Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Sorry hoor, maar Brazilie speelt erg vuil!

Nederland tackled ook wel enzo, maar Brazilie geeft een schop na!

Dat rood was wel verdient!

Wat een agressie! Dit is niet leuk meer.
-
Ja, Nederland heeft gewonnen!

Sorry Sahara!......

Ik vind het ook echt een feest van herkenning hier! Heerlijk.

Meestal heb er geen moeite mee dat ander mij niet begrijpen, juist wel leuk, want ik voel me uniek. Maar soms is het ook frustrerend.

Weten we eigenlijk van elkaar hoe oud we zijn?

Ik ben 32.
-
Nederland heeft terecht gewonnen, want wat speelden de Brazilianen vals & agressief inderdaad! Zagen jullie hoe de supporters na afloop zaten te janken op de tribune? In landen als Brazilie is voetbal alles, dus zo'n nederlaag hakt er verschrikkelijk in daar...toch Soya, lees jij eigenlijk nog mee?

Uruguay -Ghana was ook superspannend zeg, jammer dat de Ghanezen eruit liggen, want dat was hier in huis de grootste topfavoriet! Morgen weer twee wedstrijden kijken, maar dan tussen de bedrijven door op m'n werk op een speciaal voor dat doel neergezette TV. Gezellig hoor, met alle collega's en toeristen uit alle windstreken.
-
quote:vivagirl schreef op 02 juli 2010 @ 12:09:

Hier in Londen is het gewoon lekker warm, niet bloedje heet.

Ik zit hier op het werk in mijn Oranje shirt!

Ben ook totaal geen voetbal fan, erger nog: ik heb er normaal gesproken een hekel aan, vooral al die drama van de supporters.

Maar dit is dan wel weer leuk. En gaat heel spannend worden.

Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ze het redden.Dit is zo bekend! Ik had de laatste jaren zo'n hekel aan alle trammelant rondom het voetballen maar nu maken de mensen om ons heen ons haast weer enthusiast. De Canadezen vinden het blijkbaar wel stoer dat voetbal al hebben ze zelf geen team. Dus krijg je telkens van die vragen "goh jullie zijn vast aan het kijken he?" "oh je hebt zeker dat oranje shirt aan ivm voetbal" (waarop ik dan heel wazig kijk omdat ik die connectie totaal niet had gelegd). Gekke Canadezen.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Plannen voor dit weekend:

- morgen slapen; ik zit nu in mijn nachtdienst, mijn laatste!

- zondag naar Banff interviewen voor een staff member die tenten op kan zetten tijdens onze vakantie. En natuurlijk lekker genieten van de bergen en de gezelligheid in Banff.

En dan...maandag voor het eerst naar mijn nieuwe baan. Ik heb er zo'n zin in!

Canada Day was superleuk, mooi weer, lekker eten en leuke mensen. Dinsdag hebben we een etentje bij een stel thuis, Indiaas. Een potluck dus iedereen neemt iets lekkers mee. Dan vrijdag gaan we naar een restaurant, trendy met een leuk tapas menu. Gezellig weekje voor de boeg.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
hoihoi,

Wat een drukte hier zeg. Was de afgelopen week weer druk met mijn visum aanvraag, maar als het goed is is nu alles geregeld. Nu alleen nog wachten, hoef sowieso het land niet meer uit nu.

Gister om 10 minuten voor de wedstrijd klaar met het visum, dus direct naar het eerste de beste cafe gegaan. De Peruanen hebben bij gebrek aan een goede voetbalselectie besloten ieder Z-amerikaans team aan te moedigen dus was de enige die uitbundig aan het juichen was.

Eergister werd ik nog uitgelachen omdat NL toch wel zou verliezen . Maargoed als ze in de finale tegen Duitsland moeten zie ik het somber in (als ze Uruguay al voorbij komen)

@ majmaj.

Mij wordt ook echt 2-3 x per maand gevraagd wanneer we aan kinderen beginnen. Ben ten slotte al 25, als ik meld dat ik niet eens zeker ben of ik wel kinderen wil is het helemaal een schok voor ze.

Argentinië is trouwens net echt ingemaakt door Duitsland. Ik kan er niks aan doen maar ik gunde het Maradona ook gewoon niet.
Mijn plannen voor het weekend: Vandaag naar Southampton geweest en een bezoekje gebracht aan 2 cruise schepen.

The Grand Princess en the Independence of the Seas.

De laatste is echt 10 x beter. Wat een verschil. Geweldig schip gewoon.

Morgen lekker naar het park, picknicken en relaxen.

Ik heb nogal wat Braziliaanse vrienden.....maar die laten nu echt een andere kant van zich zelf zien. Ze zeggen dat Nederland vals heeft gespeeld! Erg kinderachtig.

Het is maar voetbal hoor.

Duitsland voetbalt erg goed, zijn heel sterk.

Denk dat die het gaan winnen.

Maar ik hoop op Nederland natuurlijk!
Een finale Nederland-Duitsland is idd een reeele mogelijkheid (waarbij die wereldbeker dan naar die dekselse Duitsers gaat).

Hier is het twee weken lang zomercarnaval, met kermis in het dorp en calypso-concerten en van alles en nog wat. Leuk! Volgende week zondag gaan we met het werk met alle paarden naar het dorp, dan is er de traditionele Missverkiezing. Dat zijn allemaal meisjes van een jaar of 15 in bikini, die draven dan allemaal te paard door het dorp, om te showen! Ik vind het eerlijk gezegd een beetje boel stom, maar het is hier traditie dat meisjes en vrouwen met carnaval sexy door de dorpsstraat paraderen. Mijn job is meer om het te begeleiden en voor de paarden te zorgen, no way dat ik in een bikini ga! Om 6 uur 's morgens al moeten de paarden allemaal door een sopje gehaald worden en ze krijgen babyolie door hun manen en staart voor de mooie glans en bloemen aan het hoofd. Dan naar het dorp en hopen maar dat die beesten zich een beetje gedragen tussen de drukke mensenmassa's en niet schrikken van de kermisattracties waardoor die meisjes erafvallen.

Nog even over trouwen en kinderen krijgen; dat zijn zulke persoonlijke beslissingen...dat maak je toch helemaal zelf uit, samen met je man? Baby's krijg je niet omdat je ouders en schoonouders zo graag opa en oma willen worden, toch? Wacht ermee tot je 30 bent ofzo en het echt graag wilt, is mijn advies...het is ook belangrijk om van je jeugd te genieten! Sommige vrouwen worden graag jong moeder en da's natuurlijk helemaal prima. Zelf kwam ik mijn man tegen toen ik 28 was en onze dochter werd geboren toen ik 31 was en dat voelde voor mij helemaal goed. Niet te vroeg en niet te laat. Toen ik jonger was, had ik nog niet de geestelijke rijpheid om het moederschap aan te kunnen (en voor ik mijn man tegen kwam wilde ik gewoon geen kinderen). Het verandert je leven voor altijd hoor! Je hart zit met een onzichtbaar draadje aan dat kindje vast en je bent voortaan altijd een beetje bezorgd. En je vrijheid (om uit te gaan en te flierefluiten) die ben je dus wel decennialang kwijt!
Mag ik nog even klagen over huiselijk leed? Onze wasmachine is vandaag stukgegaan en we hebben geen geld voor een nieuwe! In de tropen heb je meer was en nu mag ik dat allemaal op de hand schrobben, uitspoelen, wringen en nog steeds kleddernat aan de waslijn hangen! En de regentijd komt eraan, dan droogt wasgoed toch al zo slecht door de luchtvochtheid van 99% ofzo. Gelukkig maar dat het wel een meditatieve bezigheid is waar ik op zich geen hekel aan heb, dat de was doen! We hebben wel een buffertje op de spaarrekening hoor, maar dat is voor echte noodgevallen door de economische crisis en $ 400 ofzo voor een nieuwe wasmachine is wel erg duur.

Tot overmaat van ramp zie ik net dat ons jongste hondje (van de vier coyotes die we hebben) voor de eerste keer loops is geworden en ze is pas net 7 maanden! Dat wordt dus maandag de dierenarts bellen voor afspraak castratie, dat moet wel echt gebeuren want anders werpt ze over 2 maanden 12 oerlelijke puppies die niemand wil hebben.

Hebben jullie soms ook van dit soort dagen?
He, ons topic was helemaal naar bedend gezakt.

Effe weer omhoog hoor.

Super leuk weekend gehad. Mijn oude schip bezocht en vrienden getroffen.

En zondag naar Hampton Court.

En lekker van het weer genoten.

Nu weer aan het werk.

Druk plannen aan het maken voor mijn 2 weken in Nederland!

Boottochtje naar Schiermonnikoog!

Dat is wel leuk voor een niet-Nederlander toch?

En Sahara, ja, we hebben allemaal van die dagen.

Mag je hier lekker over klagen hoor!
-
Hebben we allemaal een baaldag?

Dat is wel het frustrerende van 'dat soort' landen.

Zit nergens haast achter. Morgen is er toch ook nog een dag?

En hier in de 'westerse wereld', staat over een dead line op en moet alles snel snel!

In het buitenland ga ik wel altijd met de relaxte sfeer mee, en ben dan ook van plan me daar thuis aan te houden. Maar dat duurt een paar dagen en dan ben ik weer hartstikke gefrusteert als de trein 5 minuten te laat is! Erg eigenlijk.
-
Jep, patience is a virtue...en hier leer je dat wel aan! Ligt Paramaribo ook pal aan zee? Want dan weet ik wel waarom je auto steeds stuk is: zoute zeewind laat onderdelen supersnel roesten en zand, hitte plus superhoge luchtvochtigheid erbij zijn ook funest, voor al je machines en apparaten. Mijn nieuwgekochte fiets is in 10 maanden tijd in een treurig roestbrik veranderd hier: na een maand viel het mandje er al af (doorgeroest) en intussen zijn ook de trappers, het stuur, het zadel, de ketting en beide wielen vervangen...straks nog het frame en hij is helemaal vernieuwd! We hadden ook een motor eerst, die stond zo vaak bij de mecanic dat we hem maar verpatst hebben op zeker moment: gewoon te duur in onderhoud. Een computer zou 5 jaar mee moeten kunnen, hier geeft ie na 1 jaar de geest. Alles dondert hier uit elkaar. Nieuw broodrooster? Als je er 3 boterhammen in gebakken hebt, komt er al rook uit. Nou komt ook wel bijna alles uit China, wat je hier kunt kopen en dat is meestal van miserabele kwaliteit (denk aan batterijen die het 2 seconden doen). Gek word je ervan en dan denken ze in NL dat ik alleen maar onder een palmboom zit aan rumcocktails te nippen.
Oew, meiden..ik heb wat schokkends meegemaakt vandaag, wil het ff van me afschrijven hoor.

Ik was het arabische paard van de buurvrouw aan het trainen en reed door de dorpsstraat (om te oefenen voor de paardenshow van zaterdag). Plotseling kwam er een auto van achter aangereden en het paard schrok en sprong zo'n anderhalve meter opzij recht in die auto!!!! Ik was helemaal in een shock!!!!!!

Goed, politie erbij en vervolgens meenden de bestuurders dat ik ze $ 200 moest geven voor de schade, terwijl ik wel dood had kunnen zijn!!!! Maar dat heb ik niet gedaan, wel gewacht op de Highway Patrol, om een feitenrelaas voor de eventuele rechtszaak.

Nu ben ik met de tegenpartij mee naar de garage om de schade te laten bepalen. Zij willen geld zien, maar volgens mij heb ik geen schuld dus kan ik beter onze advocaat bellen? Of met de eigenaar van het paard en hun om de tafel gaan zitten om te kijken hoe we dit met de verzekering kunnen regelen?
@ VG: nederland die vals speelde? Ik vond het juist andersom, Brazilië liet zich gewoon uitdagen.

De waddeneilanden trouwens zijn altijd leuk toch? Ik vond volendam wel leuk, de efteling mag ook niet ontbreken in een vakantie NL, toch?

Toen mijn vriend de eerste keer in NL kwam ben ik veel van die toeristische plekken afgegaan, best leuk.

@majmaj: Ik vind die het komt wel mentaliteit soms ook wel eens te ver gaan hier. Dagen wachten op een geboorte uitrekseltje.

@SD: Balen zeg dat je wasmachine kapot is, volgensmij zijn die dingen toch al wat minder stabiel hier. Ik heb echt een hekel aan met de hand wassen, van het eerste gespaarde geld is er dus ook een was machine gekomen.

Keukenapparaten zijn hier wel redelijk, maar dan moet je wel ongeveer 20$ meer neertellen dan voor die Chinese meuk. Ik vind hier alle electrischiteits draden, stopcontacten en verlengsnoeren zo gammel, komt nog bij dat iedereen denk hier elektricien te zijn. Heb hier serieus gezien dat mensen gewoon de "hoofdsnoer" met een stukje plakband of plastic zakje hebben verbonden aan een volgende snoer.

Ik ben altijd bang dat ik mijn huis een keer afgebrand terug vind.

Over dat ongeluk ik zal het idd eerst even bespreken met de eigenaar of met een advocaat, betalen kan altijd nog. Ze wachten maar even. 200$ vind ik sowieso best veel, ik weet niet wat voor schade er was maar hier zijn we meestal wel goedkoop uit met autoreparaties.

Hoe was het met het paard en jouw afgelopen? alles in orde?
Dank je wel Avian Flu, jij hebt 100 % gelijk op alle punten, heej het lijkt wel of je al vanaf Columbus hier woont? Ik moet er nog een beetje aan wennen, geloof ik...OK, wat betreft het ongeluk: alles valt mee! Het paard heeft niks, ik ben met de schrik vrijgekomen zoals ze dat zeggen (had wel een forse emotionele shock hoor) maar ben met de tegenpartij naar de garage geweest en de schade bedraagt $ 150. Donderdag is de eigenaresse van het paard weer terug uit de hoofdstad, dan kunnen we met haar spreken over de schade. Mijn man gaat dan mee en hij meent dat als zij niet verzekerd is, het afgelopen is met paard trainen voor $ 1 per uur...stel je voor, straks gebeurt er nog iets veel ergers en dan ben ik (zonder verzekering) aansprakelijk? Hij zegt: je kan toch lekker paardrijden bij je job met 10 paarden? In ieder geval heb ik helemaal geen zin meer in die paardenshow, kijk liever voetbal met vrienden met een biertje erbij, zonder gestress.

Wasmachine gaat bij overbuurman in de reparatie deze week en ook maak ik afspraak om hond te laten castreren...20 km verderop, maar dat moet dan maar. Klote financien!

Kym, Vivagirl, Majmaj, hoe ist met jullie? Laten we het topic hooghouden door elke dag een kleine update te schrijven, OK?
Hebben jullie de wedstrijd gisteren ook gezien?

O wat spannend!

En ze zitten in de finale!

Had ik echt nooit gedacht!

Hier regent het, vies en grauw.

Tickets naar Nederland zijn geboekt, eind september, 2 weken.

Nu hopen dat mijn broetje zijn vriendin op tijd bevalt!

Sahara-desert, hoe is het afgelopen met het ongeluk?

Ik vind ook niet dat jij verantwoordelijk bent.

Is toch hetzelfde als je met iemand anders zijn kind op stap bent en dat kindje gooit een ruit in. Dan betalen de ouders dat, niet jij.

Maar goed, in Nederland zijn daar allemaal regeltjes voor en heb je verzekeringen, dat zal bij jullie mischien anders zijn.

Succes.
Mwah, hier meende de politie dat ik aansprakelijk ben omdat ik het paard begeleidde. Net als wanneer je iemands auto leent en een ongeval veroorzaakt. Hopen maar dat eigenaresse verzekerd is, dat horen we morgen. Als ze niet verzekerd is, ga ik niet meer op dat paard de weg op. Al is het nog zo'n schatje verder, op dit soort shit zitten we niet te wachten natuurlijk!

Vanmiddag lekker voetbal kijken, samen met een Duitse famile waarmee we bevriend zijn. Die hebben een B&B en het is er altijd heel gezellig. Hun zoontje is bevriend met onze dochter en de kids maken zich nu al druk, of we nog wel vrienden blijven bij een finale Nederland-Duitsland. Tuurlijk wel, wie er ook wint, we zorgen ervoor dat we het gezellig hebben met elkaar! Het zou wel leuk zijn voor Nederland, als ze wereldkampioen worden, want dat zijn ze nog nooit geweest en Duitsland vast al zes keer ofzo...
Zitten jullie ook de wedstrijd te kijken? Nu rust.

Duitsland speelt lang zo sterk niet!

Spanje heeft bijna de hele tijd de bal, ze scoren alleen niet.

Spannend.

Ik weet niet wie ik wil dat winnen.

Duitsland - Nederland zou een klassieker zijn, maar kunnen we winnen? Denk het niet.

En ik denk dat we wel van Spanje kunnen winnen.

Geen idee waarom ik dat denk, kan ik niet onderbouwen.

Hier nog steeds rot weer. Terwijl het in Nederland gewoon een hittegolf is.
-
Duitsland ligt eruit!

Wie had dat gedacht?

Maar ze speelden ook slecht. Hebben ze deze compentitie eigenlijk wel zo goed gespeeld, of hadden ze gewoon steeds slechte tegen standers?

Nu dus NL - Spanje in de finale.

Als ik jullie verhalen zo allemaal lees, dan mag ik hier echt niet klagen.

Ik woon echt in het centrum van Londen en heb dus alles binnen hand bereik. Ik woon zelfs naast de grootste Mall van Europa!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven