Mode & Beauty alle pijlers

string bikini

30-06-2010 11:47 436 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend naar Scheveningen en Bloemendaal geweest.

Waren 2 heerlijke dagen relaxen op het strand.

Het viel me op dat ik de string bikini weer regelmatig voorbij zag komen.

Dragen jullie wel eens een string op het strand?

Zelf draag ik ze op vakantie wel, maar op de nederlandse stranden de laatste 2jaar eigenlijk bijna nooit meer.

Zouden ze dan toch weer terug komen,op een aantal fashion blogs heb ik ze ook al gespot.
mag best, zolang ik het maar niet zeg
Wat is een Jimmy Woo type?

String of niet, ieder moet dragen waar die zich prettig in voelt. Mijn vriend vind het juist sexy als ik van die gezellige witte bedekte plekjes krijg van top en broekje.
Ik heb stiekem toch wel heel erg moeten lachen om Meds

Ik vind stringbikini's niet mooi en eveneens vrij ordinair. Net zoals ik te grote nepborsten, tatoeages, overdreven kauwgomkauwen en roken ook behoorlijk ordinair vind. Ieder heeft zo zijn eigen fatsoensregels uiteraard. Ik vind het niet meer dan normaal dan een beetje rekening met elkaar te houden, niet iedereen zit er op te wachten om in de derrière van andere badgasten te kijken. Net zoals veel mensen niet gediend zijn van rokende en openlijk drinkende badgasten. Doe dat gewoon lekker thuis. Leven in een vrij land betekent namelijk niet dat je een ander beperkt in hun vrijheid.

Ik snap dat bruin willen worden trouwens niet. Vind het zo zonde, van die mensen (voornamelijk vrouwen) die bij de eerste warme zonnestraaltjes meteen naar de tuin of het strand rennen om zichzelf te willen bruinen. Het lijkt wel een doel op zich te zijn geworden. Onbegrijpelijk, je gezondheid is zo kostbaar. Dan maar witte billen, liever dat dan op mijn 40e eruitzien als een leren pop.
Ik ben zelf zeker geen type dat elk zonnestraaltje pakt om bruin te worden, maar je spreekt toch wel eens met elkaar af om naar het strand te gaan en daar wordt je dan op een zomerse dag bruin van

Omdat wij swingers zijn en we dus ook voor andere mensen wel eens bloot zijn vind ik die witte afscheiding geen gezicht, Juist met een bikinie kom je vaak met rare witten plekken als je een een jurkje aan hebt en je de witte plekken ziet daar waar je topje zat.

Ik snap dus wel dat er vrouwen zijn die dat niet belangrijk vinden, snap dat het voor je man leuk kan zijn te weten dat hij alleen die witte plekken ziet

Dat andere zich minder bij mijn voorkeur kunnen voorstellen kan ik mee leven.

Tja daarin kun je dus verschillen in hoe belangrijk het is, Voor mij dus wel
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:milaatje schreef op 04 juli 2010 @ 17:28:

Ik heb stiekem toch wel heel erg moeten lachen om Meds

Ik vind stringbikini's niet mooi en eveneens vrij ordinair. Net zoals ik te grote nepborsten, tatoeages, overdreven kauwgomkauwen en roken ook behoorlijk ordinair vind. Ieder heeft zo zijn eigen fatsoensregels uiteraard. Ik vind het niet meer dan normaal dan een beetje rekening met elkaar te houden, niet iedereen zit er op te wachten om in de derrière van andere badgasten te kijken. Net zoals veel mensen niet gediend zijn van rokende en openlijk drinkende badgasten. Doe dat gewoon lekker thuis. Leven in een vrij land betekent namelijk niet dat je een ander beperkt in hun vrijheid.

Ik snap dat bruin willen worden trouwens niet. Vind het zo zonde, van die mensen (voornamelijk vrouwen) die bij de eerste warme zonnestraaltjes meteen naar de tuin of het strand rennen om zichzelf te willen bruinen. Het lijkt wel een doel op zich te zijn geworden. Onbegrijpelijk, je gezondheid is zo kostbaar. Dan maar witte billen, liever dat dan op mijn 40e eruitzien als een leren pop.

Helemaal mee eens milaatje, al kan ik een tatoeage nog wel enigzins waarderen (als het uit het zicht te werken is).

Ik vind het zo dom snap echt niet dat vrouwen bij het eerste felle zonnestraaltje zich naar het strand of de tuin begeven om gelijk aangebrand verbrand te gaan liggen bakken. Als je huidkanker of leer wilt, doe het dan zo. De oudere generatie hebben nu 1 op de 3 of 1 op de 5 huidkanker van het zonnebanken "vroeger". Maar of de huidige generatie zich er iets van aantrekt? Nee dus, blijkbaar.
Een stringbikini omdat je bruin wilt worden slaat ook als een lul op een drumstel. Met een string krijg je evengoed nog witte plekken.
quote:Gipsyheart schreef op 04 juli 2010 @ 16:42:

Wat is een Jimmy Woo type?

Ik gok iemand die naar de Jimmy Woo gaat...wilde gok hoor, pin me er niet op vast.
Vandaag 3 dames op het strand gezien met een ieniemieniebikini. Veel bruine billen, borsten die boven -en zelfs onder het topje vandaan kwamen. Mannen die hun nek verdraaiden om dit allemaal te aanschouwen. En ik lag vanaf mijn ligbed dit allemaal gade te slaan. Heerrrrlijk!

Leven en laten leven.
quote:Waldorf114 schreef op 04 juli 2010 @ 19:29:

Een stringbikini omdat je bruin wilt worden slaat ook als een lul op een drumstel. Met een string krijg je evengoed nog witte plekken.

Maar die zitten dan wel precies op dezelfde plek als waar mijn normale ondergoed zit.

Ik ren trouwens helemaal niet naar het strand voor de eerste zonnestralen. Vind het wat te kort door de bocht om te roepen dat in de zon zitten alleen maar slecht is (zou jij toch moeten weten, Milaatje, dat het juist ook goed is voor de aanmaak van vitamine D en voor het bevorderen van een goed slaap/waakritme met alle (hormonale) gevolgen van dien ) en dat als je er blijk van geeft dat ook wel eens naakt of in string te doen, je "dus" een huid van leer kweekt. Ik smeer me altijd goed in als ik in de zon zit. Áls ik in de zon zit dus. En als ik dat dan toch doe, dan heb ik liefst zo min mogelijk strepen en zo min mogelijk wit.

Maar goed, we zitten inmiddels bij de opgepompte borsten en de tattoos op blijkbaar ongeoorloofde plekken begrijp ik? En ik moet roken en kauwgom kauwen? Tegelijk? Of om en om? Ik noteer ze even en ik hoop en bid dan maar dat ik snel 40 mag worden. Anders voldoe ik niet aan het vooroordeel.
Een gewoon bikinibroekje of een string zal het verschil niet maken tussen wel of geen huidkanker, dus dat dat erbij gehaald wordt slaat ook echt nergens op.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik denk dat de string bikini wel voortkomt uit het feit dat vrouwen graag willen voldoen aan wederom een modehype: bruin zijn. Zelfbruiningscrèmes, zonnebanken, airbrush, bruin lijkt voor vrouwen synoniem te staan voor mooi. En verstandig zonnen is iets dat jij misschien doet, maar voor genoeg vrouwen geldt dat het (zo snel mogelijk) bruin worden een missie is op zich.

Wat vitamine D betreft, daarvoor volstaat de normale dagelijkse blootstelling aan zonlicht en je hoeft dus zeker niet te zonnebaden. Evenzo belangrijk is de juiste voeding voor de synthese van vitamine D.

Een teveel aan zonlicht (en het is al best snel 'te veel') zorgt voor ernstige schade van de huid, variërend van verbranding tot suppressie van de cellulaire immuniteit, dat op de lange termijn dus kan leiden tot veroudering van de huid, en helaas, kanker. De incidentie van huidkanker stijgt fors, de cijfers liegen er niet om.

Dat van de nepborsten en tattoos was meer ter illustratie van wat ik als ordinair beschouw. Ontzettend subjectief, dat weet ik. Ik heb een stel prachtige witte lederen laarzen, maar, zo schijnt, witte laarzen zijn ontzettend ordinair. Toch draag ik ze met plezier. En mensen met tattoos, nepborsten of wit geblondeerd haar moeten zeker doen wat ze leuk vinden. Het wordt voor mij echter anders als ik met mijn persoonlijke voorkeuren anderen hinder. Zo vertelt mijn common sense mij dat ik niet topless boodschappen ga doen, of na een flinke slok prosecco een harde boer laat in een restaurant. Fatsoensnormen dus. Hetzelfde geldt voor de reeds door mij beschreven gedragingen. Publieke dronkenschap, roken in de nabijheid van vreemden waarvan je niet weet of zij roken, boeren in het openbaar etc. Nu wil ik daarmee niet zeggen dat ik het dragen van een string bikini gelijk stel aan dat soort gedragingen, en dat ik het een ordinair kledingstuk vind is eigenlijk niet relevant, maar ik wens zelf niet op mijn vrije dag geconfronteerd te worden met het achterwerk van een ander. En dat geldt eigenlijk ook voor vrouwen die topless op het strand rond paraderen. Misschien bekrompen, niet-hip of weet ik het allemaal, maar er zullen vast meer mensen zijn die daar niet op zitten te wachten. Ik pas mij ook aan in openbare gelegenheden, dus ik verwacht dat anderen dat ook doen.
quote:Spijker schreef op 05 juli 2010 @ 00:07:

Een gewoon bikinibroekje of een string zal het verschil niet maken tussen wel of geen huidkanker, dus dat dat erbij gehaald wordt slaat ook echt nergens op.Jammer dat je de ernst van huidkanker negeert. Wij verkeren duidelijk in een ander denkkader.
En die aanpassing zit 'm erin dat dat stringetje op het geklede strand dus áán blijft in plaats van dat 'ie uit gaat.

Voor de kans op huidkanker lijkt me het verschil in broekje verder ook weinig uitmaken eigenlijk. Relatief gezien vertegenwoordigen billen -ondanks dat er vrouwen zijn die doen alsof dat anders is- maar een heel klein stukje huid in verhouding met de rest van het lichaam. Dat lijkt me dus ook geen exorbitant grotere kans op huidkanker o.i.d. geven...

Overigens: no worries, áls ik naar het geklede strand ga, draag ik intussen een normale bikini, dus dat is alvast één stringdraagster minder.
quote:milaatje schreef op 05 juli 2010 @ 00:55:

[...]

Jammer dat je de ernst van huidkanker negeert. Wij verkeren duidelijk in een ander denkkader.Spijker negeert niet de ernst van de huidkanker, ze relativeert de rol van het model broekje in het risico erop.
Maar dat is niet mijn punt. Dan had ik hier wel gezegd dat iedere vrouw een UV-werende burka zou moeten dragen naar het strand. Het gaat mij om wat ik nu maar het bruinheidsideaal noem. En de string bikini is daar, vermoedelijk, een gevolg van. Er is zover ik weet geen verband tussen een (string) bikini en huidkanker, echter wel tussen een te veel aan zonlicht en huidkanker. En hoe word je bruin? Niet van opgesloten in huis zitten neem ik aan

Qwertu, van jou had ik ook zeker niet verwacht dat jij met je string bikini rond zou huppelen op het strand hoor

Zelf ben ik ook niet vies van een lekker kleurtje, maar neem wel de nodige voorzorgsmaatregelen. Opgegroeid op een eiland, als kind veel in de zon in de tijd dat het belang van zonnebrandcrème niet werd erkend, dus ik heb een verhoogd risico.

Wat ben jij trouwens nog laat wakker! Ga je morgen ook op vakantie en moet je nog de halve inboedel inpakken?
meds, wil je een stringbikini van flosdraad (goed idee, makkelijk wasbaar!) voor mij macrameeen? Lijkt me lekker fris als je er eentje kiest met mentholsmaak.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:milaatje schreef op 05 juli 2010 @ 01:19:

Qwertu, van jou had ik ook zeker niet verwacht dat jij met je string bikini rond zou huppelen op het strand hoor

Het is precies daarom dat ik het hier even vermeld heb. Omdat niet iedereen die een stringbikini draagt of gedragen heeft ordinair is (of welk vooroordeel of negatieve eigenschap je er ook maar op los wil laten...).

(En nee, laat wakker omdat ik van mezelf pas rond een uur of zeven 's ochtends melatonine aanmaak... da's waarom ik zeg maar op de hoogte ben van het andere positieve effect van zonlicht. )
Er wordt hier alleen maar als reden genoemd dat mensen een string bikini dragen omdat ze egaal bruin willen worden.

Ben wit, ga zeer zeker niet in de zon met mijn huid, maar draag em wel.

Ben trots op mijn lijf en vind strings mooi. Tuurlijk, ook een beetje ordinair. Maar daar vind ik niks verkeerds aan. Ik vind het me mooi staan, los van wat anderen daar van vinden.
Als je zo trots bent op je lijf en daarom een string draagt, waarom dan meteen op de kast als een ander dat ordinair vindt?
@singlalala ik doe het niet, weet je hoe duur flosdraad is? Ik neem gewoon visdraad, nadeel is dat dat doorzichtig is, dus dan loop je echt met je krent in zicht, probleem?
quote:Mazou schreef op 01 juli 2010 @ 16:31:

[...]

Nou met dit

plaatje nog in mijn achterhoofd heb ik daar geen probleem mee hoor...

Ik stap zo in de teletijdmachine!Maar dan wel om in te shoppen he, voor het strand is dit veel te preuts!
Dit weekend 2 heerlijke dagen aan het strand geweest.

En idd lekker in mijn string liggen bakken op mijn bedje, maar wanneer we even iets gingen eten of drinken bij een beachclub ff een shortje en een topje aan.

Ik heb je helaas niet op het strand gezien Mets, Anders had ik je een drankje aan geboden.

Dan had je kennis kunnen maken met een leuk en net meisje dat, dat dan weer wel in een string ligt te bakken.

Merel
quote:Schimmelteentje schreef op 05 juli 2010 @ 11:44:

[...]

Maar dan wel om in te shoppen he, voor het strand is dit veel te preuts!
quote:Schimmelteentje schreef op 05 juli 2010 @ 11:44:

[...]

Maar dan wel om in te shoppen he, voor het strand is dit veel te preuts!Ik heb zoiets inderdaad gewoon aan naar mijn werk, met all-stars (losse veters natuurlijk) er onder. Het broekje lijkt op de foto een beetje een pof-broekje, maar die van mij is dan wat strakker en het domme strikje op de voorkant ontbreekt.

Zoiets dus:

En daarnaast denk ik: beter een mooie strakke kont met een string dan een chique bikini en een decolleté van craquelé.
Viva la vida
quote:ndh86 schreef op 05 juli 2010 @ 17:01:

[...]

Ik heb zoiets inderdaad gewoon aan naar mijn werk, met all-stars (losse veters natuurlijk) er onder. Het broekje lijkt op de foto een beetje een pof-broekje, maar die van mij is dan wat strakker en het domme strikje op de voorkant ontbreekt.

Zoiets dus:

[afbeelding]

[afbeelding]

En daarnaast denk ik: beter een mooie strakke kont met een string dan een chique bikini en een decolleté van craquelé.

Plaatje 4 vind ik leuk, al weet ik niet of ik het aan zou trekken.

Het laatste plaatje vind ik nogal ordinair eerlijk gezegd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven