Flauwe makelaar?
zaterdag 3 juli 2010 om 21:14
Moet ff m'n gal spuwen hoor. We hadden een nieuwbouw woning op 't oog en overal goed laten informeren. Eerst gesprekje bij de projectontwikkelaar en daarna een afspraak bij de financieel adviseur. Dat was allemaal positief; financieel kan 't wel (inclusief worst-case-senario- berekening) maar we wilden toch graag eerst met een makelaar praten om te horen hoe de markt is en voor wat voor bedrag hij ons huidige huis en op welke termijn dacht te kunnen verkopen... Zooooo dat was een tegenvaller. Die man viel ons bijna persoonlijk aan. De keuken was niet goed (hij zag liever vanille kastdeurtjes); de vloer was niet goed (ja, eikenhoutenvloer is wel favoriet hoor); aanbouw was niet goed (je ziet 't wel he; er zit een scheur in het stucwerk <- dat je daar niets aan kunt doen bij een aanbouw vergat ie even) Goed we hadden een TOP living (als je de vloer van plavuizen even vergat) en de ruimte was ook top qua garage, living, badkamer en zolder... Maar de badkamer was dan wel weer erg basic (lees wit) en oh ja, ging ie nog even op de vlonder aan 't water staan en dan op en neer hupsen en zeggen "daar zit wel beweging in he" Ooit geprobeerd een houten vlonder aan 't water te maken die zonder beweging is??? DAN BREEKT IE!!!! En vervolgens zegt ie "kleine achtertuin" Ons argument "is niet klein, is 10 x 13 mtr" Zegt ie "ja, maar een vlonder aan 't water heb ik ook en dan lijkt je tuin wel kleiner"
Naaaa daar zakt je broek toch van af??? Ik weet wel dat ik om een eerlijke mening vroeg maar dit is toch niet echt reeel? Ik heb ondertussen wel de projectontwikkelaar afgebeld omdat ik m'n huis dus niet durf te verkopen..... Woon ik opeens in een bouwval in een vreselijke buurt (volgens die man heb ik aso overburen omdat er wat huurhuizen tussen zitten )
Naaaa daar zakt je broek toch van af??? Ik weet wel dat ik om een eerlijke mening vroeg maar dit is toch niet echt reeel? Ik heb ondertussen wel de projectontwikkelaar afgebeld omdat ik m'n huis dus niet durf te verkopen..... Woon ik opeens in een bouwval in een vreselijke buurt (volgens die man heb ik aso overburen omdat er wat huurhuizen tussen zitten )
dinsdag 6 juli 2010 om 16:02
Ga onmiddellijk naar een andere makelaar. Deze klinkt als de vrouw die ons huis ook afkraakte, en als adviesprijs 145.000 euro hanteerde. We hadden een vermoeden dat ze ons huis niet als verkoopobject in ons belang zag, maar als een aankoopobject voor een zoekopdracht.
De andere makelaar zag alles positiever, en kwam met wat simpele opknaptips en een adviesprijs van 169.000 euro.
Binnen een week verkocht voor 172.000 euro.
De andere makelaar zag alles positiever, en kwam met wat simpele opknaptips en een adviesprijs van 169.000 euro.
Binnen een week verkocht voor 172.000 euro.
woensdag 7 juli 2010 om 18:41
quote:traincha2 schreef op 04 juli 2010 @ 09:24:
hmmmmm.......wij zaten juist te overwegen om hier plavuizen te gaan leggen, maar ik begrijp nu dat dat de waarde van je woning naar beneden haalt..... Ik sta ook te kijken van al die negatieve reacties over plavuizen. Ik heb een aantal jaar geleden een huis gekocht met een plavuizenvloer (mooie, lichte en grote plavuizen, met vloerverwarming) op de hele benedenverdieping, en ik ben er dolblij mee. Ik vind 't ideaal! Koel in de zomer, warm in de winter, lekker strak en makkelijk schoonhouden. En veel minder kwetsbaar dan een houten vloer!
hmmmmm.......wij zaten juist te overwegen om hier plavuizen te gaan leggen, maar ik begrijp nu dat dat de waarde van je woning naar beneden haalt..... Ik sta ook te kijken van al die negatieve reacties over plavuizen. Ik heb een aantal jaar geleden een huis gekocht met een plavuizenvloer (mooie, lichte en grote plavuizen, met vloerverwarming) op de hele benedenverdieping, en ik ben er dolblij mee. Ik vind 't ideaal! Koel in de zomer, warm in de winter, lekker strak en makkelijk schoonhouden. En veel minder kwetsbaar dan een houten vloer!
woensdag 7 juli 2010 om 22:35
Ik denk dat je realistisch moet zijn in de huidige markt. De huizenprijzen zijn gedaald en er moet een realistische prijs komen om je woning in de huidige markt te kunnen verkopen. Waarschijnlijk focust je makelaar op de minpunten waardoor je misschien ook eerder een lagere prijs accepteert.
Wedden dat je huis straks omschreven wordt als: Woning met ruime living en mooie aanbouw voorzien van stucwerk, praktische, goed te onderhouden plavuizen vloer, nette keuken en dito badkamer, opvallend grote tuin met vlonder aan het water.
Wedden dat je huis straks omschreven wordt als: Woning met ruime living en mooie aanbouw voorzien van stucwerk, praktische, goed te onderhouden plavuizen vloer, nette keuken en dito badkamer, opvallend grote tuin met vlonder aan het water.
woensdag 7 juli 2010 om 22:51
Ik heb niets tegen plavuizen in combinatie met vloerverwarming. Makkelijk schoonhouden, en krasvaster dan mijn vloer.
Ik heb marmer, heerlijk koel in de zomer, en 's winters behaaglijk door de vloerverwarming. Helaas zie je wel snel looppaden, daarom hebben we besloten om het niet te laten polijsten. Beter alles mat dan ineens weer looppaden zien. Dat probleem heb je met plavuizen volgens mij niet.
Ik heb marmer, heerlijk koel in de zomer, en 's winters behaaglijk door de vloerverwarming. Helaas zie je wel snel looppaden, daarom hebben we besloten om het niet te laten polijsten. Beter alles mat dan ineens weer looppaden zien. Dat probleem heb je met plavuizen volgens mij niet.
woensdag 7 juli 2010 om 23:27
natuurlijk zijn er mensen die plavuizen mooi vinden, anders zou het ook niet meer gelegd worden. Het is alleen wel zo dat een houten vloer gewoon meer in trek is. Simpelweg een meer gangbare smaak. Wat iemand hiervoor schreef: bij een klushuis waar je alles uitsloopt maakt het natuurlijk niet uit, maar bij een huis dat min of meer 'af' is helpt het bij de verkoop als de vloer (en een heleboel andere dingen) neutraal zijn. En uiteindelijk heb je natuurlijk maar 1 koper nodig, maar zo'n makelaar probeert de kans in te schatten dat je die ene snel vindt.
zondag 11 juli 2010 om 18:51
Nou ja we hebben besloten eerst nog eens kritisch ons huis te bekijken en misschien wat dingen die beter kunnen aan te passen en dan eerst het huis maar eens te koop zetten (bij een andere makelaar; dat wel) en daarna maar gaan kijken wat er zo te koop staat in de buurt.
Ik heb geen zin in slapeloze nachten omdat ik maanden lang dubbele hypotheekkosten heb.
Ik heb geen zin in slapeloze nachten omdat ik maanden lang dubbele hypotheekkosten heb.