De geluiden van de zomer
zondag 4 juli 2010 om 21:57
OH even kleine frustratie hier uiten hoor.. Heerlijk hoor dat mooie weer, genieten weer met zijn allen. Maar dat lawaai wat je ineens om je heen hoort. En dat vind ik voor mezelf niet eens erg. Maar mijn kinderen, en dan vooral mijn dochter van acht maanden heeft er last van. Heb je het spul net in slaap. ( dit is al veel lastiger momenteel door de hitte) blaast er een of andere vrolijkerd achter elkaar op zijn vuvuzela toeter,. Oh echt he... Grrr. Ik hoor dochterlief door de babyfoon al weer reageren en wakker worden. Gelukkig het stopt snel na een aantal keer toeteren( wat maken die dingen een pokkeherrie) . En net als ik denk rustig te gaan zitten, begint er een of ander feest verderop,. Iemand tettert door een microfoon allemaal onzin uit, en de meest oudbollige holandse hits knallen de ruimte in. Ok ik weet ook dat het nog vroeg in de avond is,. en als je er tussen staat, het best gezellig kan zijn. Maar als je kinderen hebt en die daar weer wakker van worden gaat het irriteren. Verder hoor ik een snotterende buurman. De hond van hierachter. De tv van hiernaast. EN de scooters van de hangjeugd. En nee ik wil niet op een hutje in de hei wonen, want stiekum is het ook wel gezellig, en vroegah zou ik zeggen wat een zeurmens die daar over klaagt,. Maar is het herkenbaar ?? Waar irriteer jij je wel eens aan in de zomer ?
zondag 4 juli 2010 om 22:27
quote:Waldorf114 schreef op 04 juli 2010 @ 22:23:
[...]
Wat erg
Het aanblik van zulke mensen is vaak nog vreselijker dan het geluid dat ze produceren
Ja!
We fietsten net richting huis en ik zei al, dat de blotebuikenbrigade vast buiten zat.
En ja hoor, al die mannen uit de straat op een kluitje, korte broek en slippers, met zo'n enorme bierpens.
Gek genoeg hebben ze ook allemaal een kaal hoofd
En een blote buik. Mét tattoo's natuurlijk!
[...]
Wat erg
Het aanblik van zulke mensen is vaak nog vreselijker dan het geluid dat ze produceren
Ja!
We fietsten net richting huis en ik zei al, dat de blotebuikenbrigade vast buiten zat.
En ja hoor, al die mannen uit de straat op een kluitje, korte broek en slippers, met zo'n enorme bierpens.
Gek genoeg hebben ze ook allemaal een kaal hoofd
En een blote buik. Mét tattoo's natuurlijk!
zondag 4 juli 2010 om 22:34
Het is niet dat ik er wakker van lig, maar het valt me wel ineens op hoeveel huilende kinderen we vrij direct naast ons hebben. Van die kinderen onder de 4 die echt rustig een uur lopen te schreeuwen en janken. Doe er wat aan, denk ik dan, terwijl ik weet dat je er soms niet echt wat aan kan doen... En uiteraard die stomme toeters! Dat ze er op blazen tijdens de wedstrijd snap ik, maar zomaar de hele tijd??? Ik heb het mijn eigen kinderen in ieder geval verboden, wat een rotgeluid. (hier komt die toeter niet eens het huis in, mama's wil is nog wet!)
...
zondag 4 juli 2010 om 22:35
Bah bah bah. En dan vaak ook nog zo'n dikke tokkievrouw ernaast met veeeeel te kleine kleding, spierwitte benen en armen, veel tatoo's en uitgroei. Ook aan een biertje. Úit de fles.
Ik woon in een nogal toeristisch stadje, wat wil zeggen: in de winter niemand en in de zomer verviervoudigd het aantal mensen per vierkante meter, maar hier achten de (mannelijke) toeristen het nodig om ook met blote bierbuik in de Appie rond te lopen. Walgelijk. Gelijk geen honger meer!
Ik woon in een nogal toeristisch stadje, wat wil zeggen: in de winter niemand en in de zomer verviervoudigd het aantal mensen per vierkante meter, maar hier achten de (mannelijke) toeristen het nodig om ook met blote bierbuik in de Appie rond te lopen. Walgelijk. Gelijk geen honger meer!
zondag 4 juli 2010 om 22:35
quote:Maleficent schreef op 04 juli 2010 @ 22:24:
[...]
mama is vaker thuis en daarbij zijn de grenzen duidelijker. Dan is in het weekend papa thuis en gaan ze uitproberen hoe ver ze kunnen gaan?
Of mama zet ze voor de tv en gaat forummen, dat kan ook nog
Ha, nee de situatie is bij hen niet standaard. Hier is papa net zoveel thuis als mama. Maar goed, omdat we zo dicht bij elkaar wonen weet ik inmiddels dus hoe zij met hun kinderen omgaan. Daarvoor horen we teveel.
Ik kan daarbij ook nog wel meer opnoemen: eeuwig klussen, als olifanten de houten trap oplopen, met deuren klappen, etc. Dus het is een opeenstapeling. Niet alleen in de zomer trouwens...
[...]
mama is vaker thuis en daarbij zijn de grenzen duidelijker. Dan is in het weekend papa thuis en gaan ze uitproberen hoe ver ze kunnen gaan?
Of mama zet ze voor de tv en gaat forummen, dat kan ook nog
Ha, nee de situatie is bij hen niet standaard. Hier is papa net zoveel thuis als mama. Maar goed, omdat we zo dicht bij elkaar wonen weet ik inmiddels dus hoe zij met hun kinderen omgaan. Daarvoor horen we teveel.
Ik kan daarbij ook nog wel meer opnoemen: eeuwig klussen, als olifanten de houten trap oplopen, met deuren klappen, etc. Dus het is een opeenstapeling. Niet alleen in de zomer trouwens...
zondag 4 juli 2010 om 22:42
Hier geen ergenissen van luide buren of gillende kinderen. Alleen maar vogel en kikkergeluiden en af en toe een blaffende hond (die van ons meegerekend).
Ons puberbuurmeisje weet dat ze in principe na 21.30 uur geen harde muziek meer mag draaien. Zij "woont" in aparte unit in hun tuin, die ongeveer 10 meter van onze slaapkamer afzit. Hier houdt zij zich netjes aan. En tuurlijk, zij hebben ook wel eens een feestje, maar nooit last van gehad. Laatst zaten er zo'n 20 pubers in hun tuin, ik ben gewoon gaan slapen om 1.00 uur, heb niets hiervan gehoord. Dus zo kan het ook.
Ons puberbuurmeisje weet dat ze in principe na 21.30 uur geen harde muziek meer mag draaien. Zij "woont" in aparte unit in hun tuin, die ongeveer 10 meter van onze slaapkamer afzit. Hier houdt zij zich netjes aan. En tuurlijk, zij hebben ook wel eens een feestje, maar nooit last van gehad. Laatst zaten er zo'n 20 pubers in hun tuin, ik ben gewoon gaan slapen om 1.00 uur, heb niets hiervan gehoord. Dus zo kan het ook.
zondag 4 juli 2010 om 22:43
quote:Maleficent schreef op 04 juli 2010 @ 22:01:
Ik erger me dat het eindelijk lekker weer is, en dat er dus NU al ergernissen zijn. Precies
Hier geen irritante geluiden, alleen maar gezellig gebrabbel bj de buurtjes. Maar het ligt er volgens mij ook aan of je met je buren door 1 deur kunt of niet.
Ik erger me dat het eindelijk lekker weer is, en dat er dus NU al ergernissen zijn. Precies
Hier geen irritante geluiden, alleen maar gezellig gebrabbel bj de buurtjes. Maar het ligt er volgens mij ook aan of je met je buren door 1 deur kunt of niet.
zondag 4 juli 2010 om 22:48
Nou, ik kan prima met mijn buren door één deur, maar die huilende/krijsende kinders irriteren me wel... En ja, ik zou best in een hutje op de hei willen wonen, kan het alleen niet betalen.
Ik ben echt niet een heel erge mieperd, maar ik doe soms wel mijn eigen ramen en deuren dicht vanwege het gedoe buiten. (Even als aanvulling: wij zitten met alle achtertuinen aan elkaar, dus je hoort zeker van 10 gezinnen zo goed als alles.)
Ik ben echt niet een heel erge mieperd, maar ik doe soms wel mijn eigen ramen en deuren dicht vanwege het gedoe buiten. (Even als aanvulling: wij zitten met alle achtertuinen aan elkaar, dus je hoort zeker van 10 gezinnen zo goed als alles.)
...
zondag 4 juli 2010 om 23:06
Ik erger me aan de kids die voor de deur op het veldje voetballen.. Opzich geen probleem maar..
Dit veldje is gescheiden door een sloot en als de bal in de sloot ligt bellen ze 5 x op een avond bij ons aan met de mededeling dat de bal in de sloot ligt..
JA DUS?? Vervolgens vragen ze het netjes en halen we die bal uit de sloot..
Maar irritant is het wel! En als we niet thuis zijn klimmen ze over het hek en zitten ze dus in de tuin.. grrrwww!
Helaas betrappen we ze (bijna) nooit op heterdaad..
Dit veldje is gescheiden door een sloot en als de bal in de sloot ligt bellen ze 5 x op een avond bij ons aan met de mededeling dat de bal in de sloot ligt..
JA DUS?? Vervolgens vragen ze het netjes en halen we die bal uit de sloot..
Maar irritant is het wel! En als we niet thuis zijn klimmen ze over het hek en zitten ze dus in de tuin.. grrrwww!
Helaas betrappen we ze (bijna) nooit op heterdaad..
maandag 5 juli 2010 om 17:15
Vandaag was ik even bij een vriendin. Heerlijke rustige buurt.
Kindertjes op hun fietsjes, een gezellig watertje achter thuis met eenden en andere watervogels.
Je hoorde alleen de vogels.
Echt een ideale plek om lekker in de tuin te zitten, boekje erbij, glas drinken.
En dan kom je thuis, waar de buurtkinderen elkaar uitschelden voor 'kankahmongol', stenen over schuttingen gooien en pissen boven de putten in de straat.
De buren hebben de bbq aan, onder het genot van kratten bier en keihard 'Manueeeelaaaaaa' uit de buitenstaande boxen.
Verschil moet er zijn maar dit is toch een ander tuingevoel dan wat ik vanochtend had..
Ben wél blij dat het mooi weer is!!!!
Kindertjes op hun fietsjes, een gezellig watertje achter thuis met eenden en andere watervogels.
Je hoorde alleen de vogels.
Echt een ideale plek om lekker in de tuin te zitten, boekje erbij, glas drinken.
En dan kom je thuis, waar de buurtkinderen elkaar uitschelden voor 'kankahmongol', stenen over schuttingen gooien en pissen boven de putten in de straat.
De buren hebben de bbq aan, onder het genot van kratten bier en keihard 'Manueeeelaaaaaa' uit de buitenstaande boxen.
Verschil moet er zijn maar dit is toch een ander tuingevoel dan wat ik vanochtend had..
Ben wél blij dat het mooi weer is!!!!