Werk & Studie alle pijlers

Collegegeld vraag

08-07-2010 23:27 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
He,

Ik studeer CMV deeltijd aan het HBO. Ik ga in september het vierde jaar in. Ik start meteen met afstuderen omdat ik vrijstelling heb voor mijn minor. Ik wil graag ook starten met de studie pedagogische wetenschappen aan de universiteit (voltijd). Klopt het dat ik dan maar voor 1 studie collegegeld hoef te betalen? Is dit ook als je een deeltijd en voltijd opleiding doet? En.... hoe regel je het dat je maar 1 keer betaald?
Je betaald collegeld bij de opleiding waar het collegeld het hoogst is. Dan vraag je aan die opleiding een bewijs van betaald collegegeld. Dat lever je bij de tweede opleiding in en dan hoef je daar geen collegeld meer te betalen.
Een tweede studie wordt duurder vanaf volgend collegejaar, dus die mooie regeling gaat denk ik niet meer op TO, helaas.

Ander topic over zelfde issue.
Een tweede studie is in heel veel gevallen niet duurder.

Vaak wel als je diploma's gaat "stapelen", dus een tweede Master-titel bij voorbeeld. Als je het zeker wilt weten, moet je naar de website van de instelling waar je wilt studeren, daar staan vaak handige schema's waar je kunt zien hoeveel collegegeld je verschuldigd bent. Het is namelijk ook nog eens afhankelijk van de universiteit waar je gaat studeren hoe hoog het collegegeld is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven