Deur dicht!

09-07-2010 07:32 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de enige in huis die zich druk maakt om openstaande deuren. En ik maak me daar erg druk om, heb geen zin in konijnen op de bovenverdieping of in de keuken achter de koelkast etc.

Maar hoe druk ik me ook maak, die deuren blijven negen van de tien keer vrolijk open staan. 'He, mam, je geeft me niet eens de tijd om hem dicht te doen' is nog het meest gunstige antwoord, meestal roep ik achter een kind aan dat er niet meer is (eigenlijk wel inherent aan een openstaande deur )

Wie heeft zijn koters op een dergelijke futiliteit weten af te richten? En vooral: hoe?
'Deur dicht!' is hier net zo'n vaak gehoorde kreet als

'Vinger uit je neus!'

'Licht uit!'

'Doppen op de stiften!'

'Hand uit je broek'

'Handen wassen!'

'Baggerschoenen buiten uit doen!'

Dat hoort toch gewoon bij opvoeden, dat je dat soort kreten vaker roept dan iets anders? Zelfs midden in gesprekken komen die oneliners er tussendoor
Hier vergelijkbaar met Dreamer... men neme een kat, boze buren, en een tuin. Kat mag niet naar buiten want dan schiet ze de tuin van de buren in, en worden de buren boos. Nu met het zomerweer zit de kat op de gang (en/of boven dus - haar terrein) en moet de gangdeur dichtblijven zodat de buitendeur open kan. Gaat inmiddels prima, na een paar keer goed mopperen op de kat (en onszelf) dat ze weer naar buiten geschoten was.

Overigens heeft oudste het ook wel eens zo letterlijk opgevat dat jongste de gang niet op mocht, dat hij de deur zo hard dichtsloeg dat jongste er tussen zat met d'r hoofd...
Tilalia, op zich wel blij om dit te lezen. Ik hoor andere ouders nooit zo over dit soort dingen.
.
Mijn man werd als klein jongetje tijdens het spelen naar binnen geroepen door z'n ouders. Toen hij een paar keer naar binnen moest komen om een deur dicht te maken, had hij het geleerd. En eerlijk is eerljk, hij doet alle deuren achter z'n kont dicht.
Ik dacht even dat m'n moeder een topic geopend had, ik hoor 't haar weer zeggen.

Gewoon op blijven hameren denk ik, ik deed het vroeger ook nooit, en nu erger ik me er ook aan als iemand de deur open laat staan. Net als onnodig ergens het licht aan laten, zooo irritant.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
De mijne doet alleen consequent de deur dicht als ze nijdig is. Ik erger me er kapot aan.
Ligt dat niet ook aan de leeftijd? Mijn kinderen zijn nog klein en doen dat soort dingen nog als vanzelfsprekend. Ik doe de deur dicht, licht uit, was in de wasmand/machine, tandpasta dicht enz dus kids ook, mama nadoen is leuk!. Maar mijn buurvrouw heeft een zoon van 11 en die hoor ik dit soort dingen dus de halve dag roepen, ik zie het als mijn voorland
quote:mamzelle schreef op 09 juli 2010 @ 09:08:

Wat lijkt het me by the way een zaligheid om je niet druk te maken over openstaande (koelkast)deuren, aanstaand licht, tandpastadopjes en pasta in de pindakaas of zulks.Wij hebben geen kids maar hebben geen last van dit soort dingen. Lijkt me verspilde energie. In de slaapkamer hebben we een horrolraam erin gezet en vanaf dag 1 vergeet manlief deze niet dicht te doen als het raam open gaat. Ik hoefde 1 keer te vragen of hij de glazen douchedeur na het douchen wil drogen, net als de kranen. En hij doet het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven