buitenlandse liefde?

13-07-2010 11:56 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar tijdens mijn reis in argentinie een engelse jongen ontmoet. heb daar 2 hele leuke dagen gehad, klikte super, had ik nog nooit eerder met iemand gehad, maar goed, ik terug naar NL hij terug naar engeland af en toe beetje contact via mail maar meer ook niet. Maar 2 weken geleden ging ik voor mn werk naar engeland en toen heb ik hem gemaild of hij het leuk vond om wat af te spreken. Dat hebben we dus gedaan, en het was zo ontzettend leuk en vertrouwd en heb de meest romantische nacht van mn leven gehad. Toen ik weer wegging zei hij dat hij graag een paar dagen naar NL wil komen. Ik weet nu niet zo goed wat ik ermee aanmoet, ik denk dat ik echt beetje verliefd op hem ben, kriebels in mn buik, en gevoel dat hij een soort soulmate is, maar hij woont dus in engeland.....echt totaal niet handig. Weet ook niet zo goed wat hij erbij voelt, maar kan me niet voorstellen dat het voor hem niks betekent, want dan zou hij toch niet naar NL willen komen? Maar goed, weet niet zo goed wat ik met dit verhaal wil ghehe, maar heeft iemand ervaring met liefde in buitenland, tips oid?
Maar wat is "Nederlands" dan, volgens jou? Om 18 uur eten?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Altijd een paraplu in je tas?
quote:Rik78 schreef op 13 juli 2010 @ 13:30:

[...]

Ik denk dat je persoonlijkheid en denkbeelden erg beïnvloed worden door de cultuur waarin je opgegroeid bent en het is met elkaar verweven. Ik denk dat personen uit het buitenland anders reageren als ze een Nederlandse opvoeding gehad zouden hebben.Daar ben ik het mee eens en dat is ook wat ik merk en om me heen zie gebeuren, wat niet direct betekent dat dit een negatief feit is!
wat leuk om te horen dat er zoveel mensen zijn met relaties in het buitenland! maar goed, zover is het allemaal nog niet hoor, maar ik vind deze jongen wel echt heel leuk denk ik, merk ook wel aan mezelf dat ik veel directer ben dan ik normaal zou zijn, toch niks te verliezen;-) heb hem net een mail gestuurd met dat ik hem echt heel leuk vind en hoop dat ie echt naar NL wil komen binnenkort, spannend, ben zo benieuwd hoe die reageert, ben als de dood dat het voor hem minder voorstelt ofzo, zucht....vreselijk eigenlijk die kriebels
nee joh. gewoon van genieten van dat gevoel. heerlijk! nu ik weer single ben merk ik dat ik die kriebels toch wel mis. mis de reisjes ook wel, trouwens
Meid, geniet van De Liefde...het is het mooiste wat er is!

En wees blij dattie niet in Japan of Australie woont.
hij komt hierheen in augustus!
quote:Very Cherry schreef op 13 juli 2010 @ 13:33:

Maar wat is "Nederlands" dan, volgens jou? Om 18 uur eten?

Inderdaad!

'De' Nederlandse opvoeding bestaat toch ook niet?
quote:primavera2 schreef op 14 juli 2010 @ 10:37:

hij komt hierheen in augustus!

Wat leuk! Heerlijk toch?! Laat die vlindertjes maar lekker kriebelen

Ik heb een ex in Australië (dat schiet écht niet op) en in Finland (is beter te doen). Maar als hij in de UK woont, dan is het toch prima te doen? (Easyjet)
quote:Kuzu schreef op 14 juli 2010 @ 10:40:

[...]

Inderdaad!

'De' Nederlandse opvoeding bestaat toch ook niet?Natuurlijk bestaat die. Als je in Nederland bent opgevoed, heb je een Nederlandse opvoeding gehad.
quote:Rik78 schreef op 14 juli 2010 @ 10:44:

[...]Natuurlijk bestaat die. Als je in Nederland bent opgevoed, heb je een Nederlandse opvoeding gehad.Tuurlijk jongen. Kom hier eens rondkijken in Delfshaven en Spangen, of pakweg in de gemiddelde metro op zaterdagmiddag, en beweer dat dan nog eens met droge ogen. Onder welke steen in welke Vinexwijk leef jij precies?
Zal best wel goed komen joh, Engeland lijkt mij heel goed te doen. Dan kun je elkaar tenminste elke paar maanden zeker zien, en het tijdverschil is maar een uurtje

Mijn lief woont in Australie (=geen Australier hoor), en dat is bij tijd en wijle vooral moeilijk door het tijdsverchil. Skypen is vaak enorm plannen. Maar gelukkig komt hij over een tijdje deze kant op... en dat helpt ook wel enorm.
'de' nederlandse opvoeding en mentaliteit bestaat natuurlijk niet, maar er zijn wel bepaalde dingen die ik heel 'nederlands' vind (na 13 jaar in canada en amerika te hebben gewoond). hier ging ik altijd gewoon bij vriendinnen langs. meestal had ik ook hun huissleutel. in canada en amerika is dat absoluut not done (spreek nu uit eigen ervaring, he). je maakt een 'afspraak' en je spreekt iets af in een cafeetje of restaurant. je komt daar niet echt veel bij elkaar over de vloer.

kan ook met leeftijd te maken hebben. weet het niet.

ook qua werk zijn dingen nogal anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven