Geld & Recht alle pijlers

Pakketje op de stoep gelegd

08-07-2010 13:39 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zondag iets besteld bij een niet nader te noemen internetwinkel. Het was te groot om door de brievenbus te doen, en dinsdag lag het gewoon voor onze voordeur!!!

Ik vind het zo raar, de postbode hoort het dan toch bij de buren af te leveren en een briefje bij ons in de bus te doen? Voor het zelfde geld had iemand het mee genomen, het lag er voor het grijpen! Nu lag er gewoon voor 50 euro op de stoep! Het had ook net zo goed 250 euro kunnen zijn, dat kan de postbode natuurlijk niet zien.

Wat zal ik doen: als ik een klacht indien komt ie waarschijnlijk op de stapel, als ik zeg dat ik 'm niet ontvangen heb (wat ook eigenlijk zo is), komt er misschien wel wat actie. Zij hebben geen handtekening van mij, dus ik heb niks ontvangen in principe.
Zo kreeg mijn man laatst een pakketje aangeboden voor iemand anders. Maar dan wel iemand die in een andere plaats woont en in een andere straat, maar wel met een bijna zelfde huisnummer (wij hebben zonder toevoeging) en postcode (verschilde op 1 cijfer). Hij heeft het pakketje geweigerd.

Ik heb nog gebeld naar de eigenaar van het pakketje om door te geven dat het bij ons was aangeboden, maar kreeg niemand te pakken... (hoop dat ze het heeft ontvangen)
quote:evalientje2 schreef op 08 juli 2010 @ 13:53:

[...]

Daar zijn we het ook over eens hoor. Maar feitelijk is het goed gegaan en heb je het pakket wel ontvangen. Ik zou wel een klacht indienen, maar niet gaan 'frauderen' (ja, zwaar woord) door te zeggen dat je het niet hebt ontvangen.Ik twijfel ook nog maar wil ze wel even aan het schrikken maken (oehoe nu worden ze bang maar niet heus).
quote:Zamirah schreef op 08 juli 2010 @ 13:54:

Misschien hebben de buren het bij jou op de stoep gelegd? Ik heb dat ook eens gedaan, het pakketje was bij mij afgeleverd door de postbode, maar omdat ik 's avonds weg moest, heb ik het bij hen op het stoepje gelegd, vlak voor de deur. Zij waren op dat moment al gewoon thuis, maar hoorden de deurbel niet ( zaten in de tuin).Ik ken al mijn buren, en ze hadden zeker weten even aangebeld.
quote:Megami schreef op 08 juli 2010 @ 13:53:

Even hier een bericht van de TNTRS : TNT werkt niet met ingehuurde bedrijven, dat doet o.a. de DPD (soort franchise-achtig iets voor pakketdiensten). En waar de ellende volgens mij vandaan komt: Selektvracht, DPD, DHL en dat soort bedrijven betalen de bezorgers per afgeleverd pakketje (en TNT doet dit dus niet). De bezorgers van deze bedrijven hebben dus belang bij het afleveren en doen dit het liefst direct, bij de buren of anders voor de deur.

En de postbezorging heeft niks met de pakketbezorging te maken, heel andere tak.

Dus...Maar krijgen ze dan niet betaald per handtekening ? Of zetten ze die zelf ook ? Direct ontslag, en aangifte bij de politie, zo'n "werknemer" kun je als bedrijf toch niet gebruiken ?
quote:Biebeltje schreef op 08 juli 2010 @ 13:55:

Zo kreeg mijn man laatst een pakketje aangeboden voor iemand anders. Maar dan wel iemand die in een andere plaats woont en in een andere straat, maar wel met een bijna zelfde huisnummer (wij hebben zonder toevoeging) en postcode (verschilde op 1 cijfer). Hij heeft het pakketje geweigerd.

Ik heb nog gebeld naar de eigenaar van het pakketje om door te geven dat het bij ons was aangeboden, maar kreeg niemand te pakken... (hoop dat ze het heeft ontvangen)Was leuk geweest als ie het bij jullie in de kliko had gelegd Dan had jij een mooi verhaal te vertellen hier
Bij ons legt de postbode de pakketjes altijd onder de aanhanger. vaste prik. Maar ik woon dan ook in een lieflijk gedeelte van Nederland waar dat gewoon zonder problemen kan (wordt niet weggehaald door vreemden). geen probleem hier, erg fijn!
Ik kijk ook altijd even in de kliko of mijn pakje er al is

Ik woon op een dorp en onze TNTpakketmeneer weet dat onze schuur in de tuin altijd open is en hij daar een pakje mag zetten. Hij doet dan wel altijd nog een briefje in de brievenbus waar dat op staat.

Ikzelf heb voor TNT gewerkt en heb ook nog wel eens een pakketje ergens "verstopt" Dit waren dan wel altijd pakketten die officieel door de brievenbus hadden moeten passen. Maar de kliko of gewoon voor de deur leggen heb ik nooit gedaan.

Even hier een bericht van de TNTRS : TNT werkt niet met ingehuurde bedrijven, dat doet o.a. de DPD (soort franchise-achtig iets voor pakketdiensten). En waar de ellende volgens mij vandaan komt: Selektvracht, DPD, DHL en dat soort bedrijven betalen de bezorgers per afgeleverd pakketje (en TNT doet dit dus niet). De bezorgers van deze bedrijven hebben dus belang bij het afleveren en doen dit het liefst direct, bij de buren of anders voor de deur.

En de postbezorging heeft niks met de pakketbezorging te maken, heel andere tak.

Dus...Nouja ik heb geen handtekening gezet dus met dit principe zouden ze alle pakketjes kunnen dumpen in het bos hè... Lijkt me dat ze niet zó dom zijn daar.

Dus...100% dat de TNT hier in de regio werkt met ingehuurde bedrijfjes. TNT staat met koeienletters op de magneetsticker op het afgetrapte volkswagenbusje waar twee niet nederlands sprekende meneren in rondcrossen s' avonds om 21.00 uur. Ik heb hier een klacht over in willen dienen en toen heeft men mij bij de klantenservice te kennen gegeven dat het geen mensen waren in dienst van TNT maar pakketbezorgers ingehuurd als ander bedrijfje. Echt wel dus
quote:Lonkaa schreef op 08 juli 2010 @ 13:55:

[...]

Ik twijfel ook nog maar wil ze wel even aan het schrikken maken (oehoe nu worden ze bang maar niet heus).Ik zou er niet te veel op rekenen dat iemand bij TNT er wakker van ligt...
Lonkaa, wij hebben (helaas) geen kliko, dus denk dat hij het daarom maar weer heeft meegenomen (of bij buren afgeleverd die niet kijken naar de geadresseerde). ;p
[quote]Joy4britt schreef op 08 juli 2010 @ 13:57:

Ik kijk ook altijd even in de kliko of mijn pakje er al is

Ik woon op een dorp en onze TNTpakketmeneer weet dat onze schuur in de tuin altijd open is en hij daar een pakje mag zetten. Hij doet dan wel altijd nog een briefje in de brievenbus waar dat op staat.

Zo gaat dat bij ons ook. Ook met briefje in de bus. Gaat altijd goed.
quote:evalientje2 schreef op 08 juli 2010 @ 14:00:

[...]

Ik zou er niet te veel op rekenen dat iemand bij TNT er wakker van ligt... I know
quote:moppetoet schreef op 08 juli 2010 @ 13:56:

[...]

Maar krijgen ze dan niet betaald per handtekening ? Of zetten ze die zelf ook ? Direct ontslag, en aangifte bij de politie, zo'n "werknemer" kun je als bedrijf toch niet gebruiken ?

Ik krijg heel veel pakketjes, van heel veel verschillende pakketdiensten, en hoef eigenlijk maar heel weinig te tekenen. En ik denk dat mensen toch wel best lang wachten met klachten indienen, zie ook de verschillende topics hier .

Mijn idee: klacht indienen bij pakketdienst én bij het bedrijf dat het pakket heeft verzonden, zodat ze weten dat het door hen ingehuurde bedrijf niet voldoet.

Ik verstuur zelf echt alles met TNT, tenzij iemand echt vraagt om DHL (die nu ook voor particulieren werken).

Tot zover mijn promotiepraatje
quote:dangeensuus schreef op 08 juli 2010 @ 13:58:

[...]

100% dat de TNT hier in de regio werkt met ingehuurde bedrijfjes. TNT staat met koeienletters op de magneetsticker op het afgetrapte volkswagenbusje waar twee niet nederlands sprekende meneren in rondcrossen s' avonds om 21.00 uur. Ik heb hier een klacht over in willen dienen en toen heeft men mij bij de klantenservice te kennen gegeven dat het geen mensen waren in dienst van TNT maar pakketbezorgers ingehuurd als ander bedrijfje. Echt wel dus

Da's nieuw voor mij, maar ik geloof je hoor

Alleen mijn verhaal heb ik zo begrepen van de bezorgers die hier komen. Mea culpa als ik verkeerd geinformeerd heb...
quote:Megami schreef op 08 juli 2010 @ 14:02:

[...]

Ik krijg heel veel pakketjes, van heel veel verschillende pakketdiensten, en hoef eigenlijk maar heel weinig te tekenen. En ik denk dat mensen toch wel best lang wachten met klachten indienen, zie ook de verschillende topics hier .

Mijn idee: klacht indienen bij pakketdienst én bij het bedrijf dat het pakket heeft verzonden, zodat ze weten dat het door hen ingehuurde bedrijf niet voldoet.

Ik verstuur zelf echt alles met TNT, tenzij iemand echt vraagt om DHL (die nu ook voor particulieren werken).

Tot zover mijn promotiepraatje Hoe kan ik nou weten welke pakketdienst het was...
euhm opletten als ze de volgende keer komen. Wij hebben hier twee busjes rijden. Een van de onze postbode vriend (lang verhaal) en een van de makkelijke postbode
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Moet je doen, een klacht indienen bij de TNT., Weet je wat je dan te horen krijgt? Dat ze het wel even zullen doorgeven aan de desbetreffende postbezorger,inclusief naam en adresgegevens van de klager. Ik kijk wel beter uit. Ik zal de dag zegenen dat hier verzenden net zo makkelijk en voordelig gaat als in Amerika, en dat je mag kiezen wie je als postbezorger neemt tegen een normaal tarief, Dan krijgt de TNT een dikke middelvinger van mij. Eikels.
contact opnemen met die internetwinkel? Zij weten toch wel met wie ze je pakje meegeven?
Is dat niet smerig, zo'n pakket in je kliko? En moet je er dan helemaal induiken om het pakket op te vissen? Kan me er niks bij voorstellen. En dan in de grijze of groene? In onze groene zitten Heul Veul Beestjes met dit weer namelijk...
quote:Lonkaa schreef op 08 juli 2010 @ 14:05:

[...]

Hoe kan ik nou weten welke pakketdienst het was... door te kijken wat er op de sticker op het pakket staat. Als het pakket via de TNT verzonden is staat er TNT op. Als het door DHL was, staat er DHL op. Kleine tip
quote:SeptemberGirl schreef op 08 juli 2010 @ 14:07:

Is dat niet smerig, zo'n pakket in je kliko? En moet je er dan helemaal induiken om het pakket op te vissen? Kan me er niks bij voorstellen. En dan in de grijze of groene? In onze groene zitten Heul Veul Beestjes met dit weer namelijk...Ja dat is smerig. Maar dat weet mijn kennis niet zeker... want het is met de vuilnis meegegaan. Het idee alleen al om het in een kliko te donderen ( het was de groene) vind ik al bespottelijk.
of selektvracht suus, maar die rijden dan meestal in gewone auto's (hier dan)
*is blij met de duitse postbezorgers*
Het scheelt hier dat ik een oude buurman hebt, die altijd alles in de gaten houdt. Dus met pakketjes (als wij er niet zijn) zorgt hij altijd dat hij ze aanneemt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven