Werk & Studie alle pijlers

BBL Doktersassistent versneld 1 jaar

26-06-2010 14:43 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heeft er iemand ervaring met deze opleiding die door ROC MiddenNederland wordt aangeboden?

Ik zit te denken aan een omscholing naar een ander beroep. Ik heb een HBO diploma (SPH), maar doktersassistente lijkt mij ook ontzettend interessant.Ik wil alleen niet weer jaren naar school. Ik vraag mij uberhaupt af if ik dit 1 jarig traject wel mag doen, maar ik heb de school algemaild.

Ben benieuwd!
Hmmm zeker te mooi weer om op het forum te schrijven? Of niemand die ervaring heeft. Ik wacht nog even af
Hai!

Ik ben me ook aan het orienteren waar en binnen welke termijn ik deze opleiding kan volgen. Heb zelf ook een MBO en HBO diploma, echter beiden met een toeristische achtergrond (héél iets anders dus ). Laatste jaren vooral administratief en secretarieel werk gedaan. Inmiddels wel al een werkplek gevonden (c.q. leer/stageplaats) dus ik moet snel een keuze maken!

Aangezien ik dus zelf geen ervaring in de zorg heb denk ik niet dat ik in aanmerking kom voor de versnelde 1-jarige opleiding waar jij het over hebt. Even de reactie van het ROC MiddenNederland afwachten, per mail mijn vraag gesteld aan ze. Ben wel benieuwd naar waar anderen hun opleiding hebben gevolgd en of ze tevreden waren met de school / opleidingsinstituut.

Groetjes!
@ Luvchocolate, wat leuk een reactie. Goed zeg dat je al een leer/werkplek hebt gevonden! Ik zoek mij suf. Helaas tot op heden nog niet gevonden en van kastje naar muur gestuurd. Mag ik vragen waar jij aan het werk gaat?

Ik hoop op nog meer reacties :D
Ik doe momenteel de mbo-doktersassistent bij de NHA. Ook ik heb vroeger een HBO in een andere richting afgerond. Doordat ik veel vrijstelling kreeg kan ik de opleiding muv de stage ook in 1 jaar doen.

Tot nu toe bevalt mij de opleiding heel goed.
Ga werken op een polikliniek in een ziekenhuis. Toevallig via via aan deze baan gekomen Start binnenkort al dus moet me dus snel aanmelden voor de studie.

Gussie, ik denk toch ook sterk aan NHA voor deze studie. Mag ik vragen voor welke modules je vrijstelling hebt gekregen? Ik denk zelf dat ik mede door mijn eerdere opleiding de modules engels en management mag laten vallen.

Waar vinden trouwens de praktijkdagen plaats, weet je dat? Examens worden in Utrecht afgenomen las ik op de site van NHA.

En....ben je tot nu toe tevreden over NHA?
Ik heb vrijstelling voor Engels, Nederlands, Werken volgens Methodiek en iets Maatschappijleerachtigs. Omdat ik deze vrijstellingen had kostte de hele opleiding mij maar 850,- euro (excl. 42,50 examengeld per examen en incl. praktijdagen)

Tot nu toe bevalt het mij goed. Ik heb 4 examens gedaan (de 1e keer 3 , en de daarna maar 1 want het was best veel).

In september heb ik mijn eerste praktijkdag. geen idee hoe dat gaat. Je hebt praktijkdagen in Utrecht en in Zwolle.

Tot nu toe ben ik heel tevreden. het is heel goed te doen, zeker als je al een HBO hebt gehad!
@ Luvchocolate, wat een geluk zeg dat je zo aan werk bent gekomen! Ik heb al wat mailtjes de deur uit gedaan om te vragen naar een werkplek, maar dit is lastiger dan ik dacht. Doe mij ook zo'n bekende die mij naar binnen loodst

@ Gussie, mag ik vragen waar jij werkt? Is het bij de NHA ook werken leren? Of doe je de studie naast je reguliere baan?

Kun je nog wat meer inhoudelijk vertellen over de studie bij NHA. Mijn beeld van NHA,LOI etc is wat zo zo. Wordt het diploma goed erkend door ziekenhuizen/ huisartsenpraktijken?
Zo, dat scheelt weer wat euro's met die vrijstellingen. Altijd mooi meegenomen nietwaar?

PeachFlavoured, ik duim voor je dat het jou ook gaat lukken! Ik heb gewoon echt geluk gehad. Ik wilde al langere tijd de overstap maken en deze kennis heeft al die tijd haar ogen en oren goed opengehouden voor me...

Ik moet morgen nog even bellen voor het salaris e.d. Dat zal iets lager zijn als wat ik in het bedrijfsleven heb verdiend denk ik. Maar, straks kan ik lekker op de fiets naar mijn werk en dat is ook wat waard.

Over NHA / LOI / NTI had ik ook altijd zo mijn twijfels. Mijn vriend volgt momenteel via de LOI een studie en die vindt de kwaliteit onder de maat. Heeft zelf extra leerboeken erbij gekocht omdat de stof van de LOI te beperkt was. De LOI gaat het dus niet worden voor mij, op dit moment denk ik dat het NHA mijn voorkeur heeft. ROC Midden Nederland is voor mij qua reistijd niet haalbaar dus dat valt af.

Op deze site kan je trouwens zien dat een diploma van de NHA wel degelijk erkend wordt door de zorg en overheid: http://www.nvda.nl/?page_id=16&PHPSESSI ... f9b1392ba8

Gussie, ben ook benieuwd of je momenteel al werkzaam bent als doktersassistente. En vooral nieuwsgierig naar je ervaringen!
Momenteel ben ik invalkracht in het onderwijs, dus ik werk eigenlijk alleen wanneer ik zin heb (best wel luxe). Het studeren is dus goed te combineren met mijn werk.

Ik heb voor de NHA gekozen omdat hij de goedkoopste is en net als de LOI gewoon erkend is. Het is voor mij echt puur het briefje halen en dan aan het werk. Daar moet je toch het echt leren. Natuurlijk moet de opleiding ook interessant en toepasbaar zijn, maar dat gevoel heb ik tot nu toe nog wel bij de NHA.

Ik vind de kwaliteit van de NHA goed. Het materiaal is op een aantal 'drukfoutjes' heel helder en overzichtelijk. Wel vond ik de anatomie best pittig, eerder HBO dan MBO. Met name bij het examen werden er moeilijke vragen gesteld, die niet echt terug te vinden waren in de lesstof. Maar goed, ik vond dat wel een uitdaging.

Voor vragen heb je op internet de studentenplaza. Voor huiswerk kun je per onderdeel contact opnemen met de betreffende docent. Vaak heb ik al de volgende dag al antwoord. Maar dat kan ook toeval zijn, want ik heb ook wel eens klachten hier over gehoord.

Als je nog wat vragen hebt, dan lees ik het wel,

Succes met je keuze!
@ Gussie, ik ben eigenlijk nog wel even benieuwd waar je stage gaat lopen?

@ Luvchocolate, oja ik zie idd de NHA er bij staan bij de link die je poste.

Ik heb inmiddels NHA papieren binnen. Zal ze eens goed bestuderen.
Mijn stage heb ik nog niet rond. Ik wil eigenlijk eerst alle praktijkdagen achter de rug hebben voordat ik solliciteer.

Ik hoop in het voorjaar klaar met alle theorie/praktijkdagen te zijn (hangt wel af van wanneer de praktijkdagen gepland zijn).

Mijn inschatting is dat ik zo ergens in april kan gaan stagelopen.
hoi ik volg sinds kort ook doktersassistent bij nha ..

wie kan mij helpen met opdrachten=
ik heb mijn opleiding doktersassistente in 1 jaar gedaan alleen niet bij het roc. Ik vond het prima te doen hoor alles in 1 jaar.
Het is moeilijk hoor als je een gezin heb....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven