Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niks zinnigs te melden. Ik leef met jullie mee, elke dag weer.
IBI, nog maar eens een dikke knuffel van mij
Peas on earth!
Even laten weten dat ik aan jullie denk
Ja, dat vind ik echt.
Denk ook veel aan je/juliie.

Hoop dat samen naar de wedstrijd kijken door kan gaan vanavond.

Goedemorgen!

HIH begint erge last van heimwee te krijgen. Snap ik helemaal maar vind het zo moeilijk om ermee om te gaan. Zoals hij mij er net nog even op wees gaan wij bijna elke vakantie eerder weg omdat ik dan heimwee heb. Dat wil hij nu ook.

Dus ja ik snap hem maar we weten beide wel dat dit geen vakantie is waar we eerder weg gaan zonder dat daar echte gevolgen aan verbonden zijn.

We hopen gewoon dat hij snel weer naar huis mag want het word zo zwaar nu. We missen het gewoon doen/zijn.
Moge, kunnen jullie samen voetbal kijken vanavond? Dikke voor HIH.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ja vanavond wel samen voetbal kijken gelukkig. Nu extra hard hopen dat ze winnen. Onze mannen daar.
Ikbenik
IBI, lekker samen voetbal kijken vanavond!
Peas on earth!
Ik wil even zeggen dat ik met jullie mee leef!!!

Schoonmoeder is er nu. Hebben tegenwoordig een beetje moeilijke relatie dus voel me wat opgelaten. Erg lastig omdat HIH momenteel erg blij is met haar. Maar kort geleden heeft ze voor de zoveelste keer ons laten vallen als een bak steen en ik kan het gewoon niet van me afzetten.
Jeetje schoonzus van 22 moest een goed half uur wachten totdat ze kon wisselen met haar moeder. Zit ze verdomme te janken dat het zo vreselijk is dat zij moest wachten. Wilde ze zonder wat te zeggen weg gaan beide. Is dat ik er net achter aan liep en zei dat ze dat niet konden maken. Uiteindelijk is schoonzus huilend en gillend weg gegaan en schoonmoeder weer naar hih gegaan.

Nu ben ik in de familiekamer eten aan het opwarmen is schoonzus daar ook en zitten we stommertje te spelen. Ze reageert niet op mijn woorden lekker gezellig hier
Ibi wat naar! Dat kan je er nu niet bij hebben.

Lieve Ieb,

Ik heb zo mooi gedroomd vanacht!

Ik was bij jullie thuis en jij was bezig met kaartjes maken, heel mooi en creatief. HIH zat naast je en zat te genieten van wat jij aan het doen was. Hij was nog niet helemaal beter kon ik zien maar jullie genoten van het samen zijn in jullie huis. Ik moest ook iets maken dus vertelde je me waar ik heen moest. Ik heb nog nooit in jouw stad (de grote stad) gewinkeld maar er was daar een creatief winkeltje waar ik naar toe moest. En ik ben er van overtuigd lieve schat, dat wij dit in het echt gaan meemaken!

We gaan ervoor schat, knokken! Dikke
Als jullie maar winnen IBI, dat vind ik belangrijker dan welke voetbalwedstrijd ook.
Mooie woorden fussie!
The time is now
Vanmorgen is het niet Gied gegaan met HIH heeft enorm overgegeven. Verpleging heeft alarm geslagen hij is onder de douche gezet en mocht niet meer lopen. Allerlei extra onderzoek gedaan waarschijnlijk zouttekort wat vreemd is want hij heeft al dagen een zoute smaak in zijn mond. Gaan zoutwater weer ophogen wat balen is want hij moet zo vaak plassen en we hoopte eigenlijk dat we dat ook af konden bouwen om snel naar huis te mogen.

Ikzelf ben nu bij een client (die staat te douchen) kan het niet goed meer aan. Vind haar maar eigenlijk zeuren en heb moeite proffesioneel te blijven. Heb het gevoel weer dat ik moet janken.

Morgen om drie een gesprek met HIH en dokter. Ben benieuwd.

Ik heb het gehad meiden ik ben moe, ik maak me zorgen, ik ben verdrietig, ik wil naar huis en ik wil mijn man.
beste IBI,nog al logisch dat je dit niet meer trekt.er ligt nu wel erg veel op jou overvolle bordje!!

mischien is het beter voor alle partijen, dat je een stapje terug doet.

bel aub je leidinggevende en meld je ziek!!

je bent ook maar een mens en je kan niet alles,al zou je dat wel willen.

veel sterkte en hou jullie taai!!!
ach meis, wat voel ik met je mee....

heel veel sterkte!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Ibi ik leef met je mee meid, kun je het werken nog wel aan dan? Ook aan jezelf denken hoor
Eens met desteny, en nogmaals een al helpt je dat niet irl.
Lieve Ibi, Ik kom even binnenvallen om jullie heel veel sterkte te wensen.....

Hey Ibi, ik meen me te herinneren dat je blijft werken om een verlenging van je contract te krijgen? Of een vast contract?

Is er in overleg met je leidinggevende misschien toch iets mogelijk? Ze moeten menselijkerwijs gezien toch snappen dat je dit niet langer volhoudt. En dat ze er dan geen conclusies aan verbinden als je je ziekmeldt? Dus dat je gewoon je contract krijgt.

Ik vind dit echt een geval van overmacht. Jij kan er toch niets aan doen dat je man ernstig ziek wordt?

ach jeetje IBI wat een kl*te nieuws weer.

voor jullie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven