Deur dicht!
vrijdag 9 juli 2010 om 07:32
Ik ben de enige in huis die zich druk maakt om openstaande deuren. En ik maak me daar erg druk om, heb geen zin in konijnen op de bovenverdieping of in de keuken achter de koelkast etc.
Maar hoe druk ik me ook maak, die deuren blijven negen van de tien keer vrolijk open staan. 'He, mam, je geeft me niet eens de tijd om hem dicht te doen' is nog het meest gunstige antwoord, meestal roep ik achter een kind aan dat er niet meer is (eigenlijk wel inherent aan een openstaande deur )
Wie heeft zijn koters op een dergelijke futiliteit weten af te richten? En vooral: hoe?
Maar hoe druk ik me ook maak, die deuren blijven negen van de tien keer vrolijk open staan. 'He, mam, je geeft me niet eens de tijd om hem dicht te doen' is nog het meest gunstige antwoord, meestal roep ik achter een kind aan dat er niet meer is (eigenlijk wel inherent aan een openstaande deur )
Wie heeft zijn koters op een dergelijke futiliteit weten af te richten? En vooral: hoe?
vrijdag 9 juli 2010 om 07:52
Oei,oei,herkenbaar!! maar dan bij mijn ouders..
In de winter blijven de deuren openstaan en in de zomer gooien ze ze dicht...
Uit wanhoop heeft mijn moeder van de zomer een briefje opgehangen (in de hoop dat ze het tegenovergestelde zou bereiken.)
Met deze tekst.. "Deuren op laten staan,dan kunnen de vliegen naar binnen"
Je begrijpt,ik heb dubbel gelegen..
In de winter blijven de deuren openstaan en in de zomer gooien ze ze dicht...
Uit wanhoop heeft mijn moeder van de zomer een briefje opgehangen (in de hoop dat ze het tegenovergestelde zou bereiken.)
Met deze tekst.. "Deuren op laten staan,dan kunnen de vliegen naar binnen"
Je begrijpt,ik heb dubbel gelegen..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
vrijdag 9 juli 2010 om 08:43
quote:Aureel schreef op 09 juli 2010 @ 08:08:
Ik krijg het helaas niet eens voor elkaar mijn echtgenoot dit bij te brengen. Hij laat ook nog eens overal het licht aan (ook nu, terwijl het buiten licht is, grrr!)
Dus ik lees graag mee voor meer tips.
Ja zo is dat hier ook. Papa laat de deur met name open staan. Kids denken er af en toe nog aan, Papa eigenlijk nooit
En dat van het licht ook heel herkenbaar. Met name in de douche waar ik dan dus een half dag later achter kom...
Ik krijg het helaas niet eens voor elkaar mijn echtgenoot dit bij te brengen. Hij laat ook nog eens overal het licht aan (ook nu, terwijl het buiten licht is, grrr!)
Dus ik lees graag mee voor meer tips.
Ja zo is dat hier ook. Papa laat de deur met name open staan. Kids denken er af en toe nog aan, Papa eigenlijk nooit
En dat van het licht ook heel herkenbaar. Met name in de douche waar ik dan dus een half dag later achter kom...
vrijdag 9 juli 2010 om 08:44
Hier ook nog midden in het project "vriend-sluit-deuren", zit nog geen schot in. ben dan ook nog niet toe aan de module "dochter-sluit-deuren".
Hier lopen overigens ook nog de projecten "niet-met-schoenen-op-de-bank", "meer-pinda's-in-je-mond-dan-ernaast-als-je-ze-voor-de-tv-eet" en niet te vergeten het moeilijkste deel van het deurensluitproject: "sluit-de-koelkastdeur".
(Overigens heeft vriend ook nog wel een heel aantal projecten t.a.v. mij hoor, onderwerpen lopen uiteen van omgang met computer en tv-installatie tot tandpastadopjes...)
Hier lopen overigens ook nog de projecten "niet-met-schoenen-op-de-bank", "meer-pinda's-in-je-mond-dan-ernaast-als-je-ze-voor-de-tv-eet" en niet te vergeten het moeilijkste deel van het deurensluitproject: "sluit-de-koelkastdeur".
(Overigens heeft vriend ook nog wel een heel aantal projecten t.a.v. mij hoor, onderwerpen lopen uiteen van omgang met computer en tv-installatie tot tandpastadopjes...)
vrijdag 9 juli 2010 om 08:47
vrijdag 9 juli 2010 om 08:48
vrijdag 9 juli 2010 om 08:49
quote:Lilla schreef op 09 juli 2010 @ 08:47:
Oja, en dat licht: vriend doet hier bij voorkeur alle lampen aan terwijl het raam openstaat en het buiten donker is, zodat de muggen met kuddes tegelijk naar binnen vliegen. "Nee joh, het is juli, er zijn helemaal nog geen muggen" zegt ie dan....Er zijn wel muggen, maar het is een mythe dat ze op licht afkomen.
Oja, en dat licht: vriend doet hier bij voorkeur alle lampen aan terwijl het raam openstaat en het buiten donker is, zodat de muggen met kuddes tegelijk naar binnen vliegen. "Nee joh, het is juli, er zijn helemaal nog geen muggen" zegt ie dan....Er zijn wel muggen, maar het is een mythe dat ze op licht afkomen.
vrijdag 9 juli 2010 om 08:56
quote:Lilla schreef op 09 juli 2010 @ 08:44:
(Overigens heeft vriend ook nog wel een heel aantal projecten t.a.v. mij hoor, onderwerpen lopen uiteen van omgang met computer en tv-installatie tot tandpastadopjes...)Dat tandpasta gebeuren was ook een uitdaging voor mij. Totdat manlief maar is overgestapt op colgate. Die heeft een "klap-dop". Sindsdien denk ik er meestal wel aan het dopje er op te doen
(Overigens heeft vriend ook nog wel een heel aantal projecten t.a.v. mij hoor, onderwerpen lopen uiteen van omgang met computer en tv-installatie tot tandpastadopjes...)Dat tandpasta gebeuren was ook een uitdaging voor mij. Totdat manlief maar is overgestapt op colgate. Die heeft een "klap-dop". Sindsdien denk ik er meestal wel aan het dopje er op te doen
vrijdag 9 juli 2010 om 08:59
quote:Jippertje schreef op 09 juli 2010 @ 08:49:
[...]
Er zijn wel muggen, maar het is een mythe dat ze op licht afkomen.Ja, er zijn zeker muggen. Maar een mythe van dat licht? Dat geloof ik niet, ik zie toch echt altijd van die zwermen rond lantaarnpalen en lampen enzo. Of is dat de warmte? Ik heb toch écht het idee dat ze weldegelijk op licht afkomen...
[...]
Er zijn wel muggen, maar het is een mythe dat ze op licht afkomen.Ja, er zijn zeker muggen. Maar een mythe van dat licht? Dat geloof ik niet, ik zie toch echt altijd van die zwermen rond lantaarnpalen en lampen enzo. Of is dat de warmte? Ik heb toch écht het idee dat ze weldegelijk op licht afkomen...
vrijdag 9 juli 2010 om 09:06
Kind is nog in de maak dus die kan nog geen deuren open laten staan, maar vriend doet dat dus wel. Gék word ik ervan. Deuren moeten bij mij ten allen tijde dicht!!! Ook kastdeuren laat hij rustig open staan. Vaak roep ik er wel gelijk achteraan of hij de deur dicht wil doen, maar ik voel me dan ook gelijk weer zo'n zeur. Gelukkig helpt het wel, hij doet al steeds vaker de deur uit zichzelf dicht
vrijdag 9 juli 2010 om 09:08
Project dopje-op-tandpasta heb ik opgelost door zelf van die smerige tandpasta te kopen (parodontax). Gegarandeerd dat het dopje op mijn tandpasta blijft zitten en voor de rest zoeken de heren het maar uit (colgatedopje bleef net zo makkelijk open staan).
Licht aan: tja, ook hier. De heren zijn bang in het donker. Wat betekent dat ze zelfs bij vol zonlicht nog het licht aandoen op de wc en (uiteraard) aan houden.
Wat lijkt het me by the way een zaligheid om je niet druk te maken over openstaande (koelkast)deuren, aanstaand licht, tandpastadopjes en pasta in de pindakaas of zulks.
Licht aan: tja, ook hier. De heren zijn bang in het donker. Wat betekent dat ze zelfs bij vol zonlicht nog het licht aandoen op de wc en (uiteraard) aan houden.
Wat lijkt het me by the way een zaligheid om je niet druk te maken over openstaande (koelkast)deuren, aanstaand licht, tandpastadopjes en pasta in de pindakaas of zulks.
vrijdag 9 juli 2010 om 09:11
O ja, en project meer-pinda's-in-mond-dan-op-bank is redelijk onder controle door alleen de eettafel ter beschikking te stellen voor eten en drinken. Vanzelfsprekend moet die regel bij elk belangrijk tvprogramma overtreden worden maar die is iets makkelijker te controleren dan het deur-dicht verhaal.
vrijdag 9 juli 2010 om 09:13
Hier leek het deurenprobleem opgelost, door de aanschaf van een hond, die op hun kamers speelgoed opat. Maar in plaats van de woonkamerdeur, houden ze nu braaf hun slaapkamerdeuren dicht. En die zou ik juist graag open houden, zodat er wat luchtcirculatie is, boven.
met dit weer stoort het me trouwens niet zo, maar 's winters voel je het echt kouder worden in de woonkamer, als de deur maar eventjes open staat.
met dit weer stoort het me trouwens niet zo, maar 's winters voel je het echt kouder worden in de woonkamer, als de deur maar eventjes open staat.
Later is nu