Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Anemoon, als ik het goed onthouden heb woont Meis eerder in de buurt van Dreamer dan bij jou in de buurt. :-)

Wel klote allemaal toch? Dat (niet) eten zo'n enorme rol speelt. Ik was inderdaad van 96 kilo naar 72-73 kilo afgevallen Anemoon. En toen was ik behoorlijk tevreden over het resultaat, maar wilde echt nog naar de 67-68. Ik ben 1m69 dus was ook echt nog wat te zwaar voor een gezond bmi. Het eerste jaar heb ik gewoon goed opgelet met eten, daarna een week of 9 Sonja Bakker en dat ging ook heel makkelijk en goed. En toen ging ik met een vriendin op vakantie en daarna ging het mis. Mijn gewicht is nog een paar maanden min of meer stabiel geweest, maar ineens begon ik echt weer meer te snaaien en nu is het dus echt mis.

Het punt is niet dat ik er geen moeite voor wil doen, maar het is zo zwaar allemaal. Ik heb niet de energie om te sporten (kip-ei natuurlijk). In de garage staat trouwens een dure bijna ongebruikte crosstrainer. Nou is de garage een bijzonder oninspirerende plek en ik weet ook niet zo goed waar ik dat ding anders neer zou kunnen zetten, maar ik ben steeds van plan om daarop te gaan trainen. Nu nog doen.

Oh, even kind helpen, ga zo verder.
Het gekke is dat ik het dat jaar (1,5?) ook eigenlijk helemaal niet zo moeilijk vond. Het afvallen ging geleidelijk, de eerste 15 kilo dan. De volgende 7 of 8 in sneltreinvaart met Sonja. En allebei ging het zo natuurlijk, zelfs met Sonja had ik weinig honger, of in ieder geval niet meer dan wanneer ik niet lijn en gewoon tussen de middag 4 boterhammen eet.

Ik zou zo graag willen dat er een hulpmiddel is dat echt werkt. Zoiets als nicotirette ofzo, maar dan voor het afvallen. Je moet dan nog steeds zelf het werk doen, maar heb wel een steuntje in de rug. Ik las laatst iets over pillen die zouden werken, er stonden wetenschappelijke artikelen bij. Maar ik ben bang voor afslankpillen (effecten op lange termijn enzo) en kan ook niet beoordelen hoe wetenschappelijk en onafhankelijk die artikelen waren. Maar iets wat mijn behoefte aan zoet/chocola in bedwang kan houden zou erg welkom zijn.

Vandaag ga ik naar de verjaardag van Bloesem. Ik ga mezelf slank denken (think thin :-) ) en neem me voor me netjes te gedragen. Want als ik elke keer als ik ergens ben denk dat het wel een keertje moet kunnen allemaal dan wordt het nooit wat.
Lieve meiden, ik voel met jullie mee.

Hier gaat het ietsje beter. Ik ben 1 kilootje aangekomen deze week, maar vraag me af of die blijvend is, maar goed, dat zien we dan wel weer. Ik snaai geen chips enzo meer 'savonds, maar smeer nu een dubbele boterham en neem een banaan een appel en wat rauwe groentes met een dipsausje ( tzaziki of kwark met zout en peper, ik probeer het een beetje gezond te houden)

Ik eet netto denk ik kwa vulling op een avond meer nu, maar wel gezonder. En.....ik ben er dus zelfs van gegroeid, vreemd eigenlijk wel he?

Even korte krabbel, Iris roept.

X
Anemoon en Meave, ik woon niet bij Dreamer in de buurt, die woont op zo'n 3 uur rijden... ik woon in de achterhoek...ver van alles en iedereen, maar wel lekker rustig...

Goed begin van de dag met 1,5 uur rennen en goed fruit eten. Maar wel net even geshopt en gelunched met vriendin. Lekker broodje en hele mooie laarzen gescoord!! Nu mijn oude nog even op marktplaats zetten, zijn hele mooie en als nieuw maar zitten me toch niet lekker...helaas...maar de nieuwe zijn nog mooier!

Fijn weekend allemaal!
-
-
Ik woon in Grunn, maar dat is 2 uur rijden van de achterhoek hoor (woont m'n zus, ben ik regelmatig )

Die knop

die beroemde verrotte belangrijke knop, verkochten ze die maar in een potje

IK heb 'm nog redelijk binnen handbereik, maar zwichtte vanmiddag wel voor een boterham met hagelslag. Ik wil nu nl. niet minderen, maar niet nemen, dat is als het goed is makkelijker, maar die hagelslag he, die staarde me aan. En vanmiddag appeltaart gemaakt en straks ga ik nog yoghurttaart maken. Wéér gebak, waar ik niet aan wil komen. Gelukkig is een stukje yoghurttaart minder erg dan die mokka, die ik vorige week nam.

Langer op de crosstrainer houd ik dus gewoon conditioneel niet vol Ik probeer het écht wel! Maar het fanatieke zwemmen, van afgelopen vrijdagmorgen, verbrand ook een hoop kcal, als het goed is. Dat moet helpen.

En crosstrainer is idd wel goed, maar ik vind buitensporten fijn. Dat beviel vorig jaar erg goed. Skaten vind ik ook heerlijk, maar ik vind het zo lastig dat dat met regen en blaadjes/takjes op de weg gelijk weer lastiger is.

Dus.. Anemoon en Meis, jullie gaan samen rennen?

Toedels
Later is nu
-
-
Is misschien wel een idee, start to run ken ik verder niet, maar ik snap wat ermee bedoeld wordt Ik probeerde al een soort van intervaltraining te doen

oke, vandaag:

O: 2 br met kruidensmeerkaas en komkommer

T: 2 mandarijnen

L: 2 br met geitenkaas, 1 br met hagelslag

T: activia, halve appel

A: 1 liter pompoensoep, hij was lekker

Ik heb het recept uit de Allerhande genomen. Uithollen viel mee en tegen.. hihi

Best wel netjes, vind ik zelf

Heb wel chocolade gekocht, mogelijk dat ik vanavond wel neem, of niet.. ik zie wel

IN elk geval zo een 'jellypudding' storten, ik weet niet of ik er één neem, vind het niet eens lekker en dan vind ik het wel zonde, eigenlijk.

Toedels
Later is nu
Ikke:

o: yoghurt met muesli (geen suiker)

t: pepermuntje, twee chocopepernoten

l: 2 bruine bolletjes, eentje met dun brie en eentje met huttenkase. Banaan.

t: 1 mini-negerzoentje, komkommertjes, drie stukjes gevuld speculaas (ai)

a: klein bordje pastasalade, 3 stukjes brood met kruidenboter, komkommer, tomaat, 1 mini-chocolaatje

Is niet echt slecht toch? (eh...)

Oh Meis, wat suf, dan ben ik in de war met iemand anders van het hardlooptopic... Nah ja, achterhoek, ook te ver bij mij vandaan.
-
-
Anemoon, je kan me mailen op mijn inlognaam bij de hete mail zeg maar... als het te regelen is lijkt het me wel leuk om eens samen te rennen!

Meave, Lou woont wel vlakbij Dreamer...Wel knap dat je 2 chocopepernoten kan eten, of waren het de laatste twee? (bij mij gaat dan meestal de zak leeg...)

Dreamer, heb je ook de spookjes erin gedaan? (jeetje een liter... waar laat je het?!?!)

Wij hebben vanavond mosselen gegeten, das ook heel verantwoord toch? Zelluf gekookt, waren erg lekker! (recept uit oude allerhande, thaise mosselen)

Zoy, ben blij dat je wat gezonder snackt nu. Goed eten is zo belangrijk voor je weerstand en dat heb je nu wel nodig denk...
Meis, ze stonden bij een kassa in een winkel, die pepernoten. Ik heb ze maar niet gekocht.

Ha, dan was het Lou inderdaad.
Wie lukt dat nou? 2 chocopepernoten? Ik zou het dan per zak zien denk ik 2 zakken chocopepernoten, kijk, dát is tenminste echt zondigen hehehehehe.

Nou ja iig ligt er hier standaard nu een zak pepernoten naast de pc en ik eet die gedurende de dag langzaamaan leeg, en voor de dag erna heb ik altijd weer fijn een nieuwe zak. Of die van bolletje de kruidnootjes, of met chocola, of gekleurde, of van de bakker ( die zijn echt veruit de beste) of van die echte pepernoten, van die brokken, die zijn ook errug prima

Hier gaat het momenteel kut.

Ik vreet echt de hele dag al zoetigheid.

Snoep, koek en suikerhoudende zooi.

Ik ben moe, en dan smacht is naar suiker. Das net zoiets als drugs dan, dat werkt echt even als een boost. Alleen jammer dat het meteen weer weg is en je keer 100 weer inkakt en daarna dus weer meer suiker nodig hebt.

Gromm..

Heb ook zin om weer hard te gaan lopen. Maar eerst maar eens weer kappen met roken, ben er ZO klaar mee. Baal er ontiegelijk van dat ik gewoon weer na zoveel jaren weer begonnen ben. Okee okee stress blabla. Maar onderhand ben ik mooi wel weer gewoon dik verslaafd aan die rotzooi. En echt hoor, ik vind het ontzettend kut.

En hardlopen en roken, dat is net zoiets als vloeken in de kerk ben ik bang...

Fijn weekend allen!

X
Zoy, hoe je het ook wendt of keert: roken zonder beweging is altijd nog slechter dan roken EN bewegen!! Als je wil gaan hardlopen hoef je dat echt niet uit te stellen totdat je gestopt bent met roken. Het kan ook een hele fijne uitlaatklep zijn voor je stress, en wie weet heb je die k*tpeuken dan helemaal niet meer nodig...
-
-
-
-
Mijn lijstje:

O: yoghurt met muesli

t: 2 liga

l: 2 br met honing en sandwichspread, cup a soup

t: 2 liga

a: halve loempia, bordje bami rames, stukje kroepoek, klein bakje vla met klein beetje slagroom

Zoy, Meis heeft gelijk, je kunt beter wel lopen en roken, dan niet lopen en roken.

(Dat je uberhaupt zin hebt, ik moet nog steeds zin maken en dat gaat niet zo heel erg goed momenteel....)
Niet alleen Lou woont bij mij in de buurt (en heb ik ontmoet) maar ook Wen (en ook die heb ik ontmoet) verder was er nog een hardloopster. Lou woont trouwens langs m'n route naar de stad, zo ongeveer.. helegaar niet ver weg.. ze loopt ook hard bij mijn werk in de buurt! (het stuk dat zij dan 'inloopt' vanaf haar huis naar het gebied rond mijn werk, was ooit ongeveer het verst dat ik hard kon lopen )

Hier alles bijgegeten dat ik afgelopen weken heb laten staan. Baalde vanmorgen dat ik 'al 3 dagen' hetzelfde gewicht had Wijn gedronken, toastjes gegeten en met m'n dochter, haar vriendinnen en m'n zoontje de doodskoptraktatie uit de allerhande gemaakt. Dat was géén makkelijke. Zoyla had gelijk vorige week met Iris de spinnen te maken. Alle doodskopjes vallen uit elkaar en van 't stokje. Nouja, dan deelt ze maar losse onderdelen als bouwpakket uit Ik was in elk geval duizelig van de plotselinge suikershoot, leek het wel .. had ik al een tijdje niet gehad, natuurlijk.

Vanavond pizza gehad. Niet een groot stuk, ik zat best vol.

nee, ik heb bij de pompoensoep geen brood gedaan. Alleen de soep.

Zoy, ik begin hopelijk volgende week weer met hardlopen.. misschien proberen wat samen te doen? Ik snap dat jij geen lange termijn planning kan en wil maken, maar misschien is het wel goed, om met iemand af te spreken, zodat je wel moet? Ik zal wel weer beginnen met 1 minuut, trouwens, ivm blessure. Hoop dat ik mág, van meneer de fysio

Misschien ga ik ook met LD lopen, die mag alleen nog maar bewegingen 'recht vooruit' maken, zoals joggen.

en inderdaad kan het hardlopen net dat doorslaggevende druppeltje zijn, waardoor je stopt met roken.

Zo

morgen er weer tegenaan

toedels
Later is nu
Zei je hardlopen? Zei IK hardlopen?

Neeeh, dat moet een vergissing zijn.

Ik bedoelde nml SLAPEN.

Ja

SLAPEN!

Valt heel zeer enorm vreselijk intensief slapen ook onder de noemer sporten?

Zo ja, dan is dat bij deze mijn nieuwe streven;

KEIHARD slapen!!
Jaa, meid, éérst slapen, snap ik

en je begon zélf over hardlopen

en ik wil ook best wel stukje met je wandelen

slaapafspraakje, ook leuk.

Vandaag verslapen

vandaag weer verder met waar ik was.

O: 1 bak brinta (had me verslapen)

T: 1 br met geitenkaas

T: activia en appel

L: 2 br met geitenkaas

T: activia met appel of peer

A: stukje varkensvlees, gebakken krieltjes, salade, sperciebonen

Vanavond: zwemmen, daarna of bak yoghurt óf beker warme melk (vind ik altijd wel lekker, na het zwemmen)
Later is nu
-
-
Hier gaat het sporten weer goed, 2x per week fitness, 1x Club Swing en sinds gisteren kan ik weer een half uur hardlopen.. (euhm lijkt meer op sjokken ).

Paardrijden durf ik nog niet zo goed... Ik heb er vorige week 1 rondje opgezeten en was doodsbang...

Nu het eten nog weer in balans krijgen.

Ik was alweer begonnen met een winterdip en het daarbij behorende snoepen. Ik zit nu weer elke dag achter mijn lichtbak...hopen dat ik het snel weer merk.

Tot nu toe gaat het vandaag goed.

Mijn lijstje vandaag bestond naast de verantwoorde dingen vooral uit taart. Veel Taart. Toch zonde. Maar goed, niets meer aan te doen, morgen gewoon weer de draad oppakken. (En ik ben niet eens heel erg dol op taart, tenzij het... tadaaaa.... chocholadetaart is).

Zoy, Dream, met die slaapafspraak doe ik ook mee. Ik slaap vast meer dan Zoyla, maar na 7 jaar slechte nachten ben ik er wel een soort van klaar mee.

Wat is Club Swing Monser? Klinkt als iets dat je op een parenclub doet.
Tsk, hier gaat de wintertijd in en ik ben wakker.. wekenlang ben ik om half 10 helemaal af, moe, enz. maar nu.. klaarwakker. Gisterenavond ook al.

Net lekker gezwommen en nu toch maar naar bed.

Lekker Meave, chocoladetaart. Het is maar goed dat ik die tip van Bentetje niet gebruikt heb, want daar had ik vast meer van gemaakt

Fijn monser, dat het weer beter gaat. Je duikt er ook gelijk weer in he, die beweging! Juist wegens dreigende winterdip, de afgelopen jaren, wil ik hardlopen, buiten bewegen, ipv crosstrainer in huis

toedels
Later is nu
Meave aan de taart? En ik maar denken dat Dreamers dochter jarig was vandaag..(gefeliciteerd daarmee trouwens!)

Monser, weer goed bezig na herstel stuitje? en ja die lichtbak helpt echt he, in zulke donkere dagen...club swing klinkt inderdaad erg ehhh... spannend?

Vandaag redelijke dag, wel wat gesnoept maar niet verzandt in vreetbui... en lekker gelopen net weer. Heb echt flink getraind voel ik in mijn benen, lekker zo op de bank...

Ook nog sollicitatiegesprek gehad vandaag, ging aardig maar na mij kwamen er nog 3... afwachten, hoor komende week meer...ook over een andere die er ook goed uitziet... heb wel met de man afgesproken dat we gaan uit eten wanneer ik een baan heb dussssssss.... en ik weet niet of dat wel verantwoord gaat zijn...(of eigenlijk weet ik wel zeker van niet...)

Tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven