Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik ben van plan om morgen ook even een uurtje te gaan spinnen, Verder met dochter lunchen en dan even relaxen/huishouden en in de middag even kermis met dochter (heen-draaimolen-suikerspin-terug)
Is 50 jaar een gouden huwelijk??

Ik heb nog geen plannen voor morgen. Mijn pb'er is nu een paar weken met vakantie en ik zal haar enorm missen.
Klinkt leuk schuddebuikje!
whaha leuke ideeen, Jumps! Ik ben even kwijt, werk je eigenlijk en wat doe je? Ik kan het allemaal niet onthouden, erg hoor, mijn geheugen!
quote:Jumpsje schreef op 04 juli 2010 @ 22:05:

Best lollig, verstoppertje op overig bijvoorbeeld en dan dit als buut topic.. Ok ik draaf door. Werkt natuurlijk niet omdat je 10 laatste reacties kan zien.

Vind het best een leuk idee! Kreeg er wel de slappe lach van toen ik het las!!

22.08
heb je dan iemand anders om op terug te vallen en ken je hem/haar en kan je daar goed mee?
Maare, ik kan het soms ook niet bijhouden hoor. Dan heb ik de neiging persoonsbeschrijvingen te maken.. Dat is wel ernstig hè?
Floeps, weg!
Persoonsbeschrijvingen van ons??? Echt?
weg
Nee joh, doe ik niet echt, beschrijvingen maken, maar zou soms wel handig zijn
Nee, ben 100% afgekeurd en gaat in de toekomst ook niet meer lukken helaas. Pijlen ergens anders op richten dan maar...
Ooh sorry SB! Dat wist ik niet! Wat zou je nu willen en kunnen dan?
foetsie[/list]
weg
Oh dat klinkt gelukkig goed SB! Geldt voor jou ook hè, je bent hoe dan ook waardevol!
thanks

En waar is die Annemeike nu gebleven?

Ik ga zo lekker slapen, ik hoop dat jij ook een heel goede nacht zult maken.
Sorry, kreeg telefoon en nu heb ik de helft gemist! Nou ja...

Slaap lekker Schuddebuik!
Slaaplekker buikje! (mag ik je zo noemen? vond ik leuker dan SB, en toch wat korter)

Ik ga om 23:00 erin..

Gezellig telefoongesprek annemeik?
Ja, het was A.

Berbke noemt Schuddebuik ook buikje. Ik vind het zo lief klinken!!
Goede tijd, Jumps! Ga je tandjes maar vast poetsen en je make-up er af halen. Ik help je wel een handje bij het naar bed gaan.
ik vind buikje lief klinken! zo, nu ga ik echt slapen, lig al in bed...
Oh dat is fijn! Tenminste, word je er niet verdrietig van?

M'n gezicht heb ik onder de douch al gedaan, dus tandjes poetsen, uitkleden en erin duiken!

Hoe laat ga jij? Ook nog hulp nodig?
Mooi zo, buikje it is dus!

Slaaplekker!!
Ja, ik word er heel verdrietig van. Kan het moeilijk bevatten, maar het heeft geen zin om er om te treuren. Dat verandert nl niets.

Ik ga nog even wat eten, nog wat forummen en dan ook richting bed. Ben na dat telefoontje weer klaarwakker.

Slaap lekker Jumps!! Ik hoop dat je heerlijk slaapt en morgen weer geen moeite hebt om er uit te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven