Gedverderrie maden
vrijdag 2 juli 2010 om 12:53
Tja, warm weer, etensresten en een kliko die 1x per week wordt geleegd.. het is bijna niet te voorkomen. Misschien toch maar burgelijk ongehoorzaam zijn en alles eerst in een plastic vuilniszak gooien, die dichtbinden en dan in de zwarte container?
Sterkte!
Sterkte!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

vrijdag 2 juli 2010 om 13:00
Ik doe al mijn etensresten in plastic in de 'gewone' kliko en dan nog heb ik elk jaar in de zomer last van maden. Ik vind het verschrikkelijk (heb er volgens mij wel eens een topic over geopend) maar ik heb de oplossing nog steeds niet. Ja, na legen (1x per 2 weken) chloor erin, maar hoe je kunt voorkomen dat ze er überhaupt in komen?
vrijdag 2 juli 2010 om 13:06
vrijdag 2 juli 2010 om 13:11
Same here, te smerig voor woorden. Die groene bak wordt maar 1x per maand geleegd, en voor huisvuilzakken moet je betalen, ik geloof 0,50 per zak, zodat het ontmoedigd wordt om daar méér in te gooien dan dat wat niet te recyclen is ... Papier, plastic, glas, groen, blik ... Volgende issue is dat (buiten de maden) het ook een ontzettende bende geeft in je huis, al die verzamelingen afval. Is daar al iets voor eigenlijk?
Heb geen tips verder, loop ook al een tijdje met een grote boog om de bak heen. brrr....
Heb geen tips verder, loop ook al een tijdje met een grote boog om de bak heen. brrr....
Computer says nooooo
vrijdag 2 juli 2010 om 13:20
Had ze hier ook van de week. Was weer vrolijk begonnen met het scheiden van gft en normaal afval. Dat gaan we dus maar niet meer doen. Inmiddels zijn de maden duizenden kleine babyvliegjes geworden. Is het dan nog steeds zinvol om de container open te zetten? Bedoel, heb je dan niet kans dat er weer een vlieg komt eitjes leggen? (hoewel hij nu ook vol zit met vliegen natuurlijk)
vrijdag 2 juli 2010 om 13:20