Taboe? Schaamte? Deel 3
vrijdag 2 juli 2010 om 21:36
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.
Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!
Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.
Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!
Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.
Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
dinsdag 13 juli 2010 om 21:31
Hey Verana,lang niet meer gezien , op de een of andere manier lopen wij elkaar altijd mis geloof ik.
Annemeike, het werkt als een boemerang denk ik , want door jouw opmerking zit ik hier gelijk met een smile op mijn gezicht.
Soms heb je niet veel nodig he.
Annemeike, het werkt als een boemerang denk ik , want door jouw opmerking zit ik hier gelijk met een smile op mijn gezicht.
Soms heb je niet veel nodig he.
I don\'t need an excuse for being what I am.
dinsdag 13 juli 2010 om 22:11
Morisson, knap van je!
Annemeike, slaap lekker! Gelukkig is het nu ook 's nachts doenbaar qua temperatuur. Ik ben niet helemaal mee met A en je pb'er maar ik heb er wel uit verstaan dat je met dit gemis wel sterk omgaat...
Ik heb geen loopgips, wel een 'brace' (lees: ding dat om mijn been moet en zorgt dat ik niet kan draaien met mijn voet). Het doet nog pijn maar wat ik nog stommer vind is dat ik weer 2 weken niet mag gaan werken. En na die 2 weken heb ik vakantie. Er is al vervanging. Ik heb in het verleden al last gehad van zomerdepressies en werken in de zomer hielp wel steeds. Nu mag ik dus niet werken en moet ik misschien toch een 'project' zien te vinden. Mag niet autorijden, fietsen, lopen, lang stappen en ik mank. Oh, en mijn brace is niet bepaald fancy te noemen plus ik moet sportschoenen aan. Haha, wat een miserie toch voor 1 zwak moment van kinderlijk enthousiasme
Annemeike, slaap lekker! Gelukkig is het nu ook 's nachts doenbaar qua temperatuur. Ik ben niet helemaal mee met A en je pb'er maar ik heb er wel uit verstaan dat je met dit gemis wel sterk omgaat...
Ik heb geen loopgips, wel een 'brace' (lees: ding dat om mijn been moet en zorgt dat ik niet kan draaien met mijn voet). Het doet nog pijn maar wat ik nog stommer vind is dat ik weer 2 weken niet mag gaan werken. En na die 2 weken heb ik vakantie. Er is al vervanging. Ik heb in het verleden al last gehad van zomerdepressies en werken in de zomer hielp wel steeds. Nu mag ik dus niet werken en moet ik misschien toch een 'project' zien te vinden. Mag niet autorijden, fietsen, lopen, lang stappen en ik mank. Oh, en mijn brace is niet bepaald fancy te noemen plus ik moet sportschoenen aan. Haha, wat een miserie toch voor 1 zwak moment van kinderlijk enthousiasme
dinsdag 13 juli 2010 om 22:23
Verana, Annemeike, Berbke, Fritza en de rest.
Yep Annemeike, ik ben de enige fysio in het ziekenhuis (en overmorgen is onze assistente ook op vakantie en zit ik helemaal in m'n uppie). Vandaag was er wel genoeg te doen hoor gelukkig.
Verana: gaaf dat je gaat meeten met Noah. Veel plezier.
Berbke:
Fritza: Ga ook breien net als ik (schijnt hip te zijn) nee, da's flauw. Balen dat je nóg 2 weken niets mag/kan doen zeg.
Annemeike: weltrusten.
Yep Annemeike, ik ben de enige fysio in het ziekenhuis (en overmorgen is onze assistente ook op vakantie en zit ik helemaal in m'n uppie). Vandaag was er wel genoeg te doen hoor gelukkig.
Verana: gaaf dat je gaat meeten met Noah. Veel plezier.
Berbke:
Fritza: Ga ook breien net als ik (schijnt hip te zijn) nee, da's flauw. Balen dat je nóg 2 weken niets mag/kan doen zeg.
Annemeike: weltrusten.
Snjókorn falla, á allt og alla
woensdag 14 juli 2010 om 10:20
Ook een goedemorgen Noah en alle anderen!
Fritza, lastig van die brace. Het is echt niet handig van je geweest om hartje zomer in een boom te klimmen, want met dit weer een brace om je been is niet lekker! Hoe is het met de pijn?
Berbke hoe is het met je hoofdpijn? Heb je wel kunnen slapen?
Ik heb een goede nacht gemaakt en zit nu te ontbijten. Zo naar de psych. en daarna zie ik wel.
Wat zijn jullie plannen??? Fijne dag allemaal in ieder geval!
Fritza, lastig van die brace. Het is echt niet handig van je geweest om hartje zomer in een boom te klimmen, want met dit weer een brace om je been is niet lekker! Hoe is het met de pijn?
Berbke hoe is het met je hoofdpijn? Heb je wel kunnen slapen?
Ik heb een goede nacht gemaakt en zit nu te ontbijten. Zo naar de psych. en daarna zie ik wel.
Wat zijn jullie plannen??? Fijne dag allemaal in ieder geval!
woensdag 14 juli 2010 om 13:30
Zo, nu ga ik eens de tijd nemen om op jullie te reageren! Mijn toetsenbord doet alleen een beetje vreemd, dus sorry als ik tikfouten maak.
Annemeike, ik vind het gewoon zo knap hoe je omgaat met het vertrek van A. Wat je zegt, je op positieve dingen richten! Dat is soms best moeilijk he? Daarom vind ik het zo knap van je, veel mensen doen het je niet na! Fijn dat je een goede nacht hebt gehad!
Fritza, dat lijkt me heel lastig en met dit weer erg oncomfortabel, zo'n brace! Hihi, voortaan dus toch wat voorzichtiger doen en je kinderlijk enthousiasme enigzins beteugelen. Hoewel het ook heerlijk kan zijn om lekker 'stom' te doen...
De rest, ik vind het zo leuk hoe lief jullie naar elkaar toe zijn. Dat verdient een bloemetje!
Een hele fijne dag allemaal!
Annemeike, ik vind het gewoon zo knap hoe je omgaat met het vertrek van A. Wat je zegt, je op positieve dingen richten! Dat is soms best moeilijk he? Daarom vind ik het zo knap van je, veel mensen doen het je niet na! Fijn dat je een goede nacht hebt gehad!
Fritza, dat lijkt me heel lastig en met dit weer erg oncomfortabel, zo'n brace! Hihi, voortaan dus toch wat voorzichtiger doen en je kinderlijk enthousiasme enigzins beteugelen. Hoewel het ook heerlijk kan zijn om lekker 'stom' te doen...
De rest, ik vind het zo leuk hoe lief jullie naar elkaar toe zijn. Dat verdient een bloemetje!
Een hele fijne dag allemaal!
woensdag 14 juli 2010 om 14:25
Hallo
Even nog een egobericht, gisteravond zijn bij mij de stoppen eeen beetje doorgeslagen, ook op dat moment mijn psych gemaild voor een crisisplek.
Vanochtend werd ik wakker en schaamde me kapot.
Nu is alles weer rustig. Op advies van de psych medicatie verhoogd. Hij staat op het punt een crisisplek te regelen maar ik ga opeens weer fluitend door het leven.
Ik snap niks meer van mezelf.
Even nog een egobericht, gisteravond zijn bij mij de stoppen eeen beetje doorgeslagen, ook op dat moment mijn psych gemaild voor een crisisplek.
Vanochtend werd ik wakker en schaamde me kapot.
Nu is alles weer rustig. Op advies van de psych medicatie verhoogd. Hij staat op het punt een crisisplek te regelen maar ik ga opeens weer fluitend door het leven.
Ik snap niks meer van mezelf.
woensdag 14 juli 2010 om 14:28
woensdag 14 juli 2010 om 14:30
@morrison: ik heb weleens een boek gelezen over vers.
Spannend die intake volgende week.
Je schreef dat je geen oxacepam wilde innemen. Ik weet niet of het wat toevoegd, ik heb ze laatst tijdens het vliegen gebruikt en het werkte goed.
Leuk dat je zo veel schrijft, ik kan wel merken dat je het leuk vindt en goed kan.
Spannend die intake volgende week.
Je schreef dat je geen oxacepam wilde innemen. Ik weet niet of het wat toevoegd, ik heb ze laatst tijdens het vliegen gebruikt en het werkte goed.
Leuk dat je zo veel schrijft, ik kan wel merken dat je het leuk vindt en goed kan.
woensdag 14 juli 2010 om 17:13
LA, bedankt dat je me dat vertelt. Het stelt me inderdaad gerust! Op internet lees ik vooral bijwerkingen, zoals dat de hartkloppingen etcetera erger kunnen worden en dat wil ik natuurlijk niet. Een ervaring van iemand die het zelf gebruikt(e) is relevanter voor mij. Bedankt voor het compliment over mijn schrijven, ik wil 'later' graag schrijfster worden.
Jammer dat het vannacht niet zo goed met je ging. Ik ken het gevoel wel dat je jezelf gewoon niet begrijpt af en toe. Wel fijn dat het vandaag alweer wat rustiger is allemaal, probeer ook van die momenten te genieten!
Jammer dat het vannacht niet zo goed met je ging. Ik ken het gevoel wel dat je jezelf gewoon niet begrijpt af en toe. Wel fijn dat het vandaag alweer wat rustiger is allemaal, probeer ook van die momenten te genieten!
anoniem_94082 wijzigde dit bericht op 14-07-2010 17:14
Reden: Stomme vasthangende l-toets :P
Reden: Stomme vasthangende l-toets :P
% gewijzigd
woensdag 14 juli 2010 om 19:31
LA, een dikke voor jou!!
Annemeike, voor jou ook een dikke
Oxazepam kan geen kwaad hoor, mits je er niet teveel of te lang achter elkaar inneemt.
Veraan en No, leuk dat jullie elkaar gaan zien!!
Buik, hoe gaat het met jou?
Morisson, wat ga je nu ondernemen op je goede flow van naar buiten gaan?
Frizz, heb je de Lastigerd nog een kaart gestuurd?
Snjo, klaar met werken?!
voor iedereen!
Annemeike, voor jou ook een dikke
Oxazepam kan geen kwaad hoor, mits je er niet teveel of te lang achter elkaar inneemt.
Veraan en No, leuk dat jullie elkaar gaan zien!!
Buik, hoe gaat het met jou?
Morisson, wat ga je nu ondernemen op je goede flow van naar buiten gaan?
Frizz, heb je de Lastigerd nog een kaart gestuurd?
Snjo, klaar met werken?!
voor iedereen!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
woensdag 14 juli 2010 om 21:06
Hee, ik schrik van het verhaal van LA. Meid, wat een paniek gisterenavond! Wel fijn dat het nu weer wat beter gaat en ik hoop dat je vanavond en vannacht wel rustig bent!
Denk je dat je alsnog naar de crisisplek gaat (hebben jullie een BOR-systeem? Kan ik me van heel veel jaren geleden herinneren) om even wat rust te krijgen of zie je er nu vanaf als de psych een plek gevonden heeft?
Buikje, fijn dat het een leuke dag was, maar jammer dat je man nu migraine heeft. Zielig voor hem en ongezellig voor jou!
Janna, ben benieuwd waar jij nu je mailtjes vandaan schrijft!
Snjo, is je trui al klaar?
Verana en Noah, wanneer gaan jullie nou meeten? Morgen of vrijdag?
Berbke, was het in Belgie ook zulk noodweer?
Jumps, how's life?
Morrison, nog stappen genomen vandaag?
Fritza, Frizz (jullie namen lijken op elkaar) en GE
Frizz, ben je nog van plan om naar de Lastigerd af te reizen? Hoe lang is het vliegen?
Denk je dat je alsnog naar de crisisplek gaat (hebben jullie een BOR-systeem? Kan ik me van heel veel jaren geleden herinneren) om even wat rust te krijgen of zie je er nu vanaf als de psych een plek gevonden heeft?
Buikje, fijn dat het een leuke dag was, maar jammer dat je man nu migraine heeft. Zielig voor hem en ongezellig voor jou!
Janna, ben benieuwd waar jij nu je mailtjes vandaan schrijft!
Snjo, is je trui al klaar?
Verana en Noah, wanneer gaan jullie nou meeten? Morgen of vrijdag?
Berbke, was het in Belgie ook zulk noodweer?
Jumps, how's life?
Morrison, nog stappen genomen vandaag?
Fritza, Frizz (jullie namen lijken op elkaar) en GE
Frizz, ben je nog van plan om naar de Lastigerd af te reizen? Hoe lang is het vliegen?