Mode & Beauty alle pijlers

dresscode smart casual

04-07-2010 22:08 56 berichten
Hey,

Ik heb binnenkort een ‘gala dinner‘ van een symposium waarbij de dresscode ‘smart casual‘ is.

Weet niet zo goed wat er geschikt is om aan te trekken bij deze dresscode. Heb net een leuk zwart jurkje gekocht, is dit geschikt om aan te doen voor ’smart casual’ dresscode.

Groeten,

Wolkje
Bij 'smart casual' denk ik aan mooie materialen en een simpel ontwerp, bijvoorbeeld een mooie zwarte broek met een sjieke top of een zijden jurkje. Niet aan allerlei tierelantijnen.
Killer heels passen er zeker ook bij
quote:wolkje75 schreef op 04 juli 2010 @ 22:52:

hmm ok geen bolerootje:)

Wat dan wel , als het een wat koudere avond wordt?

Een herencolbert om je schouders regelen. En de desbetreffende meneer erbij. Die heeft het dan een beetje koud, en dan warm jij hem weer op door lekker dichtbij elkaar te lopen/dansen/etc.

Geen vestjes op feestelijke jurkjes! Dat is zo zonde!
herencolbert + desbetreffende meneer erbij, klinkt goed. Maar uuhm mss niet zo'n goed idee, zal er samen zijn met m’n mannelijke collega's:)
Ik vind 't jurkje eerlijk gezegd niet smart genoeg... zou iets sjiekers aanschaffen. En geen vestje of bolero!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit jurkje wel leuk, maar te lang.
Als je binnenkort bedoelt als binnen twee weken, dan zou ik me geen zorgen maken over vestjes, want dan wordt het niet koud 's avonds.

Een bolero lijkt me sowieso niets bij dit jurkje, omdat het korte mouwtjes heeft die dan opproppen onder de bolero.

'No more bolerooooooooos'
The time is now
Banba

Ben ik net om voor wat betreft die dingen want ze blijken soms -ja, bij jurkjes dus- best handig te zijn, moeten ze er weer uit

TO: als het katoen of te lang is, zou ik het niet doen. Maar als jij schrijft zijde en hij valt mooi: gewoon doen. Misschien matchen met een leuke kleur ipv zwarte pumps/tas?
Dat zeg ik....
quote:wolkje75 schreef op 04 juli 2010 @ 22:43:

Jurkje is zwart, beetje zijdeachtige stof.

Dacht er eventueel een blauw bolerotje bij te dragen?

zwart en BLAUW kan echt niet!!

Vind het jurkje erg somber...
ipv bolero mooie gekleurde sjaal rondom de schouders!
Bij een Gala Diner, vind ik ook wel wat te casual. Maar ik vind het ook een rare dresscode voor een gala eerlijkgezegd.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik vind het een leuk jurkje! Misschien iets te casual, maar als het jouw mooi staat en het van zijde is (waardoor het iets chiquer oogt) zou ik 'm gewoon aandoen.

En dan met mooie hoge zwarte pumps óf juist kiezen voor een kleur en dit teruglaten komen in tas of sjaal.

Haren mooi opsteken, strakke make-up en gaan!
quote:Banba schreef op 05 juli 2010 @ 07:36:

'No more bolerooooooooos' [afbeelding]
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat voor soort symposium is het? Als het voornamelijk voor wetenschappers bedoeld is, ben je hartstikke smart... die kleden zich over het algemeen namelijk belabberd.

Is het in een iets beter gekleed werkgebied, dan zou je misschien net iets underdressed kunnen zijn. Maar ook dan nog: ik denk dat je het best aankan met die dresscode. Zeker met de juiste accessoires.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:flatscreen schreef op 05 juli 2010 @ 08:20:

[...]

zwart en BLAUW kan echt niet!!

Vind het jurkje erg somber...Ik als scapino-fashionista durfde deze opmerking eigenlijk niet te maken, maar sluit me hierbij wel volledig aan...
Viva la vida
quote:ndh86 schreef op 05 juli 2010 @ 11:57:

[...]

Ik als scapino-fashionista durfde deze opmerking eigenlijk niet te maken, maar sluit me hierbij wel volledig aan...
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Jah, als je Scapino tegen mijn kledingkast roept, vallen spontaan de planken naar beneden. Roep je van schrik "schoenen reus", ben ik ook meteen de helft van mijn collectie kwijt.

Maar dat blauw met zwart een beetje op een crematie gaat lijken, dat heb ik dan weer wèl door.
Viva la vida
Tis een 'wetenschappelijk symposium, ben eerder bang dat ik dus 'overdressed' zal zijn?

blauw = 'licht blauw'
Ooknie wolk, helaas!

Blauw moet heeeel erg ver weg blijven bij zwart.
quote:ndh86 schreef op 05 juli 2010 @ 11:57:

[...]

Ik als scapino-fashionista durfde deze opmerking eigenlijk niet te maken, maar sluit me hierbij wel volledig aan...
quote:flatscreen schreef op 05 juli 2010 @ 20:03:

[...]

jongejonge, ik geef het op..
ok ok... geen zwart en blauw:)
Heb nog ander jurkje in m'n kast hangen, mss betere optie?
.
anoniem_63c432eff37cd wijzigde dit bericht op 05-07-2010 20:41
Reden: .
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven