2010 - Stoppen met anticonceptie - Deel 2!

15-06-2010 15:09 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hier praten we verder!

- Vervolg van Stoppen met anticonceptie in 2010 -

Er is maar 1 regel hier; Ben je al een tijdje niet geweest wordt je uit de tabel gehaald, dus laat even weten als je op vakantie gaat o.i.d. dan schrijf ik dat erbij in de tabel.

Als jullie iets veranderd willen hebben in de tabel willen jullie dat dan vet drukken in jullie tekst? Bij bijzonderheden kunnen afspraken, bijv. echo's, afspraken bij vk en trouwerijen etc. vermeld worden.

"De nog niet zwangeren onder ons"

NaamLftWann. voor 't echieNODBijzonderhedenMarloes8426Januari 201021 Oktober uitslag onderzoekThir10senses23Januari 2010Even in de rust modus...Komt als ze er weer klaar voor isTroela7832Januari 20103 NovemberMaedl28Februari 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010MMRaarmaarwaar33April 2010Chocolat_Lover26Juni 201028 OktoberJuffertje2228Juni 2010Fransoise32Augustus 201030 Oktober

"De zwangeren onder ons!"

NaamLftWann. voor 't echieNOD/ ZwangerWanneer uitgerekendBijzonderhedenAngie21xx26Maart 201022 December 2010Teepje29Januari 2010

It's a BOY17 Januari 2011Lazuurtje27April 201019 Januari 2011Marill27Mei 20105 Februari 2011Joda32April 20106 Maart 2011Emytje29Maart 201020 Maart 20111 November 20 wkn echoMeike198129April 20108 Mei 2011Lily30 - 2e kindje[/fgcolor]30Maart 20108 April 2011Nelleke426Maart 2010Juni 201121 Oktober echo

Dat geeft de burger weer moed als een gemiddeld stel er 6 tot 12 maanden over doet. Jullie zijn gewoon bovengemiddeld snel zwanger allemaal hahaha. Ik zit ook 'pas' in ronde 6 vanwege m'n lange cyclussen, dus eigenlijk valt het best mee. Zat pas te evalueren, half jaar bezig nu en zoveel geleerd! Wist een half jaar geleden echt niet wat een NOD was, net wel dat ovulatietesten bestonden maar dat ik die dingen ook daadwerkelijk zou gaan gebruiken.. Weet welke afwijkingen er zijn en ben nu preventief aan t afvallen geslagen.. just in case ben niet heelveel te zwaar maar wil netjes op een bmi van 25 proberen te komen. (zal nog wel even duren, ben zo'n held met afvallen, not).

Hoe was het bij de dietiste Thomassen? Zijn er nu bepaalde dingen die je niet mag even ivm zwanger willen raken of is het een 'normaal' dieet wat je volgt?

Over alcohol, drink voor de eisprong wel een paar wijntjes als ik een feestje heb of uit eten ga, na de eisprong probeer ik het zoveel mogelijk te beperken, zorg dan dat ik vaak de bob ben aangezien m'n vriendinnen van niets weten :-) Biedt dan altijd heel spontaan aan om te rijden naar verjaardagen etc. Ze houden me nauwlettend in de gaten wat alcohol betreft ( ben de eerste die getrouwd is, dus ze verwachten ook dat ik als eerste zwanger ga worden van ons allemaal) dus zo hebben ze niets in de gaten. Ben heel blij dat ik ze niet verteld heb dat ik gestopt ben met de pil een halfjaar geleden, zou gek worden van die vragen van is het al gelukt etc..

Beroep, werk bij een verzekeringsmaatschappij.

Balen Nel.. ik ben op een gegeven moment gestopt met testen, werd gek van die min
Arggghhh! Dat stomme streepje staat er nog steeds. De kleurintensiteit varieert per dag, maar weg gaat ie niet. Vervelend ding! Heb nu wel lichte buikpijn, maar dat heb ik ook al bijna een week. Misschien is het daar binnen helemaal op hol geslagen en springen al m'n eitjes één voor één, rijp of niet (soort zelfmoord ofzo? )
Gaan jullie ook voetbal kijken trouwens? Ik was vrijdag in een grote stad, met schermen. Wat een geweldige sfeer!

Vanavond gewoon op de bank...heb wat wortels en oranje snackpaprika's ingeslagen

Die kl*te puisten moeten immers niet nog meer gevoed worden van binnenuit door chips e.d. Voel me trouwens heul lelijk momenteel

Zo, en nu ophouden met klagen Mayala!!
Ahhh Mayale knuf voor jou!

Juffertje Hoop blijven we ook wel houden hoor.Alleen heb ik erveel last van de bijwerkingen van mijn medicijnen :( en emotioneel heb ik het ook best zwaar even nu maar gelukkig lieve mensen om me heen die me er doorheen helpen en hier het forum is ook wel zo prettig:-) en ook de info. op hyves PCOS heeft me geholpen om zo nog meer te weten te komen... komt goed het is even doorbijten nu en GEDULD hebben die ze helaas niet in een potje verkopen pfff

Marloes ik heb nu een koolydraatarm dieet omdat dit het beste schijnt te helpen bij mensen met PCOS kwa afvallen dan en als het goed is moet ik me hierdoor ook echt beter gaan voelen dus ik ben erg benieuwd dag 1 zit er nu bijna op ik kom ook net terug van het wandelen want ook dat moet nu voortaan na het avondeten een half uur op zijn minst en ik wilde dat ik nu heel graag een hond had in plaats van twee katten hahahaha .. dus geen aardappels,rijst,pasta brood etc. dus goed opletten met bepaalde dingen.

Er hangt inderdaad hier een lekkere positieve sfeer moet ik zeggen :-) vind het ook wel fijn om hier even alles te lezen/te delen.

K ben er snel weer weg van moet uiteraard de wedstrijd gaan kijken
anoniem_100234 wijzigde dit bericht op 06-07-2010 20:12
Reden: vergeten
% gewijzigd
Jeetje Thomassen, dat klinkt behoorlijk! Je hele levensstijl aanpassen zeg maar. Heel veel succes en ik ga voor je duimen dat alles goedkomt!
JEEEEEEEEEEEEEEUUUUUUUUUUUUHHHH we zijn door hihihi

@Mayala Leuk is anders inderdaad aangezien dit niet voor even is maar voor de rest van de tijd om mezelf beter te blijven voelen over een tijdje mag ik dan in iedergeval wel weer een klein beetje aardappels en volkorenrijst maar voorlopig even niet dus...Ja het is heel je levensstijl omgooien maar goed twee dingen: 1. ik moet me beter en fitter gaan voelen en 2. Het bevorderd dadelijk wel een eventuele behandeling dus we weten waar we het voor doen. Niet dat ik extreem overwicht heb hoor mijn bmi is 25.3 maar mijn buikomvang geeft overgewicht aan (aangezien ik alleen aankom bij mijn buik) niet dat ik het erg vindt want als ik nu wat afval zit ik weer op mijn oude gewicht en dat is ook wel zo prettig.

Het is inderdaad even behoorlijk wat als je alles bij elkaar opteld maar we hebben het er voorover het zal niet makkelijk worden maar zolang ik erover kan praten gaat het steeds beter.

- medicijnen

- letten op mijn voeding

- veel bewegen

- en de rest wat PCOS met zich meebrengt: o.a. stemmingswisselingen,vermoeidheid etc...

- heel veel geduld (nog steeds geen potjes te koop???? :( )

- en dan straks de behandelingen
@thomassen: het is wel heftig hoor, maar ik denk wel dat je je door de gezonde levensstijl ook beter gaat voelen zoals je zegt, dus dat maakt het straks misschien wat makkelijker volhouden! Maar het blijft best naar dat het niet vanzelf gaat, het is niet eerlijk soms!

@mayala: vervelend he, al die onregelmatigheden in je huid! Ik heb er nu ook enorme last van. Ik heb altijd al een onrustige huid zodra ik iets anders dan anders doe. Bijvoorbeeld ook als ik in de zomer ineens met zonnebrandcreme ga smeren enzo. Maar nu dus ook in de zwangerschap... Wel stom dat de ovulatietesten zo lang streepjes blijven geven. Ik heb er niet zo veel verstand van, want ik heb ze niet gebruikt vanwege mijn regelmatige cyclus

@nelleke: balen zeg, dat je weer negatief heb getest en toch nog niet zwanger bent! We blijven duimen voor je. Maar wanhoop niet, het is nog helemaal niet zorgelijk dat het nog niet is gelukt (ik heb makkelijk lullen, ik voelde me net zo kut bij mijn ongesteldheid elke keer)

@angie: ik bedoelde inderdaad dat je er nog niet uit was met het aantal uren op je werk, maar gelukkig dat dat nu wel goed lijkt te komen. Ik heb het wel verteld op mijn werk, maar nog niet over het aantal uren gepraat. Ik ben momenteel vooral nog met mijn man aan het puzzelen hoe we het gaan doen, en daarna ga ik op mijn werk wel kijken naar de mogelijkheden.

Ik ben heel blij, want ik heb gisteren gehoord dat ik al mijn examens heb gehaald! Al het harde werken is dus beloond, heel fijn!

Ik kreeg gisteren de dvd van moeders voor moeders: het wonder van een nieuw leven. Als je dat zo bekijkt is het inderdaad een wonder dat er uberhaupt mensen zwanger worden, wat een gedoe voordat er eindelijk zo'n kindje is gemaakt!
@ Thomassen: Knap hoor! Heel veel succes! Wij hebben alle vertrouwen in je!

@ Teepje: Die puisten! Ik heb nog een trofee van mijn miskraam op mijn rug staan! Leuk straks op vakantie! Ik zie veel zwangere vrouwen die opeens volledig terug zijn in hun puberteit :(. Ik heb best wel acne gehad en op mijn 23 een zware kuur gehad. Het kwam namelijk op mijn 21 doodleuk terug! Nu weer die pukkels, weliswaar op mijn rug en borsten, maar toch. Kan geen bloot truitje aan qua rug etc.. :(

Die *** sensitesten zijn nog niet binnen! Waar blijft de postbode. Heb geen zin om dure testen te kopen bij de Etos aangezien ik toch weet dat het een check is.... Ben echt niet zwanger, denk ik....

Vanaaf lekker een BBQ met een wijntje!
Een zoon!
Nelleke, het was ronde 5 geloof ik, ben midden Januari met de pil gestopt. Duurde dus best een tijdje, maar die ovulatietesten hebben dus uiteindelijk bij wel geholpen.

Thomassen, hardstikke goed van je1 Ik heb ook een tijd geen koolhydraten gegeten het is best wel eens lastig, maar het is hoofdzakelijk savonds neem ik aan he? of mag je smiddags wel brood of pasta?

Mayala, die pukkels zijn echt irritant he, bij mij zijn ze gelukkig weer weg, maar het maakt er inderdaad niet mooier op. Maar hee, we weten waarvoor we het doen he.

stomme postbode Juffertje, veel plezier op de bbq!
@Nelleke, balen een negatieve test!! Terwijl je toch best al dik overtijd bent... Heb je het al eens eerder gehad??

@Thomassen; pfff altijd lastig een dieet...Al is het voor een goed doel..

Ik heb het ook een paar maanden gedaan om af te vallen, werkte goed.. Voelde mij er ook fitter bij, alleen was wel lastig hoor..

Heb toen wel brood/crackers met weinig/geen koolhydraten gevonden dat maakte het nog wat dragelijker dan niets... Succes!!!

Hier gelukkig geen last van pukkels... (*klop klop*)

Heb wel een rot huid/gevoelig, maar dit dan weer niet.. Lastig! Als je dan ook zit met hemdjes etc.

@Teepje; gefeliciteerd met al je goede examens! Lekker....

@Juffertje; kan de postbode niet in jouw wijk beginnen vandaag met lopen?? Of komen ze met de bestelservice?!?! Neem aan dat ze door de brievenbus kunnen?

Sterkte!!! En ben benieuwd naar de uitslag...

Werk; ben locatiehoofd op een BSO

Vanmiddag lekker met zus op een terrasje

Ps. mijn onderschrijft doet het ook nog steeds niet..
Hola chica's! 13-man zit in Duitsland, dus dit is zoooooo'n nutteloze ronde. Zit nu op dag 15, dus eisprong komt eraan denk. Heb nog niks gemerkt, maar is altijd rond deze tijd. Voor iedereen die negatief heeft getest, balen zeg! :( Op naar de volgende ronde allemaal! En voor mij wordt dat dus de ronde ná deze ronde. Echt, hoe verzin je zoiets om tijdens je eisprong in Duitsland te zitten. Haha, vluchtpoging? ;)

Verder loopt het allemaal volgens plan, dit studiejaar al m'n punten behaald. Dus ik ben erg trots! Straks lekker bbq-en met oud-klasgenoten, heerlijk! En dan het bericht dat de meeste stellen er 6-12 maanden over doen doet me ook deugd! Haha. We zijn in januari begonnen, het is nu juli.. Twee rondes tellen voor spek en bonen mee, omdat 13-man in Duitsland zit/zat. Dus eigenlijk ben ik pas 5 maanden bezig. Er is nog hoop! Oh, ik moet echt even die ovu-testen gaan bestellen, ik begin er nu toch heilig in te geloven.

Iedereen, een hele fijne dag toegewenst!
@thomassen: heftig hoor, maar zoals je erover schrijft geloof ik absoluut in je doorzettingsvermogen, dus gaat lukken!

@teepje: Gefeliciteerd met het behalen van je examens!

Idd het harde werken beloond. En nu, je helemaal richten op de zwangerschap en het aanstaande moederschap of wil je weer een opleiding/cursus gaan volgen?

Oh dat huidprobleem heb ik ook een tijd gehad, vooral de eerste maanden na het stoppen met de pil. Na m'n miskraam krijg ik eigenlijk alleen pukkels rond m'n menstruatie en voor de rest is m'n huid redelijk rustig....

@13: ik zou met die man van jou maar eens de agenda's naast elkaar gaan leggen en dan bij de vruchtbare periodes een kruis in z'n agenda zetten: verboden het land te verlaten

Super dat je al je studiepunten hebt behaald!!

Ik zit (hopelijk) in m'n vruchtbare periode, dus hier om de dag vroeg naar bed....vriend is dus erg tevreden
@ Nelleke, balen dat je negatief getest hebt. Ook nog niet ongesteld?

@ Thomassen, lijkt me inderdaad ook erg lastig, dat dieet. Er zijn zoveel lekkere dingen wat je dan niet mag.. maar ja, wat je zegt, het is voor een goed doel. En als je je er beter bij voelt is ook erg fijn.

Ik heb gisteren bloed laten prikken, 4 buisjes!! Dan testen ze je op vanalles en nog wat. Ook de rhesusfactor wordt bepaald. Ik ben benieuwd, dat hoor ik als ik de 21e naar de vk ga.

Vanmiddag mag ik mijn diploma gaan ophalen.

Fijn idee nu helemaal klaar te zijn.

Morgen is het de allerlaatste keer dat ik mijn klasgenootjes zie en ik denk dat ik dan ook ga vertellen dat ik zwanger ben..
@Marill; Nope nog steeds niet ongesteld, dag 42 inmiddels... Wat duurt dat lang, bleh...

@Emytje; Nee niet eerder gehad, cyclus lag iedere maand wel dicht bij elkaar tussen de 31 en 34 dagen. Alleen deze maand dus niet, dat gekke lichaam van me

@Juffertje; Ik weet dat het 6 maanden tot een jaar kan duren, maar je verwacht dat het bij jezelf allemaal veel sneller lukt. Maar helaas. Begin er nu toch wel wat meer moeite mee te krijgen, die teleurstellingen iedere maand, had ik eerst niet zo. Vrij je zo ontzettend veel, wordt het niet beloond, grrr

Mijn vriend zei gister, als je volgende week niet ongesteld word moet je misschien ook een bloedtest doen. Hmm ik weet niet, die zwangerschapstesten waren overduidelijk, geen tweede streepje te bekennen.
Hoi Meiden,

Ontzettend bedankt voor jullie lieve reacties! Het is wel even lastig maar denk ook wel dat ik eraan kan wennen als het eenmaal in mijn systeem zit en ik eraan gewend ben. Tot nu toe gaat het goed..ondanks de ontzettende misselijkheid van de medicijnen blehh maar ook dat moet over twee weken zijn verbeterd hopelijk.

@meadl Ja ik mag wel brood volkoren maar de rest dus geen koolhydraten dat geld dan idd met name bij het avond eten etc.

@Marill leuk je diploma ophalen en idd een fijn gevoel dat je nu helemaal klaar bent

Mijn huidproblemen zijn echt aan het afnemen sinds ik gestart ben met mijn medicijnen bij mij is het dus blijkbaar toch een hormoonaal iets denk ik :-S

Ik ga lekker hier mijn pc afsluiten ben weer klaar voor vandaag dus ga lekker naar huis thomassenman koken en ik ga even lekker douchen en op de bank ploffen ( na mn wandeling van 30 minuten dan haha  ) ben zooooooo moeeeeeeeeeeee

Fijne avond allemaal!
Ladies,

Negatieve zwangerschapstest die ik 4 dgn van tevoren kan doen. HCG dus echt mijn lichaam verlaten en juffertje gaat aan de wijn!?! Niet teveel uiteraard want als ik opeens te vroeg heb getest. Stom dat je toch stiekem iets positiefs hoopt wat vrij onmogelijk i smet die recente miskraam.

Fijne zomerse avond!
Een zoon!
Zo Juffer heeft de postbode je huis eindelijk kunnen vinden? Balen negatief, maar zegt idd nog niet zoveel.

Nel ik zat toen ook te denken, als ik 2 weken over tijd ben en nog geen positieve test zou ik de huisarts hebben gebeld. Ik werd toen bij 11 dagen over tijd (dag 47) ineens ongesteld vanuit t niets. Denk dat je de huisarts moet bellen wanneer jij t niet meer uithoudt, je wilt gewoon duidelijkheid!

Vanochtend spontaan vergeten te temperaturen, shit, was nog een beetje moe na te weinig slaap gisteren na de voetbal :-) Maar wat was t genieten :-)

Marloes moet nog 1 examen, a.s. maandag de dag na de finale, wie bedenkt dat... Ja ikzelf want ik heb t zelf ingepland maanden geleden, nooit bedacht dat de dag daarvoor de finale zou zijn en al helemaal niet dat NL erin zou staan. Sufkop ben ik ook. Kan nu niet meer annuleren, dus dat wordt thuisblijven en vanachter m'n boeken een beetje naar de tv gluren zondag Verwacht ook rond die tijd m'n eisprong, heerlijk, alle pieken op t zelfde moment grrr.. Vanavond maar weer eens kijken of ik Marloesman weer kan verleiden Doe nu mee in het schema van raar hihi, men wat vermoeiend maar tot nu toe houden we het nog vol :-)

Marill gefeliciteerd met je diploma. Wat een leuke afsluiter als je morgen kan vertellen dat je zwanger bent!

Zwaar hoor Thomassen zo'n koolhydraatarmdieet. En een bmi van 25.3 is hardstikke netjes! Las dat pcos vooral voorkomt bij vrouwen die obesitas hebben (dus bmi boven de 30). Moet zeggen dat ik nog gemotiveerder raak om er zelf ook iets aan te doen, aangezien ik op een bmi van 27 zit en dus nog wel wat zwaarder ben.

Marloes gaat nu eten koken en neemt er geen gekookte aardappels bij :-)
eet smakelijk Marloes en veel plezier met verleiden

wat stom zeg dat je dat examen net op maandag hebt, maar inderdaad, wie had dat nou verwacht he?

Zit met mn duitse vriend op de bank, je kunt je voorstellen hoe gespannen de sfeer is nu, haha!

Juffertje, wat jammer zeg dat je een negatieve test had. Geniet maar van je wijntje.

ik zit aan mn appelsap :-S
@maedl: wat zielig voor je vriend dat Duitsland niet door is, hij zal wel ontzettend balen....

@juffertje: jammer zeg, had toch wel een mooi cadeautje gewest om weer zwanger te zijn. We duimen voor de volgende keer!

@marloes: balen van je examen op maandag. Niet te veel feesten dan maar he?

@thomassen: dat je dan ook nog misselijk wordt van die medicijnen is echt niet eerlijk. Gaat dat over omdat je eraan went ofzo?

@troela: dit was het eerste deel van mijn opleiding. Ik moet hierna nog 2 jaar als ik het in 1 keer doe. Maar gezien het kind op komst ga ik er denk ik iets langer over doe. Ik studeer op dit moment naast mijn fulltime baan en dat is best pittig. Gelukkig werk ik wel over 4 dagen verspreid (4x9), en heb ik nu een dag voor mijn studie. Hoe het straks met kind gaat lopen weet ik nog niet precies. Ik zal in ieder geval minder tijd echt voor mezelf hebben denk ik.

@marill: Was het leuk, je diploma-uitreiking? Hoe reageerden je klasgenootjes?

Vandaag trakteer ik zelfgebakken taart op mijn werk, ter ere van het behalen van de examens!
@ Marloes spannend je laatste examen wel idd balen dat je het niet meer kan annuleren maar ook dit is ook voor een goed doel hé zullen we maar zeggen.

Een bmi van 25.3 is inderdaad niet extreem overgewicht ofzo, probleem is meer dat het bij mij in mijn buikomvang zit en daar kijken ze ook naar ondanks de bmi. En ik kom nergens aan behalve op mijn buik wat wel kenmerkend is voor PCOS en heel irritant omdat ik nu dus ook bijna mijn oude spijkerbroeken niet meer aankan (leef nu vooral op treggings, en rokjes en jurkjes omdat die lekker mee rekken haha en ik die dus nog wel aan kan) het zal inderdaad niet makkelijk worden maar wel belangrijk ook dat ik me wat fitter zou moeten gaan voelen door het dieet dus het heeft meedere doeleinden eigenlijk voor mij)

@ Teepje ik heb afgelopen zondag de laatste dosisverhoging gehad die slik ik nu dus al 4 dagen (vanavond de 5e) ik heb nog wel de internist gebeld omdat ik zoveel last had van de bijwerkingen maar dit zou na 2,5 week ongeveer wel minder moeten worden dus dat hopen we maar ik merk wel al dat mijn huid wat rustiger wordt door de medicijnen maar verder eigenlijk nog steeds geen gevoel of ik ongesteld moet worden etc. dus dat moeten we even afwachten ik moet het ook goed bijhouden.

Ik heb echt nooit er echt bij stil gestaan hoe beroerd je er eigenlijk van kunt zijn als heel je hormoonhuishouding ontregeld is! Ik bedoel het werkt gewoon door in je hele lijf en nu door de medicijnen die ik krijg werkt dat uiteraard ook door in je hele lichaam dus tja ook daar heb je last van de internist had dit ook al gezegd dus niets vreemds.

Vandaag weer een lange werkdag maar vanavond kan ik weer eventjes rustig aan doen gelukkig verder geen plannen in de agenda voor vanavond.

Fijne dag allemaal!
Wat weinig reacties zo met het warme weer, moest gewoon ff zoeken!

Bij mij ook weinig nieuws trouwens.. Net een beetje rood ontdenkt maar dat kan ook komen omdat we misschien iets te ruig hebben gesext
Wat weinig reacties zo met het warme weer, moest gewoon ff zoeken!

Bij mij ook weinig nieuws trouwens.. Net een beetje rood ontdenkt maar dat kan ook komen omdat we misschien iets te ruig hebben gesext Hoop het laatste, ik had zo'n vaag idee/ hoop dat het misschien wel raak zal zijn deze maand maar ga ervan uit dat het een teleurstelling gaat zijn..

Heeft iedereen op het wachtbankje ondertussen getest of zijn er nog mensen die (on)geduldig zitten te wachten?
Ladies,

Wenig te melden, maar dat hebben er meer ;).. Hoop nu toch wel op een ongesteldheid zodat ik mijn cyclus kan checken... Sensitesten zijn echt een aanrader! Via internet en goedkoop!

X
Een zoon!
Er staat zo weinig dat ik de mijne 1,5 keer heb geplaatst zie ik net.. Oepsie.. Heb net ook ff weer sensitesten besteld, dus krijg ze morgen vast wel weer binnen...
Tja meiden ik heb ook niks zinnigs te melden, mijn menstruatie is er nog steeds niet... Pfff strax zijn alle zwangeren om me heen bevallen (zusje/ vriendin) Terwijl ik zo hoopte om nog evrn samen zwanger te kunnen zijn.

Maar hej we staan in de finale! Whiehiew

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven