Geluidsoverlast uit de buurt.

12-07-2010 01:03 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
We wonen nu ongeveer een jaar in een nogal aso volksbuurt.

Gelukkig in een redelijk rustige straat, heb geen last van mijn directe (naaste) buren.

Maar de rest van de omliggende straten zijn ontzettend asociaal.

Met dit weer zit iedereen voor het huis op hun stoeltjes, de hele dag.

Dat moeten ze vooral zelf weten natuurlijk maar het gaat samen met een enorme kloteherrie.

De boxen gaan sochtends rond een uur of 11 naar buiten en blijven daar zeker tot snachts staan.

De buurtkinderen, allemaal in de leeftijd onder de 10, lopen alleen maar vervelend te doen. Gooien met stenen, pakken melk, eieren, schelden etc. De ouders zitten voor het huis te schreeuwen naar elkaar maar corrigeren hun kinderen niet.

Er is laatst al een vechtpartij geweest toen iemand andermans kind tot de orde riep.

Het hele WK heb ik 'genoten' van de meest afschuwelijke Hollandse hits, verwijzend naar 'onze jongens'.

Daarom was ik vanavond ook erg blij dat het WK nu voorbij is.

Maar helaas hebben de achterburen nog genoeg andere muziek, dus die staat nu op.

En hard.

Iedereen zit nog buiten, tot de eeuwig blaffende chihuahua's aantoe, de kinderen lopen nog rond te schreeuwen.

Ik word er helemaal schijtziek van, vooral omdat het mensen zijn waar je niet even heen gaat om te vragen of het wat zachter kan.

Ik weet zeker dat ik morgen met ingeslagen ruiten zit, zulk volk is het, als ik er heen ga.

De rest van de buurt doet lekker mee.

Ik heb de politie al gebeld maar kan geen anonieme melding doen.

Heb er weinig vertrouwen in dat mijn gegevens ook anoniem blijven als ik mijn naam opgeef.

Dus, nu zit ik nog steeds in die kloteherrie want ja, voor anonieme meldingen komt de politie niet.

Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Verhuizen is sowieso geen optie!!
Dus:

- je moet hier wel wonen, want verhuizen kan niet

- met de buren praten helpt niet

- de politie komt niet

- als de politie wel komt heeft het geen enkel effect

Als we dan zelfmoord, de toverfee en je trommelvliezen doorprikken buiten beschouwing laten, heb je volgens mij nog één optie over: leer er mee leven. Niet omdat het leuk is, maar omdat je niet anders kan.
quote:frizzy schreef op 12 juli 2010 @ 02:42:

Nou Kuzu, als je niet wil verhuizen en niet in gesprek wil met de buren én geen melding wil maken bij de politie en óók geen klacht wil indienen bij de politie... Dan moet je het accepteren. Simple as that.ah, ik was weer mosterd
quote:Primabella schreef op 12 juli 2010 @ 09:05:

Als je zegt dat je buren met messen en honkbalknuppels over straat lopen en de buurkinderen je (huis) bekogelen met eieren (waarvan je niks van kan zeggen), vind ik het best raar dat je zegt dat het niet erg genoeg is om te verhuizen..

Als ze elkaar achterna zitten moeten ze dat zelf weten.

Zolang ze het niet in mijn tuin doen heb ik daar geen last van.

Van die kinderen heb ik geen last zolang ze uit mijn tuin blijven, wat ze bij anderen doen moeten ze ook zelf weten.

In die zin boeit het me allemaal niks. Ik verbaas me alleen om hun extreme gedrag, dat het zomaar kan maar oke.

Ik slaap er niet minder om.

Maar van die muziek heb ik wel last, als tot ver in de nacht de boxen buiten staan.

Ik woon hier verder met veel plezier hoor. Ideale ligging, lage huur.

Het gaat me gewoon te ver om te moeten verhuizen voor zo'n stel onaangepaste figuren. Dat haalt het probleem niet weg.

Zal vandaag eens informeren bij de politie op wat voor manier ik hier zo discreet mogelijk melding van kan maken.

@Wiewaar: We waren in ons vorige huis met spoed op zoek naar een andere woning en via de woningbouwvereniging was dit het eerste huis wat we konden krijgen.
Edit: 1 keer is genoeg.
Kuzu, woon je in Sterrenwijk??

En over je melding. De Politie heb je al benaderd, ze willen geen anonieme melding aannemen. Dat is nu eenmaal hun werkwijze, niets aan te doen. Wat je nu nog kunt doen is de Gemeente bellen, die hebben vaak ook wel een loket waar je (desgewenst anoniem) kunt melden en ze werken meestal samen met de Politie. Probeer eventueel ook te overleggen met je corporatie als je een huurhuis hebt. Succes ermee.
quote:Zomaareenvent schreef op 12 juli 2010 @ 07:32:

Het lijkt me geen feest om zulke buren te hebben. Waarschijnlijk staan deze mensen zo ver af van een normaal leven dat ze niet door hebben hoe triest ze eigenlijk zijn.

Het is niet helemaal waar dat hier niets aan te doen is. Als de overlast structureel is, kan een woningbouwvereniging ze eruit zetten. Een enkele keer gebeurt dat ook wel eens. Voordat het zo ver is kan een indringend gesprek tussen verhuurder en huurder ook wel eens helpen. Kortom het kan geen kwaad om ook een keer een brief naar de verhuurder te sturen.

Je moet je ook realiseren dat gemeentes en woningbouwverenigingen vaak met veel geld dit soort volkswijken opknappen. Niemand wordt er blij van als vervolgens een stel tokkies het toch weer verzieken voor de hele buurt. In het algemeen is de tolerantie voor mensen die overlast veroorzaken wel een behoorlijk stuk gedaald de laatste tien jaar.Hoe dan ook, woningbouwverenigingen en gemeenten hebben geen goede oplossing voor de écht lastige huurders. Het maakt namelijk niet uit wáár je ze zet, overlast geven ze overal. En zomaar iemand eruit zetten kan niet. Dus over het algemeen gebeurt er niets in dit soort gevallen.
Kuzu heb je dit topic eigenlijk geopend om even je frustraties van je af te schrijven of wil je echt oplossingen? Ik heb je namelijk nog niet echt zien reageren op de geboden oplossingen.
Ik zou nooit in zo'n buurt gaan wonen. Wist je het vantevoren niet toen je die mensen zag? Want aan het uiterlijk zie je (vaak) al wel of ze herrie maken of niet.
mss had je niet in die buurt moeten gaan wonen....
quote:Sam32 schreef op 12 juli 2010 @ 11:24:

Ik zou nooit in zo'n buurt gaan wonen. Wist je het vantevoren niet toen je die mensen zag? Want aan het uiterlijk zie je (vaak) al wel of ze herrie maken of niet.

Ja, als ze een megafoon hebben ipv een mond hahahaha
Je huis geluidsdicht maken zodat er geen lawaai meer binnen komt.
Maar je kunt toch gewoon op het moment dat je overlast hebt, de politie bellen? Na 22:00 mag je niet boven een bepaald aantal decibellen komen, dus als ze dan nog steeds lawaai maken moet de politie langsgaan. Onduidelijk wat er dan precies gebeurd, heb zelf verschillende verhalen gehoord van de politie, maar als het door blijft gaan moeten ze toch een keer actie ondernemen.
En dan weten zij echt niet wie er gebeld heeft.
quote:Guinevieve schreef op 12 juli 2010 @ 10:23:

Kuzu, woon je in Sterrenwijk??

En over je melding. De Politie heb je al benaderd, ze willen geen anonieme melding aannemen. Dat is nu eenmaal hun werkwijze, niets aan te doen. Wat je nu nog kunt doen is de Gemeente bellen, die hebben vaak ook wel een loket waar je (desgewenst anoniem) kunt melden en ze werken meestal samen met de Politie. Probeer eventueel ook te overleggen met je corporatie als je een huurhuis hebt. Succes ermee.
Allebei Frizzy. .

Ze zijn trouwens al eerder 'verplaatst'. Omdat ze in hun vorige huis ook overlast veroorzaakten.

Maargoed, ik ga de politie vanmiddag even rustig benaderen.

Als zij mij de garantie kunnen geven dat mijn naam onbekend blijft zal ik er melding van maken, wanneer dat nodig is.

Laatst zijn ze met 9 auto's (!) geweest voor een 'burenruzie' dus ze weten wat er speelt hier.

@Sam: Het is puur dat de directe buren rustig zijn.

En de luidruchtige familie is er na ons komen wonen, hiervoor was het minder luidruchtig.

Kijk wat mensen overdag doen boeit me totaal niet, dan heb ik echt geen last van muziek of geschreeuw. Burengeluiden houd je toch, in elke buurt.

Nee geen Sterrenwijk hier. Wel een 'platgooien of opknappen' wijk.

Ik zal de gemeente eens bellen.

Nogmaals dank!
Je zegt zelf dat ze je dat niet doen, dus wat heeft het voor nut om naar garanties van anonimiteit te vragen?
Ik snap je vraag niet?

Dat de politie mijn naam heeft vind ik niet erg.

Wil alleen niet dat mijn gegevens naar buiten komen.

Als ze mij uitleggen hoe ze daar mee omgaan, dus hoe ik anoniem blijf bij 'de buurt', prima.

Als het me dan te gek word bel ik gerust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven