Maden in vuilcontainer!!!

28-06-2009 16:29 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het komt door het warme weer, maar wat ik zovreselijk vies vind is dat door die warmte de maden het wel erg prettig vinden in mijn groene en grijze container! Sowieso doe ik al een krant onderin de bak, zodat bij het legen alle etensresten en restafval uit de bak verwijderd wordt. Daarnaast gooi ik geen vlees of vis in de groene container, dit doe ik in de grijze, verpakt in een goed gesloten plastic zak!

Wie heeft er nog meer tips, want ik vind het echt ranzig, helemaal omdat de bakken maar een keer in de 2 weken geleegd worden!

Groetjes Renate
Chloor
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
mottenballen in een panty aan je kliko hangen wil ook wel helpen!

klinkt raar weet het!!!

succes
quote:HoiPippiLangkous schreef op 28 juni 2009 @ 16:30:

ChloorLeuk in de groene bak

(maar ik zou dit zelf ook doen, inderdaad).
Ja ik zou ook gaan voor chloor. Als de bak geleegd is goed met chloor schoonmaken want daar gaan de vliegeneitjes (waar de maden uit komen) dood van. Anders kan die bak wel leeg lijken maar dan heb je zo weer nieuwe.

Hier rijdt een 'bakkenwasser' achter de vuilniswagen aan, daar kan je een abonnement op nemen en dan worden je bakken dus schoongemaakt nadat ze leeg zijn. Misschien is er bij jou ook zoiets?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Bak na het leeg maken goed schoonmaken. En mocht je toch weer maden krijgen. Goed strooien met zout of azijn. Stuk beter voor het milieu dan chloor.

Hier worden de groene bakken gelukkig elke week geleegd. Maar met deze warmte gooi ik toch echt geen keukenafval in de groene, dat gaat in kleine zakjes in de grijze!
Ze toch ergens anders neerzetten; uit de zon. Vliegen komen met het warme weer echt op de bakken af, zelfs al zitten de zakken goed dicht, ze ruiken het door de zak heen.

Heb je echt geen schuurtje? of desnoods een overkapping met schaduw?
Wij gebruiken van die biobakzakjes. Zo blijft onze kleine biobak ook schoon.
Dat hele milieu kan m'n rug op hoor als ik maden zou hebben
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:renaat29 schreef op 28 juni 2009 @ 16:29:

Ik weet dat het komt door het warme weer, maar wat ik zovreselijk vies vind is dat door die warmte de maden het wel erg prettig vinden in mijn groene en grijze container! Sowieso doe ik al een krant onderin de bak, zodat bij het legen alle etensresten en restafval uit de bak verwijderd wordt. Daarnaast gooi ik geen vlees of vis in de groene container, dit doe ik in de grijze, verpakt in een goed gesloten plastic zak!

Wie heeft er nog meer tips, want ik vind het echt ranzig, helemaal omdat de bakken maar een keer in de 2 weken geleegd worden!

Groetjes RenateWat is het probleem? Er zit een deksel op het ding en je hóeft er toch niet in te kijken? Ik heb nog nooit de biobak schoongemaakt en was dat ook niet van plan. Zeker niet als het warm is...
En geen vlees meer in de kliko flikkeren.
Ik gebruik 's zomers altijd van die kliko-vuilniszakken en gooi er een paar mottenballen in.
Getverdegetver... Hebben sinds twee weken een GFT bak. Zit nu helemaal vlol van die gore beesten. Wat onwijs ranzig..
quote:ladychipmunk schreef op 28 juni 2009 @ 17:29:

Ze toch ergens anders neerzetten; uit de zon. Vliegen komen met het warme weer echt op de bakken af, zelfs al zitten de zakken goed dicht, ze ruiken het door de zak heen.

Heb je echt geen schuurtje? of desnoods een overkapping met schaduw?

Bij ons staan ze in een berging. Compleet afgesloten van buiten. En nog is het elke 2 weken als de bak geleegd is weer een maden parade.

Wij schrobben de bak op straat uit, bij een put, elke 2 weken als ie geleegd is. Vreselijk smerig, maar is enige dat helpt.
Nope
quote:Zamirah schreef op 28 juni 2009 @ 21:50:

En geen vlees meer in de kliko flikkeren.Waar moet je dan je vleesafval laten? Niet dat wij kilo's per week hebben, maar botjes etc...toch wel regelmatig (van kip).
Nope
Jij wij ook. En zeker na een bbq. Net eerst twee potten kokend water in kliko gemikt, flink wat chloor erbij, in putje geleegd en nagespoeld met water. Nou ruikt hij heerlijk naar zwembad :-)
Ik doe ook altijd kokend water erin met chloor. Even de bezem er doorheen en leegmikken in de put. Klaar is kees. Moet zeggen dat ik er op zich weinig last van heb. Maar onze bakken staan ook voor, uit de zon dus misschien dat dat scheelt. En ik gooi zowiezo alleen maar tuinafval in de groene bak. De rest gaat in de bak binnen en dan in grijze zakken in de grijze kliko.
Gewoon in de put leegmikken dus ?

Ik zat me net af te vragen wat ik met die schoongemaakte bak vol met vies chloorwater moet .

Ook spray ik anti vliegen spray in de bak ( elke avond een behoorlijke lange "pssssssshhhhhhht" zeg maar.... dag ozon ) Dat scheelt ook aardig wat.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
... ik doe het in ieder geval wel gewoon in de put ja. Merk het wel als er hier boze buren voor de deur staan..
Spuitbus tegen wespen halen en een beetje in je bak spuiten of gewoon een stuk klimop. Werkt prima, geen maden meer gezien hier.
MILF in the making ;-)
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 30 juni 2010 @ 13:20:

[...]

Waar moet je dan je vleesafval laten? Niet dat wij kilo's per week hebben, maar botjes etc...toch wel regelmatig (van kip).Dat bewaar ik met dit weer in de koelkast of als het heel lang moet wachten in de diepvries. En dan gooi ik het weg als de kliko gehaald wordt.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 30 juni 2010 @ 13:20:

Waar moet je dan je vleesafval laten? Niet dat wij kilo's per week hebben, maar botjes etc...toch wel regelmatig (van kip).Ik doe vleesrestjes in een boterhamzakje en dat gooi ik bovenin mijn vriezer. Op de dag dat de kliko wordt geleegd haal ik die zakjes uit de vriezer, gooi ze in de kliko en tegen de tijd dat ze ontdooid zijn, ligt het in de vuilniswagen.
@Fussie: 2 zielen, 1 gedachte!
Ik heb geen maden in mijn kliko en gooi er gerust aan 't begin van de week al 'n zak met o.a. vlees/vis afval in. Ik knoop de zakken overigens wel altijd dicht.
Ja maar dit gaat om een GFT, daar mogen geen zakken in.. In mijn grijze gooi ik ook van alles en nog wat, en daar heb ik ook nooit maden. (Applaus graag)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven