Mode & Beauty alle pijlers

SPF

28-06-2010 09:02 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke factor gebruiken jullie voor in NL (als jullie die al gebruiken)?

Ik ben van plan straks een flesje met 10 te nemen, lijkt me voldoende (al heb ik wel een lichte huid)

Ik heb voor vakantie 20 genomen, omdat de zon daar toch sterker is en er wordt gezwommen e.d.
SPF 30 en 50. Ik haat verbranden en ik heb er aanleg voor. Ik word wel bruin, maar niet zo snel. Maar dat word ik zonder zonnebrandcrème ook niet, alleen rood.
Heb nieuwe gekocht vandaag, 50!

Met brons van nivea.

Iemand al gehad? Is het wat?
quote:alcofrolic schreef op 03 juli 2010 @ 12:41:

Als je een dag met 4 mensen en een fles zonnebrand naar het strand gaat zou die fles aan het einde van de dag leeg moeten zijn. Veel mensen doen echter maanden met een fles zonnebrand.

Had een vriendin die met factor 30 verbrandde, toen ik haar zichzelf zag insmeren begreep ik waarom. Ze gebruikte net zoveel voor 1 arm als ik voor mijn neus Ik gebruik altijd Ultrasun, dat hoef je echt maar een keer per dag te smeren. Echt waterproof. Ik heb er nu een met SPF 30, zonder chemische filters, zonder parfum.
quote:Margaretha2 schreef op 06 juli 2010 @ 08:39:

Wie weet of er ook een gezichtscreme is die alleen maar SPF is? Dus niet ook nog anti rimpel of voor de vette huid of voor de droge huid of whatever, maar puur een gel die SPF heeft?

Ik heb voor mijn gezicht ook een speciale zonnenbrandcreme maar als ik die elke dag draag van mei tot oktober krijg ik puistjes, een vette huid enzovoort.http://www.eucerin.com/nl ... un-protection/976920e10a/

Misschien dat Eucerin iets voor je is? Geen idee of dit in Spanje te verkrijgen is. Dit merk heeft ook veel verschillende SPF's voor verschillende huidtypes.
Je hebt een speciale Ultrasun voor het gezicht, niet-comedogeen, zoals dat heet. Gebruik ik ook, echt ideaal. Ik heb ook snel verstoppingen van 'gewone' middelen.
Ik had gister een nieuwe topic gestart, maar misschien zit er tussen de volgers van dit topic iemand met ervaring met het gebruik van Sisley All Day All Year dagverzorging? Komt het op hetzelfde neer als een SPF?

Het schijnt 90% van de UVA en UVB te blokkeren, zelfs tot 8 uur lang.

je kan beter mistens 30 gebruiken hoor als je gewoon licht bent.

En een dagcreme waar spf inzit is niet voldoende hoor je smeerd daar maar zn dun laagje mee dat het zo weer weg is,dus lekker een aparte zonnebrandcreme gebruiken met minstens factor30 kan ook hoger natuurlijk...

Ik ben zelf getint en ik gebruik ook mistens 30

Laat staan als je blank bent dan minstens factor30!
Voor het geld dat je aan Sisley uitgeeft, kun je vele flessen Vision of Ultrasun kopen. Volgens mij heb je daar veel meer aan. Duur betekent niet meteen beter. Bovendien zit er maar weinig in, terwijl je juist met zonnebrand ruim moet smeren.
Bedankt voor de tips Quinty en Melpomene!

Ik ga binnenkort eens kijken!
@supershiva / rosalitha: Een paar berichten terug had ik al geschreven dat ik Factor 30-50 van Garnier of Biodermal voor m'n gezicht gebruik omdat ik een lichte vorm van vitiligo in m'n gezicht heb. Maar bij Douglas gaven ze me een proefmonstertje van Sisley All Day All Year mee als alternatief.
quote:viva1973 schreef op 08 juli 2010 @ 17:32:

@supershiva / rosalitha: Een paar berichten terug had ik al geschreven dat ik Factor 30-50 van Garnier of Biodermal voor m'n gezicht gebruik omdat ik een lichte vorm van vitiligo in m'n gezicht heb. Maar bij Douglas gaven ze me een proefmonstertje van Sisley All Day All Year mee als alternatief.Zou ik ook doen als ik verkoopster bij de Douglas was. Sisley is tig keer duurder dan Garnier en Biodermal. Maar het merk an sich schijnt helemaal niks bijzonders te zijn.
Het gaat mij niet om het merk of de prijs maar om de gebruikservaringen van Sisley All Day All Year ipv een SPF.
ik gebruik elke dag factor 30 en als ik in de zon zit smeer ik die om de 2 uur. Tip van huidarts Jetske Ultee
quote:BillieJean schreef op 10 juli 2010 @ 05:33:

ik gebruik elke dag factor 30Ook in de winter? Want dat vind ik nog wel lastig. Ik weet dat je ook in de winter moet smeren, maar eigenlijk doe ik dat nooit. Zodra het voorjaar wordt ben ik heel trouw met smeren, maar in de winter vergeet ik het altijd.
Margaretha, ik denk dat je op dit artikel doelt:

'Goed smeren tegen de zon is niet makkelijk'

Uitgegeven: 1 juli 2010 10:35

Laatst gewijzigd: 1 juli 2010 14:43

AMSTERDAM - De Amerikaanse vereniging van Dermatologie adviseert al jaren om dagelijks met een factor van minstens 15 in te smeren. De incidentie van huidkanker neemt namelijk exponentieel toe. Toch lijkt simpelweg insmeren als de zon schijnt niet voldoende.

© NU.nl/Styletoday

Volgens de berekeningen zal de komende 10 jaar een op de 4 Nederlanders geconfronteerd worden met huidkanker. Naar schatting kan de incidentie van huidkanker met meer dan 90% teruggedrongen worden als we ons goed te beschermen tegen de zon.

Dr Jetske Ultee, arts-onderzoeker cosmetische dermatologie: "Om een voorbeeld te geven; als je kind maar een keer flink verbrand dan neemt de kans op het krijgen van een melanoom al met meer dan 50% toe. En zelfs als je niet verbrandt loopt je huid schade op."

En los van een verhoogd risico op het krijgen van huidkanker ontstaat ook 90% van de rimpels en pigmentvlekken door blootstelling aan de zon. Goed insmeren is dus belangrijk. Ultee geeft daarom advies over wat er in een zonnebrandcrème moet zitten.

Adviezen

• Zoek in ieder geval een zonnebrandproduct met een UVA en UVB filter. De ‘SPF’ (sun protection factor) vermeld op de verpakking is de UVB filter. Een goede zonnebrandcrème moet bescherming tegen UVA straling bieden, deze straling is mogelijk nog schadelijker voor je huid.

• Gebruik van een extreem hoge factor is niet nodig, een SPF 15 beschermt tegen 93% van de zonnestralen, een SPF 30 tegen 97%. Een 100% bescherming bestaat niet. Producten met een hele hoge factoren zijn vaak duurder en vetter, het is uit onderzoek gebleken dat mensen hier minder van gebruiken.

• Smeer als je in de zon zit je om de twee uur in. Veel zonnebrandfilters zijn instabiel en werken na enige tijd minder of niet meer.

• Smeer dik. Om de SPF vermeld op het product te krijgen moet je 2 mg per centimeter aan brengen. Voor je gezicht isat een ongeveer een halve theelepel. Voor je armen en benen 4 eetlepels en voor je romp nog eens 2 eetlepels. En de bescherming neemt bij een dunnere laag exponentieel af.

• Hoewel een spray-zonnebrand makkelijk in het gebruik is, is het bijna onmogelijk om met een dergelijk product een voldoende dikke laag aan te brengen. Bovendien kun je, en dat is zeker van belang bij kinderen, de dampen gemakkelijk inademen.

• Bekijk voor je een zonnebrand koopt de ingrediënten lijst. Vermijd producten met parfum, deze kunnen de huid irriteren en zeker in combinatie met zonlicht leiden tot versnelde huidveroudering en pigmentvlekken. Ook SD-Alcohol is voor je huid niet goed. Zonnebrandcremes met oxybenzone (benzophenone-3) kan je ook beter laten staan. Deze stof wordt er gemakkelijk opgenomen door je lichaam en kan in je bloed en moedermelk terecht komen. Hoewel er geen duidelijke bewijzen zijn dat het in de gebruikte concentraties kwaad van voor de mens zijn er bij proefdieren toch wat verontrustende onderzoeksresultaten verschenen.

• Goede zonnebrandfilters zijn zinkoxide en titaniumdioxide en het relatief nieuwe Tinosorb S (op ingredientenlijst vermeld als bis-ethylhexyloxyphenol methoxyphenyl triazine) en Tinosorb M (op ingredientenlijst vermeld als bisoctrizolemethylene bis-benzotriazolyl tetramethylbutylphenol). Voor kleine kinderen zijn de “ouderwetse” crèmes die een witte waas achterlaten het meest geschikt.

Genieten

Buiten gebruik van zonnebrandcrèmes zijn er natuurlijke een heleboel andere maatregelen die je kunt treffen. Je kunt je beschermen met kleding, petten en zonnebrillen en natuurlijk de zon tijdens de heetste uren van de dag vermijden. Er bestaan zelfs wasmiddelen om je kleding een hogere SPF te geven.

"Maar", zo zegt Ultee, "vergeet door dit alles niet af en toe moet gewoon te genieten van de zon!"

© NU.nl/Nina de Bruijn

Hmmm dat verbaast mij toch, ik heb het idee dat ik met factor 30 echt niet verbrand en met factor 20 soms nog wel, dus ik gebruik nu al tijden alleen factor 30. Maar dat zal dan ook te maken hebben gehad met niet goed (opnieuw) insmeren vrees ik..
quote:El_lebel schreef op 10 juli 2010 @ 10:51:

Hmmm dat verbaast mij toch, ik heb het idee dat ik met factor 30 echt niet verbrand en met factor 20 soms nog wel, dus ik gebruik nu al tijden alleen factor 30. Maar dat zal dan ook te maken hebben gehad met niet goed (opnieuw) insmeren vrees ik.. Dat heeft ook met je huid te maken.
quote:i2Paq schreef op 10 juli 2010 @ 15:07:

[...]

Dat heeft ook met je huid te maken.Hoe bedoel je precies? Als ik dat artikel mag geloven is er niet veel verschil tussen factor 15 en factor 30 nl.
quote:El_lebel schreef op 11 juli 2010 @ 10:17:

[...]

Hoe bedoel je precies? Als ik dat artikel mag geloven is er niet veel verschil tussen factor 15 en factor 30 nl.

Nee, behalve dat de tijd die je in de zon mag bij factor 15 korter is dan bij factor 30.

Als je dan ook een huid hebt die sneller verbrand (Type 1) dan gaat het met 15 sneller als met 30.
O zo, ja natuurlijk, dat klopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven