Gezondheid alle pijlers

stomme vraag over gebruik lenshouder

06-07-2010 10:11 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een paar dagen weer lenzen. Jaren terug had ik bij een andere opticien lenzen in een hoge houder. Werkte prima. Nu heb ik een platte lenshouder en krijg de lenzen er echt niet fatsoenlijk uit. Dat moet makkelijker kunnen, dacht ik. Heeft iemand tips? Ik wilde niet gelijk met een wattenstaafje aan de gang; dat pluist gelijk weer zo. Maar als ik nieuwe lenzen uit de verpakking haal, doe ik dat wel weer met een wattenstaafje. Hoe kan dit makkelijker?
Met je vinger hem naar de rand schuiven en dan zo op je vingen leggen? (of bedoel je dat niet?). Wel even goed je handen wassen van te voren.
Gewoon met je vinger een beetje langzaam en voorzichtig via de rand naar boven halen.. Vaak is hij dan wel dubbelgeklapt, maar zo doe ik het al jaren
Waarom koop je dan niet weer een hoge lenshouder als je die makkelijker vind?

Hema verkoopt ze.
Inderdaad, gewoon met de vinger. Zeker niet met een wattenstaaf, ook niet als je nlenzen uit een nieuwe verpakking haalt.

Ik heb een kleine kunststof pincet erbij gekregen. Gebruik deze zelf nooit, maar volgens mij opticien is dat een veel gebruikt hulpmiddel. Even vragen bij je opticien.
Als ik nieuwe lenzen uit het bakje moet halen laat ik eerst heel voorzichtig de vloeistof weglopen (klein hoekje los maken van het folie)

Zelf gebruik ik een platte lenshouder omdat voor mijn gevoel hier minder vloeistof in hoeft. Als jij zo'n buisje makkelijker vind dan zou ik gewoon even naar de opticien gaan voor zo'n buisje....
quote:Jorina schreef op 06 juli 2010 @ 10:22:

Waarom koop je dan niet weer een hoge lenshouder als je die makkelijker vind?

Hema verkoopt ze.

Inderdaad, het kruidvat heeft ze ook.

Ik vind ze makkelijker, je kan je lenzen schoonmaken door met de houder te schudden. Er gaat wel meer vloeistof in, dus in het gebruik duurder.
Ik doop gewoon mijn vinger in het bakje en dan blijft die lens toch plakken? Zo niet, schuif ik 'm een beetje naar de zijkant en krijg ik hem op die manier te pakken.

Geen wattenstaafje gebruiken hoor! Al die pluisjes op je lens zijn niet fijn als hij in je oog zit brrrr
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
ik gebruik altijd de platte houder.

Denk er nooit over na hoe ik ze eruit hengel.

mmm, met rechter wijsvinger van links naar rechts met mn nagel.

(het korte nagels) en dan ligt ie op mn nagel dus.

Zoiets.
quote:Iris27 schreef op 06 juli 2010 @ 10:50:

Ik doop gewoon mijn vinger in het bakje en dan blijft die lens toch plakken? Yep. Schuiven van de lens langs de rand van het bakje is echt heel slecht volgens mij opticien. Een soort van lens-moord, want je krijg krassen. Beter van niet dus.
Uit de verpakking, verpakking open maken, inhoud met vloeistof en al in hand mikken, met wijsvinger andere hand, lens eruit vissen.

Lenshouder, opletten dat lens met bolling op de bodem ligt zodat je vinger er de volgende dag mooi inpast. Lenshouder open maken, vinger in ding duwen (voorzichtig) en lens plakt aan je vinger, klaar is klara.

Lukt dat niet, ene dopje dicht laten en gewoon hele inhoud in je hand mikken, net als met nieuwe lenzen.
Niet met je vinger over de rand heen schuiven! Zo heb ik ooit 's een lens gebroken. Bleef plakken, sloeg toen ineens dubbel en mooi een stuk eraf.

Was wel met harde lenzen overigens.

Ik gebruik sindsdien altijd het zuignapje om mijn lenzen eruit te halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven