buiten zitten, afsluiten voor buren

10-07-2010 12:16 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff....even een zeurtopic hoor ;)

Ik ben een dagje alleen thuis, heerlijk. Ik heb allemaal buren om me heen en tja, logisch dat iedereen buiten zit.

naast me hebben ze een kindje op bezoek, hebben ze iets ander taalgebruik dan ik dat heb en hebben ze de radio nét iets te hard.

Oke, daar ga ik niet over zeuren, dat is nou eenmaal zo!

Ik zou me er zo graag van willen afsluiten. Met een boek in de luie stoel en heerlijk lezen. Ik kan dit echter niet, ik kan geen concentratie opbrengen omdat ik steeds naar de buren wordt 'getrokken'....

kun je zoiets trainen bij jezelf? je afsluiten voor omgevingsgeluiden? (als ik 'vroeger'moest studeren moest ik ook niets om me heen horen, terwijl anderen juist persé een radio aan willen)

oke, terwijl ik typ, besef ik terdege dat het écht gezeur is...tzal het weer wel zijn... :P
Ik heb gisteravond om 23.30 voor het eerst in 3 jaar gevraagd of de buren iets zachter konden doen. Het klonk alsof ze een indianendans deden boven m'n slaapkamer..O.o

En zowaar, het was meteen stil!!

Ik vind dat ook heel moeilijk.

En toch moet je daar mee leren leven.

Ik werk op dit moment 6 dagen in de week. Vandaag is mijn vrije dag en 2 huizen verderop gaan ze vandaag de tuin bestraten en zijn (voor mijn gevoel) de hele dag tegels aan het slijpen. Echt blij ben ik er ook niet mee....

Wel krijgen we over 3 weken de sleutel van ons nieuwe huis en dat ligt niet in een wijk, daar kijk ik wel naar uit.
Tja, dan moet je een hutje op de hei nemen. Moet wel zeggen dat het me opvalt hoeveel je hoort in de tuin. Op de flat hoorde ik nooit iets, maar nu in de tuin regelmatig. Ik stoor me er niet zo aan. Heb zelf een vrij harde stem en het is heel lastig om daar elke minuut van de dag aan te denken, dus neem aan dat de buren ons ook weleens horen. En mijn buren hebben best vermakelijke gesprekken hahs! Pasgeleden nog was de muur toch echt te roze geworden, het moest beige zijn :P en wij maken er ook altijd maar het beste van. Grapje maken over de schutting over iets wat gezegt wordt. Iemand die niest wens ik ook altijd gezondheid bv. Over de schutting. En ik verontschuldig me altijd als de bbq in hun richting rookt. Hebben weleens met 3 buren op een rij zitten roepen naar elkaar hihi! Maar goed, denk dat oordopjes het beste zijn of idd een luisterboek! Die ga ik ook eens op de ipod zetten, lekker voor in de hangmat.
quote:Ivetje schreef op 10 juli 2010 @ 15:37:

Grapje maken over de schutting over iets wat gezegt wordt. Iemand die niest wens ik ook altijd gezondheid bv. Over de schutting.

Oh echt? Dit zou ik niet prettig vinden zeg.

Ik moet zeggen dat wij al een tijdje geen directe buren hebben die in de tuin zitten. Heerlijk (en verbazingwekkend vanwege de afstand tot alle buren ). Maar als onze buren terug zijn, dan probeer ik me zo rustig mogelijk te houden en buren doen dit ook. Behalve als we bezoek hebben, maar ook dan proberen we gesprekken niet te luidruchtig te houden. Fijn dat ik buren heb die hier hetzelfde in staan als ik.
Wij hebben gelukkig maar aan 1 kant buren en die praten heel rustig en zacht. Dat doen wij zelf ook. Ga echt niet zitten tetteren in de tuin, en ik wil ook niet dat ze alles horen.

Toen ik vroeger bij mijn ouders woonde, dat was dus een ramp. Waren ieder weekend 'feestjes' bij de buren en werd veel gezopen, harde muziek etc. Mijn ouders konden echt nooit in de achtertuin zitten, en als kinderen konden wij heel vaak niet slapen. Echt super irritant.
quote:Ivetje schreef op 10 juli 2010 @ 15:37:

Grapje maken over de schutting over iets wat gezegt wordt. Iemand die niest wens ik ook altijd gezondheid bv. Over de schutting. Dat zou ik dus echt niet leuk vinden als mijn buren dat deden.
was jij ook niet de to in dat topic over overburen?
quote:zwolleneesje schreef op 11 juli 2010 @ 18:50:

was jij ook niet de to in dat topic over overburen?Ik? nee
Ik ben van de overburen. Van de buren die aan onze tuin grenzen hebben we nagenoeg geen last, dus daar zal ik niet over zeuren. .

Maar ik begrijp deze TO heel goed. Zouden mijn overburen naast mij hebben gewoond, dan zou ik ook simpel geworden zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven