2010 - Stoppen met anticonceptie - Deel 2!

15-06-2010 15:09 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hier praten we verder!

- Vervolg van Stoppen met anticonceptie in 2010 -

Er is maar 1 regel hier; Ben je al een tijdje niet geweest wordt je uit de tabel gehaald, dus laat even weten als je op vakantie gaat o.i.d. dan schrijf ik dat erbij in de tabel.

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel willen jullie dat dan vet drukken in jullie tekst? Bij bijzonderheden kunnen afspraken, bijv. echo's, afspraken bij vk en trouwerijen etc. vermeld worden.

"De nog niet zwangeren onder ons"

NaamLftWann. voor 't echieNODBijzonderhedenMarloes8426Januari 201021 Oktober uitslag onderzoekThir10senses23Januari 2010Even in de rust modus...Komt als ze er weer klaar voor isTroela7832Januari 20103 NovemberMaedl28Februari 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010MMRaarmaarwaar33April 2010Chocolat_Lover26Juni 201028 OktoberJuffertje2228Juni 2010Fransoise32Augustus 201030 Oktober

"De zwangeren onder ons!"

NaamLftWann. voor 't echieNOD/ ZwangerWanneer uitgerekendBijzonderhedenAngie21xx26Maart 201022 December 2010Teepje29Januari 2010

It's a BOY17 Januari 2011Lazuurtje27April 201019 Januari 2011Marill27Mei 20105 Februari 2011Joda32April 20106 Maart 2011Emytje29Maart 201020 Maart 20111 November 20 wkn echoMeike198129April 20108 Mei 2011Lily30 - 2e kindje[/fgcolor]30Maart 20108 April 2011Nelleke426Maart 2010Juni 201121 Oktober echo

Ladies! Kunnen we ook even de beroepenvraag overnieuw doen? Mijn nick zegt al genoeg :)!
Een zoon!
quote:raarmaarwaar schreef op 05 juli 2010 @ 21:51:

En Nelleke, jij komt er vast nog bij! Jij hebt een positieve ovu gezien (toch?) en meteen actie ondernomen. Als ongesteld zijn dan zo lang duurt (hoeveel is je ovu + 14?) dan MOET je gewoon wel zwanger zijn. Ja ik had op dag 22 een positieve ovutest en meteen actie ondernomen op die dag. Maar, kan je je nog herinneren dat jullie allemaal met langs mijn bed stonden? Mijn vriend kwam veelste laat thuis en stomdronken dat we de dag erna geen seks meer hebben gehad...

22+14= dag 36 toen was ik 1 dag overtijd. Zit nu op dag 41
@ Meadl Gefeliciteerd!!!

@ Angie en Marill idd fijn dat er zo positief werd gereageerd op het werk dat is altijd fijn

Ik kom uit NB :-) ook in een stad hihi

Vanavond weer lekker voetballen kijken en ondertussen met mn aangepast dieet begonnen pfff niet zo leuk maja we hebben het ervoorover thomassenman doet vrolijk mee dat is wel schattig en lief van hem.
Troela, mijn laatste mentruatie was wel 23 mei, maar mijn eisprong pas op 20 Juni, dan kan ik toch geen 5 weken zijn? waarom krijg ik dan 2 kado? kan toch niet als ik pas de 20e sex gehad heb? ehhhh, snap 'em effe niet

Nelleke, klinkt niet slecht bij jou hoor, zou best wel eens heel goed kunnen dat je zwanger bent.

Ik kom uit Brabant maar woon dus als 8 jaar in het buitenland. Wat ik precies doe als beroep kan ik jullie niet vertellen ivm herkenbaarheid, maar ik zorg er dus voor dat jullie allemaal gezellig hier vakantie houden.:-)
@ Thomassen : knap hoor!!! Mijn kennis werd zwanger na een operatie aan d'r eierstokken. Zat het eea verstopt... Ook pco! Er is hoop! Sterkte en succes! X
Een zoon!
Maedl: bij zwangerschap tellen ze vanaf je eerste dag ongestelheid. Omdat het ei wat dan in aantocht is, je kind kan wordt! Dus je bent ruim 5 weken :)!
Een zoon!
Hahhaha das idd lastig te begrijpen als je net zwanger bent.. Stom ja, krijg je zo ineens 2 weken kado? Zo zou het ook met extra vakantie mogen zijn, gewoon 2 weken kado

Er hangt een positieve stemming hier opt forum, leuk!!

Juffertje: ikke accountmanager

Ik ben vanmorgen nd VK geweest en alles wat goed.. Pfffff opluchting. Vanmorgen eerst weer even gekotst.. ik denk dat dat toch wel een stukje spanning is ook al is het onbewust.

Ik begrijp gewoon echt niet waarom sommige vrouwen het heeeeeeeeerlijk vinden om zwanger te zijn... Haha Er zijn zoveel onzekerheden, hoor ik het hartje nog wel? Waarom voel ik me zo dik, ik moet me toch mooi voelen. Mn beroerdheid etc etc.

En tuurlijk weet ik ook dat het mooi is wat er gebeurd in mn lichaam en ik vind het ook wel eens leuk.. haha! Maar het word voor mij steeds meer een 'doel' naar mn kindje.. en niet meer een geweldige tijd die 9 maanden!

Niet bedoeld als een klaagzang dit maar je bent gewoon zo kwetsbaar. Je gaat nd VK , ik was alleen en dacht; jemig straks kan ze het hartje niet meer vinden. Eng!! Het was ook een beetje lastig omdat ik me vanmorgen met bodylotion had ingesmeerd. Tip voor de nieuwe zwangeren onder ons; niet doen!!! Het apparaat werkt met water en trillingen en door het vettige laagje krijg je een ruis in de lijn hahaha. Maar uiteidenlijk heel netjes het hartje gecombineerd met mijn hartslag gehoord. Was weer erg fijn!

Over 4 weken mn 20 weken echo, daar moet ik nog ff voor bellen voor die afpsraak. En maandag 2 augustus weer nd Vk, oh ja mijn datum is aangepast he naar 22 december!! (voor nelleke)

Ik ga weer aan mn werk en blijf af en toe ff inloggen hier!

Kus Angie
@Angie: Alweer bijna 20 weken joh?! Wat gaat dat snel! Wat goed dat alles goed was Ik ga de tabel aanpassen!
@maedl; ik snap er ook geen reet van hoor. Dus, omdat jij een lange cyclus heb dan ik, ben je ook langer zwanger? Ik denk namelijk ook dat het er de 21ste raak geschoten is. Dat is dus niet op de helft van mijn cyclus maar ruim 5 dagen eerder. En mijn laatste menstruatie was 5 juni en ik ben nu dus (volgens je 'juiste' berekening) 4 weken en 4 dagen.

IK SNAP HET NIET!
Even over mijn beroep. Ik ben woonbegeleider bij mensen met een verstandelijke beperking.

Hier is de misselijkheid echt iedere dag aanwezig. Vanmorgen een beker melk op toen ik nog in bed lag. Had manlief geregeld voor me. Maar het kwam er gelijk weer uit. Het was gewoon nog koud! Bah, dat was echt heel smerig!

En ik eet 's avonds het liefste pasta ofzo, geen groenten en aardappels. Niet echt gezond, maar ik krijg het anders echt niet weg. Eet ook maar heel weinig. Snoepen kan ik trouwens wel weer heel goed.
Even over de lengte van je zwangerschap. Ik had ook een hele lange cyclus. Als ik dan rekende vanaf de eerste dag van mijn vorige menstruatie dan was ik bij mijn 1e echo 9 weken en 1 dag. Maar dat was dus niet zo. Ik was 7 weken en 3 dagen.. Dus het klopt niet helemaal. Je weet het toch pas "zeker" na je termijnecho. En dan nog, wie bevalt er nou exact op de uitgerekende datum? Die kans is ook heel klein.
Stemming is inderdaad positief hier! Ik verwacht de sensitesten straks. Kun je 4 dgn van tevoren testen. Vast geen prijs en kan ik woens op een bbq gewoon een wijntje drinken! De gekke steken kunnen dan naar het land van de gekke psychiatrische patienten :)!

Hoeveel drinken jullie nu gemiddeld op een gezellig avondje ivm zwanger proberen te worden?
Een zoon!
@ angie: ik voelde me ook zo lelijk en dik toen ik zwanger was! Toen ik niet meer zwanger was, maar dit nog niet wist flirtte de mannen opeens weer massaal met me en voelde ik me weer aantrekkelijk! Bizar! Overigens heb ik geen enorme ego hoor, vanwege het massale flirten. Maar we zijn allemaal vrouwen en weten hoe de mannen zijn ;)!
Een zoon!
@Juffertje; Ik hou het bij 2 a 3 drankjes meer echt niet. En dat alleen op feestjes, thuis drink ik geen alcohol. Ik heb ook de testen van sensitest. Las net op de site van kassa dat op 6 staan van de 9 testen. Hier het filmpje en de uitslagen:

Kassa; Zwangerschapstesten

Voor mijn eisprong drink ik gewoon op feestjes...daarna doe ik met mate totdat ik weet of ik zwanger ben....

Moet kunnen hoor, is de vorige keer ook goed gegaan! Voor hetzelfde geldt ben je jaren bezig en drink je alleen maar water.....haha!
En Marill heeft gelijk mbt de lengte van je zwangerschap. Als je een onregelmatige cyclus hebt moet je niet uitgaan van de eerste dag van je laatste menstruatie. Ik gebruik ovu testen, dan ga ik uit van de positieve test, min 2 weken. Dat zou in geval van een 28 dagen cyclus de eerste dag van mijn laatste menstruatie moeten zijn....Daar 4 weken bij opgeteld kan ik testen. Dan ben je op je NOD gewoon 4 weken zwanger.
@Nelleke: Ik drink niet thuis en hooguit 1 dag in het weekend. Nu het zomer is max 2 dagen 2 glazen alcohol. Een roseetje kan ik nu wel waarderen . Ik houd het uiteraard in de gaten. Tijdens de bbq kan ik mogelijk wat meer drinken, maar geen zuipfestijn. Ik sluit dan eerst natuurlijk een zwangerschap uit door een test. Daarom de sensitest die ik 4 dagen van tevoren kan doen. Door mijn miskraam heb ik geen idee meer hoe mijn cyclus loopt, maar we hebben wel ons best gedaan ;). Hoezo resultaatgericht?!? Voor mijn miskraam heb ik 7 zwangerschapstesten gedaan ivm het bloeden etc. Zou ik nu niet meer doen, denk ik. Aangezien de test zwanger aangaf en ik doodleuk een miskraam had gehad! Wil de net zwangere dames niet afschrikken, gebeurt in 10 % van de gevallen dus relatief weinig! De sensitest was lekker goedkoop, maar etos en kruidvat staan bij mij ook bovenaan het lijstje!
Een zoon!
@maedl: ze rekenen altijd vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, ondanks dat je dus pas +/- 2 weken daarna bevrucht bent geraakt. Ze zeggen dat vanaf je menstruatie het eitje al aan het rijpen is en je dus al bezig bent met een voorbereiding van een zwangerschap.

Kijk anders eens op de site van predictor, daar kun je je laatste menstruatie invullen en weet je ongeveer je uitgerekende datum.

(ik snapte er in het begin ook niks van hoor )

@juffertje: ik ben commercieel management assistente!

Duim voor je dat je weer zwanger bent, zou wel super snel zijn!

(ik had trouwens dezelfde klachten als jij na m'n miskraam en werd gewoon ongesteld....wil je niet ontmoedigen hoor... )

@angie: fijn dat alles goed was bij de vk, toch altijd weer fijn om gerustgesteld te worden! En wat gaat het toch snel, al weer bijna 20 weken. (alhoewel ik me kan indenken dat het jou te langzaam gaat aangezien je zo beroerd bent....)
Ik kon niet tot zaterdag wachten en heb weer negatief getest, nu is het toch echt bevestigd... Ik wacht tot ik ongesteld wordt, laat maar snel komen kan ik de volgende ronde in, snik
Balen Nelleke!!
he Nelleke, wat k*t!!! de moed erin houden he, ik werd er ook gek van en uiteindelijk kon het dus wel.

ik ben ook zo verschrikkelijk onzeker trouwens, dat duurt denk ik nog wel even voordat ik me iets zekerder ga voelen.

aan hand van de berekening van Lily en Marill zou ik dus dag 19-14 sinds 5 juni zwanger zijn en niet sinds 23 mei (laatste menstruatie) 5 Juni zijn toch 32 dagen tot nu dus toch al een maand en een beetje, wow! :-)

moet nog wel een afspraak bij mijn gyn. maken, zeker omdat ik endometriose heb/had, en het dus zowieso al erg geweldig is dat ik zwanger ben geworden. Wil natuurlijk niet dat mijn vruchtje nu in de eileiders is blijven hangen.
goed, hier het antwoord (volgens het babyboom zwangerschapsboek)

De uitgerekende datum valt precies 40 dagen na de eerste dag van de laatste menstruatie. Dat wil zeggen, als je een cyclus hebt van 28 dagen. Is je cyclus korter, dan valt de uitgerekende datum precies evenveel dagen vroeger. En is je cyclus langer, dan valt de uitgerekende datum evenveel dagen later.

@maedl; als jij telt vanaf 5 juni, dan zijn we precies even lang zwanger.

@Nelleke; meid wat een slecht nieuws weer. Hopelijk wordt je snel ongesteld, dit wachten is ook niet tof.

p.s ik ben pedagoog
Hoeveel rondes heb jij gehad Meadl voordat je het positieve nieuws had... 4?
@ Nelleke: Gemiddeld stel doet er 6 tot 12 mnd over.....

Mijn sensitesten zijn nog niet binnen?!?! Das raar?

x
Een zoon!
@ Nelleke: Gemiddeld stel doet er 6 tot 12 mnd over.....

Mijn sensitesten zijn nog niet binnen?!?! Das raar?

x
Een zoon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven