Werk & Studie alle pijlers

Ervaring met mystery shopping??

06-07-2010 17:56 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, Ik ben net afgestudeerd en druk op zoek naar een baan. Nu kreeg ik een foldertje van 'checkyourservice.nl' in de bus, een bureau voor mystery shopping. Met zeeën van tijd over en geld te weinig lijkt dat wel een mooie optie om wat bij te verdienen. Ik heb alleen geen idee of dit wat oplevert, hoe zij uitbetalen etc. Oftewel: heeft iemand ervaring als mystery shopper?? Dan weet ik of ik daar met een gerust hard mee kan starten

Thanxx!!
Mistery shopping

Mystery shoppers

Is mysteryshoppen leuk?
is dit geen reclame?
Poelepoelepoelepoes!
Sorry, wist niet dat er al meerdere topics open stonden over mystery shoppen...

Bedankt voor de tip
Doe het niet, belachelijke vragenlijsten en je krijgt het geld niet, of pas maanden later.
Lijkt me een geweldige baan! Alleen als het zo gaat als Troeta zegt, dan wordt het wat minder...
Hoi,

Ik doe zelf mysterieshop opdrachten en ik vind het hartstikke leuk om te doen. Het verdient op zich goed, maar je doet het maar zo weinig (ik doe gemiddeld 2 opdrachten per maand) dat je er niet rijk van wordt. Je krijgt circa 25,- per opdracht. Het is leuk, maar ja dat is erg persoonlijk natuurlijk... Je kunt het natuurlijk altijd eens proberen

Groetjes
Ik heb het gedaan voor 2 andere bureaus. Het levert vrij weinig op voor de tijd die je er mee bezig bent (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
Mystery shoppen klinkt als betaald winkelen, ergo: er zijn zo ongeveer een triljoen vrouwen die dat grááág doen. Dan weet je al dat het niet veel geld kan opleveren.
Heb het ook een tijd gedaan. Bij de kapper en supermarkten voornamelijk. Werd wel keurig betaald altijd, maar je moet er inderdaad veel tijd in stoppen en alleen al met de vragenlijsten ben je ellenlang bezig. 'k Zou het niet betaald winkelen willen noemen; je bent veel te veel bezig met opletten en mentale notities maken enzo.
Ik heb zelf een topic geopend over dit onderwerp. Naar aanleiding daarvan heb ik besloten me bij 4 bureaus in te schrijven. De beste ervaring heb ik met Multivalue. Duidelijke site, duidelijke opdrachten, goeie betaling. Ik doe ongeveer 4 opdrachten per maand en heb daarmee zo'n 90 euro te pakken.

Het fijne van Multivalue is dat je een opdracht kiest en hem dan ook direct hebt. Bij andere bedrijven dien je te solliciteren en is het vervolgens afwachten.
Ik heb dit via een ander bureau een tijdje gedaan. Was allemaal goed geregeld, netjes op tijd uitbetaald gekregen enzo maar eerlijk gezegd verdien je er niet veel mee.

Soms kreeg je 12.50, daar moest je dan nog een lange vragenlijst voor invullen en soms nog een stukkie met de auto rijden. Ik keek altijd of het zinvol was en niet dat ik er verlies op draaide. Zo niet en ik had tijd, dan deed ik het.

Het was wel duidelijk geregeld allemaal, kon jezelf via de website aanmelden voor projecten die je aanspraken.
quote:Bergje65 schreef op 06 juli 2010 @ 19:16:

Ik heb zelf een topic geopend over dit onderwerp. Naar aanleiding daarvan heb ik besloten me bij 4 bureaus in te schrijven. De beste ervaring heb ik met Multivalue. Duidelijke site, duidelijke opdrachten, goeie betaling. Ik doe ongeveer 4 opdrachten per maand en heb daarmee zo'n 90 euro te pakken.

Het fijne van Multivalue is dat je een opdracht kiest en hem dan ook direct hebt. Bij andere bedrijven dien je te solliciteren en is het vervolgens afwachten.Ja klopt allemaal. Ik heb ook via Multivalue gewerkt.
Ik werk ook als mystery shopper voor mac Donalds (heeeel vervelend) en de Shell. Je wordt er niet rijk van en het moet toevallig in je schema passen want voor het geld hoef jeniet speicaal te gaan rijden. Bij de mac verdien ik meestel iets vanm 8 euro + de kosten voor de maaltijd (die dan wel van te voren bepaald is). Je moet een kwartier binnen blijven en je moet alleen zijn (ook geen kinderen). Bij de Shell kan ik voor 15 euro tanken een shopaankoop van 1 euro per keer. Ben er met max 5 a 10 minuten klaar. Ik moet gewoon zelf voorschieten en 1 x per maand krijg ik alles uitbetaald (mits je rapportage is goedgekeurd).
hmmm interessant dit ... goed om de verschillende ervaringen te lezen.
quote:zonnetje82 schreef op 07 juli 2010 @ 13:41:

hmmm interessant dit ... goed om de verschillende ervaringen te lezen.

Echt wel interessant! Ik heb me denk ik wel een beetje verkeken op de vergoeding Die had ik wel wat hoger geschat. Ik was vooral een beetje bang dat het één of ander 'fout bedrijf' zou zijn waar je je geld nooit van terug zou krijgen.Foldertje in de brievenbus blijft toch een beetje raar om mensen te werven....

Maar ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen. Heb toch tijd zat nu
Ik doe ook wel eens iets voor MV. Het werkt prima, maar 90 euro per maand als je vier opdrachten doet kan niet kloppen hoor. Of Bergje trekt er de kosten van een aankoop die je moet doen er niet af?

Want zo werkt het meestal; dat je verplicht iets moet kopen, hetgeen van de vergoeding af gaat. Dan is de vergoeding bijvoorbeeld 15 euro, maar moet je een aankoop doen van minimaal 5 euro bijvoorbeeld. Dat verschilt per opdracht.

Maar soms is het wel lucratief; zo 'doe' ik vaak een schoenenzaak, laatst was de opdracht kinderschoenen kopen van minimaal 25 euro, de vergoeding was 35 euro (inclusief die aankoop dus). Mijn kinderen hadden schoenen nodig, dus dan reken ik de aankoop wel tot mijn verdiensten. Ik heb dit het afgelopen ongeveer half jaar vier keer gedaan, dus aardig bespaard op kinderschoenen!

Verder kun je de winkelopdrachtjes het best combineren, dus als je toevallig toch in een bepaalde stad moet zijn, of het is in je eigen woonplaats, de opdracht aannemen. Als je speciaal ergens voor naartoe moet, ben je reiskosten en parkeerkosten en tijd kwijt en het risico is levensgroot dat je ook veel meer koopt dan het aangegeven minimum. En dan leg je er dus geld op toe.

Ik werd ook voor een groot bureau en daarvoor moest ik een poosje vooral autodealers bezoeken. Dat vond ik verschrikkelijk. Soms was ik bijna anderhalf uur met zo'n verkoper in gesprek, maakte ik een proefrit en alles, gingen ze me ook nog nabellen over de offerte... terwijl ik natuurlijk helemaal geen auto ging kopen. Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik dat niet meer wilde doen, ik ging er met een knoop in mijn maag naartoe en dat heb ik er niet voor over. Bovendien kostte het enorm veel tijd en stonden de verdiensten niet in verhouding daarmee in het geval van de autodealers. Ik ben voor dit bureau ook bij banken geweest om info over leningen te vragen, dat kostte minder tijd en daarbij dekte de vergoeding de lading beter.

Je moet mystery shoppen inderdaad niet echt als baan zien, het is leuk om er af en toe bij te doen. Dagelijkse opdrachten zul je sowieso niet hebben. Betaald winkelen vind ik het ook niet, daar moet je het niet voor doen (behoudens dan zo nu en dan zo'n toevalligheidje dat goed uitkomt, zoals bij mij die kinderschoenen).

Zelf ben ik altijd erg kritisch op hoe je behandeld wordt door medewerkers van een winkel of ander bedrijf, je positie als consument in het algemeen. Daarom vind ik mystery shopping leuk om te doen. Ik kan ook erg genieten van goede service, en een goede beoordeling kunnen geven is heel prettig. Helaas is het meestal enorm slecht...

xYella.
Ik heb de hier genoemde oude topics bekeken en die zijn zwaar verouderd. Hoe zit het eigenlijk met de onkostenvergoedingen?

Ik las ergens dat het soms maanden kan duren voordat je het geld krijgt. Dat houdt in dat je geen zicht hebt op je verdiensten.

Stel je moet iets gaan kopen, krijg je dat dan vergoed of moet je dat voorschieten. Als je het niet nodig hebt, heb je dan een miskoop moeten doen?

Ik lees vooral meningen, maar de ervaringen hebben alleen waarde. Stel je moet naar een winkel reizen die 40 km verderop is, krijg je die reiskosten dan vergoed?

Stel je moet gaan eten in een restaurant, krijg je dat eten dan vergoed?

Het is toch een commercieel concept en zonder vast salaris kan alles net even anders zijn.

Ik hoop dat er mensen zijn die hun ervaringen hier willen geven. Heeft iemand ervaring met het ontvangen van de onkostenvergoeding vooraf? Alvast bedankt voor eventuele reacties.
quote:Yella41 schreef op 08 juli 2010 @ 15:09:

Ik doe ook wel eens iets voor MV. Het werkt prima, maar 90 euro per maand als je vier opdrachten doet kan niet kloppen hoor. Of Bergje trekt er de kosten van een aankoop die je moet doen er niet af?

Want zo werkt het meestal; dat je verplicht iets moet kopen, hetgeen van de vergoeding af gaat. Dan is de vergoeding bijvoorbeeld 15 euro, maar moet je een aankoop doen van minimaal 5 euro bijvoorbeeld. Dat verschilt per opdracht.

Maar soms is het wel lucratief; zo 'doe' ik vaak een schoenenzaak, laatst was de opdracht kinderschoenen kopen van minimaal 25 euro, de vergoeding was 35 euro (inclusief die aankoop dus). Mijn kinderen hadden schoenen nodig, dus dan reken ik de aankoop wel tot mijn verdiensten. Ik heb dit het afgelopen ongeveer half jaar vier keer gedaan, dus aardig bespaard op kinderschoenen!

Verder kun je de winkelopdrachtjes het best combineren, dus als je toevallig toch in een bepaalde stad moet zijn, of het is in je eigen woonplaats, de opdracht aannemen. Als je speciaal ergens voor naartoe moet, ben je reiskosten en parkeerkosten en tijd kwijt en het risico is levensgroot dat je ook veel meer koopt dan het aangegeven minimum. En dan leg je er dus geld op toe.

Ik werd ook voor een groot bureau en daarvoor moest ik een poosje vooral autodealers bezoeken. Dat vond ik verschrikkelijk. Soms was ik bijna anderhalf uur met zo'n verkoper in gesprek, maakte ik een proefrit en alles, gingen ze me ook nog nabellen over de offerte... terwijl ik natuurlijk helemaal geen auto ging kopen. Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik dat niet meer wilde doen, ik ging er met een knoop in mijn maag naartoe en dat heb ik er niet voor over. Bovendien kostte het enorm veel tijd en stonden de verdiensten niet in verhouding daarmee in het geval van de autodealers. Ik ben voor dit bureau ook bij banken geweest om info over leningen te vragen, dat kostte minder tijd en daarbij dekte de vergoeding de lading beter.

Je moet mystery shoppen inderdaad niet echt als baan zien, het is leuk om er af en toe bij te doen. Dagelijkse opdrachten zul je sowieso niet hebben. Betaald winkelen vind ik het ook niet, daar moet je het niet voor doen (behoudens dan zo nu en dan zo'n toevalligheidje dat goed uitkomt, zoals bij mij die kinderschoenen).

Zelf ben ik altijd erg kritisch op hoe je behandeld wordt door medewerkers van een winkel of ander bedrijf, je positie als consument in het algemeen. Daarom vind ik mystery shopping leuk om te doen. Ik kan ook erg genieten van goede service, en een goede beoordeling kunnen geven is heel prettig. Helaas is het meestal enorm slecht...

xYella.

Problemen met de snelheid van het forum en ik kan niet alle postings lezen. (* Pas na het posten van mijn eigen vraag. *)

Ik heb dus al antwoord op mijn vragen door deze.

Het risico is dus groot dat je er geld op toelegt.
.
quote:Silvy schreef op 06 juli 2010 @ 18:29:

Ik heb het gedaan voor 2 andere bureaus. Het levert vrij weinig op voor de tijd die je er mee bezig bent (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).Ik ben ook mysteryshopper geweest en ben het helemaal eens met Silvy. Verder krijg je ook te weinig opdrachten om echt een leuk zakcentje te verdienen en alles wat je koopt moet ook weer teruggestuurd worden (ik heb nooit meegemaakt dat je iets mocht houden) en je moet vragenlijsten invullen, dus afgezien van het shoppen zelf, ben je er nog best druk mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven