buitenlandse liefde?

13-07-2010 11:56 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar tijdens mijn reis in argentinie een engelse jongen ontmoet. heb daar 2 hele leuke dagen gehad, klikte super, had ik nog nooit eerder met iemand gehad, maar goed, ik terug naar NL hij terug naar engeland af en toe beetje contact via mail maar meer ook niet. Maar 2 weken geleden ging ik voor mn werk naar engeland en toen heb ik hem gemaild of hij het leuk vond om wat af te spreken. Dat hebben we dus gedaan, en het was zo ontzettend leuk en vertrouwd en heb de meest romantische nacht van mn leven gehad. Toen ik weer wegging zei hij dat hij graag een paar dagen naar NL wil komen. Ik weet nu niet zo goed wat ik ermee aanmoet, ik denk dat ik echt beetje verliefd op hem ben, kriebels in mn buik, en gevoel dat hij een soort soulmate is, maar hij woont dus in engeland.....echt totaal niet handig. Weet ook niet zo goed wat hij erbij voelt, maar kan me niet voorstellen dat het voor hem niks betekent, want dan zou hij toch niet naar NL willen komen? Maar goed, weet niet zo goed wat ik met dit verhaal wil ghehe, maar heeft iemand ervaring met liefde in buitenland, tips oid?
Engeland is niet zo ver :-) en als ie echt heeeeeeel leuk is zou ik hem lekker uitnodigen voor een weekendje nederland.
ja, 3x buitenlandse liefde gehad. 2x naar het buitenland verhuisd, bij de 3e keer vond ik het wel prima zo. was ook eigenlijk maar een kortstondige verliefdheid. we hebben nu erg leuk contact.

mijn advies: gewoon rustig aandoen. jullie kennen elkaar nog maar net. engeland is ook niet zo ver weg dus af en toe es afspreken en maar kijken wat er zich ontwikkelt.
Ik doe het al jaren prima met 3000 km ertussen. Engeland is appeltje-eitje daarbij vergeleken. Waar doe je moeilijk over?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very Cherry schreef op 13 juli 2010 @ 12:05:

Ik doe het al jaren prima met 3000 km ertussen. Engeland is appeltje-eitje daarbij vergeleken. Waar doe je moeilijk over? My god, knap dat je dat kan, is dat niet vreselijk moeilijk soms? Hoe dikwijls zien jullie mekaar?
quote:Emma1979 schreef op 13 juli 2010 @ 12:09:

[...]

My god, knap dat je dat kan, is dat niet vreselijk moeilijk soms? Hoe dikwijls zien jullie mekaar?Hoe ik dat kan; een goedgevuld leven, huis, hart, hoofd hebben (had ik al, toen ik hem leerde kennen 8 jaar geleden) waardoor hij een aanvulling is en geen opvulling Bovendien spreken we elkaar eigenlijk doorlopend omdat we allebei constant online zijn (msn) en dus altijd contact kunnen maken, over de meest lullige dingetjes. Het draait om communicatie, in mijn geval. Hij weet meer over me dan degenen die hier om de hoek wonen, bij wijze van. We zien elkaar om de twee maanden, daar ben ik heel consequent in.
quote:Very Cherry schreef op 13 juli 2010 @ 12:05:

Ik doe het al jaren prima met 3000 km ertussen. Engeland is appeltje-eitje daarbij vergeleken. Waar doe je moeilijk over? Wij doen nu bijna een jaar ruim 2000km. We vliegen ons een ongeluk, zijn vaste klant op schiphol en kost een fortuin maar wij houden van elkaar en dat is alles wat belangrijk is!
jeetje 3000 km, dan valt engeland idd best mee. Denk dat ik hem maar gewoon hierheen moet laten komen en dan verder zien
En ja, elke avond skype. Natuurlijk om de dag door te kletsen maar we zitten ook regelmatig samen dezelfde film te kijken, zij het met een paar duizend kilometer ertussen
Ik heb het een klein jaar geprobeerd met 6000 km ertussen. En het is stukgelopen op onder andere de afstand. Maar man oh man wat bén ik blij dat ik dit heb meegemaakt en wat was het een bijzonder jaar! Ik had het nooit, nooit willen missen. Het heeft mn hart en mn leven overhoop gegooid en dat was waanzinnig.

Maar het is niet makkelijk.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:primavera2 schreef op 13 juli 2010 @ 12:16:

jeetje 3000 km, dan valt engeland idd best mee. Denk dat ik hem maar gewoon hierheen moet laten komen en dan verder zien

Het geheim zit hem erin dat je veeeeeeel praat. Over allerdaagse dingen maar ook over wat hij en jij verwachten. Leer geduld te hebben en je moet er rekening mee houden dat er cultuurverschillen zijn, hoe onbenullig dit in eerste instantie lijkt.

Ik heb geleerd dat doordat mijn vriend geen Nederlander is, ik meer bereid ben om te zeggen wat ik verwacht en wat ik leuk vind of juist niet leuk. Gelukkig doet hij dat ook. Zo heeft hij wel even nodig gehad om aan de Nederlandse directheid te wennen!
Ik doe het al meer dan een jaar zo: Sparen-reizen-sparen-reizen-etc...

En heb plannen om te emigreren

Voor alle duidelijkheid, hij woont 6000 km verderop en er zit een oceaantje tussen ons in

Gaat super goed! Het is denk ik een beetje je eigen instelling hoe het gaat. Als jullie er allebei voor willen gaan: Doen! Denk er wel goed en serieus over na, elkaar voor maanden missen is verschrikkelijk en daar moet je tegen kunnen.

quote:marie_liselotte1981 schreef op 13 juli 2010 @ 12:16:

En ja, elke avond skype. Natuurlijk om de dag door te kletsen maar we zitten ook regelmatig samen dezelfde film te kijken, zij het met een paar duizend kilometer ertussen

Dat doe ik ook Super leuk!

En het land waar mijn vriend zit kan ik best voordelig heenbellen met de vaste lijn (3 ct/min). En hij heeft een buitenland-bellen pakket op zijn telefoonverbinding waardoor hij gewoon een vast bedrag betaald voor unlimited bellen

Dus dat doen we ook regelmatig
het heeft ook wel weer z'n voordelen dat je elkaar niet elke dag ziet. als je dan samen bent is het wel altijd ontzettend leuk. maar al dat heen en weer gevlieg werd wel duur
Waarom niet proberen?

Als je echt gek op elkaar bent, dan is er een oplossing voor alles. En ach, zoals meer wel zeggen hier; Engeland is om de hoek joh!

Ik heb ook voor mijn buitenlandse liefde gekozen en ben vers vertrokken uit Nederland.
quote:marie_liselotte1981 schreef op 13 juli 2010 @ 12:20:

[...]

Het geheim zit hem erin dat je veeeeeeel praat. Over allerdaagse dingen maar ook over wat hij en jij verwachten. Leer geduld te hebben en je moet er rekening mee houden dat er cultuurverschillen zijn, hoe onbenullig dit in eerste instantie lijkt.

Ik heb geleerd dat doordat mijn vriend geen Nederlander is, ik meer bereid ben om te zeggen wat ik verwacht en wat ik leuk vind of juist niet leuk. Gelukkig doet hij dat ook. Zo heeft hij wel even nodig gehad om aan de Nederlandse directheid te wennen!

Jij zegt precies wat ik dacht!

Hoe westers iemand ook kan zijn, toch kom je bij flinke cultuurverschillen uit, daar stond ik echt van te kijken! Dus een beetje open-minded moet je wel zijn in mijn ogen, en niet meteen denken dat iets raar/minder/stom is

Voor mij is het een verrijking (dat klinkt suf maar toch is het zo)
Ik heb het ook met Engeland gedaan :-) en dat ging prima! Het was niet ontzettend serieus, maar die afstand stond daar niet aan in de weg. Je kunt idd bellen, mailen, skypen, sms'en halverwege afspreken (tip: Brussel > Eurostar) en natuurlijk goedkoop die kant uit vliegen. Mijn collega doet het al 2 jaar, om de week ziet ze haar Engelse vriend oftewel 1x per maand neemt ze vrijdagmiddag vrij en vliegt ze naar London... geen straf lijkt me!
quote:Mlle_j schreef op 13 juli 2010 @ 12:25:

Ik heb het ook met Engeland gedaan :-) !

hahahaha

Ik doe het met Duitsland Maar ik woon zelf niet in Nederland
Grappig om te zien hoe veel mensen eigenlijk interculturele relaties hebben!
vind een relatie met een engelsman (of amerikaan) niet zo intercultureel, hoor.

nu ik er over nadenk heb ik nog maar 1x een nederlands vriendje gehad. en dat stelde ook nog niet eens zoveel voor.
Ik vind het woord cultuurverschillen trouwens nogal gevaarlijk. Het kan net zo goed gaan om verschillen in karakter, sexe, sterrenbeeld, opvoeding, gezin van herkomst of leeftijd. Al snel wordt er "cultuurverschil" van gemaakt, als je elk uit een ander land komt. Nogal makkelijk, denk ik dan.
Je bent met het vliegtuig sneller van de randstad naar Engeland dan van Maastricht naar Groningen.

En als hij je toch heel leuk vindt dan komt ie toch lekker hier wonen?
quote:Very Cherry schreef op 13 juli 2010 @ 12:45:

Ik vind het woord cultuurverschillen trouwens nogal gevaarlijk. Het kan net zo goed gaan om verschillen in karakter, sexe, sterrenbeeld, opvoeding, gezin van herkomst of leeftijd. Al snel wordt er "cultuurverschil" van gemaakt, als je elk uit een ander land komt. Nogal makkelijk, denk ik dan.Ik denk dat je dat pas kan beoordelen als je ooit een relatie gehad hebt met iemand van een andere cultuur.
quote:Rik78 schreef op 13 juli 2010 @ 12:49:

[...]Ik denk dat je dat pas kan beoordelen als je ooit een relatie gehad hebt met iemand van een andere cultuur.Ik denk daar na vier interculturele relaties inderdaad over te kunnen meepraten ondanks deze schat aan ervaring is het voor mij altijd discutabel gebleven of de geschillen/ hobbels te wijten waren aan cultuur- of persoonlijkheidskloven.
ik merk zeker wel cultuur verschillen, zéker als we bij zijn ouders zijn. Dat geeft helemaal niets, meestal erg interessant en zeker niet onoverkomelijk: we passen erg goed bij elkaar!
quote:Very Cherry schreef op 13 juli 2010 @ 12:53:

[...]

Ik denk daar na vier interculturele relaties inderdaad over te kunnen meepraten ondanks deze schat aan ervaring is het voor mij altijd discutabel gebleven of de geschillen/ hobbels te wijten waren aan cultuur- of persoonlijkheidskloven.Ik denk dat je persoonlijkheid en denkbeelden erg beïnvloed worden door de cultuur waarin je opgegroeid bent en het is met elkaar verweven. Ik denk dat personen uit het buitenland anders reageren als ze een Nederlandse opvoeding gehad zouden hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven