Help, alles ontglipt me

04-07-2010 08:56 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 3 jaar een lieve vriend, hij is gescheiden en heeft 3 zoontje, zijn ex had tijdens scheiding een nieuwe partner en zij wilde in hun koophuis blijven. Nu heeft ex de relatie verbroken met partner, ze betaald de hypotheek niet of te laat, waardoor de bank nu loonbeslag wil gaan leggen op mijn vriend zijn salaris..

Wij zijn voor de kinderen van hem, in een huurhuis om de hoek bij ex gaan wonen, en ik heb nogal veel meegemaakt... dit huurhuis is voor het eerst in mijn leven mijn plek.... we wonen hier 1,5 jaar en het is heerlijk! Nu moet mijn vriend noodgedwongen weer in zijn koophuis gaan wonen...en het opknappen voor de verkoop...

ik moet opzoek naar iets voor mezelf, want ik kan het niet aan om in dat huis te gaan wonen,, ik ben zo verdrietig

ik ben mijn eigen kinderen al kwijt, ik heb zelf een keer mijn huis verloren door brand... ik voel me nu zo eenzaam

ik probeer via internet al te zoeken naar een sos hulplijn ofzoiets.. maar waar kan ik terecht? ik zie het echt niet meer zitten
Oh, ex gaat zich inschrijven voor een goedkoop huurhuis... met de 3 kinderen.
Beste Chilli,

Volgens mij ben je problemen aan het stapelen in je hoofd en verwerk je niks. Is dat zo? Dan kan ik me voorstellen dat een nieuwe gebeurtenis opeens heel groots lijkt voor je, omdat je nog maar weinig ruimte daarvoor over hebt.
ik maak me ONTZETTEND zorgen om die 3 jongens... dat is wat er ook meespeelt...

ik stroop de mouwen wel op hoor!

ik ben niet zo'n zeikwijf, sorry als dat ff zo over komt...

ik haat mensen die klagen en er niets aan doen...ik ben ook van het aanpakken..

we hebben net afgesproken dat ik meega en dat als het niet gaat om wat voor reden dan ook ik altijd nog kan gaan LATTEN
Misschien bedoel je dat je vriend en jij niet en de hypotheeklasten en de lasten van het huurhuis kunnen opbrengen?

Als het zo'n rommel is binnen, kan je daar sowieso niet wonen. Kun je niet allerlei vrienden inschakelen, het huis opknappen? Soms geeft een nieuw behang of verf al heel andere uitstraling.

Sterkte in ieder geval. Hopelijk is het huis gauw verkocht en kun je het achter je laten.
Chili, maak er lekker het beste van meid! Je hebt straks een "nieuw" huis dat je wel moet opknappen maar dan is het ook echt weer helemaal nieuw en van jullie!

En de ex gaat zich inschrijven voor een huurwoning... Is woningruil geen optie? Jullie naar het koophuis en zij naar het huurhuis?
we gaan ons best doen! Bedankt!
Als ex-vrouw zich nu pas gaat inschrijven voor een huurhuis, dan gaat het nog een hele tijd duren voordat ze daadwerkelijk een huis heeft lijkt me. Vooral in de randstad zit je zo op 5 jaar wachttijd.....
waarom kan jij niet in jullie huurhuis blijven?

of inderdaad woningruil , jij en je vriend in koophuis en ex in huurhuis. Lijkt me voor de kinderen ook prima.

Of waarom verhuurt vriend het koophuis niet aan ex?
Ach, niet moeilijk doen, gewon in dat huis gaan wonen. Joh, ik heb in t huis van mn vriend gewoond, in het bed gelegen waar hij met zn ex vrouw in had gelegen. T is maar hoe groot je het maakt in je hoofd. Als jullie relatie verder prima is, dan ga je dat toch niet opgeven omdat je in dat huis moet gaan wonen?!

Gewoon niet zoveel denken. Er gaan wonen en maak er een uitdaging van het stap voor stap jullie stekkie te maken!
Je geeft wel heel selectief antwoord op alle vragen , ik zal het nog een keer vragen, jouw vriend en ex zijn dus officieel niet gescheiden?

Waarom moet je ex in het andere huis wonen om het op te knappen? Gaat het jaren duren? Zoja, dan zou ik gewoon met hem meegaan en daarna samen wat anders zoeken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Is er een echtscheidingsconventant en zo ja: wat staat er in omtrent het huis?
quote:Fauve68 schreef op 04 juli 2010 @ 11:22:

Gewoon niet zoveel denken. Er gaan wonen en maak er een uitdaging van het stap voor stap jullie stekkie te maken!Leuk bedacht, maar hoe zie je dat voor je als de bank de boel gaat verkopen?
Ik wil je in elk geval een knuffel geven.

Maar je moet ook de problemen niet zo groot zien denk ik.

Ik begrijp dat ze nog niet officieel echt gescheiden zijn???

Kunnen jullie idd niet aan woningruil denken?

Zij met de kinderen in jullie huis en andersom?

Win informatie in bij de rechtswinkel en kijk hoever de problemen kunnen strekken.

Straks is het beter op te lossen dan je dacht!!

Succes!!!

Gr.BK66
Ik begrijp iets niet... wat lost het op als jullie in het koophuis gaan wonen? De ex gaat een huis huren dus de totale vaste lasten zullen niet zoveel omlaag gaan. Plus het feit dat jullie op straat staan op het moment dat de woning wel verkocht wordt

En ex zit dan veilig in haar huurhuisje.

Hoe gaan jullie met ex om? Is het een optie om met zn allen het huis op te knappen terwijl zij er nog gewoon in woont?
@mylene valerie

ze zijn wel gescheiden.

ze zijn beiden verantwoordelijk voor het huis, maar zij krijgt uitkering en heeft allerlei"ziektes" zij kan dus niet meer betalen vanwege te weinig inkomsten en kan/wil het huis niet schoonmaken/verbeteren ivm die zgn ziektes

Beetje jammer dat ze kan feesten en uitgaan, dan heeft ze nergens last van....maar dat doet er niet toe.

@bianca40:

neuhh

ex heeft paar keer gelogen ook tegen de jongens, omdat ze niet wilde dat de jongens met ons en hun opa en oma(ouders vriend) op vakantie zouden gaan.

Indien woning verkocht wordt gaan we verhuizen naar een nieuwe huurwoning, in deze omgeving gaat dat wel snel
quote:chili1971 schreef op 04 juli 2010 @ 13:27:

@mylene valerie

ze zijn wel gescheiden.

ze zijn beiden verantwoordelijk voor het huis, maar zij krijgt uitkering en heeft allerlei"ziektes" zij kan dus niet meer betalen vanwege te weinig inkomsten en kan/wil het huis niet schoonmaken/verbeteren ivm die zgn ziektes

Beetje jammer dat ze kan feesten en uitgaan, dan heeft ze nergens last van....maar dat doet er niet toe.

@bianca40:

neuhh

ex heeft paar keer gelogen ook tegen de jongens, omdat ze niet wilde dat de jongens met ons en hun opa en oma(ouders vriend) op vakantie zouden gaan.

Indien woning verkocht wordt gaan we verhuizen naar een nieuwe huurwoning, in deze omgeving gaat dat wel snelWat bedoel je met "zij zijn gescheiden" en als zij zijn gescheiden in de normale betekenis van het woord, hoe kan het dan dat de hypotheek kennelijk nog op beider namen staat?
Eens met Wullus. En geef eens antwoord op de financiele kant van zaken: hij betaalt dus allimentatie, een deel van de hypotheek, een huurhuis. Hoe is dit allemaal geregeld. Is het betalen van de hypotheek een vorm van KA of PA?
dat weet ik niet dutskop, ze hebben samen voor de hypotheek getekend. Ze hebben schulden, hij betaald schulden af maar dan krijgt zij weiniger alimentatie. Ze hebben een spaarhypotheek.
Heb je mijn vraag eerder vandaag gelezen Chili?
ja Over dat stapelen, ik heb het gelezen

dat kan inderdaad zo zijn...

teveel aan de hand ineens en dan reageer ik te heftig waarschijnlijk...
Heb je daar hulp voor Chili? Want dat is best wel heel lastig om mee om te gaan. Het is dan echt niet zo vreemd dat je nu helemaal over de rode peper bent.
ja ik ga deze week naar mijn mannetje bij mediant.. hij kan me vast helpen om mijn hoofd wat rustiger te krijgen... dank jewel
@danivo

mijn kinderen ben ik al 10 jaar kwijt, ik heb de oudste 2 weken geleden aan de telefoon gehad, ik kon de kanker krijgen en was dood voor haar.. dus dat zit er ook nog in..in mijn hoofd.

Dat is gebeurd 10 jaar geleden, ik ben verkracht in mijn huis en daarna is het in fik gestoken, ik ben in ziekenhuis beland en mijn dochters bij pleeggezin, die ze niet meer wilde teruggeven, geloof me het iis een lang verhaal, met advocaten kinderbescherming etc.. door die verkrachting ben ik labiel geweest en mijn kinderen kwijt geraakt...

daarom ben ik zo blij nu met mijn huidige plekje waar ik me veilig en vertrouwd voel, maar ik ga proberen om dat in het andere huis ook te krijgen
ik zou gezien je laatste reactie toch proberen om het huurhuis waar je nu in zit te behouden. Is er echt geen optie dat jij dat in je eentje kan betalen? huurtoeslag e.d.?

sterkte met alles

( opgeven voor executieverkoop met martijn krabbe? )
nee ik verdien 1200,- netto en de huur is 675,-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven