Geluidsoverlast uit de buurt.

12-07-2010 01:03 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
We wonen nu ongeveer een jaar in een nogal aso volksbuurt.

Gelukkig in een redelijk rustige straat, heb geen last van mijn directe (naaste) buren.

Maar de rest van de omliggende straten zijn ontzettend asociaal.

Met dit weer zit iedereen voor het huis op hun stoeltjes, de hele dag.

Dat moeten ze vooral zelf weten natuurlijk maar het gaat samen met een enorme kloteherrie.

De boxen gaan sochtends rond een uur of 11 naar buiten en blijven daar zeker tot snachts staan.

De buurtkinderen, allemaal in de leeftijd onder de 10, lopen alleen maar vervelend te doen. Gooien met stenen, pakken melk, eieren, schelden etc. De ouders zitten voor het huis te schreeuwen naar elkaar maar corrigeren hun kinderen niet.

Er is laatst al een vechtpartij geweest toen iemand andermans kind tot de orde riep.

Het hele WK heb ik 'genoten' van de meest afschuwelijke Hollandse hits, verwijzend naar 'onze jongens'.

Daarom was ik vanavond ook erg blij dat het WK nu voorbij is.

Maar helaas hebben de achterburen nog genoeg andere muziek, dus die staat nu op.

En hard.

Iedereen zit nog buiten, tot de eeuwig blaffende chihuahua's aantoe, de kinderen lopen nog rond te schreeuwen.

Ik word er helemaal schijtziek van, vooral omdat het mensen zijn waar je niet even heen gaat om te vragen of het wat zachter kan.

Ik weet zeker dat ik morgen met ingeslagen ruiten zit, zulk volk is het, als ik er heen ga.

De rest van de buurt doet lekker mee.

Ik heb de politie al gebeld maar kan geen anonieme melding doen.

Heb er weinig vertrouwen in dat mijn gegevens ook anoniem blijven als ik mijn naam opgeef.

Dus, nu zit ik nog steeds in die kloteherrie want ja, voor anonieme meldingen komt de politie niet.

Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Verhuizen is sowieso geen optie!!
If you can't beat them join them.
quote:traincha2 schreef op 12 juli 2010 @ 01:09:

If you can't beat them join them.

Maar ehhh.... dit is al het zoveelste topic over overlast in een paar dagen tijd.

Ik zou op een gewoon moment, overdag ofzo, als je niet geërgerd bent, eens een balletje opgooien bij de buren. En verder zou ik me als ik jou was lekker proberen te concentreren op jezelf.
Man man wat kan jij zeiken zeg.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik dacht dat ze allang sliep.......
De betreffende mensen zijn niet zo van het praten.

Ze hebben schijt aan alles, staan ze ook bij de politie om bekend.

Vorige week is er politie bij ze geweest maar die gingen gewoon weer weg. Ze werden uitgescholden voor van alles maar er gebeurde niks hoor.

En om onze geluidsinstallatie naar buiten te zetten gaat me te ver, zo zijn we niet.

Nouschi: Ik denk dat niemand het op prijst stelt om om half 2 snachts nog steeds 'We hebben een woonboot' op kermisvolume te horen.

(Als het om andere muziek ging was ik ook niet blij, trouwens)
Ja sorry, je hebt het helemaal verbruit bij mij nav het voetbaltopic.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik had al zo'n vermoeden.
quote:nouschi schreef op 12 juli 2010 @ 01:27:

Ja sorry, je hebt het helemaal verbruit bij mij nav het voetbaltopic.

Kut ik moet op mijn woorden gaan passen dus .

On Topic,

Waarom kan je geen anonieme melding doen ?
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Dat accepteert de politie niet, werd me verteld. Is voor hun administratie.

Aan de ene kant wel logisch maar ik zit er gewoon niet op te wachten dat 'misschien' wel uitkomt dat die melding van ons afkomt.

Het is allemaal leuk en aardig hoor, dat praten met elkaar.

Maar als de buurvrouw met een knuppel naar buiten komt omdat iemand het aandurfde om haar zoon van 6 aan te spreken omdat kindlief eieren tegen de ruiten gooide, ja sorry maar ik ga dan niet vragen of de muziek zachter kan.

Zeker niet als de hele straat op hun stoeltjes er genietend bijzit.

Zal waarschijnlijk heel laf zijn, maar ik heb geen zin in trammelant.

Wat ze overdag doen boeit me totaal niet maar ik vind het jammer dat de politie hier ook savonds rondjes rijdt, ziet en hoort hoe het eraan toegaat maar 'gewoon' doorrijdt, terwijl het lawaai ook 'gewoon' doorgaat.
Gaat het om één familie Kuzu?

Misschien kun je een formele klacht indienen bij de politie? Over het feit dat zij geen actie ondernemen? Eigenlijk zou jij niet eens officieel melding hoéven maken, als zij zelf al geluidsoverlast constateren. Heb je al eens voorzichtig gecheckt wat andere buren van hun gedrag vinden?
We hebben een wqoonboot? Dat nummer ken ik godzijdank niet

Kuzu: klote is het. Oordopjes helpen iets, een mp3 speler opzetten met jouw rustige muziek in bed misschien ook. Klote. Ik ken het verschijnsel en zelf heb ik niet zoveel last van, maar mijn vriend wel, die is nogal geluidsovergevoelig.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Gewoon wél verhuizen. Opzouten. KLAAR.

Verhuizen is echt een optie.

Volksbuurten met hun jarenlange mores en sores kan en mag wel, maar niet omdat jij er net komt wonen?

Jammer dan.
Het is één familie verdeeld over 3 huizen naast elkaar.

Ze hebben tenten buiten staan waarin die boxen staan.

De rest van de buurt is net zo.

Of ze zitten er bij, of ze zitten voor hun eigen huis met een clubje (mét tent ).

De buurt is sowieso luidruchtig, wat ook niet erg is, anders hadden we in het bos moeten gaan wonen.

Maar het is geen uitzonderings-gezin zeg maar, wat je normaal met meerdere gelijkgestemde buren zou opkunnen lossen.

Ik slaap sowieso met oordoppen. (Niet vanwege dit hoor)

Bedankt in elk geval!

Even een toevoeging.

We zijn hier komen wonen omdat in ons vorige huis de woonsituatie niet houdbaar was. Had totaal niks te maken met deze situatie trouwens!

Ben blij om nu rust te hebben gevonden, ben ook erg blij met het huis en m'n naaste buren. Het is gewoon 'ons huis'.

Dit is niet erg genoeg om weer te verhuizen maar irritant is het wel.

Ook omdat de politie weet wie het zijn, maar ze doen gewoon niks.

Als mensen de kans hebben om elkaar met messen te achtervolgen door de straat en elkaar met stoelen in elkaar te slaan vraag ik me wel af waarom ze er nog wonen.
Tja. Als de hele buurt zo is, dan had je het toch kunnen weten voordat je er kwam wonen?

Plus, mensen worden niet zo snel uit hun huis gezet. Woningbouwverenigingen weten dat ze het probleem daar vooral mee verplaatsen.

Als jij verder geen actie kan/wil ondernemen, dan is het zaak een manier te zoeken om hiermee om te kunnen gaan, voor jezelf.
Toen we hier kwamen wonen (oktober) woonden er andere mensen in het huis waar nu het 'heftigste' stel woont.

De huidige bewoners woonden in een ander deel van de wijk en daar ging het ook niet goed.

Ze zijn nu naast hun familie komen wonen en nu is het gewoon elke dag 'feest'.

Een van de buren met wie we wel af en toe contact hebben zei dat het voor hun komst rustiger was.

Toen zaten de buurtbewoners ook wel buiten maar was het gewoon om 10 uur stil savonds, ook in de zomer.

Een keer een feestje of late bbq, totaal geen probleem.

Maar dat is niet het geval.

Sinds die mensen er zijn en sinds duidelijk is dat ze met die dingen wegkomen is de situatie erger geworden.

Anderen trekken zich er aan op en gaan meedoen.

Wat ze overdag doen boeit me totaal niet, voor mijn part zetten ze hun hele installatie in de dakgoot.

Maar tot diep in de nacht die herrie gaat me gewoon te ver.

Wat me ook stoort is dat ik me aanmoet passen, omdat andere mensen schijt hebben aan hun medebewoners, aan fatsoensnormen én aan de politie.

En dat het allemaal nog zomaar kan ook.
Waarom was bij je vorige adres de situatie onhoudbaar? Waren dat ook problemen met buurtgenoten?

Als de politie niks doet, gewoon een klacht tegen de politie zelf indienen.
Je kiest er zelf voor om je aan te passen danwel kapot te ergeren. Je zou namelijk ook kunnen verhuizen of je kop boven het maaiveld uit kunnen steken, maar dát wil je niet.
Tja, ik wil niet heel lullig zijn maar zo zijn bepaalde volksbuurten.

Ik zou er in ieder geval niet persoonlijk heengaan.

Die fout heeft mijn moeder ooit gemaakt en 10 minuten later stond de familie op de stoep met van die ijzeren kettingen en hebben alles wat ze buiten konden vinden gemolesteerd.

Verhuizen is écht de enige oplossing, de politie en woningbouw gaan je niet helpen.
@ Rastafun:

Nee, de problemen zaten daar in het huis.

Totaal geen problemen met de buurt of wie dan ook gehad daar.

Was prima wonen, op het huis na.

@ Frizzy:

Ik ben niet van plan om in korte tijd zovaak te gaan verhuizen.

Sowieso niet omdat dit zomaar kan.

Ik ben gek op het huis en op de ligging.

Verhuizen komt pas aan de orde als we ver genoeg zijn qua punten of als er een kind op komst is. Beide nog niet het geval.

En nu ga ik echt maar eens een poging tot slapen wagen!

Welterusten.
Gewoon verhuizen , ik zei het net ook al.

Zeurpiet.
Nou Kuzu, als je niet wil verhuizen en niet in gesprek wil met de buren én geen melding wil maken bij de politie en óók geen klacht wil indienen bij de politie... Dan moet je het accepteren. Simple as that.
Het lijkt me geen feest om zulke buren te hebben. Waarschijnlijk staan deze mensen zo ver af van een normaal leven dat ze niet door hebben hoe triest ze eigenlijk zijn.

Het is niet helemaal waar dat hier niets aan te doen is. Als de overlast structureel is, kan een woningbouwvereniging ze eruit zetten. Een enkele keer gebeurt dat ook wel eens. Voordat het zo ver is kan een indringend gesprek tussen verhuurder en huurder ook wel eens helpen. Kortom het kan geen kwaad om ook een keer een brief naar de verhuurder te sturen.

Je moet je ook realiseren dat gemeentes en woningbouwverenigingen vaak met veel geld dit soort volkswijken opknappen. Niemand wordt er blij van als vervolgens een stel tokkies het toch weer verzieken voor de hele buurt. In het algemeen is de tolerantie voor mensen die overlast veroorzaken wel een behoorlijk stuk gedaald de laatste tien jaar.
Als je zegt dat je buren met messen en honkbalknuppels over straat lopen en de buurkinderen je (huis) bekogelen met eieren (waarvan je niks van kan zeggen), vind ik het best raar dat je zegt dat het niet erg genoeg is om te verhuizen..
Wat een ellende. Huis verhuren? Waarom is verhuizen geen optie?

EN hoe kom je in Gdsnaam daar terecht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven