verzekeren huisdier, de voors en tegens..
zaterdag 22 mei 2010 om 20:52
vanmorgen voor de 2e keer in een maand met onze lieve maar onhandige labrador naar de dierenarts geweest..had een takje in haar oog gehad en een beschadiging..dus weer een consult en 2 zalfjes verder.
Toen we haar net in huis hadden hebben we een klein beetje onderzocht wat een huisdierenverzekering inhield en het leek ons toen niet nodig..inmiddels zijn we een aantal rekeningen verder dus overwegen we het opnieuw,maar eerst even hier de meningen peilen..
- wie heeft er een huisdierverzekering,waar heb je die afgesloten en waar moet ik op letten ( er staat veel op internet,maar is alles even betrouwbaar?)
Toen we haar net in huis hadden hebben we een klein beetje onderzocht wat een huisdierenverzekering inhield en het leek ons toen niet nodig..inmiddels zijn we een aantal rekeningen verder dus overwegen we het opnieuw,maar eerst even hier de meningen peilen..
- wie heeft er een huisdierverzekering,waar heb je die afgesloten en waar moet ik op letten ( er staat veel op internet,maar is alles even betrouwbaar?)
zaterdag 22 mei 2010 om 20:58
Tegenwoordig vallen die uitsluitingen hartstikke mee, er is nogal wat veranderd de laatste tijd. Voor mij een reden om nu verzekeringen af te sluiten.
De HEMA heeft een goeie, maar daar loont het om goed te zijn in administratie want je haalt er het meeste uit als je maar een keer per jaar je declaraties indient. Zulke orde is niets voor mij, dus ik het proteq, die vergoeden ook hartstikke veel.
De HEMA heeft een goeie, maar daar loont het om goed te zijn in administratie want je haalt er het meeste uit als je maar een keer per jaar je declaraties indient. Zulke orde is niets voor mij, dus ik het proteq, die vergoeden ook hartstikke veel.
I only get one shot at life - so I shoot to kill

Ik heb geen idee waar we hem hebben afgesloten, mijn man heeft het geregeld op advies van onze verzekeringsagent. Onze pup is nu bijna een half jaar en we hebben nu de premie voor de eerste 2 jaar er al uit, (en dat alleen al door een aanhoudende blaasontsteking) dus ik ben erg blij dat wij het wel gedaan hebben.
Bij mensen dient een verzekering vooral om de extreem hoge kosten van bijvoorbeeld een ziekenhuisopname te kunnen dekken.
Huisdieren laat je over het algemeen niet opnemen in een ziekenhuis voor bijvoorbeeld een peperdure chemokuur. De gewone kosten van de dierenarts en eventueel een operatie door de dierenarts kan je prima zelf dekken door maandelijks een klein bedrag opzij te zetten zoals zusenzo ook al voorstelt. Mocht je dier dan de komende 10 jaar zonder medische kosten vrolijk door het leven gaan dan kan je van dat geld iets anders leuks doen. Bij een verzekering ben je het geld in dit geval sowieso toch kwijt.
Huisdieren laat je over het algemeen niet opnemen in een ziekenhuis voor bijvoorbeeld een peperdure chemokuur. De gewone kosten van de dierenarts en eventueel een operatie door de dierenarts kan je prima zelf dekken door maandelijks een klein bedrag opzij te zetten zoals zusenzo ook al voorstelt. Mocht je dier dan de komende 10 jaar zonder medische kosten vrolijk door het leven gaan dan kan je van dat geld iets anders leuks doen. Bij een verzekering ben je het geld in dit geval sowieso toch kwijt.
zaterdag 22 mei 2010 om 21:10
OK, de meningen zijn erg verdeeld dus..maar heel erg bedankt voor jullie supersnelle reacties!
@musicath, het maakt idd wat voor karakter je hond heeft, die van ons is zoals ik al schreef een onhandige lomperd, die af en toe de meest idiote stunts uithaalt ( en toch hou ik van d'r )
dus ik verwacht nog wel meer bezoekjes aan de dierenarts de komende jaren...ze is nu net 1
over huisdierenpotjes..het idee is natuurlijk leuk maar als ze binnen nu en een half jaar d'r poot breekt heb ik nog niet genoeg gespaard om haar te kunnen laten behandelen uit mijn " huisdierenpotje"
@musicath, het maakt idd wat voor karakter je hond heeft, die van ons is zoals ik al schreef een onhandige lomperd, die af en toe de meest idiote stunts uithaalt ( en toch hou ik van d'r )
dus ik verwacht nog wel meer bezoekjes aan de dierenarts de komende jaren...ze is nu net 1
over huisdierenpotjes..het idee is natuurlijk leuk maar als ze binnen nu en een half jaar d'r poot breekt heb ik nog niet genoeg gespaard om haar te kunnen laten behandelen uit mijn " huisdierenpotje"
zaterdag 22 mei 2010 om 21:44
Tja, lastig verhaal is het altijd. Grote operaties kunnen zo 1500 euro gaan kosten en die zie je natuurlijk niet altijd van te voren aankomen. Een huisdier kan ook zo onder een auto lopen en wat breken of op een andere manier gewond raken. De kosten kunnen dan erg oplopen.
De 2 goede (én eerlijke!!!) dierziektenverzekeringen die ik ken zijn proteq en petplan. Het kan best zijn dat er meerdere zijn, maar pas ajb op met andere verzekeringen. Ik heb een keer mee gemaakt dat een pup die verzekerd was, met zoals bijna altijd een maand wachttermijn, na 31 of 32 dagen ziek werd. Hoge koorts was het belangrijkste symptoom. De verzekering wilde natuurlijk alle gegevens hebben en wilde niet uitkeren. Uiteindelijk gebeld waarom niet: omdat de pup al eerder koorts gehad had. Ja ja.... sinds wanneer is voor een hond 38,6 koorts... Tja, als je er zo weinig verstand van hebt, moet je het ook niet gaan verzekeren.
Petplan heeft altijd een actie: 1 maand gratis verzekeren via de dierenarts (moet de dierenarts wel goedgekeurd zijn door Petplan, niet elke praktijk mag het weggeven), daarna kan je zelf kiezen of je de verzekering door wil zetten of niet.
Volgens mij heeft proteq een actie met ¤ 10,- korting. Ik vind deze acties leuk, maar moet niet de reden zijn voor het afsluiten van een verzekering.
De 2 goede (én eerlijke!!!) dierziektenverzekeringen die ik ken zijn proteq en petplan. Het kan best zijn dat er meerdere zijn, maar pas ajb op met andere verzekeringen. Ik heb een keer mee gemaakt dat een pup die verzekerd was, met zoals bijna altijd een maand wachttermijn, na 31 of 32 dagen ziek werd. Hoge koorts was het belangrijkste symptoom. De verzekering wilde natuurlijk alle gegevens hebben en wilde niet uitkeren. Uiteindelijk gebeld waarom niet: omdat de pup al eerder koorts gehad had. Ja ja.... sinds wanneer is voor een hond 38,6 koorts... Tja, als je er zo weinig verstand van hebt, moet je het ook niet gaan verzekeren.
Petplan heeft altijd een actie: 1 maand gratis verzekeren via de dierenarts (moet de dierenarts wel goedgekeurd zijn door Petplan, niet elke praktijk mag het weggeven), daarna kan je zelf kiezen of je de verzekering door wil zetten of niet.
Volgens mij heeft proteq een actie met ¤ 10,- korting. Ik vind deze acties leuk, maar moet niet de reden zijn voor het afsluiten van een verzekering.
zondag 23 mei 2010 om 12:23
Ik heb m'n beide honden bij Proteq verzekerd. Vooral voor de jongste heb ik m'n premie voor de komende tig jaar er al uit. Ik heb ook nog wel een spaarpotje achter de hand, maar ben toch erg blij met de verzekering. Die paar tientjes premie per maand kun je incalculeren bij je vaste lasten. Als je opeens geconfronteerd wordt met een rekening van honderden of misschien wel duizenden euro's is het erg fijn als je dat geld grotendeels terugkrijgt. Proteq heeft duidelijke voorwaarden en tot nu toe zijn ze altijd snel geweest met uitbetalen.

woensdag 26 mei 2010 om 14:31
Hier ook onze hond verzekerd bij protec, en super tevreden!!
Je krijgt netjes 80 % van de rekeningen terug en ook snelle uitbetaling.
Waarschijnlijk scheelt het wel wat voor ras je hond is.
Wij hebben een klein hondje die weinig raseigen kwaaltjes heeft dus is ie nergens voor uitgesloten,maar vrienden van ons hebben een engelse bulldog en die was dus bijna niet te verzekeren omdat er te veel uitgesloten werd.
Ook bij grote honden worden bijv vaak de knieen en heupen etc niet vergoed omdat dat vaak kan voorkomen bij die rassen.
Dan is het mischien beter om zelf wat opzij te leggen.
Je krijgt netjes 80 % van de rekeningen terug en ook snelle uitbetaling.
Waarschijnlijk scheelt het wel wat voor ras je hond is.
Wij hebben een klein hondje die weinig raseigen kwaaltjes heeft dus is ie nergens voor uitgesloten,maar vrienden van ons hebben een engelse bulldog en die was dus bijna niet te verzekeren omdat er te veel uitgesloten werd.
Ook bij grote honden worden bijv vaak de knieen en heupen etc niet vergoed omdat dat vaak kan voorkomen bij die rassen.
Dan is het mischien beter om zelf wat opzij te leggen.
woensdag 26 mei 2010 om 14:35
mmmm, misschien is het voor een hond sneller rendabel? Wij hebben twee katten die niet verzekerd zijn......en ook echt nog nooit iets hebben gehad. Nu zijn het binnenkatten, wat al een verschil is met avontuurkatten die altijd buiten zijn. Zou in ons geval echt weggegooid geld zijn geweest.
Ik zou eerder zelf geld opzij zetten.
Ik zou eerder zelf geld opzij zetten.

woensdag 26 mei 2010 om 21:35
Niet alleen flinke ingrepen als operaties kosten veel geld, ook relatief onschuldige kwaaltjes kunnen enorm in de papieren lopen. Ons hondje heeft een blaasontsteking. Eerst urineonderzoek en antibiotica. Toen kwam het terug dus opnieuw onderzoek en antibiotica. Nog niet weg, dus doorverwezen naar de dieren-uroloog en dat werd een echo, een urinepunctie en een nieuwe kuur. We zijn inmiddels al 600 euro kwijt en dan laten we het dure urinedieet volledig buiten beschouwing. Tot september moet hij antibiotica blijven slikken en tot die tijd zal hij maandelijks gewogen worden en wordt tevens maandelijks zijn urine onderzocht. In september krijgt hij dan opnieuw weer een echo en een punctie. Ik verwacht dat we uiteindelijk 1200 a 1300 euro kwijt zullen zijn. Voor een "simpele blaasontsteking" dus!
zondag 30 mei 2010 om 20:28
Heb goede ervaringen met Proteq dier & zorg. Kat was al 8 toen ik m ging verzekeren en ze betalen veel dingen. Kostte me 155 euro per jaar, dus goed te doen. Ik vind dat je verantwoordelijk bent voor de gezondheidszorg voor je dier en vind dus een verzekering eigenlijk eerste noodzaak. Of je moet voldoende cash op de bank hebben. Je kan zo plotseling voor een kostenpost komen te staan van 800 euro.....je moet er niet aan denken dat je je dier de zorg niet kunt geven omdat je niet verzekerd bent.
maandag 28 juni 2010 om 18:47
quote:mylenevalerie schreef op 22 mei 2010 @ 21:30:
Ik weet dat er half juli overal voor een dierenverzekering wordt geadverteerd. Ik zal eens na vragen of daar een leuke aktie/korting aan vast zit. MV, weet je toevallig al welke dierenverzekering dit is? Ik zit er aan te denken om mijn hond (je weet wel, die leuke zwarte cocker) te verzekeren omdat we toch af en toe tegen onverwachte kosten aan lopen.
Ik weet dat er half juli overal voor een dierenverzekering wordt geadverteerd. Ik zal eens na vragen of daar een leuke aktie/korting aan vast zit. MV, weet je toevallig al welke dierenverzekering dit is? Ik zit er aan te denken om mijn hond (je weet wel, die leuke zwarte cocker) te verzekeren omdat we toch af en toe tegen onverwachte kosten aan lopen.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
maandag 28 juni 2010 om 18:50
Ja ze zijn al aan het adverteren. Staat in alle kranten en dagbladen en overal op internet zie ik de reclame.
Dit is mijn kat;
http://www.denationalekattenverzekering.nl/home/
Even bij home kijken, je hebt het ook voor honden. Volgens mij de link van mij en dan ipv katten honden invullen.
Onderaan mijn link staat ook die van honden.
Dit is mijn kat;
http://www.denationalekattenverzekering.nl/home/
Even bij home kijken, je hebt het ook voor honden. Volgens mij de link van mij en dan ipv katten honden invullen.
Onderaan mijn link staat ook die van honden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.