M-06 Lopend de herfst tegemoet!!

05-09-2007 11:30 5424 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat zegt ie he..... Morgen vallen ook pasen en pinksteren op 1 dag.....
Hey is het al weer bijna pasen?
Ik zit eigenlijk beetje te internetten terwijl ik aan school moet werken. Milena slaapt net een kwartier en stel dat ze weer na 20 minuten wakker is, heb ik nog 5 minuten. Aiai

*geeft zichzelf een enorme schop onder de kont*

*oeh en grinnikt nog even om het beeld van Tira die door bouwvakkers uit bed getrommeld wordt *
Allereerst Indian, sterkte! Menomen... ik wou dat jouw darmen etc. eens wat gewoner gingen functioneren! Duurt wel erg lang nu!

Tiramam, hihi... zo ben ik ook eens gewekt door twee bouwvakkers, erg fijn (not). Was in mijn studietijd.... droeg ik als pyama t shirts die tot mijn middel kwamen met hier en daar een gat... Moest ik zo dus de kamer uit en een deel van het huis door. Ik weet nog dat die ene zij "ben blij dat mijn vrouw andere dingen in bed draagt...." LOL

Ik had ze natuurlijk gewoon weg moeten sturen maar was te verbaast denk ik.

Wat gister betreft. Ik ben sinds gistermiddag een stuk assertiever gaan optreden tegen Pipsie en so far so good... Ze liet zich tot 3 keer toe gewillig verschonen nu. Kan ook door oververmoeidheid komen natuurlijk, mens wat maakte dat kind zich druk (en ik door mijn vermoeidheid natuurlijk ook).

Pffft... ik zat afgelopen dagen ontzettend slecht in mijn vel. Ik accepteer nu pas echt dat ik niet meer werk en hoppa daar kwam de vermoeidheid dus! Heb voor komende drie weken geen afspraken meer staan en wil dit proberen de maand november zo vol te houden (wil naar maximaal twee afspraken per week). Kijken of dat helpt :-)

Morgen moet ik naar de VK, eens kijken wat hij zegt, hoe slecht stress is. Ga maar eens eerlijk opbiechten, misschien dat ik dan wat rustiger wordt (moet dergelijke dingen altijd van een ander horen, iemand die wat verder af staat).

Frans... duh....... houdt jij niet van bloemetjes op schoenen? (trekt zeer verontwaardigd gezicht). Ik weet niet of "we" je dan nog wel op dit topic kunnen toelaten....

Pipsie zit nu op het KDV. Het doel van deze middag is om de helft van mijn werkkamerinboedel weg te gooien of in de goede map te filen...zucht, kreun.... dat er stiekem een taart in de oven staat en ik net browniebeslag heb gemaakt vertel ik lekker niet .
Joehoe daar ben ik weer,

Pfff, druk hoor zo'n vakantie.. Heb het echt heerlijk gehad, eerst daagjes Maastricht met mijn moeder. Errug gezellig maar ook wel goed gezien dat gedoe met mijn vader... We zaten in een superlekker hotel en Maastricht is echt een superleuke stad!!!! Heerlijk om lekekr te kunnen shoppen zonder vent die daar niet zo ven geniet... En na Maastricht ging ik meteen door naar Landall in Vaals (daar vlakbij). De broer en moeder van manlief gingen ook mee. Ach en dan is een weekend leuk maar wel lang genoeg... Broer is beetje kind-disfunctie-figure... Snapt het soms echt niet allemaal... Vooral als Melle tijdens eten beetje rondkeuvelt (op bankje, eraf, erop, eraf, vallen, huilen, weer erop...etc.) wordt hij geirriteerd omdat hij rustig wil kunnen eten... maar goed, we lachen er maar om... Hij is vriendinloos dus waarschijnlijk is kans op nageslacht daar vrij klein. Hoop ik. Voor nageslacht. Oei wat een nare schoonzus ben ik eigenlijk...|-) Landal zelf was wel heerlijk trouwens, Melle heeft leuk gezwommen, in de ballenbak gespeeld en de diertjes gevoerd. Nou ja gevoerd, hij vond het heel interessant om de graantjes voor de konijnen door het hek naar buiten te duwen...arme konijntjes..Veel hebben jullie geschreven zeg, ga het straks even rustig lezen, want ben nu natuurlijk heeeeel hard aan het werk op school....
Heeeeee Andjo! Fijn dat je hier weer bent!

Hihi, moet wel lachen om je verhaal over zwager.... Tja, sommige mensen kunnen echt NIETS hebben van kinderen. Kijk, die brutale, zeer ondernemende, nooit teruggefloten ettertjes, daar heb ik ook de pest aan. Maar iemand anders zijn anderhalf jarige!!! Die kan toch nog niet echtecht irritant zijn?? Tuuk vind ik Sophie wel eens irritant, maar als ik iemand anders zijn peuter zie dreinen en drammen, vind ik dat niet echt irri. Man, peuters DOEN gewoon zo, af en toe.....

Hahaha, als ie er zo slecht tegen kan, moet ie inderdaad er maar niet aan beginnen!

~Op yoga-juffrouw-toon~

Pips; adem in adem uit. Relax..... Snuif die Browniegeur in je neus. Alles komt goed.... Alles komt goed..... Geniet van je wondertje in je buik...... Maak je niet te druk...... Komt tijd komt raad.....

Goed van je dat je al je afspraken afgezegd hebt!
Haaaaaaaaai iedereen!

Andjo leuk dat je er weer bent en goede dagen gehad lees ik. Hihi je zwager

Ik wil alleen even mededelen dat menomen Milena echt de liefste is nu. Zit ze lekker op de grond op haar kont met twee van die lekkere parmantige blondje staartjes boekjes voor te lezen. Over Dribbeltje en auto toet toet

En ze te zingen: appel eten appel eten haphaphap Nah hoe komt ze daar nou weer aan??? Morgen es aan kdv vragen.

Pips die lekker rustig aan hoor. Beetje in het zwanger of werkeloze ritme komen:) . Manman had het er pas nog met vriend over hoe ik mijn dagen vulde met niets toe ik werkloos was. Kon ik de hele middag over een boodschap doen.

Nou nog even over mijn kind hoor: ze heeft een boekje met van wie zijn deze hoeven/poten enz. Op de laatste bladzijde staan voetjes en als je dan onder het flapje kijkt is er een spiegeltje. Nou mijn Narcissa is dol op dat boekje, zit de hele tijd kiekkiek naar zichzelf in het spiegeltje te roepen en Hena Hena (hier gaat de l nog niet zo lekker) en kusjes te geven (en dan zegt ze ook Hena koes Hena hoes). Haha zo wil ik er ook wel 10

Andjo, Melle die de granen voor de konijnen wegduwd. Oeh valserd!

Ik heb ook wel eens zo'n genant iets gehad trouwens. Kwam man van verzekering binnen om te kijken naar laptop met waterschade. Avond ervoor een feestje en uitgeweest (was nog toen ik in studentenhuis woonde), hij zou sochtend skomen, maar ik had er niet op gerekend dat ie al om half 9 voor de deur stond. Haha, ik deed open in walgelijke outfit met rechtopstand haar en pandaogen. Walmend naar bier en knofllook, het hele huis deed dat trouwens. In de woonkamer lagen nog mensen te slapen en toen de man van de verzekerking (zeer netjes gekleed en oncomfortabel om zich heen kijkend) de wijn- en bierflessen opzij schuivend aan tafel ging zitten plakte de laptop helemaal vast aan d tafel. Oeh zo erg. Man wilde geen koffie (heel raar) en was binnen 10 minuten weer weg

Xop, hoe maak jij trouwens die twee zeer nette staartjes bij Sophie? Ik stoei me toch met Milena en dan die twee staartjes! ZIjn er trucjes die ik niet ken?
*springt van de tak*
Dank Xop :-).

Andjo.... uh... mag ik hier hardop zeggen dat wij tot een paar jaar geleden ook niets tot weinig van kleine kinderen tolereerden? (rood hoofd). Manlief was wel ietsiepietsie erger dan ik, maar goed met name onder de 3 jaar ergerde ik me al gauw groen en geel aan kinderen.... Kwestie van zeer weinig inlevingsvermogen

Zo, ik heb inmiddels 3 brieven getyped, twee poststukken klaargemaakt. Een stapel papier door de shredder gehaald. Nu weer met frisse tegenzin verder!
ojee, mag ik jullie even gebruiken als partner zijnde? In de zin van wat ik nu ga zeggen tussens ons blijft (grinnik).

Marit hangt languit op de bank naar Sesamstraat te kijken. Ik moet eigenlijk koken enzo maar ik kan alleen maar breed glimlachend naar haar kijken. Ooooooooooo wat is ze lief zo! duim in de mond, friemelend aan haar haren, af en toe 'dansend' op de liedjes die op tv zijn. Nu zwaaiend naar degene die altijd op het einde komt. aaaaah ik ben een moedermuts, een hele erge echte
Zo even kort. HA is vanmiddag geweest, had gevraagd om een huisbezoek, omda ik af en toe verga van de pijn.

Heb paracetamol met codeine voorgeschreven gekregen. Ze wilde eigenlij iets anders voor schrijven, wat beter zou helpen, maar dat mag weer neit in combi met de CU.

Tiramam, da's schrikken, wakker worden en 2 mannen naast je bed. Wel fijn dat het nu opschiet.

Verder effe vlug gelezen, maar alweer vergeten.

Sorrie.

Groetjes en een dikke knuffel van ons.
GM Allemaal,

met de medicijnen gaat het goed, maar ohweee als die uitgewerkt zijn. Da's minder lollig.

Verder voel ik mij al weer ietsje fitter, dus komt weer allemaal goed.

Kom vanavond of vanmiddag nog wel even terug.

Doei fijne dag iedereen
UP.

Oh hebben jullie ervaring met een combi-sleeper? Of een slaapzak van slaapje.nl of ikkelief.nl?

Heb nog maar 1 dikke slaapzak voor Yuma, en zo heel dik is die niet. De andere 2 zijn kapot. Moet dus op pad voor een nieuwe. Maar zag deze staan in een topic hieronder en bij prenatal.
Hihi, Yuma preekt nu echt de hele dag. Niet alleen brabbeltaal, maar ook veel verstaanbare woorden.

Zoooooo lieffff
Lief he, als je ze een beetje begint te verstaan? Ik moet ook echt opletten wat ik zeg nu, zo heb ik Lynn al onbedoeld potverdorie en shit geleerd... niet helemaal de bedoeling

En ze heeft ook best door dat het niet echt nette woorden zijn, want ze herhaalt ze meteen een keer of 10

Ik heb Lynn eigenlijk nog gewoon in een hemaslaapzak liggen, vorig jaar ook gedaan. Lekker warm pyjamaatje aan, evt met een romper met lange mouwen en de verwarming iets aan. Het scheelt dat het hier goed geisoleerd is (nieuwbouw) en als de wind op het raan staat kan ik ook het ventilatierooster nog wat dicht draaien.

Wat ik zo lees zijn de slaapzakken van slaapje.nl wel goed, maar ik heb er dus zelf geen ervaring mee.

Wat naar zeg, dat je zo veel pijn hebt! Wat kunnen ze er verder nog aan doen? Wat is het ook weer dat je precies hebt, of is dat niet duidelijk?

Mijn vader is ook al maanden aan het kwakkelen met zijn darmen. Hij is nu eindelijk doorverwezen naar een internist, daar kan hij volgende week heen. Tot die tijd slikt hij pillen van de drogist, probiotica, maar dat is maar een tijdelijke oplossing. Als hij er eentje mist, merkt hij het gelijk.

Lief, Tira!

Genant van die mannen in je kamer!

Haha, Pips! Ik heb het meer met wat oudere kinderen eigenlijk, omdat die naar mijn idee wat 'bewuster' vervelend zijn als ze klieren. Zeg vanaf een jaar of 3.

Aaaaaah, Frans *smelt* Wat een schatje is Milena toch.

Ik heb vanmiddag Lynn ook even erg streng toegsproken toen we thuis waren van het kdv. Ze ging me slaan, pakte ze haar drinkbeker en wilde me daarmee meppen. Oooh, ik werd boos! Heel duidelijk uitgelegd dat dat niet mocht en toen dat nog niet hielp op de mat gezet... Half minuutje laten brullen en toen getroost en goed gemaakt. Kwartier later wilde ze weer slaan, heb ik haar even herinnerd aan de mat en dat hielp... Pfff, het opvoeden is echt begonnen he? Gelukkig maakt ze het meestal niet zo bont, maar ze was nu ook moe na een dag kdv, wilde ook slecht eten en heeft daarna nog een eierkoek naar binnen gewerkt. Normaal krijgt ze een boterham als ze haar avondeten nauwelijks aanraakt, maar we hadden nog maar net genoeg brood voor morgenochtend

Maar, wel heel lief, ik haalde haar wat vroeg op (half 5) en ze was nog buiten aan het spelen. Ze zag me aankomen, klom zo snel zo kon van haar fietsje af (en dat is niet snel ) en rende toen hobbelend op me af. Heeeeeerlijk, om dan die 2 armpjes om je nek te krijgen Ze slaapt ook wel weer ok, huilbui van zondagavond was eenmalig. Het is me nog niet gelukt om in haar mondje te kijken helaas. Zijn jullie kids al op wintertijd overgeschakeld? Het is me alles meegevallen dit jaar, maandag werd ze alweer op de juiste tijd wakker.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Hoi!

Juul wat lief van Lynn dat ze zo op je af kwam rennen . Gelukkig dat haar huilactie eenmalig was en jullie nu weer lekker slapen! Milena is ook snel over op de wintertijd hoor. Zondag was een beetje raar, maandag moest ze vroeg op want kdv en was ze savonds zo moe dat ze al om 18 uur in bed lag. Dinsdag was alles weer helemaal gewoon. Gelukkig maar

Indian, ja zo leuk dat geklets! Alleen wordt Milena nu helemaal een mevrouwtje met een eigen willetje. Nu kan ze ook nog zeggen wat ze wil. Of ze zegt heel duidelijk ja en nee op vragen. Echt erg grappig en leuk, maar meeeen wat is ze eigenwijs soms (nou ja dat was ze natuurlijk al, maar nu zegt ze ook wat ze wil.

Milena heeft 1 slaapzakje met lange mouwen (nog van vorig jaar) van de prenatal, was volgens mij 10 of 15 euro toen. En nog 1 dik slaapzakje maar zonder mouwen van de Hema. Ik wil er nog zo'n slaapnzkje van de prenatal bij hebben, maar ze zijn hier steeds niet. Combisleeper vind ik echt veeeeeeeeeeel te duur. Die van de prenatal is volgens mij net zo goed.

Milena wil nu steeds op de bank klimmen en er weer af, erop eraf erop eraf. Nou goede oefening lijkt me
Oooohh... Tiramam! Je mag ons altijd op die manier "als partner" gebruiken. LIEFFFF. (En stiekum heerlijk om te lezen. Ook al, omdat ik me dan niet hoef te schamen dat ik zo ontzettend verliefd kan zijn op Lieke en Sophie ).

En Lena ook al zo schattig! Ha, die twee staartjes zitten hier ook nooit zo netjes, hoor. Komt van Sophie's krulletjes en ontzettende boosheid als ik aan haar haar frunnik. Ik grijp dus gewoon ongeveer (!) de helft aan een kant van haar koppie en draai daar echt in Olympisch recordtempo een elastiekje om. Ik kan het zelfs terwijl ze haar koppie schudt onderwijl keihard roepend: "Nee Nee Neeeeeeejjjj mamamaaaaaaa"!!!!!

Lieke vind het pas sinds kort (3 jaar!!!!) leuk als ik iets moois met haar haar doe. Dusseh... succes nog maar even met Leen

Juul; Sophie en Lieke gingen dit jaar ook redelijk naadloos over op de wintertijd. TOevallig gingen ze zaterdagavond laat naar bed. Zondag wel ietwat vervelender dan normaal, maar teovalligerwijs weer redelijk laat naar bed. Dus maandag gewoon om 7:00 u ofzo wakker en sindsdien weer gewoon normale tijden!

Indian; fijn dat de paracetamol met codeine werkt. Maar ja, da's natuurlijk wel symptoom-bestrijding..... Ben je niet bezorgd dat de ontsteking weer flink de kop opsteekt?? Sterkte, meid!

Hier gisteren een leuke dag. Ik moest Lieke naar de peuterspeelzaal brengen, en Sophie ging mee. Toen bleek aldaar dat er geen hulpmoeder was (foutje in de planning) en de stagiaire was ziek. Aangezien juf ook nog een 1 op 1 met ieder kind hun SintMaarten-lampionnetje moest afmaken, was ze echt wat in paniek.... Dus heb ik maar gevolunteerd, maar wel gezegd dat Sophie dan ook bleef. Vond juf prima (was allang blij dat iemand wou blijven om te helpen, natuurlijk). En Sophie vond het toch leuk!!!! Geweldig om te zien. Ze ging geheel haar eigen gang tussen alle kids, speelde dan weer met Lego, dan in de poppenhoek, dan ging ze boekje lezen, dan wilde ze ook kleien, pakte vrijelijk fietsjes enz enz. En ze hing helemaal niet aan mij. Echt SUPER! Wel was ze werkelijk helemaal gesloopt, toen we thuis waren om vijf uur, dus ze lag om 19:00 u al te tukken..... Maar echt super hoe het ging! (Was maar goed ook; man o man, in je eentje 13 kinderen een beetje in het gareel houden, helpen met plassen, verven, kleien enz enz..... Klotsende oksels, kan ik melden! Petje af voor peuterleidsters!!!!)

Zo. Ik ga aan het werk!
Hey Xop,

haha ik moet dus nog even op Olympisch niveau gaan oefenen met staartjes draaien . Leuk dat Sophie het zo naar haar zin had op de peuterspeelzaal en lief dat je gebleven bent!!

Tira, ik vergeet steeeeeeeeeeeeds te zeggen hoe blij we zijn met de rompers!! Milena draagt ze heel vaak en we hebben nog een klein cadeautje voor Marit gekocht om te bedanken! Wil je je adres misshcien in de ak zetten? Dan sturen we het op.

Nou het schattige eigenwijze enorm lieve peutertje zit nu enorm te brullen naast me. Reden? Ze mag niet met mijn hallo (= telefoon) spelen. Tot overmaat van ramp lukt het haar niet om de bank op te klimmen. Ohoh zieltje
Inmiddels ligt ook Vergilius hier in 6 stukken te wachten op een geduldige lijmpoging...

Gelukkig ook het Borneoboek van Papsie...

De poes die in de voorkamer lag te slapen had opeens zijn (lege) voederbakjes naast de leunstoel staan. NOrmaliter staan deze bakjes gevuld en wel in de bijkeuken. Pipsie vond dat poeslief maar op zijn geliefde slaapplek moest gaan eten met alle gevolgen vandien...

Verder alles okay hier

Ga nu tukken, dromen van een kindloos leven LOL :-)

Pips
Hihihi, ja..... dat leven was veeeeeeeeel gemakkelijker geweest. Ha, maar ook veel saaier!

Arme poes.........

Nah, en dat Leen niet met je telefoon mag spelen. Tssssskk... flauw hoor!
Oh ja, slaapzakken. Die dikke slaapzak met lange mouwen van de Prenatal die voldoet hier prima. Als het echt koud is, doe ik haar ook een dikker pyamaatje aan, of een romper met lange mouwen. Koukleum Lieke heeft het altijd zo gered, en Sophie doet het ook lekker op die manier.

Ik ben echt niet gierig aangelegd, maar een Combi-sleeper vind ik wel heeeeeel prijzig!
Ja da's leuk he Frans!!! Yuma doet dat ook. En antwoord geven op je vragen. Zo liefff. Maar oh zo duidelijke eigenwil!!!

Heb bij prenatal een slaapzak gekocht. Vond die andere ook veel te duur, maar misschien hadden jullie wel DE reden om er 1 aan te schaffen.

kom straks nog even. ga ff op de bank liggen.

doei!!
Hier een nieuwbouwwoning dus gewoon een flanellen pyama met een wat dikkere HEMA slaapzak. Ons huis is niet koud te krijgen dus ik heb geen verstand van die zakken met lange mouwen enzo.

Ik vergeet wel eens dat ons huis zo warm is en als ik dan ergens anders ben met Pipsie (zo'n lekker tochtig huis bijv.) dan moet ik altijd kleertjes extra lenen.... (rood hoofd...).

Ik kom me even afmelden trouwens, we gaan een weekendje weg met de schoonfamilie. "Leuk" met zijn allen in 1 huisje. VInd het anders niet zo erg maar ben erg moe de laatste dagen en dan hang ik het liefst op de bank... Ach, ik neem mijn handwerkje en walkman (ikke ouderwets) mee en dan ga ik wel "rusten" op de slaapkamer terwijl ik lekker ga handwerken en radio luisteren :-).

Prettig weekend allemaal!

Tot volgende week,

Pips
Toch een heel fijn weekend Pips!!!

Ik heb wel altijd hele dag het raam open, mits Yuma niet in zijn bedje ligt. Dus dat scheelt ook wel denk ik.

EN in het nieuwe huis hebben we boven geen verwarming, alleen de buizen. Nu ben ik niet zo van de verwarming, maar kan net de kou eraf halen.

Verder is het bij ons in huis eigenlijk nooit koud. (vind ik dan tenminste)

Wens je nogmaals een heel fijn weekend!!!

Ennuh, je hebt je netjes afgemeld. Hihi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven