Effectief middel tegen jeuk van insectenbeten
zondag 11 juli 2010 om 11:49
Ik ben gister behoorlijk te grazen genomen door horzels en word nu gek van de jeuk
Meestal (bv bij muggenbeten) plak ik er met luiertape een watje gedrenkt in azijn op, dat werkt prima. Maar ja, het staat zo lullig als je met je benen volgeplakt met watten over straat moet
En aangezien ik dus nu boodschappen moet doen en toch naar de kruidvat moet is mijn vraag: Wat is een effectief middel tegen jeuk van insectenbeten?
Meestal (bv bij muggenbeten) plak ik er met luiertape een watje gedrenkt in azijn op, dat werkt prima. Maar ja, het staat zo lullig als je met je benen volgeplakt met watten over straat moet
En aangezien ik dus nu boodschappen moet doen en toch naar de kruidvat moet is mijn vraag: Wat is een effectief middel tegen jeuk van insectenbeten?
zondag 11 juli 2010 om 12:39
Mijn wandelcoach/sportkennis had een soort 'zuigertje'bij zich. Dat zet je op de plek waar de mug je geprikt heeft, en je 'zuigt'het gif er uit. Er kwam inderdaad een witachtige substantie tevoorschijn precies waar de mug haar geprikt had. Hoe het heet weet ik niet meer, maar je kunt het bij DA kopen voor ongeveer 17 euro (zag ik in de gauwigheid).
Zoiets als dit
Zoiets als dit

zondag 11 juli 2010 om 13:38
Ja, een beetje pussig (en wondvocht). Schoonmaken is al gebeurd. Maar die jeuk.....ik word GEK! Ik ben wel licht allergisch voor die muggen hierzo (pas last van sinds ik hier woon ) maar normaal wordt het gewoon een grotere bult (10/15 cm doorsnee) en heb ik er niet méér last van dan van een gewone bult. Maar nu...hele been voelt 'strak' aan en een beetje pijnlijk. En dus veel jeuk maar probeer echt niet te krabben
zondag 11 juli 2010 om 13:54
Bedankt voor alle reacties!
Prrikweg heb ik in het verleden gehad, maar werkt niet bij mij. Azaron idem dito. De Kruidvat insectenbeetpen had ik gister bij me toen ik gestoken werd door die horzels en er dus meteen op gedaan. Hielp wel iets, maar niet helemaal, en er kwam steeds niks uit... frustrerend dus!
Heb nu nestocyl gekocht en er op gedaan, en het helpt idd wel, de jeuk is nu (zo goed als) weg.
@Sarah Scott: ik ben ook allergisch voor muggenbeten, dat worden ook hele dikke, warme schijven bij mij. Je kan proberen een gaasje in azijn te drenken en dat er een tijd op te leggen. Werkt bij mij meestal wel goed. Moet je dus wel thuis blijven, want met gaas/watten op je been kan je moeilijk weggaan (vandaar mijn vraag dus )
Prrikweg heb ik in het verleden gehad, maar werkt niet bij mij. Azaron idem dito. De Kruidvat insectenbeetpen had ik gister bij me toen ik gestoken werd door die horzels en er dus meteen op gedaan. Hielp wel iets, maar niet helemaal, en er kwam steeds niks uit... frustrerend dus!
Heb nu nestocyl gekocht en er op gedaan, en het helpt idd wel, de jeuk is nu (zo goed als) weg.
@Sarah Scott: ik ben ook allergisch voor muggenbeten, dat worden ook hele dikke, warme schijven bij mij. Je kan proberen een gaasje in azijn te drenken en dat er een tijd op te leggen. Werkt bij mij meestal wel goed. Moet je dus wel thuis blijven, want met gaas/watten op je been kan je moeilijk weggaan (vandaar mijn vraag dus )
maandag 12 juli 2010 om 18:04