Denemarken tips

05-07-2010 14:32 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan over een paar weken een weekje naar Denemarken (Zuid Jutland, dus net over de grens bij Duitsland).

We gaan met drie kleine kinderen (4 en 6) en het doel is natuurlijk Legoland .

Wie heeft er nog andere leuke tips om met kinderen te doen (of wat we juist beter niet kunnen doen)?

We zitten vlakbij het schiereiland Romo.
Buiten Legoland en Kopenhagen om is Denemarken extreem saai.

En zeker net over de grens.

Ik zou echt niks kunnen bedenken. Het landschap is als in nederland, koeien en weilanden en graanvelden.

Mijn tip: zorg zelf voor vermaak, want dat ga je daar niet vinden.
Denemarken is niet heel spannend, en dat deel zeker niet. Al is de Noordzee wel fijn, met mooie stranden, en zijn er veel mooie campings in Denemarken. Wij hebben een tijdje bij Aalborg gestaan (is wel even doorrijden naar boven, maar is goed te doen) en dat vond ik een leuke stad.

Maar er is niet veel te doen nee. Lekker relaxen en wat boeken en spelletjes meenemen. Ik heb er een heerlijke uitrustvakantie gehad een paar jaar terug, maar dat was dan wel zonder kinderen
Het enige wat ik kan bedenken in Legoland. Echt ideaal voor kinderen. Voor de rest weet ik niet zo heel weel. Zijn wel in Arhus, (boven in) geweest en daar hadden ze een open luchtmuseum met acteurs in klederdracht. misschien is dat ook wel leuk voor de kinderen.
In Ribe zit het Ribe VikingeCenter, een openluchtmuseum over de Vinkingtijd.

En op visitdanmark.dk is genoeg te vinden.
Ik weet niet of het nog zo goed is, maar ik ben een keer in Denemarken gestrand met auto-pech. Wij zijn toen naar de toeristen-informatie (de naam lijkt daarop) en hebben geweldige folders gekregen. Ik geloof dat daar de grootste wandelende duin van Europa is. Ik vond dat wel indrukwekkend, zo'n woestijn aan de zee. Verder waren er toen wel leuke plekken om te gaan zwemmen en niet zo druk als in Nederland. Aan de oostkant is alleen meer rots dan strand. Ik vond het wel prettig. Nu is de toeristen-informatie via internet te bekijken, dat zou je tenminste kunnen proberen. Wij hebben barnsteen gezien en gevonden op het strand. Voor kinderen wel een leuk spel.

Ik zou proberen of er spannende boekjes te vinden zijn over de vikingen en zo, want die hebben daar ook het een en ander achter gelaten. Zonder verhaaltjes die te maken hebben met het gebied kan het inderdaad best wel saai zijn.

Ik heb even gegoogled en via een andere site kwam ik hier uit: http://www.oost-denemarken.nl/content/8 ... arken.html
Rubjerg Knude vond ik mooi, is 'n prachtig stukje duinen met vierkante vuurtoren. Ribe is 'n leuk dorpje. Kopenhagen is tof.
Ja, die duinen, die bedoel en ze heten "Rabjerg Mile" informatie
Wat raar dat ze in Columbus de naam niet juist vermelden...

Het is toch écht Rubjerg Knude:

http://en.wikipedia.org/wiki/Rubjerg_Knude_Lighthouse
quote:elninjoo schreef op 05 juli 2010 @ 15:44:

Wat raar dat ze in Columbus de naam niet juist vermelden...

Het is toch écht Rubjerg Knude:

Ja hoor, dat is de naam voor de toren.

Het gebied heet zoals ik het noem. Het zijn twee delen dicht bij elkaar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Skagen

en als ik Danish museum Online zo lees, dan vrees ik het ergste.....

Ik kan mijn eigen foto waar alles nog compleet en gaaf op staat niet toevoegen.

Wauw mooie foto's!

Bedankt voor alle tips.

Heb op visitdenmark gekeken en er zit wel wat bij. Het parkje waar we slapen heeft een speeltuin (binnen/buiten) en eenzwembad. Verder dus 1of 2 x Legoland. Ribe lijkt me leuk en ook dat Vikingcentre.

Romo heeft een klein attractieparkje. Dus dan zijn we al een heel eind. En verder gewoon spelen, zwemmen enzo is ook leuk he.

Bedankt voor al jullie tips tot nu.
Hi Jennie2,

Leuk dat je naar Denemarken gaat. Wij zijn net een week (heerlijk) naar de omgeving van Silkeborg geweest. Eigenlijk gaan we elk jaar naar Denemarken en dat bevalt heel goed.

Ik denk dat je in de omgeving van Skærbæk en Ribe verblijft. Daar lijkt het landschap inderdaad een beetje op Nederland. Dat is overigens in de rest van Denemarken (zoals in het merengebied rondom Silkeborg) helemaal niet zo. De tips die je gekregen hebt zijn voornamelijk in Noord-Denemarken (Rubjerg Knude, Aalborg) en rondom Kopenhagen (Oost-Denemarken).

In de omgeving van Rømø/Ribe/Skærbæk zijn best leuke dingen met kinderen te doen. In Ribe heb je inderdaad het Vikingcentre en in Skærbæk is een vakantiepark met een leuk zwembad. Daar kan je ook losse kaartjes voor kopen. Het strand van Rømø is erg mooi en breed. Je kunt er met de auto op rijden en dus kan je makkelijk allerlei strandspulletjes voor de kids meenemen.

De plaatjes Tønder en Møgeltønder zijn ook leuk voor een bezoekje, maar misschien minder geschikt met kleine kinderen.

In Blåvand is een kleine dierentuin, in Esbjerg is een visserij- en scheepvaartmuseum waar ook zeehondjes zijn en Givskud Zoo (in de buurt van LEGOLAND) is een leuk safaripark.

Via dit linkje kan je een kortingsboekje downloaden met kortingsbonnen voor o.a. deze attracties en ook het Vikingcentre in Ribe. http://www.dfb.nl/kortingsboekje

Volgens mij voldoende te doen in de vakantie dus! Veel plezier!
Dank je Mrls! We zitten in Skaerbaek , dus met dat zwembad enzo, zit het wel goed.

Ik ga even kijken bij die kortingen en zoeken naar de dierentuin in Blavand.

Dank!
Nog een tip. In de Legofolder, die je bij de speelgoedwinkel kan halen, zit een kortingsbon voor Legoland. Een kind krijgt dan gratis toegang, als er betalende volwassenen meegaan.
thanks! Ik had deze week al 4 boekjes gehaald, scheelt een boel .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven