droomhuis of niet

02-07-2010 21:33 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een jaren 70 huis gekocht wat best okay is. Ik zou liever in een mooi oud huis wonen, maar mijn vriend niet, en dit is ons compris. Het is voor geen van ons beiden een droomhuis voor altijd, maar ik denk dat we er wel gelukkig kunnen zijn.

Toch knaagt het aan me dat ik niet 100% verliefd ben op dit huis.

Wie heeft ook zoiets meegemaakt, en is het goed gekomen? Is het huis 'aan je gegroeid'?

En wie vind het leuk in z'n jaren 70 buurt?
Hoezo jaren 70 buurt? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Wonen daar alleen nog maar mensen die er in de jaren 70 ingekomen zijn?

Ik was ook niet verliefd op het huis waar we nu net een week wonen. Het voelde wel goed, maar heb de keuze verder om puur rationel argumenten genomen. En ik vind het heerlijk!
The time is now
hoi Banba,

hier hetzelfde, ook voornamelijk rationele argumenten. Wat vind jij fijn aan je huis?

(overigens bedoelde ik een buurt met huizen uit de jaren 70, dat is waar wij gaan wonen. Zo'n wijk met veel groen, autoluw, woonerfen, en toch niet te ver van de binnenstad. Kindvriendelijk, Huizen zijn rechttoe-rechtaan, niet heel verrassend).
Zou je wel gelukkig zijn in een huis wat jij fantastisch vindt (oud) terwijl je vriend dat helemaal niet heeft, maar met jouw 'eis' is meegegaan?

En de buitenkant van een huis is niet zo belangrijk, wel wat je er intern van maakt. Probeer je daarop te focussen dan je blind te staren op je oude 'droomhuis', wat waarschijnlijk scheuren in de muren heeft, palenpest, houtkevers en een tochtend dak
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je hoeft er toch niet tot het einde der dagen te blijven wonen? Als wij mss binnenkort iets gaan kopen is dat ook niet ons droomhuis, maar wel een hele verbetering tov wat we nu hebben.
ik ben in een Jaren 70 buurt opgegroeid en zou er zelf niet voor kiezen om zo'n soort rijtjeshuis te kopen. Maar het leuke aan een huis kopen is natuurlijk dat je het helemaal naar jouw idee kan opknappen en inrichten.

Wij wonen in een jaren 70 huis, een heerlijk ruime blokkendoos. De buurt is niet fantastisch helaas, maar het is dan ook een huurwoning. Maar het huis zelf vind ik helemaal goed hoor. Nee het is niet zo'n schattig jaren 30 huisje, maar je hoeft er ook niet zoveel aan te doen als aan een jaren 30 huisje.
bedankt voor jullie reacties, bemoedigt me weer wat. Wij zijn ook wel een beetje jaren 70 mensen, dus dat plaatje van babado vind ik wel wat.

Citronella, heeft de buurt dan voor jou geen invloed op je woonplezier? Met een huis koop je ook een omgeving.

Himalaya, dat klopt, daarom hebben we ook dit huis gekozen. Het is voor deze fase in ons leven een goed huis.

Maar het voelt zo burgerlijk! (we wonen nu anti-kraak)
quote:xylo schreef op 02 juli 2010 @ 21:46:

hoi Banba,

hier hetzelfde, ook voornamelijk rationele argumenten. Wat vind jij fijn aan je huis?

(overigens bedoelde ik een buurt met huizen uit de jaren 70, dat is waar wij gaan wonen. Zo'n wijk met veel groen, autoluw, woonerfen, en toch niet te ver van de binnenstad. Kindvriendelijk, Huizen zijn rechttoe-rechtaan, niet heel verrassend).

Klinkt precies als onze buurt, maar die is van 1985. Juist de dingen die je noemt vind ik heel fijn, maar ik heb dan ook twee kleine kinderen. Dan is het heerlijk om op een woonerf te wonen met veel groen en weinig verkeer en niet te ver van de winkels.

Hiervoor woonden we buitenaf in de helft van een oude boerderij, maar ik zou voor geen goud terug willen.

Wat is het dan precies wat er knaagt? Wat denk je te gaan missen?
The time is now
Banba, ik denk dat ik de inspiratie van het pand waar ik nu woon zal gaan missen. Maar het geeft me ook een goed gevoel dat mijn kind straks makkelijker buiten kan spelen.
Oh die angst voor burgelijkheid ken ik wel, dat had ik ook wel een beetje. Dat had ik ook toen we een stationcar kochten, vijf jaar geleden verketterde ik nog iedereen die dat deed .

Ach, wat kan jou het schelen. Dat je in een burgelijke buurt woont, wil toch niet zeggen dat je geen verrassend leven kunt leiden.
The time is now
quote:xylo schreef op 02 juli 2010 @ 21:56:

Banba, ik denk dat ik de inspiratie van het pand waar ik nu woon zal gaan missen. Maar het geeft me ook een goed gevoel dat mijn kind straks makkelijker buiten kan spelen.Je zult zien dat het geweldig is. Mijn zoon van twee staat alleen nog maar met zijn neus tegen voor de voordeur geplakt, omdat hij zo graag naar buiten wil 'waar het gebeurt'. Hiervoor in onze jaren '20 huis (met veeeeeel grotere tuin) was hij altijd in z'n eentje.
The time is now
ja wel hoor, de buurt is ook belangrijk, wij wonen in een helemaal niet leuke buurt, en dat bederft mijn woonplezier nogal, maar wij wonen in een huurhuis met veel tokkies om ons heen. We zoeken dan ook een huis in een andere buurt, maar waar ik bij veel woningen die we bekijken tegen aan loop, geen een is zo ruim als het huis waar we nu wonen. Ik zou graag hetzelfde huis houden, maar dan in een andere buurt. De omgeving is hier verder wel ideaal, inderdaad veel groen, veldjes, winkels dichtbij, maar de buren maken het toch onaangenaam wonen helaas. Ik denk dat je in een koophuizenbuurt echter al weer heel andere buren krijgt dan die wij hebben.

Het huis dat we nu hebben zou ook geen huis zijn waar ik verliefd op zou worden maar dat neemt niet weg dat het een bijzonder prettig huis is om in te wonen, daarom dacht ik, ik reageer toch
Wat ik ook een groter vooruitgang vind is dat we veel minder werk aan dit huis hebben. Het is kleiner en veel nieuwer en het is goed geisoleerd. In tegenstelling tot ons vorige huis waar het in de winter ook binnen waaide en regende .

Word je al een beetje enthousiaster?
The time is now
Het is wel fijn om in een leuke buurt te wonen, maar het huis op zich vindt ik belangrijker. Stom heh xylo, ik heb dat ook dat het me zo'n burgelijk gevoel geeft, dat slaat nergens op maar ik wil gewoon in een spannend pand wonen. Kan me wel voorstellen dat je met kinderen heel andere keuzes maakt. Zo zijn mijn ouders ook in zo'n wijk gaan wonen toen ze een gezin stichtten, toen wij het huis uit waren hebben ze een boerderij in Frankrijk gekocht.
Ja, als kind wilde ik heel graag in een nieuwbouwwijk wonen, omdat daar alle kinderen waren.

Ik heb als ik heel eerlijk ben een beetje het vooroordeel dat in jaren 30 wijken veel leukere mensen wonen dan in naoorloogse wijken. Is vast niet waar toch? toch?
quote:babado schreef op 02 juli 2010 @ 22:02:

Stom heh xylo, ik heb dat ook dat het me zo'n burgelijk gevoel geeft, dat slaat nergens op maar ik wil gewoon in een spannend pand wonen.

Haha, dat heeft volgens mij ook te maken met het loslaten van dromen. Ik droomde er vroeger altijd van om in een loft te wonen waar een lift was met zo'n hek ervoor. Dat je direct in je huis uitkomt. Dat zal ook wel niks meer gaan worden
The time is now
Wij wonen in zo'n spannend oud pand (uit 1880), gelukkig houden we daar allebei van. En ja, da's een hoop klus- en verbouwwerk.

En wij hebben kinderen, maar geen haar op ons hoofd die eraan denkt in een nieuwbouwwijk te gaan wonen!
quote:xylo schreef op 02 juli 2010 @ 22:02:

Ja, als kind wilde ik heel graag in een nieuwbouwwijk wonen, omdat daar alle kinderen waren.

Ik heb als ik heel eerlijk ben een beetje het vooroordeel dat in jaren 30 wijken veel leukere mensen wonen dan in naoorloogse wijken. Is vast niet waar toch? toch?

Ik denk niet dat het zo zwart wit is. Hier dus een jaren 80 straat, met huurhuizen. Wij en nog één ander gezin hebben het huis gekocht, maar de rest is verhuurd (wel optie tot koop).

Tot nu toe heb ik alleen maar vriendelijke mensen ontmoet hier. Wel heel gemengd; jonge gezinnen/oudere echtparen/alleenstaanden en verschillende culturen, maar dat vind ik juist leuk.
The time is now
ja. Dag romantische denken, dag illusie van een groots en meeslepend leven in een groots en meeslepend huis.

Hallo, pragmatisme, intratuin en 'alles de kinderen maar blij zijn, dan ben ik het ook.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 02 juli 2010 @ 22:06:

Wij wonen in zo'n spannend oud pand (uit 1880), gelukkig houden we daar allebei van. En ja, da's een hoop klus- en verbouwwerk.

En wij hebben kinderen, maar geen haar op ons hoofd die eraan denkt in een nieuwbouwwijk te gaan wonen!In een nieuwbouwwijk zoals die nu hier gebouwd worden zou ik ook niet willen wonen. Dat is veel massaler, met veel minder ruimte, kleinere tuinen, minder privacy.
The time is now
quote:xylo schreef op 02 juli 2010 @ 22:08:

ja. Dag romantische denken, dag illusie van een groots en meeslepend leven in een groots en meeslepend huis.

Hallo, pragmatisme, intratuin en 'alles de kinderen maar blij zijn, dan ben ik het ook. Whahaha, realitycheck. Ik heb woensdag nog de halve ikea leeggekocht
The time is now
Het is inderdaad de kunst om jezelf (mezelf dus ;0 ) niet als een verrader van mezelf te zien, omdat ik nu andere keuzes heb gemaakt dan ik (en mijn omgeving) van te voren van mij had verwacht.
quote:xylo schreef op 02 juli 2010 @ 22:16:

Het is inderdaad de kunst om jezelf (mezelf dus ;0 ) niet als een verrader van mezelf te zien, omdat ik nu andere keuzes heb gemaakt dan ik (en mijn omgeving) van te voren van mij had verwacht.Natuurlijk is dat geen verraad. Als je nooit meer terugkomt op de dingen die je riep toen je 20 was, leer je weinig in je leven.
The time is now
dank je Banba.

krijg er toch wel zin in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven