Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Tja, die wedstrijd waar Spanje als finale tegenkandidaat uitgerold is...de Duitse familie waar ik het over had is nu helemaal in de mineur, zoonlief (11) begon eerst te stampvoeten en vervolgens te huilen! Voetbal = emotie, dat blijkt maar weer. En dat Spaanse betonblok voor het doel (defensie), ik denk eerlijk gezegd dat als het de Duitsers niet lukt om maar een deuk in een pakje boter te slaan, het de Naranja Mecanica (bijnaam van Oranje in Latijns-Amerika) ook niet echt gaat lukken. Maar ik ben natuurlijk een patriot van niks, ben ook al 6 jaar weg uit NL.
Wat sneu voor dat jongetje!

Ik denk dat mijn neefje ook gaat huilen hoor, als we verliezen, is 8 jaar en een heel gevoellig kereltje.

Spanje speelde duidelijk beter dan Duitsland.

Wat zegt dat over de kansen van Nederland?

Geen idee! Ik heb totaal geen verstand van voetbal.

Maar ik hoop dat ze winnen. Deze hele wereldcup is 1 grote verrassing, dus er kan van alles gebeuren.

Het regent hier nog steeds! Niks aan.
Hi allemaal!

Sorry voor mijn afwezigheid, maar ben een beetje druk met het land&familie&nog veel meer te verkennen van mijn lieve vriend Heel erg naar mijn zin en heerlijk om nog steeds vakantie te hebben!

Zie dat jullie ook allemaal helemaal in het voetbal zitten, nou ik ook hoor! Vind het allemaal maar spannend worden, zeker nu de finale tegen Spanje zal zijn...wordt niet gemakkelijk...

Wij kijken hier lekker downtown en ik hoop nog wat Hollanders te treffen eigenlijk, maakt de sfeer toch nog leuker he

Sorry Sahara, had het hele verhaal met het paard dus gemist, maar ben blij te lezen dat alles opgelost is nu.

Het is voor mij lastig om dit nu te volgen, want ik heb geen computer, alleen maar een telefoon met internet en vind het rete-irritant om met van die kleine knopjes een bericht te schrijven . Nu wel even een computer voor mijn neus, vandaar!
Oh en VG; goed dat je je ticket hebt geboekt! Inderdaad duimen dat je nichtje/neefje er op tijd is, zodat je die kunt zien

Oh en Sahara; is die vrouw van dat paard nou verzekerd of niet? Wat een gedoe zeg (heb je verhaal even wat aandachtiger gelezen ) en wat een enorm geluk dat jjullie beide enkel met de schrik zijn vrijgekomen! Het had zoveel anders kunnen zijn!
He Kym, leuk even weer van je te horen en fijn dat je het daar naar je zin hebt.

Als je wat meer tijd hebt, hoop ik dat je wat meer verteld!

Hoe waren de eerste indrukken, hoe is zijn familie?

Ik krijg trouwens een nichtje, dat is al bekend!

Leuk, weer familie uitbreiding. Kom uit een piepkleine familie, dus altijd leuk als er weer wat bij komt.

Mijn vriend komt echt uit een grote familie. Het gezin zelf is klein, hij heeft 1 zus. Maar dan alle neven en nichten.......Kan het niet bij houden.

SD, vandaag is het donderdag, dus ik hoop dat je een positief gesprek hebt gehad met de mevrouw van de paarden!
2x hoeft niet
Allereerst wil ik jullie allemaal even bedanken voor jullie steun & medeleven, het forum is echt een geweldige steun in barre tijden, neem dat maar van mij aan!

Goed, we (mijn man en ik) zijn dus met de eigenaresse van Nehteri (de arabische volbloed) om de tafel gaan zitten. Hoewel zij een echte lady is met een sjiek hotel, zei ze meteen: 'Fuck off, I'm not paying!' Die auto reed veel te hard en iedereen weet toch dat je een paard langzaam en met afstand moet passeren (dat was mijn gedachte ook al, zij passeerden op 1,50 m met 50 km p/u). Dus zij belde haar advocaat en die zei dat zij wettelijk aansprakelijk is, niet ik. Toen gingen we naar onze vrienden met de B&B, om eerst een biertje te nemen en

vervolgens de tegenparij op te bellen. Ik durfde het helemaal niet aan (kreeg een zware attack van telefoonfobie) maar manlief nam het geweldig over! Hij pleegde een stuk of 6 moeilijke telefoontjes (met boze tegenpartij, onze advocaat, eigenarese paard en haar advocaat), ik zou het echt niet kunnen hoor!

Eind van het liedje is dat we het 'extra-judicial' gaan oplossen; dwz dat eigenarese en wij allebei de helft van de schade betalen, zo'n $ 75 p.p. Morgen moet ik dan mee naar de garage en maandag naar het gerechtsgebouw om de zaak te laten seponeren.

OK, hebben we vrede mee. Leermoment: nooit met groene en/ of temperamentvolle paarden de openbare weg opgaan zonder verzekering! Ik heb besloten Nehteri te blijven trainen (ik ben stapelgek op dat beest) maar haar aan de teugels te leiden op straat en pas op Long Beach, woest en verlaten, op te stijgen.

Nogmaals dank voor jullie steun & medeleven, het betekent echt veel voor me.
Hoi SD.

Nou, dat is nog redelijk OK afgelopen. Het is in ieder geval stukken beter dan de $200 waar het mee begon.
Hey hallo!

Daar ben ik eindelijk dan met computer; werd ramgek van die kleine toetsjes van de telefoon

SD; gelukkig goed afgelopen dus met het paardenverhaal. En je blijft 'm trainen, nou, als dat geen echte liefde is! Veel succes ermee! Houd ons (mij in elk geval ivm de paardenpassie!).

En heel leuk VG, dat je een nichtje krijgt! Lijkt me bijzonder van iemand die zo dicht bij je staat.

Goed, dan even de eerste indrukken van hier: heb het echt naar mijn zin. We vermaken ons goed hier, de familie is lief en mijn vriend vooral heel erg nuchter in alles. Ik kom er hier achter hoe leuk hij echt is (dat wist ik natuurlijk al, maar het is altijd nog fijner te merken dat het gewoon allemaal net zo leuk is als we in zijn thuisland zijn). We zijn veel op pad en krijg op die manier ee goede indruk van zijn leven.

Het land (ik ben in Libanon) is vol contrast; een uber-moderne hoofdstad met de meest luxe winkels, bars en restaurants en daarbuiten een landschap dat ik een mix vind van het Spaanse en Franse. Vele bergen (ik word wel een beetje misselijk in de auto steeds ) en de meest schattige en prachtige huizen.

Heb nu een beetje hoofdpijn, want een klein katertje van vannacht. Wat dan wel weer de moeite waard was; ben nooit eerder in zo'n gave bar/club geweest! (zie foto!) Wat een waanzinnig uitzicht was dat!

Tja en verder, verder genieten we lekker van onze tijd samen. Het gaat echt hartstikke goed zo en het is heerlijk om zo'n lange vakantie te hebben!
Oh over morgen: jullie gaan toch allemaal wel kijken he?

Hier is er ook een heftige voetbal heisa en hoewel de Libanezen zelf natuurlijk niet meespelen. Het lijkt er op dat de Spanje fans toch in overvloed zijn, maar ik laat me niet op m'n kop zitten. Heb een knaloranje tshirt laten printen met:

As finishing touch God created the Dutch

Tuuuuuurlijk ga ik kijken, ben nu al nerveus.....hihi. Vind het hartstikke goed van ons elftal dat ze in de Finale staan!

En Kym, das echt een goeie tekst! Enne Libanon lijkt me fantastisch, al was het alleen al het eten....mmmm.

Geniet daar!
Come fly with me on a jetplane
Hey Pino!

Da's lang geleden! Hoe is het met je? Waar ga jij kijken?

Het eten is inderdaad grandioos lekker, mjammie!
:-D :-D
Can't Dutch this!
Ik type net een heel verhaal, maar alles is weg.

Poging 2:

Blij dat je het naar je zin hebt bij je vriend en dat hij daar ook zo leuk is, nog leuker zelfs!

Ik heb dit eens bij een bevriend stel dus anders zien gaan.

Mijn vriend is zijn thuis land ook super leuk, veel vrienden en fijne familie band.
Ooh irritant VG, ik probeer hier een lange mail te verzenden incl foto's, maar dat lijkt ook helemaal mis te gaan %@&#*
Mischien iets mis met de site.
Gaan jullie zo ook DL-Uruguay kijken?
Ja, daar lijkt het inderdaad op VG...irritant, want wil die mail de deur uit hebben!

Eh, nee heb weinig interesse voor de wedstrijd van straks eigenlijk, is dat heel erg?

(je hebt nog een foto tegoed trouwens van mij, ik ga die zo even plaatsen, even wat zoeken!)
Ik verplicht je niet om die wedstrijd te kijken hoor : )

Ik ga wel kijken, want ik heb niks beters te doen.

Ja, foto!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben hier nog wel even.
Haha, nee dat weet ik ook wel, gelukkig maar

Goed, fotootje gevonden, komt ie! (haal 'm zo wel weer weg hoor)

**weg**
Leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

leuke foto en jullie zien er lekker verliefd uit.
Ooh hij stond er al! Het leek niet door te komen (denk dat ik nu kan concluderen dat het mijn computer is die gewoon raar doet!). Hups, en hij is alweer weg
Ben blij dat ik de foto gezien heb. Toch leuk om een beeld bij iemand te hebben.
Ja vond ik ook heel leuk om jou en je vriend te zien!

Vriend en ik discussieren nu over wat we vanavond eens zullen eten. We willen uit eten, maar wat? Pizza of sushi, da's een verschil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven