Wat voor speen?

09-07-2010 21:37 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
In één of andere babydoos zat een speentje van Difrax, de zogenaamde combispeen. Dat is zo'n speen die aan beide kanten hetzelfde is. We hebben het nog even zonder speen geprobeerd, maar mijn zoontje was toch al vrij snel verslaafd.

Nu vraag ik me af welke soort speen het best is. Nu heeft hij dus combi spenen van Difrax, maar ik zie veel meer aanbod van zogenaamde Dental spenen (is zo'n afgeplatte speen). Is die beter voor de mondontwikkeling ofzo? Van de Difrax site word ik niet wijzer.

Alvast bedankt!
quote:R00SJUH schreef op 09 juli 2010 @ 22:18:

Ik ben snel gaan 'afbouwen'. Wist ook niet goed hoe maar wilde idd ook niet een kind van vijf overal met zo'n fop in zijn mond. Iedere keer als ik hem uit bed haalde gewoon speentje gepakt en duidelijk gezegd dat speentje in bed hoort. Nu doet hij het zelf. Ik weet niet of hij makkelijk is maar het werkte. Misschien als je er vroeg genoeg mee begint, ze niet anders weten dan dat die speen boven in bed hoort en niet beneden.Zoontje is pas 3,5 maand, dus ik denk niet dat het werkt als ik zeg dat het speentje alleen voor in bed is . Sowieso heeft hij nog geen vast slaapritme, dus loop ik alsnog de hele dag met de speen. Vanaf het moment dat hij overdag wel een vast slaapritme heeft (was bij mijn dochter vanaf een maand of 6, 7,) dan ga ik het wel zo aanpakken denk ik.
quote:Juultje schreef op 09 juli 2010 @ 22:19:

[...]

En ik, die zo verslaafd is aan internet-bestellen, kom daar niet op? Bedankt voor de tip, ik ga meteen kijken!

En de Difrax site al leeg gekocht? Het steriliseer ei vind ik ook heel erg handig, twee spenen tegelijk steriliseren in vijf minuten!
Ja, ik ben aardig bezig, heb in ieder geval al 6 spenen en een tuitbeker in mijn mandje gegooid (zoon is ruim 8 maanden), ik shop nog even verder!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Hier ook begonnen met de combispeen van Difrax. Na een paar maanden geprobeerd over te stappen op de dentalspeen omdat die volgens mij inderdaad beter is voor de kaakontwikkeling. Maar ze gingen ervan kokhalzen dus het was geen succes. Nu (6 maanden) dus nog aan de combispeen.

Het is trouwens best handig dat je ´m er niet verkeerd om in kan stoppen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven