zieke poes

30-06-2010 09:12 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
eergister deed mijn poes raar. ze bleef steeds op 1 plek liggen en als ze ten kreeg kwam ze maar moeizaam overeind! ik heb het even aangekeken maar ben toen ik zag dat ze aan het kwijlen was en der mond steeds open en dicht deed toch maar naar de dierenarts geweest. dat was gister..de dierenarts zag dat der tong aan de voorkant helemaal rood was en ze heeft 40,5 graden koorts. ik heb antibiotica en pijnstillers gekregen. nu kan ze of een blaar op der tong hebben wat zweert of de niesziekte. heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt??
Komt ze buiten? Heeft ze geen vergif gegeten.

Sterkte iig
misschien een bijen/wespensteek in haar tong? (en dan een heftige reactie)

sterkte, vervelend altijd zieke dieren.
Houd vooral met dit weer goed in de gaten dat ze niet uitdroogt. Je kunt dit checken door haar nekvel wat omhoog te halen en weer los te halen. Het hoort direct weer op zijn plaats terug te schieten, als het omhoog blijft staan of langzaam zakt dan heeft ze vocht nodig. (Als ze zelf niet wil drinken, kun je wat water in haar mond druppelen met bijv. een nat keukenpapiertje.
Wat zielig .. Idd katten verwaarlozen zichzelf een beetje als ze ziek zijn. Je kunt ook water geven met een pipet of spuit.

Mijn kat wilden namelijk echt niet drinken of eten toen hij ziek was, dus het was met een beetje dwang.

Heel veel beterschap voor de poes!
het is een binnenpoes
Hetzelfde heeft één van mijn katten een paar weken geleden gehad. 2x met een week ertussen ofzo. Ook kwijlen (echt hele plassen), stil in een hoekje zitten, heel zielig een klein beetje mauwen. Duurde een paar uur en daarna kwam ze weer tevoorschijn. Uiteraard ook naar de dierenarts geweest die haar helemaal onderzocht heeft, maar die kon niks vinden (geen tandproblemen, geen tumor in de keel...) De dierenarts zei ook dat ze misschien iets giftigs had gegeten. Nou komen mijn katten alleen op het balkon en daar staan wat planten, dus het enige wat ik kan bedenken is dat ze daar aan geknabbeld heeft.

Ze heeft het sindsdien niet meer gehad en eet en drinkt weer als vanouds.

Vond het wel verschrikkelijk zielig om haar zo te zien. Sterkte!
KLinkt mij ook als een vergiftiging in de oren.... heeft mijn kat ook een keer gehad... een keer had ze iets giftigs gegeten.. de 2e keer had ze gras gegeten en was er een grote spriet teruggeslagen en die zat vast in haar neusje.. die kreeg ze er dus niet uit
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Klinkt als vergiftiging inderdaad. Katten kunnen van bepaalde planten behoorlijk ziek worden. Zorg er inderdaad voor dat ze goed drinkt! Maar de DA kan ook vocht in het lichaam, bij het nekvel, spuiten. Hebben ze bij ons katje gedaan toen deze niet meer dronk of at door leukemie. :(
Heeft ze soms van een plant in huis gegeten.

Arm diertje!! hopelijk komt ze er snel weer boven op.
Heeft ze mischien net een vlooienbehandeling gehad?

Ik heb een kat gehad die daar zwaar allergies op reageerde.....

Grote blaar op haar tong en heel erg kwijlen, het was net een grote kwijlhond....
En probeer haar koel te houden met dit weer! Koorts en dan ook nog zo warm, dat arme lijfje werkt zich te pletter om haar af te laten koelen.

- op koele badkamer vloer

- ventilator
Nope
Hoi ttsss, ik heb geen tips voor je, heb er zelf gelukkig geen ervaring mee, maar sterkte! Hopelijk komt jouw poes er snel bovenop!
gatsie balen zeg geen advies, wilde je alleen sterkte wensen. hoop dat ze snel opknapt.
Hoe gaat het nu??
Ik ben ook heel benieuwd hoe het nu gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven