Hoe kom ik hier vanaf?

11-07-2010 23:31 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Twee en een half jaar geleden ben ik gescheiden. Het ging al een tijdje niet goed en ik ben tot het uiterste gegaan om er iets van te maken. Mijn ex daarentegen heeft het erg laten afweten en als klap op de vuurpijl heeft hij me erg bedrogen en het bleek dat hij al langere tijd een relatie had met een andere vrouw. Oké, door een diep dal gegaan, gescheiden, maar wel m'n leven weer op de rit gekregen en er sterker uit gekomen. Heb een heel leuk leven nu!

Het enige waar ik wel tegenaan loop is dat ik moeite heb met nieuwe relaties. Ik heb nu een lieve vriend sinds ongeveer 5 maanden. We hebben het leuk samen (en met mijn zoontje). Maar....ik kan er niet optimaal van genieten. Ik zit er nl. op te wachten dat hij me ook gaat bedriegen, dat hij me ook laat zitten. Ik vertrouw hem niet, ook al heb ik hier geen enkele aanleiding toe. Als ik bij hem thuis kom, begin ik gelijk zijn huis te scannen op aanwijzingen dat er nog wel eens andere vrouwen bij hem geweest kunnen zijn. Het is verschrikkelijk en ik voel me hier zo naar over. Want nogmaals, ik heb er geen reden toe. Hij geeft geen enkele aanleiding. Hij is gek op me, denkt zelfs al verder in de toekomst!

Ik word dol van mezelf. Blijkbaar heeft eea zo'n tik bij me achtergelaten. Ik wil er vanaf, ik wil genieten en niet zo onzeker zijn. Maar....hoe doe ik dat. Hoe laat ik los?
Tijd of therapie.
Een Psycholoog kan jou/jullie hiermee het beste

helpen! Leg het uit aan je huisarts, deze kan je doorverwijzen.

Het is logisch dat je, je vertrouwen kwijt ben!

Maar ga deze terug winnen!

Succes ermee!
Zo herkenbaar!!!

Zit zelf ook in zo'n situatie. Mn relatie waaruit kinderen zijn ontstaan is nu ook alweer een aantal jaren voorbij. Ben vaak door mijn ex behandeld als stront. Nu een serieuse relatie, we hebben zelfs een huis gekocht. Alleen ben ik vaak zo bang dat hij me dumpt of dat ik niet goed genoeg ben. Ik heb hier vooral last van wanneer hij met zn vrienden leuke dingen gaat doen. We praten veel over dit probleem en hij stelt me ook echt gerust, maar toch blijft het knagen.
Inderdaad zoektocht....als ik mijn vriend een paar dagen niet zie en hij stuurt me (voor mijn gevoel dan) niet snel genoeg een SMS'je of belt me niet snel genoeg, dan denk ik al dat ie me niet leuk genoeg vindt. Of dat hij met een ander aan het rollebollen is Ik vind dat echt heel erg van mezelf. Ik kan er niet vol ingaan.

Maar jij hebt dus al lange tijd een relatie als jullie ook al een huis gekocht hebben. Wordt het niet minder in de loop van de tijd?
'Tijd of therapie' van nummerzoveel is gewoon de spijker op je kop

Tijd heelt veel wonden, na al die tijd bij jou nog niet. Dat kan, je hebt meer tijd nodig om tot jezelf te komen en vooral niet teveel te willen in nwe relaties, eerst je eigen boel oporde

Therapie: je kunt het misschien niet zelf voor elkaar krijgen en hebt daar hulpbij nodig

Verwijt het niet jezelf dat je je zo voelt, ga het ook je nwe lief niet verwijten maar doe er iets mee

er is genoeg tijd om het leuk te hebben en soms heb je hulp nodig. De een kan dat zonder, de ander niet, maakt toch niets uit?
Je bent zelf een theepot
Therapie lijkt mij helemaal niet gek.
Stien; we kennen elkaar inmiddels 2 jaar. In die 2 jaar hebben we nu voor de 3e keer wat met elkaar. Sinds een maand of 8 is het echt serieus. Huis dat we hebben gekocht is een nieuwbouwhuis en we zijn er voor ingeloot. Duurt nog wel even voordat het klaar is.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn huidige vriend man. In het begin was het niet makkelijk écht er in te vertrouwen. Volgens mij begint het met rationeel wíllen. Je weet rationeel dat hij je helemaal niet hoeft te bedriegen, rationeel geloof je dat hij écht heel veel van je houdt. Probeer je dat dagelijks te bedenken en langzaam om te zetten in gevoel. Praat er met hem (af en toe) over vanuit de wetenschap dat jij je 'aanstelt', dat jij er ook van baalt maar vraag of hij geduld met je wil hebben.

Zo is het bij mij (nog best snel) overgegaan. Als dat niet helpt, zou ik ook over therapie na gaan denken.
Beste Stien,

Het is absoluut te begrijpen dat je argwanend bent ten opzichte een nieuwe relatie. Zoals andere forummers ook al naar vorene brachten: tijd heelt alle wonden. Maar, je wilt natuurlijk niet wachten en door met je nieuwe vriend.

Ik denk dat het zou helpen als je hier even samen met je vriend over praat. En eerlijk zegt wat je voelt en vooral ook verteld waarom dat zo is gekomen. Hoe je in je vorige relatie “besodemieterd” bent door je ex-man. Sorry voor de platte uitdrukking, maar is het meest duidelijk in deze situatie. En dat je daardoor toch een gevoelige tik gekregen hebt die toch wel even moet slijten.

Enerzijds lucht jou dit op en anderzijds weet hij ook wat er aan de hand is. Ik denk dat elke man hier toch wel begrip voor heeft en dat zal jou “verwerkings-proces” alleen maar versnellen.

Succes, groet van Dave.
Mijn broer zei ooit eens tegen mij het volgende, toen ik een beetje in hetzelfde scheutje zat als jij (ook relatie gehad waarin vriend vreemd was gegaan, ik in nieuwe relatie bang dat hetzelfde ging gebeuren bij mijn nieuwe vriend):

Je kunt al die tijd dat je met je vriend samen bent (misschien wel de rest van je leven lang) bang zijn dat hij vreemd gaat.

Dan zijn er twee opties.

Optie 1: hij gaat vreemd. Nou, dan weet je dat hij toch niet de juiste persoon voor je is.

Optie 2: hij gaat niet vreemd en dan heb je al die tijd bang zitten zijn voor niets.

Conclusie: bang zijn dat je vriend vreemd zal gaan is in beide opties niet nodig. Je hebt hier alleen jezelf, je vriend en waarschijnlijk ook je kind mee. Want die ondertoon voelt iedereen toch wel!

Voor mij was dit destijds een hele eye-opener!!

Succes!!
Gevondenvoorwerp,

Dat is een hele goede en krachtige opmerking.

Mee eens

Groet Dave

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven