De geluiden van de zomer

04-07-2010 21:57 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
OH even kleine frustratie hier uiten hoor.. Heerlijk hoor dat mooie weer, genieten weer met zijn allen. Maar dat lawaai wat je ineens om je heen hoort. En dat vind ik voor mezelf niet eens erg. Maar mijn kinderen, en dan vooral mijn dochter van acht maanden heeft er last van. Heb je het spul net in slaap. ( dit is al veel lastiger momenteel door de hitte) blaast er een of andere vrolijkerd achter elkaar op zijn vuvuzela toeter,. Oh echt he... Grrr. Ik hoor dochterlief door de babyfoon al weer reageren en wakker worden. Gelukkig het stopt snel na een aantal keer toeteren( wat maken die dingen een pokkeherrie) . En net als ik denk rustig te gaan zitten, begint er een of ander feest verderop,. Iemand tettert door een microfoon allemaal onzin uit, en de meest oudbollige holandse hits knallen de ruimte in. Ok ik weet ook dat het nog vroeg in de avond is,. en als je er tussen staat, het best gezellig kan zijn. Maar als je kinderen hebt en die daar weer wakker van worden gaat het irriteren. Verder hoor ik een snotterende buurman. De hond van hierachter. De tv van hiernaast. EN de scooters van de hangjeugd. En nee ik wil niet op een hutje in de hei wonen, want stiekum is het ook wel gezellig, en vroegah zou ik zeggen wat een zeurmens die daar over klaagt,. Maar is het herkenbaar ?? Waar irriteer jij je wel eens aan in de zomer ?
Ik erger me alleen aan het feit dat we allemaal zo lekker gezellig moeten doen en een terrasje moeten pakken met een roseetje en lekker buiten zitten, lekker naar het strand bladiebladiebla. Tut tut tut, dat kuddegedrag.

Maar de zomergeluiden vind ik heeeeeeerlijk. Vogeltjes!
Vuvuzela's op 2! En op 1?

... mijn achterbuurjongeren, die met het gescheld op hun moeder ( ik ga het niet herhalen) geen seconde rekening willen houden met hun buurvrouw, bij wie juist die kanker is geconstateerd....::(
Ja, herkenbaar. Troost je, als jouw kids groot zijn, zul je vast nog wel eens een feest geven, waarbij je de decibellengrens zult overschrijden en waar anderen dan weer last van hebben. Leven en laten leven...
Ik erger me dat het eindelijk lekker weer is, en dat er dus NU al ergernissen zijn.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Waldorf114 wrote on 04 July 2010 @ 21:59:

Ik erger me alleen aan het feit dat we allemaal zo lekker gezellig moeten doen en een terrasje moeten pakken met een roseetje en lekker buiten zitten, lekker naar het strand bladiebladiebla. Tut tut tut, dat kuddegedrag.

Maar de zomergeluiden vind ik heeeeeeerlijk. Vogeltjes! Van wie moeten we dat dan? Ik ga mooi niet luisteren, hoor!...
Ja, ik snap precies wat je bedoelt!

Ik heb dan wel geen kleine kinderen meer, maar al die (zomer)geluiden...

Met de voetbalwedstrijd Nederland-Brazilie: Ik kon mijn geluid beter uitzetten, want bij de buren stond het geluid zo hard....

Bij een doelpunt: Vuvuzela en jongelui die zevenklappers gooiden.

Ruziënde buren...en dan niet zachtjes: nee, iedereen kon moeder horen (buiten) schreeuwen tegen haar dochter (binnen) dat deze de hele dag op haar luie k.t had gezeten, het teringmens. En meer van dat soort taal met een volume waar je u tegen zegt.
Ik hoor niet anders om me heen. Als het weer eens triljoen graden is geweest dan wordt er gelijk gevraagd: Lekker naar het strand geweest? (ik heb vakantie dus wordt door de werkenden gevraagd). Antwoord is "nee". Krijg je terug: "oh meid, eeeeeeeeecht niet? En het is zo mooi weeeeeeeeeeer, lekker op het straaaaaaaaaand.

Onnodig te zeggen dat ik er dus ook niet naar luister
Pff... wat een geërger.... Dáár erger ik me aan!
Het feit dat ik niet meer kan uitslapen in mijn welverdiende weekend omdat de buurkinderen om 8u al buiten zijn in t weekend.... Is dat nou nodig?!

Van mij mag het 's ochtends tot een uur of 10 regenen . En daarna mooi. Kan ik tenminste uitslapen.

En idd. Die vuvuzela's kan ik niet meer horen. Had ook gehoopt op een uitschakeling van Nederland.
Al die irritante aso's hier in de buurt die tot 12 uur savonds (!) KEIHARD (boxen staan buiten in de tent) de meest afschuwelijke Nederlands talige muziek luisteren, beginnen mij aardig te irriteren.

Uitslapen is er niet bij want er is altijd wel een of andere idioot die vroeg wakker is, de boxen buiten zet en weer zo'n draak van een woonwagenplaat opzet..
Nee, herken het niet, wat wonen jullie in lawaaierige buurten. Hier hoor je niets. En in de winter kun je helemaal een kanon afschieten. Wel lekker hoor.
Tja, alles staat open met dit weer, ik hoor zelfs de scheet van de buurman!
Ja herkenbaar. Is het eindelijk zomer, kun je lekker buiten zitten, blijkt dat iedereen naar buiten gaat! Niet erg maar waarom moeten sommige mensen altijd zo hard roepen. Waarom bemoeien sommige ouders zich echt met elk ding wat hun kind aan het doen is? (wat doe je nu, nee niet doen, laat dat, kijk uit, kom hier, naar bed, stil nu.) Laat die kinderen gewoon lekker spelen.

Ik vind de uitspraak 'leven en laten leven' soms wel erg gemakkelijk. Het werkt naar 2 kanten. Maar de herrieschoppers hebben altijd de 'macht'. Kunnen zij ons dan ook niet laten leven in een beetje rust?
Ik heb hele sociale buren begrijp ik na het lezen van dit topic
Wat wonen jullie in pauperbuurten dan.

Ik heb daar allemaal geen last van. Het is hier in de zomer lekker rustig hoor. Je hoort kinderen spelen in zwembadjes en gezellig geklets in de tuinen.
quote:Canto schreef op 04 juli 2010 @ 22:17:

Waarom bemoeien sommige ouders zich echt met elk ding wat hun kind aan het doen is? (wat doe je nu, nee niet doen, laat dat, kijk uit, kom hier, naar bed, stil nu.) Laat die kinderen gewoon lekker spelen.

je weet toch niet wat die kids aan het doen zijn. Voor hetzelfde geld zetten ze bijna de tuin in de fik. Ik corrigeer mijn zoon ook veel, want anders trekt hij mijn mooie planten kapot, om maar even een voorbeeldje te noemen.
Dit is ook een pauperbuurt .

Model volksbuurt, waar de halve buurt voor het huis zit in tuinstoelen, met ontbloot bovenlichaam en blikjes bier in de hand.
quote:Nikki1973 schreef op 04 juli 2010 @ 22:11:

Het feit dat ik niet meer kan uitslapen in mijn welverdiende weekend omdat de buurkinderen om 8u al buiten zijn in t weekend.... Is dat nou nodig?!

Van mij mag het 's ochtends tot een uur of 10 regenen . En daarna mooi. Kan ik tenminste uitslapen.

En idd. Die vuvuzela's kan ik niet meer horen. Had ook gehoopt op een uitschakeling van Nederland.

Om 8 uur pas?

Nou die vuvuzela's komen nu goed van pas om ze legaal te gebruiken als de buurkinderen net slapen!
quote:zonnestraaltje71 schreef op 04 juli 2010 @ 22:15:

Tja, alles staat open met dit weer, ik hoor zelfs de scheet van de buurman!
quote:Maleficent schreef op 04 juli 2010 @ 22:18:

Wat wonen jullie in pauperbuurten dan.

Ik heb daar allemaal geen last van. Het is hier in de zomer lekker rustig hoor. Je hoort kinderen spelen in zwembadjes en gezellig geklets in de tuinen.

Hier hoor je ook vrij weinig. Af en toe mensen die langs lopen, maar we wonen ook gelukkig niet dicht op elkaar. In de winter is het hier heeeeeeeeeeeeeel stil.

Als we nu 'sochtends in de tuin ontbijten is het enige dat we horen de vogeltjes en het gehinnik van de pony + haar 2 maanden oude dochtertje. Uit het weitje achter ons. Heerlijk
Maleficent, tuurlijk begrijp ik dat je kinderen af en toe moet corrigeren. Maar inmiddels weet ik heel goed hoe het er bij onze buren aan toe gaat. Bovendien zijn die kinderen niet meer heel erg klein. Het is vooral hun papa, als mama alleen thuis is is het een stuk rustiger. Vreemd.
quote:Kuzu schreef op 04 juli 2010 @ 22:20:

Dit is ook een pauperbuurt .

Model volksbuurt, waar de halve buurt voor het huis zit in tuinstoelen, met ontbloot bovenlichaam en blikjes bier in de hand.

Wat erg

Het aanblik van zulke mensen is vaak nog vreselijker dan het geluid dat ze produceren
quote:Canto schreef op 04 juli 2010 @ 22:22:

Bovendien zijn die kinderen niet meer heel erg klein. Het is vooral hun papa, als mama alleen thuis is is het een stuk rustiger. Vreemd.

mama is vaker thuis en daarbij zijn de grenzen duidelijker. Dan is in het weekend papa thuis en gaan ze uitproberen hoe ver ze kunnen gaan?

Of mama zet ze voor de tv en gaat forummen, dat kan ook nog
Onze buurjongen maakt wel heel veel kabaal maar die is gehandicapt. Dat is het enige waar we 'last' van hebben. Voor de rest een heel rustig straatje.

Toch zit ik zelf niet graag in de tuin te kletsen. Vroeger woonden we in een appartement boven een winkel waar niemand ons kon horen als we samen wat dronken buiten. Nu doen we dat nooit meer omdat we aan beide kanten buren hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven