lang er voor gekozen had om het toch te blijven doen (ipv zoals nu ermee stopt) had je haar uit je vriendenkring geknikkerd?Dit was de vraag. (nog steeds kippevel...)
quote:minny schreef op 15 juni 2010 @ 16:03:

Zouden ze ook een man ontslaan als hij een hoerenloper blijkt te zijn? Een rare situatie. De escort wordt veroordeeld, en de klant niet. Terwijl er toch sprake is van een soort overeenkomst tussen beide partijen: de ene levert een - in dit geval - seksuele dienst in ruil voor geld. Of geldt er voor de escort andere regels dan voor klanten?
World of Warcraft: Legion
Ook ik schrik wel van de onverdraagzaamheid hier. Ndh, waarom vraag je anderen om jou gewoon te zien als iemand met een afwijkende mening (terecht) maar kan je je vriendin niet zo zien? Nota bene één van je beste vriendinnen waar je al 17 jaar vriendschap mee deelt. Je bent zonder meer bereide om haar uit je vriendenkring te mikken als ze haar leven indeelt op een manier die jou niet aanstaat. Het is je goed recht, maar ik vind het erg kort door de bocht allemaal.
Opinions are like assholes. Everybody has one.

En hoewel jij schijnt te denken dat het allemaal over jóu gaat, Baba, nee, dus. Ik heb het over al die 'moet allemaal kunnen'-mensen hier die ik nog wel eens wil horen als hun eigen dochter op een dergelijke manier het geld verdient. Pas dán kun je het over tolerantie en acceptatie hebben, maar die zal dan een stuk minder prominent aanwezig zijn, vermoed ik zo.We hebben het hier niet over kinderen, maar over volwassen mensen die hun eigen keuzes maken. En nee: ik zou er niet gelukkiger van worden als mijn dochter op vrijwillige basis de prostitutie in zou gaan, maar het gaat er niet om waar ik gelukkig van wordt, maar waar zij gelukkig van wordt. En dat geldt ook voor de vriendin, die in de prostitutie zit.
b]@ Traincha2 Jezelf een luxere levensstijl aanmeten kun je ook door een andere baan (erbij) te nemen. Je hoeft geen hoer te worden om "wat meer geld" te verdienen! Je kunt er voor kiezen, maar er zijn andere manieren om meer geld binnen te krijgen.[/b]

Ja, dat kan allemaal maar sommigen kiezen daar nou eenmaal niet voor. Het is niet voor niks dat studentes hun toevlucht nemen tot allerlei escort gerelateerde activiteiten.
quote:hans66 schreef op 28 juni 2010 @ 21:02:

[...]

Een rare situatie. De escort wordt veroordeeld, en de klant niet. Terwijl er toch sprake is van een soort overeenkomst tussen beide partijen: de ene levert een - in dit geval - seksuele dienst in ruil voor geld. Of geldt er voor de escort andere regels dan voor klanten?Doorgaans wel, aangezien men er een stuk milder tegenover staat als een man weleens naar een prostituee is geweest. Maar een vrouw die vertelt weleens een keer seks voor geld te hebben gehad, al was het maar één keer, wordt vaak keihard veroordeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven