Gezondheid alle pijlers

kan ik zwanger zijn

09-07-2010 20:09 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
sorry dat ik dit hier moet vragen maar ik maak me echt enorm druk. Ik slik de pil. yasmin.

Nu heb ik in de tweede week van mijn pilstrik seks zonder condoom gehad, hij is niet in me gekomen, en in totaal was hij denk ik 10 seconden in me.

Dat was savonds, nou ik kwam thuis en nam mijn pil. Toen had ik de volgende ochtend diarree, maar dus wel langer dan 4 uur na mijn pil inname.

Sindsdien geen seks meer gehad, maar nu begon gister avond de diarree weer, rond 10 uur. Toen heb ik rond 12 uur mijn pil genomen en ben toen gaan slapen. Vandaag de hele dag geen diarree tot net na het avondeten. Dus diarree kwam ongeveer 18 uur na mijn pilinname.

Vanavond moet ik mijn laatste pil nemen dus ik zit nu aan het eind van week 3.

Zou ik zwanger kunnen zijn?
nee
En hoe kan ik dit het beste aanpakken aangezien ik vanavond dus nog een pil moet pakken maar dus nog wel diarree heb?
met pil geen eisprong, zonder ei geen baby
niet nemen, word je een dag eerder ongesteld
Haha, volgens mij is deze vraag nog nooit zo snel opgelost!
nee ik snap hoe de pil werkt, dat je geen eisprong krijgt etc. Maar het gaat me er meer om dat de diarree de werking van de pil misschien verzwakt heeft
10 sec? Wow die houdt het kort vol!

Maar veel beterschap, meid.
Kortom, het antwoord is JA, aangezien geen enkele anticonceptie behalve niet neuken garant staat voor 100% bescherming tegen zwangerschap.
Wat staat er in het bijschrift van je pil?
Een pil is nooit 100% betrouwbaar, dus ja, je kunt zwanger zijn.

Maar je kunt ook gewoon niet zwanger zijn. En die kans schat ik groter in.
Later is nu
in het bijschrift van mijn pil staat dat als je binnen 4 uur na inname van je pil diarree krijgt of moet overgeven je een nieuwe pil moet slikken dus daar heb ikn iet echt iets aan

en mijn vriend houd het wel langer vol

maar na 10 seconden wilde ik niet meer omdat ik al begon te stressen
Oh, bijschrift van yasmin: Het zou kunnen zijn dat u de pil vergeten bent of dat u last heeft gehad van erge diarree of overgeven. In deze situaties kan de betrouwbaarheid van de pil zijn verminderd.
je eisprong zou al voor je diarree plaatsgevonden hebben en toen werkte de pil nog dus nee niet zwanger
Of je stopt even met de pil, zodat je eerder ongesteld wordt = geruststelling, of je koopt een zwangerschapstest = geruststelling.
Nee!
ja mijn laatste pil moet ik vanavond nemen dus dat zou dan 1 dagje schelen. Dus dan neem ik die van vandaag liever toch nog wel voor een wat zekerder gevoel en dan doe ik als ik niet ongesteld word maar een testje?
mijn bijsluiter heb ik al helemaal doorgespit en als je binnen 3 of 4 uur na inname van de pil diarre krijgt kan de werking verminderd zijn en is het slim om de pil nog een keer in te nemen. Maar bij mij was het beide keren 8 uur of langer erna dus dan hoef ik toch geen pil alsnog te nemen?
Och lieverd toch. Als je hier zwanger van bent geworden, mag het kind met recht een wondertje heten Nee meid, de kans dat je zwanger raakt zonder zaadlozing is al minuscuul klein, en in combinatie met de pil ongeveer niet-bestaand. Dus maak je niet te druk! Slik je pil gewoon zoals normaal, je zult zien dat je gewoon ongesteld wordt.
Je hebt de pil dus gewoon goed geslikt, en hij was ondanks je diarree gewoon werkzaam omdat je ruim binnen de marge zat. Niet zo stressen dus!
okee heel erg bedankt voor de reacties! zou het iets uitmaken als ik mijn pil van vanavond (laatste van de strip) oversla?
Nee.
(Dat zou knap zijn, dat je dan opeens toch zwanger wordt! Maria zou er jaloers op zijn )
Maakt niet uit.
Helemaal eens met AlettaJacobs. Stop met stressen of koop een test.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven