Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Welterusten Schuddebuikje en Annemeike!

Ik ga nog even op de bank met een boek. In dit boek ben ik vanmiddag begonnen, en ik heb veel zin om het verder te lezen.

Tot morgen!
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden! Dank jullie wel voor alle lieve woorden. Ik kom morgen even wat uitgebreider updeeteren. Maar wil nog wel even laten weten dat m'n werk dit zo beter vind, en dat ze dat puur voor mijn bestwil besloten hebben. Niet omdat ik m'n werk niet goed heb gedaan.. Maarja het voelt wel stom. En een maand geen inkomen is ook stom.

Nu eerst even slapen en dan morgen weer even wat helderder er naar kijken.

Nog een keertje; thx! Jullie zijn lief!

Zet ik de tijd er weer onder hoor.
Goedemorgen!

Annemeike, sorry dat ik het ijseten heb gemist

Wat een leuke dag heb jij gisteren gehad!

Echt een hele leuke verrassing.

Jumpsje

Waarom krijg je geen inkomen? Werk je op uitzendbasis?

Fijne dag allemaal, ik ben vandaag wel heel vroeg wakker :(
Wow, jij bent er vroeg bij! Goedemorgen!

Schuddebuikje, gefeliciteerd!

Annemeike: wat leuk! Wat heb je een lieve broers en zus(sen?)!
Goedemorgen!

Dank je G-E!

Fijne dag allemaal!
quote:snjokorn schreef op 07 juli 2010 @ 22:49:

Ik zit nu een artikeltje te lezen over multitasking..... het is vaak sneller/beter om 2 dingen achter elkaar te doen ipv tegelijkertijd. Ik ga nu dus even lezen Ik heb wel eens gehoord dat vrouwen beter kunnen multitasken dan mannen
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Jumps, ja, dat is balen idd. Dat is het nadeel aan geen vaste uren. Misschien kun je bespreken of het 2 of 3 weken kan zijn? Maar alleen als jij je goed voelt he!!

Schuddebuik, hier ook gefeliciteerd met je 5 jaar!

Annemeike, ik heb echt een heerlijke ijscoupe op gisteren. Had wel de verkeerde keuze gemaakt, want ik twijffelde tussen yochurtijs, bosvruchtenijs en chocoladeijs. En ik had die laatste, maar die was echt zo machtig...

Die picknick van jou klonk ook echt leuk zeg!

Verana, hoe gaat het nu met jou?

LA, hoe kwam het dat je zo vroeg wakker was?

Frizz, hoe gaat ie met jou?! Weet je eigenlijk wanneer de lastigerd terug komt, of weet hij het zelf nog niet?

BBQ was heerlijk, we hadden lekker prosecco en lekkere verse vis.

Fijne dag allemaal en een voor in jullie vazen!!
Aha, jullie gaan de finale spelen tegen Spanje! Ik denk dat jullie een behoorlijke kans maken (zei vriend toch, die kent er iets meer van dan ik).

Ik woon in België en ben ook 75 procent Belgisch. Mijn grootouders van moeders kant zijn Nederlanders, dus die laatste 25 procent beschouw ik mezelf een klein beetje Nederlands. Hier gaat het trouwens vandaag en morgen weer boven de 30 graden! Ik lig met mijn been in de gips, dus dat gaat weer leuk worden!

Annemeike, ik heb ooit (op mijn 18e) de diagnose borderline gehad. Dus ja, ik heb ook een stempeltje op mijn voorhoofd.

LA, jij gaat toch ook in de psychiatrie werken he? Leuk, ik ben van mening dat jouw ervaring zeker een meerwaarde kan zijn. Al zijn er ook wel een aantal valkuilen maar die ken je vast :-)

Merci voor de warme welkoms! Ik vind het best een beetje spannend...
Jumps, eerst een dikke

Maar ik snap het even niet: kun je niet gewoon ziekgemeld worden? En dan doorbetaald krijgen? Beetje vreemd van je werk om je te verplichten een maand rust te nemen, maar dan onrust te veroorzaken doordat je een maandsalaris zal mislopen, vind ik.

Janna ik heb geen idee wanneer de Lastigerd terugkomt. Toen ik hem eergister sprak klonk ie lui en loom en relaxt. Had het idee dat ie nog láng niet terg wil komen. Fijn dat je zo genoten hebt van je BBQ!

Annemeike wat superlief van je familie weer! Ik ben heel blij dat ze je zo graag ophalen en leuke dingen met je doen. Er zijn bij jou toch ook medebewoners die bijna geen contact meer hebben met de buitenwereld?
Majesteit hier ook nog maar een keer, ik vind vooral het begin echt leuk
Lieve allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik zet het hier neer en zo ook nog even op overig..

Wat zijn jullie ontzettend lief!!!!! De post werd net bezorgd en ik kreeg een geweldig cadeau van jullie!!! Oh, ik kan er niet over uit hoe lief ik dat van jullie vind! Wat een verrassing, zeg! Nu moet ik maar heel veel B&J ijs kopen, want ik heb nu dé ideale kommetjes om het uit te eten.

Dank je, Schuddebuikje, Janna, Verana, Frizzy, Noatb, LA, Snjokorn, Jumpsje en Berbke!!!!!!!!!!!!!!!

Wat een leuk liedje janna die kende ik nog niet

Schuddebuikje, gefeliciteerd

Gingen jullie vandaag nog wat speciaals doen?

Fritza: leuk om wat meer van je te weten, maar je juicht zondag toch wel met een kwart mee voor nederland?

Ik ga idd in september starten met een opleiding en werken in de psychiatrie.

Valkuilen zullen er zeker komen

Ben jij tijdens je opleiding open geweest over jou eigen ervaringen en stempeltjes?
Buikje, gefeliciteerd met je trouwdag!!!! Wat een feest! Geniet van je man (én dochter die toch een prachtige bezegeling van jullie liefde is!) en plak er nog vele, vele jaren aan vast.

Jaaaaaaa, verrassing Annemeike! Ik ben blij dat je het leuk vindt! Nu kunnen we veeeeel ijsfeestjes houden!

Schuddebuikje: gefeliciteerd met je trouwdag! En alvast een heel fijn weekend gewenst!

Fritza: dat lijkt me echt vervelend, een been in het gips als het boven de 30 graden is! Ben je gevallen, en heb je daardoor je been gebroken?

Fijne middag allemaal!
Leuk liedje, Janna. Ik had het al een aantal keren gehoord en het blijft inderdaad wel een beetje hangen.

Heb je het nog naar je zin op je logeer-adres?

Jumps, ik vond het wel positief dat je rust móest nemen van je werk, omdat je dat uit jezelf niet deed, maar als je dan een maand zonder inkomen zit.......dat is weer niet zo fijn voor je.

Frizz, waarom weet je het adres eigenlijk niet van de Lastigerd? Durfde je dat niet te vragen of wilde hij het niet geven? Het is toch niet zo vreemd om zijn adres in je adresboekje te hebben staan?

Snjo, en weet je nu alles af van multi-tasken??? Ik kan voetbal kijken, forummen én ijs eten! Allemaal tegelijk....maar je kunt het dus beter allemaal net ná elkaar doen?

Green eyes, ik ga binnenkort eens lezen op het topic waar jij veel te vinden bent. Sorry dat ik dat nog niet eerder heb gedaan.

Fritza, heee nog een forumster uit Belgie! Je hoopt toch wel op de overwinning van Nederland, hè?

Was jij het destijds eens met je stempel? Begrijp je clienten met datzelfde stempel beter of niet? Heb je meer een zwak voor die clienten of maakt dat niet uit?

Hoe komt het dat je met je been in het gips zit?

LA, ga jij binnenkort weer op vakantie?? Heb ik even gemist.

Verana, heb je gisteren nog lang zitten lezen? Is het een interessant boek?

Noah, Berbke, Moon, Iris, La Vie en iedereen...........
Ha Veraantje!!!!

Ben je vrij vandaag?
Nee, ik moet vanavond werken. En vanochtend heb ik op mijn oppaskindje gepast.

Ga jij nog iets bijzonders doen vandaag?
Ja, goed zo, Lieve Annemeike; héééééél veel ijsfeestjes moeten er nu dus komen!! En dat gaan we regelen ook

Was je oppaskindje een beetje lief voor je? Was hij je weer erg aan het uitproberen?

Ik heb helemaal niets te doen vandaag. Ik ga denk ik maar wat lezen en schoonmaken. Jammer dat er vanavond geen voetbalwedstrijd is. Daar kan ik me nl altijd echt op verheugen.
Hee Buikie!!! In feeststemming??? Gaan jullie vandaag nog uit eten of zo?
Hier ook even

Ik heb op overig ook al gereageerd Annemeike, maar fijn dat je er blij mee bent .

We waren allemaal erg benieuwd naar je reactie.

Ik moet weer rennen. Doeg!

13.37
Oppaskindje was heel lief! Ik merk dat we wederzijds meer aan elkaar gewend raken. Zijn ouders vertelden dat hij van de week meerdere keren mijn naam genoemd had

Je hebt een lekker rustig dagje dus vandaag! Ik ga vanmiddag stofzuigen, boodschappen doen en ook lezen.
Ja, Noah, jullie hebben het erg goed verborgen gehouden!!! Knap, hoor!

Leuk, Veraan, dat die kleine je naam al een paar keer genoemd heeft vandeweek. Fijn dat jullie een beetje aan elkaar gewend raken.

Ik ga even tukken, want ik ben heel moe. Daarna ga ik wel schoonmaken en lezen.

Dag!
quote:Annemeike schreef op 08 juli 2010 @ 13:18:

Frizz, waarom weet je het adres eigenlijk niet van de Lastigerd? Durfde je dat niet te vragen of wilde hij het niet geven? Het is toch niet zo vreemd om zijn adres in je adresboekje te hebben staan?

Ik heb zijn huisadres natuurlijk wel, maar dit is zijn vakantieadres. Maar ik schreef net al ergens dat ik dat adres waarschijnlijk wel heb, omdat ik ooit iets moest doen voor zijn broertje. Dus ik ga dáár gewoon een kaartje heen sturen.
wat leuk verana, van dat oppaskindje.

Volgens mij ben jij hartstikke lief voor dat kleintje.

Ik vind jonge kinderen heel leuk, nog zo open en eerlijk.

Annemeike: hoe gaat het met je angsten? Wordt het al minder?

En nee ik ga niet meer met vakantie, dat weekje naar het geheime land was mijn enige vakantie dit jaar.

Nu geen vrije dagen meer en ik moet goed op mijn centjes passen aangezien ik straks fors in inkomen ga dalen.

Wel trouwens nog 2 x een weekendje weg.

Met mij gaat het niet zo lekker qua angsten en vage dingen. Had vanochtend een gesprek met een kandidaat voor mijn functie en ik zou zweren dat zijn ogen steeds draaiden en bijna uit zijn hoofd vielen. Voor de zekerheid nog even naar de anderen gekeken maar die bleven normaal kijken dus die zagen niks.

Afgelopen weekend het hele tankstation bij elkaar gegild omdat er opeens iemand tegen me begon te praten, wat wél echt zo was, zo'n een bandje met een stem hoe je moet tanken.

Nou niet erg allemaal en ik ben verder heel helder alleen heel erg gefocusd, of het klopt wat ik zie/hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven