Mode & Beauty alle pijlers

SPF

28-06-2010 09:02 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke factor gebruiken jullie voor in NL (als jullie die al gebruiken)?

Ik ben van plan straks een flesje met 10 te nemen, lijkt me voldoende (al heb ik wel een lichte huid)

Ik heb voor vakantie 20 genomen, omdat de zon daar toch sterker is en er wordt gezwommen e.d.
quote:Juicy_ schreef op 28 juni 2010 @ 20:28:

maar ik verbrand liefst helemaal niet en sowieso smeer ik hoog tegen huidveroudering.Precies! Sinds ik zo secuur smeer ben ik NOOIT meer verbrand, zo lekker. Ik heb nog steeds mensen in mijn omgeving (jong en oud) die denken dat ze de eerste dag op vakantie "lekker" moeten verbranden om bruin te worden. Ook zijn er mensen die zeggen: ja maar ik verbrand ALTIJD eerst voordat ik bruin word. Nee, als je huid verbrand is, heb je niet goed gesmeerd, klaar. Verbranden kan je voorkomen. Kan hier altijd een beetje boos om worden, ik vind het zó onverstandig om zo met de zon om te gaan...
Ik zal nu wel het hele Viva forum over mij heen krijgen, maar ik smeer 9 van de 10 keer niet. En de keren dat ik smeer doe ik dat met factor 8 zonnegel.

Mijn huidtype bestaat niet (ook volgens dermatologen). Engels witte huid, bijna zwart haar, lichte ogen en het ene jaar verkleur ik heel snel, het andere jaar totaal niet.

1 keer 2e graads verbrandingen opgelopen terwijl ik mij had ingesmeerd. Het jaar erna kan ik zonder bescherming of iets in Turkije in de zon liggen en ik verkleur niks.

Kortom, ik doe het allemaal op gevoel. Of ik later wel of geen rimpels krijg dat zie ik dan wel.
@Shebyte: rimpels zijn wel het minste waar je je zorgen om zou moeten maken. Je loopt ook meer risico op huidkanker! En je hoeft echt niet steeds te verbranden.

Het is een fabel dat je niet bruin zou worden als je je insmeert met een hoge factor. Je wordt wel geleidelijker bruin, maar je huid is wel beter beschermd!

Ik smeer zelf factor 20, ook in Nederland
Voor de mensen die niet of nauwelijks smeren; zijn jullie niet bang voor huidkanker?

Ik wel namelijk. Rimpels of niet kunnen me gestolen worden, maar ik ben echt best bang voor huidkanker.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Huidkanker niet bang voor

wel rimpels, zit meestal met gezicht in de schaduw

en smeer me in als ik eraan denk
Dat van die testresultaten dat flessen zonnebrand een jaar later nog dezelfde factor hebben heb ik onlangs gelezen in een boek over huidverzorging, uitgegeven door de Consumentenbond.

Ik heb nu factor 50 voor gezicht, decollete, handen, schouders, nek, bovenkant voeten.

factor 40 op armen en 30 op benen. Ik heb een bleke huid en verbrand snel. bruin word ik nauwelijks, eerder sproeterig/gevlekt

Met alleen s morgens 1X insmeren ben je er trouwens nog niet (m.u.v. merken die speciaal gericht zijn op 1X per dag smeren) maar het regelmatig opnieuw aanbrengen doe ik eigenlijk nooit...

Ook een veel vergeten stukje huid zijn de oren, daar doe ik dan een beetje Labello Sun op. (Jammer trouwens dat dat spul je lippen zo lijkbleek van kleur maakt!)
Ik smeer in Nederland factor 15 op mijn gezicht en schouders/decolte...verder smeer ik me nooit in; vind het echt zo smerig die vettige troep!

Verbranden doe ik niet /nauwelijks en rimpels/huidkanker zie ik later wel, niet verstandig ik weet
Niet bang voor huidkanker. Die kans is erg klein. Ik wil geen oud rimpelhoofd.
Ik gebruik in Nederland meestal factor 30 (zeker in het begin)

Ik heb een hele lichte huid en verbrand snel, vooral schouders en benen verbranden heel snel (terwijl ik altijd afwissel met in de zon liggen/schaduw)

In Turkije had ik ook 30, heb toen lelijk mijn benen verbrand met blaasjes en al (auw!)

Dit jaar ga ik naar Egypte, en heb toch maar facto 50+ erbij gekocht voor het geval dat.
quote:Ksenija schreef op 28 juni 2010 @ 20:15:

[...]

Haha, zo werd het mij ook uitgelegd.

Alsof je 50 x zo lang gaat zonnen.

Commercieel gedoe.

Als je naar Afrika en zo gaat kan ik me nog wel iets voorstellen of echt een extreem gevoelige huid hebt, maar anders.

Gewoon zonnen beperken en met een redelijke factor smeren.

Er bestaat ook factor 120

Maar dan vraag ik me af of je niet beter de zon kunt mijden.

Haha nou dat klinkt in mijn oren echt onzin!

Als dat zo was, zou ik ook niet zo snel verbranden.
factor 120? Lijkt me stug. Boven de 50 heb ik nog nooit ergens gezien.
In NL smeer ik zeker 30 op mijn gezicht en 20 op mijn lijf. In Egypte (was daar in mei) in het de eerste week continue factor 50 en dat was ook echt nodig. Daarna over op 30.

In Frankrijk ook altijd eerst 30 en daarna 20. Daaronder gebruik ik nooit meer. Gebruik wel iets wat maar 1x per dag opgesmeerd hoeft te worden. Na zwempartijen smeer ik altijd nog bij. Zeker de schouders.

Wat de meeste hier al zeggen. Krijg liever niet te veel rimpels en wil al helemaal geen huidkanker. En ook al zie je nu nog geen rimpels bij niet of weinig smeren, tegen de tijd dat je 60/70 bent zie je dus echt wel en misschien nog wel eerder.
Ik gebruik een dagcreme met factor 15 en ook mn lichaam smeer ik in met factor 15. Mijn decollete smeer ik wil met een hogere factor.

Als ik op vakantie ga naar de zon, dan smeer ik factor 30.
Ik vroeg me laatst af: wanneer ben je nu eigenlijk verbrand? Ik was laatst klein beetje rood, voelde klein beetje branderig aan, maar volgende dag was dat allemaal weg.

Was ik nou verbrand?
Veel mensen smeren zich veel te dun in. Bruin worden met factor 50 zou in principe niet kunnen. Verbranden met factor 30 is ook een prestatie.

Mijn gezin bestaat uit allemaal Hollandse kaaskoppen met sproetenneuzen. Wij smeren ons altijd in met P20 of Louis Witmer all day factor 20. Wij verbranden echt nooit (en vooral die Louis Witmer houdt bruin worden gehoorlijk tegen). Blijven wel altijd op het heetst van de dag uit de zon (zeker in zuid Europa).

Als je een dag met 4 mensen en een fles zonnebrand naar het strand gaat zou die fles aan het einde van de dag leeg moeten zijn. Veel mensen doen echter maanden met een fles zonnebrand.

Had een vriendin die met factor 30 verbrandde, toen ik haar zichzelf zag insmeren begreep ik waarom. Ze gebruikte net zoveel voor 1 arm als ik voor mijn neus
quote:alcofrolic schreef op 03 juli 2010 @ 12:41:

Veel mensen smeren zich veel te dun in. Bruin worden met factor 50 zou in principe niet kunnen. Verbranden met factor 30 is ook een prestatie.

Mijn gezin bestaat uit allemaal Hollandse kaaskoppen met sproetenneuzen. Wij smeren ons altijd in met P20 of Louis Witmer all day factor 20. Wij verbranden echt nooit (en vooral die Louis Witmer houdt bruin worden gehoorlijk tegen). Blijven wel altijd op het heetst van de dag uit de zon (zeker in zuid Europa).

Als je een dag met 4 mensen en een fles zonnebrand naar het strand gaat zou die fles aan het einde van de dag leeg moeten zijn. Veel mensen doen echter maanden met een fles zonnebrand.

Had een vriendin die met factor 30 verbrandde, toen ik haar zichzelf zag insmeren begreep ik waarom. Ze gebruikte net zoveel voor 1 arm als ik voor mijn neus

Dat is ook onzin, dat het een prestatie is om te verbranden met factor 30.

Ik smeer me altijd dik in, en smeer ook vaak bij en vooral als ik heb gezwommen, en nog kan het voorkomen dat ik verbrand.

Het ligt er aan hoeveel pigment je in je huid hebt.

Met factor 50 wordt je wel degelijk bruin, alleen langzamer.

Verbranden met factor 30 kan ook, ligt aan je huidtype, of je al enigszins gekleurd bent en moment op de dag waarop je in de zon gaat.

Daarnaast moet jij je regelmatig insmeren, ook al zwem en douch je niet. Door zweten en wrijving gaat je bescherming er ook vanaf.

Na zwemmen en afdrogen zeker, waterproof of niet.
30
@yasuko, ja dan ben je verbrand...
Gezicht: Factor 30 of 50

Lichaam: Factor 15 of 20

Ik zie/hoor/lees trouwens vaak dat men het gezicht insmeert met dezelfde zonnebrand als voor het lichaam i.p.v. een zonnebrand speciaal voor gezicht. Maar je smeert toch ook geen bodylotion op je gezicht?!
Ik word altijd heel erg snel bruin. Ben gewoon blank en heb donkerblond/bruin haar. Toch smeer ik altijd met factor 30 (van L'oreal, die sensitive-lijn) en mijn gezicht met factor 50 met een speciale crème voor het gezicht (uit dezelfde lijn van L'oreal). Een kleurtje is leuk, maar ik hoef niet ontzettend bruin te worden. Het gaat met een hoge factor misschien iets langzamer, toch word ik heel mooi bruin én m'n huid blijft mooi. En als je de hele dag op het strand ligt te bakken met factor 30 word je echt wel bruin!

Ik lig zo min mogelijk te bakken. Aan zonnebanken doen ik ook niet. Bruin in de winter vind ik sowieso stom. En after sun niet te vergeten, minstens zo belangrijk. Ik wil geen rimpels en geen huidkanker.

Had een vriendin die met factor 30 verbrandde, toen ik haar zichzelf zag insmeren begreep ik waarom. Ze gebruikte net zoveel voor 1 arm als ik voor mijn neus Dan ben ik vast een wereldwonder.
Ik gebruik standaard factor 50 (zomer en winter), zomer smeer ik me vaker in. En ik word heel mooi en geleidelijk bruin als ik veel buiten ben........
Hebben jullie ook een dagcreme met SPF? Ik woon in Zuid Spanje en wil me niet elke dag insmeren met die vette vieze zonnenbrand, ik moet bv. gewoon werken, wil me ook opmaken etc. Ik heb een dagcreme (Yves Rocher) waar volgens mij geen zonnefilter inzit. Wie weet of er ook een gezichtscreme is die alleen maar SPF is? Dus niet ook nog anti rimpel of voor de vette huid of voor de droge huid of whatever, maar puur een gel die SPF heeft?

Ik heb voor mijn gezicht ook een speciale zonnenbrandcreme maar als ik die elke dag draag van mei tot oktober krijg ik puistjes, een vette huid enzovoort.
Ik heb gelezen dat het verschil tussen factor 30 en factor 50 maar heel klein is (iets van 95% bescherming en 97% bescherming), aangezien het prijsverschil meestal wél heel groot is ga ik voortaan altijd voor factor dertig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven