Taboe? Schaamte? Deel 3
vrijdag 2 juli 2010 om 21:36
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.
Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!
Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.
Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!
Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.
Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
dinsdag 13 juli 2010 om 00:11
dinsdag 13 juli 2010 om 14:01
Ik kom ook even zwaaien.
Even een paar dagen niet geschreven en blijf dat denk ik even zo houden.
Ben even met mijzelf bezig en moet weer erg wennen aan de medicatie. Ik lig erg veel te slapen en ben nog steeds wat onrustig.
Annemeike je hebt al een tijdje niet geschreven. Alles ok? Mailen he, als je daar behoefte aan hebt.
Wat leuk al die nieuwe mensen, ik voel me een beetje schuldig dat ik er geen inhoudelijke aandacht aan schenk, maar dat haal ik binnenkort weer in.
Liefs LA
dinsdag 13 juli 2010 om 14:24
dinsdag 13 juli 2010 om 19:53
dinsdag 13 juli 2010 om 20:31
dinsdag 13 juli 2010 om 20:41
LA Doe lekker rustig aan, tot over een tijdje!
Morisson: geweldig wat je allemaal gelukt is vandaag! Niet alleen naar de dierenwinkel, maar ook nog naar de drogist en de supermarkt! Je mag terecht trots zijn op jezelf!
Annemeike, gaat het wel? Heb je veel moeite met het vertrek van A? Zit je daardoor een beetje in een dip?
Morisson: geweldig wat je allemaal gelukt is vandaag! Niet alleen naar de dierenwinkel, maar ook nog naar de drogist en de supermarkt! Je mag terecht trots zijn op jezelf!
Annemeike, gaat het wel? Heb je veel moeite met het vertrek van A? Zit je daardoor een beetje in een dip?
dinsdag 13 juli 2010 om 21:10
Hee lieve allemaal!
Het gaat best redelijk. Kon het hier even niet meer bijbenen. Ik dacht me maar even rustig te houden, maar mis jullie heel erg! Het vertrek van A houdt me inderdaad wel behoorlijk bezig, maar ik zit niet he-le-maal in zak en as. Ik probeer me op de positieve dingen des levens te richten en dat helpt wel.
Ik ga zo een ijsje eten. Het is hier erg warm!
LA, ik hoop dat je opknapt van die medicijnen en dat de bijwerkingen snel minder worden. Wel heel knap van je dat je weer begonnen bent met die rotpillen! Daar is moed voor nodig!
Morrison, goed hoor dat je jezelf vandaag even overwonnen hebt.
No en Veraantje, jullie gaan dus echt meeten??? Veel plezier!
Snjo, zit je alweer helemaal in het werkritme? Ben je nu de enige fysio?
Schuddebuik, hoe is het nu met je?
Frizz, las op overig dat je misschien naar de Lastigerd gaat? Doen! Dat is leuk!
Jumps, knap jij al een beetje op?
Janna, ben jij nog steeds weg van huis? Wanneer ga je weer van de bbq eten?
Berbke, ben je nog verdrietig? Hoe kan ik je helpen weer wat blijer te worden?
Moon en Iris
Het gaat best redelijk. Kon het hier even niet meer bijbenen. Ik dacht me maar even rustig te houden, maar mis jullie heel erg! Het vertrek van A houdt me inderdaad wel behoorlijk bezig, maar ik zit niet he-le-maal in zak en as. Ik probeer me op de positieve dingen des levens te richten en dat helpt wel.
Ik ga zo een ijsje eten. Het is hier erg warm!
LA, ik hoop dat je opknapt van die medicijnen en dat de bijwerkingen snel minder worden. Wel heel knap van je dat je weer begonnen bent met die rotpillen! Daar is moed voor nodig!
Morrison, goed hoor dat je jezelf vandaag even overwonnen hebt.
No en Veraantje, jullie gaan dus echt meeten??? Veel plezier!
Snjo, zit je alweer helemaal in het werkritme? Ben je nu de enige fysio?
Schuddebuik, hoe is het nu met je?
Frizz, las op overig dat je misschien naar de Lastigerd gaat? Doen! Dat is leuk!
Jumps, knap jij al een beetje op?
Janna, ben jij nog steeds weg van huis? Wanneer ga je weer van de bbq eten?
Berbke, ben je nog verdrietig? Hoe kan ik je helpen weer wat blijer te worden?
Moon en Iris
dinsdag 13 juli 2010 om 21:21
Hallo dames,
Morrison, wat goed van je, dat is echt een overwinning op jezelf he.Super!
Hey Annemeike,zonde dat het wat minder gaat met je. Misschien ook een combinatie van het missen van je pb'er, en A?
Het weer nodigt ook niet uit om energieke dingen te doen he. Kan je overdag wel deelenemen aan activiteiten?
Als jij wat schrijft voel ik me gelijk al minder verdrietig hoor. Jij hebt een positieve invloed op mensen.
Morrison, wat goed van je, dat is echt een overwinning op jezelf he.Super!
Hey Annemeike,zonde dat het wat minder gaat met je. Misschien ook een combinatie van het missen van je pb'er, en A?
Het weer nodigt ook niet uit om energieke dingen te doen he. Kan je overdag wel deelenemen aan activiteiten?
Als jij wat schrijft voel ik me gelijk al minder verdrietig hoor. Jij hebt een positieve invloed op mensen.
I don\'t need an excuse for being what I am.
dinsdag 13 juli 2010 om 21:25
Dank jullie wel, Veraan en Berbke! Ik voel me altijd zo welkom en dat maakt me gelijk blijer!
Het is inderdaad een combinatie van het missen van A en het niet kwijt kunnen bij mijn pb'er. Zij is echt mijn steun en toeverlaat hier en ik mis haar ook enorm.
Ik kan deelnemen aan activiteiten hier, maar de zin ontbreekt. Ik heb wel een tijdje in de verpleegpost zitten kletsen over koetjes en kalfjes. Kom je niet veel verder mee, maar het is in ieder geval afleiding. Ik klink nu negatiever dan ik me voel, hoor. Na de opmerking (laatste zin) van Berbke, voel ik me gewéldig!!
Het is inderdaad een combinatie van het missen van A en het niet kwijt kunnen bij mijn pb'er. Zij is echt mijn steun en toeverlaat hier en ik mis haar ook enorm.
Ik kan deelnemen aan activiteiten hier, maar de zin ontbreekt. Ik heb wel een tijdje in de verpleegpost zitten kletsen over koetjes en kalfjes. Kom je niet veel verder mee, maar het is in ieder geval afleiding. Ik klink nu negatiever dan ik me voel, hoor. Na de opmerking (laatste zin) van Berbke, voel ik me gewéldig!!