Geld & Recht alle pijlers

Pakketje op de stoep gelegd

08-07-2010 13:39 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zondag iets besteld bij een niet nader te noemen internetwinkel. Het was te groot om door de brievenbus te doen, en dinsdag lag het gewoon voor onze voordeur!!!

Ik vind het zo raar, de postbode hoort het dan toch bij de buren af te leveren en een briefje bij ons in de bus te doen? Voor het zelfde geld had iemand het mee genomen, het lag er voor het grijpen! Nu lag er gewoon voor 50 euro op de stoep! Het had ook net zo goed 250 euro kunnen zijn, dat kan de postbode natuurlijk niet zien.

Wat zal ik doen: als ik een klacht indien komt ie waarschijnlijk op de stapel, als ik zeg dat ik 'm niet ontvangen heb (wat ook eigenlijk zo is), komt er misschien wel wat actie. Zij hebben geen handtekening van mij, dus ik heb niks ontvangen in principe.
ik zou ff de proef op de som nemen en bellen waar je pakketje blijft. Alleen al om ze even te laten schrikken.

kennissen hebben dat ook eens gehad, was een foto boek voor een kindje dat erg ziek was en juist daar besteld omdat de levering x aantal dagen was. Na x aantal dagen gebeld, was geleverd..... wachten en na nog 2 dagen kwam de buurvrouw die net het oud papier bij de weg wilde zetten dat er naast hun container een pakket stond met hun naam erop, haar nam had het bijna bij het oud papier gedaan...
Mss zijn postbodes een beetje boos op dit moment? Ik lees de laatste tijd wel vaker gekke verhalen over de post...
Zat er een vib in?
Idd het is het ene na het andere post topic momenteel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
In het pakketje zat ook de acceptgiro, dus ik kan natuurlijk niet betalen zonder dat ik het heb ontvangen
quote:Zamirah schreef op 08 juli 2010 @ 13:44:

Zat er een vib in?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Zamirah schreef op 08 juli 2010 @ 13:44:

Zat er een vib in?Hm zie nu het andere topic, nee hoor gewoon een dekbedovertrek
quote:domnaiefmutsje schreef op 08 juli 2010 @ 13:43:

Mss zijn postbodes een beetje boos op dit moment? Ik lees de laatste tijd wel vaker gekke verhalen over de post...Tsja daar kan ik toch niks aan doen, en hier wordt de betreffende winkel de dupe van...
quote:Lonkaa schreef op 08 juli 2010 @ 13:39:

Wat zal ik doen: als ik een klacht indien komt ie waarschijnlijk op de stapel, als ik zeg dat ik 'm niet ontvangen heb (wat ook eigenlijk zo is), komt er misschien wel wat actie. Zij hebben geen handtekening van mij, dus ik heb niks ontvangen in principe.Het is wel lomp ja. Maar zeggen dat je 'm niet ontvangen hebt vind ik wel ver gaan hoor. Hoezo is dat eigenlijk zo? Het pakket lag toch voor je deur, je hebt het toch wèl ontvangen? En niet voor alle pakketjes hoeft getekend te worden hoor!
Een kennis van me heeft een soortgelijk belachelijke situatie meegemaakt. Ze had voor dik 200 euro aan artikelen besteld, welke via pakketpost zouden worden bezorgt. Volgens de tracktrace was het pakket bij haar aangeboden. Zij was immers niet thuis en heeft het pakket niet in ontvangst genomen. Ook bij de buren geen pakket. Na een hoop geklootviool over en weer wist TNT haar te vertellen dat de postbode... het pakket in de kliko had gelegd, ze waren niet thuis en daar zouden ze het vast vinden. Ware het niet dat de kliko's die dag geleegd zouden worden en het pakket dus hoppa bij het vuilnis terecht is gekomen. De desbetreffende postbode had ook geen briefje in de bus gedaan. En daar kon de TNT niets aan doen want het zijn ingehuurde bedrijven die de post rondbrengen ... eikels zijn het!
Gaat lekker met de postbodes, ze weten zeker dat ze ontslagen gaan worden dus dan maar slecht werk leveren of zo

Ik zou zeggen dat het niet ontvangen is, bij de postbezorger iig, ik neem aan dat het om een verzekerde verzending ging.
ik denk dat er op dit moment gewoon veel vakantiehulpen aan het werk zijn. Die het allemaal misschien niet zo nauw nemen of de regels niet kennen.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:dangeensuus schreef op 08 juli 2010 @ 13:47:

Een kennis van me heeft een soortgelijk belachelijke situatie meegemaakt. Ze had voor dik 200 euro aan artikelen besteld, welke via pakketpost zouden worden bezorgt. Volgens de tracktrace was het pakket bij haar aangeboden. Zij was immers niet thuis en heeft het pakket niet in ontvangst genomen. Ook bij de buren geen pakket. Na een hoop geklootviool over en weer wist TNT haar te vertellen dat de postbode... het pakket in de kliko had gelegd, ze waren niet thuis en daar zouden ze het vast vinden. Ware het niet dat de kliko's die dag geleegd zouden worden en het pakket dus hoppa bij het vuilnis terecht is gekomen. De desbetreffende postbode had ook geen briefje in de bus gedaan. En daar kon de TNT niets aan doen want het zijn ingehuurde bedrijven die de post rondbrengen ... eikels zijn het!IN DE KLIKO!!! Naaaaah nu moet het niet gekker worden!!!
quote:itsme26 schreef op 08 juli 2010 @ 13:48:

ik denk dat er op dit moment gewoon veel vakantiehulpen aan het werk zijn. Die het allemaal misschien niet zo nauw nemen of de regels niet kennen.

Hoe ontzettend imbeciel ben je als je een pakketje in de KLIKO gooit zonder een briefje in de bus te gooien dat het in de kliko ligt...

Echt, van de zotte Hierbij valt mijn verhaal in het niets
Ik ben tevreden over de postbodes hier, zij lopen even door de tuin, en leggen een pakketje op het overdekte terras.

De pakketdiensten daarentegen............ DHL kon mijn huis niet eens vinden, en een paar dagen later werd mijn pakket alsnog via Medianet o.i.d. bezorgd.
quote:evalientje2 schreef op 08 juli 2010 @ 13:47:

[...]

Het is wel lomp ja. Maar zeggen dat je 'm niet ontvangen hebt vind ik wel ver gaan hoor. Hoezo is dat eigenlijk zo? Het pakket lag toch voor je deur, je hebt het toch wèl ontvangen? En niet voor alle pakketjes hoeft getekend te worden hoor!Voor hetzelfde geld had iemand 't meegenomen, of was ik twee weken op vakantie. Zo lever je toch geen post af.
Ik zou inderdaad bellen waar mijn pakketje bleef. Als niemand een klacht indient, gaat het alleen maar van kwaad tot erger met die bezorgers.
overigens hadden wij een hele tijd echt een hele makkelijke bezorger. Ik woon in een redelijk groot appartementencomplex. Dan kwam hij bij ons bellen en zei hij: ik kijk even of de mensen thuis zijn en anders lever ik alle pakketjes bij jullie af.

En daar zaten wij met vier pakketjes in onze gang.

Gelukkig kwam toen onze grote postbode vriend weer terug . Over hem geen klachten
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ja, ik heb het ook meegamaakt dat die snuiter het in de papierkliko had gelegd. Alleen had deze vent wel een briefje in de brievenbus gedaan, waar dat op stond.
In de kliko?????!!! Nouja!!!!
quote:moppetoet schreef op 08 juli 2010 @ 13:51:

Ik zou inderdaad bellen waar mijn pakketje bleef. Als niemand een klacht indient, gaat het alleen maar van kwaad tot erger met die bezorgers.

Idd, daarvoor zou ik het dan ook doen. Zoeken zij het maar uit. Bedenk me nu dat ik ook een heel leuk rokje heb besteld, o wee als ze die onbewaakt op de stoep leggen

Die heb ik al wél betaald!
Even hier een bericht van de TNTRS : TNT werkt niet met ingehuurde bedrijven, dat doet o.a. de DPD (soort franchise-achtig iets voor pakketdiensten). En waar de ellende volgens mij vandaan komt: Selektvracht, DPD, DHL en dat soort bedrijven betalen de bezorgers per afgeleverd pakketje (en TNT doet dit dus niet). De bezorgers van deze bedrijven hebben dus belang bij het afleveren en doen dit het liefst direct, bij de buren of anders voor de deur.

En de postbezorging heeft niks met de pakketbezorging te maken, heel andere tak.

Dus...
quote:Lonkaa schreef op 08 juli 2010 @ 13:51:

[...]

Voor hetzelfde geld had iemand 't meegenomen, of was ik twee weken op vakantie. Zo lever je toch geen post af.Daar zijn we het ook over eens hoor. Maar feitelijk is het goed gegaan en heb je het pakket wel ontvangen. Ik zou wel een klacht indienen, maar niet gaan 'frauderen' (ja, zwaar woord) door te zeggen dat je het niet hebt ontvangen.
Misschien hebben de buren het bij jou op de stoep gelegd? Ik heb dat ook eens gedaan, het pakketje was bij mij afgeleverd door de postbode, maar omdat ik 's avonds weg moest, heb ik het bij hen op het stoepje gelegd, vlak voor de deur. Zij waren op dat moment al gewoon thuis, maar hoorden de deurbel niet ( zaten in de tuin).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven