Inleiden bevalling

10-07-2010 12:53 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bijna 42 weken zwanger (houdt het ooit op?! ) en als de bevalling dit weekend niet spontaan begint, dan word ik waarschijnlijk maandag ingeleid...wie heeft er ervaring met het inleiden van de bevalling? Klopt het dat de bevalling zelf heftiger is (qua weeën en snelheid)? Hebben jullie een ruggenprik gehad toen het ingeleid werd? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik ben 2 keer ingeleid.

Eerste keer wegens langdurig gebroken vliezen. Bij aankomst in het ziekenhuis had ik 2 cm ontsluiting en mocht ik meteen aan het infuus. Na een paar uur weeën wegpuffen had ik 4 cm en werd me een ruggeprik geadviseerd. Daar moest ik echter 2,5 uur op wachten en in die 2,5 uur heb ik een weeënstorm gehad. Toen kreeg ik de prik en was ik in de hemel. Een half uurtje later kreeg ik persweeën, maar mocht ik niet persen omdat ik de weeën niet goed voelde. De ruggeprik werd uitgezet en na een tijdje persweeën wegzuchten (geen feestje vond ik het) mocht ik eindelijk persen. Klein uurtje later was Mini er.

Tweede keer was er nog geen ontsluiting en moest de baarmoedermond worden voorbereid. Dat doen ze in mijn ziekenhuis met hormoontabletten en als je dan 2 cm ontsluiting hebt krijg je het infuus. Eind van de middag werd ik opgenomen en kreeg ik 2 tabletten. Volgende ochtend was er nog niets gebeurd en kreeg ik te horen dat ik die dag niet meer tabletten kreeg vanwege grote drukte op de verloskamers, ik mocht een nachtje thuis slapen. Volgende ochtend heropgenomen. Die dag 3 tabletten en bij de laatste had ik al wat harde buiken die ook best regelmatig kwamen. In de nacht moest ik ze echt gaan wegpuffen. Inmiddels 3 cm ontsluiting. Vliezen werden gebroken en al heel snel had ik 6 cm, maar daar bleef het steken en toen kreeg ik alsnog een infuus. Toen werden de weeën flink heftiger, maar of dat nou van het infuus kwam of omdat de weeën altijd heftiger worden naarmate de ontsluiting vordert weet ik ook niet. Dit keer geen pijnstilling gehad, maar dat wilde ik ook niet. Vond de bijverschijnselen van de ruggeprik de vorige keer niet zo fijn. (Moeilijk persen omdat de prik nog niet helemaal uitgewerkt was, blaasontsteking van het katheter, spruw van de antibiotica voor de blaasontsteking, kloven van de spruw...)

Sterkte met bevallen!
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ik ben 2 x ingeleid

Beide inleidingen begonnen met gel. Bij 5 centimter ontsluiting ging het infuus erin omdat het beide keren niet verder opschoot (tot dan toe stelde de pijn echt niets voor). Vanaf het moment dat het infuus erin ging, ging het erg snel (binnen 2 uur bevallen). Vond de pijn goed te doen (zeker bij de 2e) en heb geen pijnstilling gehad. Had daar eerlijk gezegd ook geen behoefte aan. Ik stond wel de hele tijd naast het bed met mijn handen op het bed gesteund en op mijn tenen bij elke wee, zodat mijn buik "vrij" was, want in bed liggen vond ik niet te doen. Ik heb wel baat gehad van de pufoefeningen. Laat je niet bang maken door allerlei horrorverhalen, dat deden ze bij mij ook en vond het achteraf best meevallen.

Succes met je bevalling
Ik ben ook deels ingeleid vanwege langdurig gebroken vliezen (in het zhuis noemde ze het niet inleiden maar doorleiden omdat vliezen al gebroken waren en BMM al verweekt was met 40+4) omdat de weeën niet voor ontsluiting zorgden. Ik vond de pijn te doen maar aangezien ik na 12 uur (waarvan een uur of zes met infuus met...met...met..dat weeënopwekkende spul erin) nog maar 3cm ontsluiting had, toch voor een ruggeprik gekozen. Na de ruggeprik voelde ik niks meer (voelde alleen af en toe wat 'beweging' in mijn buik als baby bewoog vanwege de weeen)

Maar de pijn met weeënopwekkers was duidelijk pijnlijker dan zonder de weeënopwekkers..

Hopelijk zijn al deze verhalen voor niks en zit je nu al met de kleine in je armen...of ben je 'ermee bezig'

succes iig!!!!
Ik ben ook ingeleid met 41w5d. 's Ochtends om 8.30 uur een vaginale tablet ingebracht gekregen, die deed niets dus om 12.30 en 16 uur nog een. Op wat harde buiken en 2 cm ontsluiting ( 1 meer als waarmee ik binnenkwam) na geen actie en om half elf ging vriend naar huis om nog even te slapen voor de volgende dag van de inleiding. Nog geen 45 minuten later braken mijn vliezen en kwamen de weeën spontaan op gang.

Uiteindelijk na 4 uur weeën en nog geen half uur persen ( met wel alsnog een weeënopwekinfuus omdat de persweeën wegvielen) bevallen van een prachtige dochter! Ik vond de pijn best te doen, hoewel ik binnen een kwartier niet meer van mijn bed kon komen omdat de weeën maar bleven komen ( 6 weeën binnen 10 minuten)

Het kan best zo zijn dat een keer gel of zo'n tablet de boel al in gang zet zodat je niet aan het infuus hoeft.

Heel veel succes! Lijkt me best wel heftig met dit weer om 14 dagen over tijd te lopen
@BroodjeKroket; ik hou zelf helemaal niet van voetbal, maar vriend hoopt vurig dat we morgenavond rond half 9 niet in het ziekenhuis zitten

@SarahScott; nee, ik heb olifantsdracht geloof ik....*zucht*, er lijkt geen eind aan te komen.

@Alle anderen; bedankt voor jullie reacties en ervaringen!
Na 42 weken was er bij mij ook nog niets gebeurd.

Ik moest me om 8 uur in het ziekenhuis melden. Daar eerst een half uur aan de hartslagband gelegen. Daarna werd er gekeken om ik uberhaupt ontsluiting had. Zat al op 2 cm, dus werden de vliezen doorgeprikt en kwam het al spontaan op gan. Maar ik ben gewoon aan het infuus gelegd en het kraantje (werd voor mijn gevoel) op vol vermogen gedraaid. Na precies 5 uur is mijn zoon geboren.

Als ik ooit nog een tweede mag krijgen en het duurt weer 42 weken, dan vraag ik eerst of ik mag afwachten of het ook doorzet zonder een infuus met hormonen. Volgens mij was het namelijk niet nodig geweest.
Hier een beetje dezelfde verhalen als fanatic en bowie. Infuus is niet altijd nodig.

7.00u melden in zh. had 1,5 cm ontsluiting, bmm niet voldoende verweekt. 7.30u gel, direct weeen incl rugweeen ivm bekkenpijn, niet heel heftig nog te doen. 14.00u weer gel bij 2 cm ontsluiting, bmm net niet voldoende voor vliezen breken. nog steeds weeen, wisselend van frequentie en kracht, 21u een douche en spontaan gebroken vliezen. 22.30u pethidine prik om wat te kunnen rusten (wel ideaal vond ik, tussen weeen door wat weggesukkeld). om 0.15u pijn niet meer te doen, om 0.35u persdrang, om 1.00u 10 cm ontsluiting en om 01.49u is meisje geboren. Ze noemen het een bevalling van 5 uur (vanaf breken vliezen) en ik vond het prima te doen. (ken dus geen weeen van een infuus, maar heb de bevalling zelf gedaan, ondanks dat het een 'inleiding' was)

Ben je ondertussen bevallen en hoe vond je de inleiding?
Jackie, hoe is het allemaal gegaan? (of moet ik daarvoor het juli2010 forum lezen?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven