Goedkope, lekkere, lichtzoete rose??

06-07-2010 09:06 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben op zoek naar een lichtzoete/zoete rose, maar liefst wel met een laag prijskaartje en een hoog genot gehalte? Heeft iemand een tip. Wil liever niet elke fles bij Lidl/Aldi etc. kopen om te proberen...
Waarom niet? Maak er gewoon een rosé-proeverij van !

Kan je verder helaas niet van dienst zijn, blijft een kwestie van smaak en ik vertrouw op die van mijn ouders, die stellen af en toe een pakketje voor me samen... (nu effe niet trouwens, ben zwanger...) Er bestaan trouwens wel 'supermarktwijngidsen' en dergelijke, waar ook wel het eea in staat.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
De Amerikaanse rosé-huiswijn van de Appie. Lekker fris en niet zo droog, lichtzoet en drinkt lekker weg.
Home is where your wifi connects automatically.
AH heeft er volgens mij 2 in de huiswijnserie (droog en lichtzoet), allebei 3 euro per (liter)fles, C1000 idem.

Al heb ik voorkeur voor de droge versies.

Kaapse van de Aldi vind ik eigenlijk nog lekkerder, maar vind jij dan wellicht net niet zoet genoeg.
Ik heb de huiswijn rose-zoet van AH. Die kost voor 1 liter 2,99. Dat vind ik de lekkerste. Goed kijken want van AH huismerk heb je ook de droge en ook die amerikaanse, die is trouwens een euro duurder.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Geweldig, nu al zoveel antwoorden. AH lijkt dus favoriet te zijn! Heb dit weekend een feestje en wil lekker met een koud roseetje in de tuin zitten!!
Bij de AH heb je ook de Lancers voor 3,99, die vind ik erg lekker. Heeft een beetje een soort bubbel en is friszoetig.
Aldi heeft een heel lichtgekleurde,volgens mij een D'Anjou (of zoiets)

die is net zo lekker als die van Appie maar een stuk goedkoper.
Danjou is alleen in een 0,75 liter fles!

Mijn voorkeur gaat uit naar de huiswijn van de C1000, literfles, en dan die met de paarse dop. 2,99 per fles. Maarrrrrr deze week is de tweede fles voor de halve prijs! Sla je slag!
Canei rose heeft ook een beetje bubbeltjes, drinkt lekker weg
quote:mylenevalerie schreef op 06 juli 2010 @ 09:15:

Ik heb de huiswijn rose-zoet van AH. Die kost voor 1 liter 2,99. Dat vind ik de lekkerste. Goed kijken want van AH huismerk heb je ook de droge en ook die amerikaanse, die is trouwens een euro duurder.Deze heb ik ook, erg lekker
het gaat toch om de kwaliteit... Niet de kwantiteit..

(stelletje zoeperds met die literflessen )
Biebelie sinds wanneer is dat dan..

Je hebt ook nog hele ranzige bocht, dat heet rose de fruits. Mierzoet en niet te bammen. Maar wel goedkoop!

Nee, doe mij die literflessen van de C1000 maar ik verslond ze per fles. Nu even een aantal maandjes afkicken.
quote:biebelie schreef op 06 juli 2010 @ 09:32:

het gaat toch om de kwaliteit... Niet de kwantiteit..

(stelletje zoeperds met die literflessen )Sinds wanneer dat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ooh vergis me op het forum.... Verkeerd ingelogd denk ik.

(had bij Libelle moeten zijn)
Haha!
quote:Marielle1410 schreef op 06 juli 2010 @ 09:25:

Danjou is alleen in een 0,75 liter fles!

Mijn voorkeur gaat uit naar de huiswijn van de C1000, literfles, en dan die met de paarse dop. 2,99 per fles. Maarrrrrr deze week is de tweede fles voor de halve prijs! Sla je slag!Oooooh ik ga na mn werk meteen langs!
Perfectionisme is niet perfect...
Rose d' anjou van de AH, Goedkoop en heel erg lekker. 3.99.

Fris, zoet, geen zure nadronk.
quote:Stephanietje schreef op 06 juli 2010 @ 09:21:

Bij de AH heb je ook de Lancers voor 3,99, die vind ik erg lekker. Heeft een beetje een soort bubbel en is friszoetig.In een soort bruinige fles toch? Die is heerlijk idd!
quote:nijntjexxxx schreef op 06 juli 2010 @ 09:26:

Canei rose heeft ook een beetje bubbeltjes, drinkt lekker wegVeels te zoet!! En alcoholpercentage is lager dan bij 'echte' rose.
quote:Marielle1410 schreef op 06 juli 2010 @ 09:35:

Biebelie sinds wanneer is dat dan..

Je hebt ook nog hele ranzige bocht, dat heet rose de fruits. Mierzoet en niet te bammen. Maar wel goedkoop!

Nee, doe mij die literflessen van de C1000 maar ik verslond ze per fles. Nu even een aantal maandjes afkicken.Die met die spaanse dame op de fles toch? JAKKES, echt bocht ja!
Lancers is inderdaad lekker.

Huismerk van de Dekamarkt is ook goed te doen.

Van de Lidl neem ik altijd de Portugese rosé.

Eigenlijk is het allemaal heel goed te doen, behalve die rosé de fruits die iemand al opmerktte, die is echt te vies.
@ bloempje,

Smaken verschillen! Gewoon het een en ander uit proberen. Heb ik ook gedaan. En nu maakt het niet uit bij welke super ik ben, ik kan altijd een lekkere rose halen.
De huiswijn van AH is prima binnen te houden.

Wil ik een lékker roseetje, dan kom ik altijd op de Rosé D'Anjou ofzo uit. Maar die heb je niet voor twee-duppies. Die kost EUR 5,- gemiddeld.
En als je het echt niet weet, kijk je even op de kaartjes die op het schap hangen. Bij de meeste supers staan daar dingen op als bij welke gerechten ze passen, of het een droge of zoete wijn betreft etc. Zoek gewoon een wijntje dat past bij borrelhapjes of lichte salades en dan heb je meestal een prima terraswijntje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven