Erg gemeen van mij?

08-07-2010 16:08 377 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al een tijdje een vriend. In het begin waren we meer scharrels van elkaar, dus niet super serieus ofzo. Maar sinds januari hebben we wel echt serieus een relatie en zijn super wijs met elkaar!!!!

Nu het volgende: in de "scharreltijd" is hij naar bed geweest met een vroegere vriendin van hem. Daar had hij via sms en e-mail nog contact mee. Ik ben hier achter gekomen, deels had hij het zelf al opgebiecht, ik heb hem dat vergeven. Wel gezegd dat ik het niet fijn vindt als hij er nog contact mee heeft. Hij zei dat hij dat niet meer zou doen...

Nu kwam ik een tijd terug er achter dat hij via facebook nog wel contact met haar had. Want toen ik op zijn pc om mijn facebook wilde kijken, stond hij automatisch aangemeld. Dus toen kon ik makkelijk hun berichten bekijken/lezen.. Hier werd ik niet vrolijk van en heb hem daar ook mee geconfronteerd. Hij had er spijt van en zei het écht niet meer te willen doen. Maar dat het verder niet zoveel meer betekende..

Nu las ik net weer een bericht van haar, die had hij nog niet gelezen. Stond in dat ze bij haar vriend weg is en verder nog wat algemene dingetjes hoe het ging. Hieruit bleek ook dat ze ook echt een tijdje geen contact hebben gehad (sinds ik hem geconfronteerd had).

Maar nu heb ik dus op dat mailtje geantwoord dat het vervelend is dat ze uit elkaar gaan. Haar veel succes gewenst met het zoeken naar nieuwe woonruimte. Maar dat ik geen contact meer met haar wil vanwege mijn vriendin, omdat mijn vriendin dus van het verleden weet.... Dit heb ik dus gewoon verstuurd met zijn naam er onder.......

Hoe gemeen was deze actie van mij in jullie ogen?? Of is het begrijpelijk????
@Notebook, nee ik denk niet dat ze hem op een andere manier heeft ingelicht. Aangezien zij gewoon via FB heeft gereageerd en dus denkt dat ik hem ben zeg maar.....

Dus nee, zo'n probleem als jij er van maakt, zal hij niet doen...
Niemand pretendeert hier zonder zonden te zijn.
quote:sunrise53 schreef op 09 juli 2010 @ 11:50:

@Notebook, nee ik denk niet dat ze hem op een andere manier heeft ingelicht. Aangezien zij gewoon via FB heeft gereageerd en dus denkt dat ik hem ben zeg maar.....

Dus nee, zo'n probleem als jij er van maakt, zal hij niet doen...Ik heb er geen probleem mee, Sunrise, want ik zal er geen gevolgen van ondervinden.
Kennelijk ben je zo onzeker over jullie relatie dat je het nodig vindt om hem te verbieden met bepaalde exen om te gaan.

Hij heeft echter al gekozen om niet naar je te luisteren en terecht, je kan iemand niet zo'n verbod op leggen zonder problemen. En verboden vruchten.....

Bovendien is die actie om uit zijn naam te antwoorden uiterst onvolwassen en komt zeker uit.

Daar zal hij niet blij mee zijn.
quote:Marielle1410 schreef op 09 juli 2010 @ 11:47:

Zo is dat Binkie!

Degene zonder zonde werpe de eerste steen!Wij begrijpen elkaar
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:mastermind schreef op 09 juli 2010 @ 10:21:

Tsssk, ik vind het zolangzamerhand een groot drama voor zo'n klein "vergrijp"...

Klein vergrijp? Een criminele actie waar zes jaar celstraf op staat!

Ik vind TO sneu, achterbaks en onbetrouwbaar. Wat een heerlijke relatie hebben die twee zeg, ze liegen en bedriegen allebei en vinden het blijkbaar nog normaal ook. Eerlijkheid heeft niets te maken met hoe lang je al samen bent, maar met vertrouwen. En dat is ver te zoeken bij sunrise en haar vriend. Triest hoor.
@Capibara, heb ik gezegd dat ik mijn actie normaal vindt???? Waar lees jij dat terug??
Waarom doe je dan net of er niets gebeurd is? Waarom práát je er dan niet over met je vriend, in plaats van mooi weer te spelen, terwijl je 'm achter zijn rug keihard bedriegt?
quote:sunrise53 schreef op 09 juli 2010 @ 14:14:

@Capibara, heb ik gezegd dat ik mijn actie normaal vindt???? Waar lees jij dat terug??

ik lees het ook nergens terug, wat mij vooral op valt is dat je het niet 'goed' gaat maken, je hebt iets 'fout' gedaan en dat laat je zo.... je gaat niet herstellen wat je nu hebt aangericht....

Dat insinueert op zijn minst dat je het wel door de beugel vindt kunnen gaan.....

Je kiest ervoor je vriend in het ongewisse te laten over jouw onzekerheden en wat dat met je doet, en hoe jij daardoor handelt.... Je geeft hem dus ook niet de kans te laten zien dat hij vertrouwenswaardig is... Je geeft hem niet de kans vergevingsgezind te zijn en het vervelender te vinden dat jij het nodig acht uit zijn naam te mailen en een vriendje te verwijderen, dat het feit op zich.... je vult voor hem in dat hij wellicht een reactie had gegeven op het mailtje ten nadele van jou.. je vult voor hem in dat hij nu heel erg boos zou worden....

Dat jij uberhaupt met iemand in een relatie wil zijn waarvan je wellicht tweede keus bent....... tja want als hij dat mailtje had gelezen he, wat dan? Je zult het nu nooit weten en er ook niet over kunnnen praten... jullie zijn blijkbaar dus geen stel wat alles bij elkaar neer kan leggen maar met geheimen voor elkaar en gevoelens die verbloemd moet worden want stel dat de ander daar wat negetiefs van vindt.....
Heb het er net met vriend over, en ik zou echt heel hard moeten lachen als hij mij zou opbiechten zoiets gedaan te hebben. Gewoon omdat geen enkele ex mij op zo'n manier interesseert dat het absurd zou zijn om van hem uit zo'n bericht terug te sturen. Ik denk dus dat als jullie relatie echt goed zit je het makkelijk kunt vertellen. Het is genant maar het is nu ook weer niet meer dan een mailtje sturen. En het laat wel zien hoe graag je bij hem bent/ wil zijn. Als je van hieruit een gesprek aan zou gaan zie ik niet in hoe je vriend hier nog echt boos over zou worden. Tenzij hij wel nog met haar contact wil en gezien de voorgeschiedenis zou ik dat op zijn minst wel vreemd vinden. En er lekker zelf een punt achter zetten.
Ongelofelijk
Voor beide keuzes valt wel iets te zeggen. Opbiechten is wel zo netjes en het geeft een opening voor een gesprek. Verzwijgen kan ook verstandig zijn: als hij toch geen contact meer met haar heeft en ook niet wil, wat maakt het dan uit? Misschien moet je dan je lering eruit trekken en het er verder maar bij laten. Niet alles hoeft uitgepraat te worden natuurlijk.

TO heeft ervoor gekozen om erover te zwijgen, een begrijpelijke keuze vind ik. Zeker al het eenmalig is, hij er nooit meer naar taalt en het erbij blijft.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ik snap je reactie helemaal meid, ik had precies hetzelfde gedaan denk ik op dat moment:)

Ik zou het hem wel vertellen, zeg dat het een moment van woede en jaloezie was, dan zal die het wel begrijpen.

Niet zo gek dat jij zo reageert terwijl hij belooft geen contact meer te hebben!

Maar ik vind het zeker niet kinderachtig en achterbaks, niet iedereen zit hetzelfde in elkaar. Dat andere vrouwen het goed vinden dat hun vent zit te geilen met andere vrouwen op internet, oke, maar jij niet. Vertel hem wel eerlijk wat je gedaan heb, anders ben jij straks de slechterik.

Succes!
quote:janine87 schreef op 09 juli 2010 @ 17:37:

Dat andere vrouwen het goed vinden dat hun vent zit te geilen met andere vrouwen op internet, oke, maar jij niet.

Eh... hij krijgt een doodnormaal mailtje van iemand. Hoezo zit hij dan 'te geilen met andere vrouwen op internet'? Die jongen krijgt niet eens de kans om te bewijzen dat hij inderdaad geen contact met haar wil! Wat dat betreft heeft TO het stom aangepakt, nu zal ze nooit zeker weten wat hij gedaan zou hebben.

Overigens mag mijn man gewoon mailen met wie hij wil hoor, ook met vriendinnen van vroeger. Ook zonder dat ik de behoefte heb om zijn mailbox te controleren. Ik vertrouw hem namelijk wèl. En als ik hem niet zou vertrouwen zou ik geen relatie met hem willen; vertrouwen is namelijk een van de basisvoorwaarden voor een relatie voor mij.

quote:Vertel hem wel eerlijk wat je gedaan heb, anders ben jij straks de slechterik. Daar ben ik het dan wel weer mee eens. Je kunt nooit een open en eerlijke relatie hebben als je geheimen voor elkaar hebt over zulke dingen.

Dat andere vrouwen het goed vinden dat hun vent zit te geilen met andere vrouwen op internet, oke, maar jij niet. Vertel hem wel eerlijk wat je gedaan heb, anders ben jij straks de slechterik.

Als je partner zijn privacy waardeert en je weet dat, dan ben je idd nu al de slechterik, niet straks. Ik vind het wel zo netjes om rekening te houden met bepaalde dingen.

En die eerste opmerking is al helemaal te zot voor woorden, dat je je partner vertrouwt en niet in zijn mail gaat neuzen uit respect heeft geen ene bal te maken met of je het wel of niet ok vindt dat je partner geilt op andere vrouwen. In een relatie waarbij je elkaar vertrouwt kun je in theorie elkaars mail lezen en als een van de twee of allebei dat liever niet willen in de praktijk, dan doe je dat niet. Dat heet respect. Dan ben ik maar een moraalridder hoor, zal me aan mijn reet roesten.

Oftewel: ik zou deze actie niet uithalen TO. Als mijn partner dit bij mij zou doen zou ik not amused zijn. Of ik het uit zou maken zou van veel meer afhangen, dat wel. Dat doe ik niet voor zoiets stompzinnigs als dit alleen. Alleen zou ik het wel enorm waarderen als de ander het eerlijk opbiecht en we er een normaal gesprek over kunnen hebben. De achterliggende gevoelens en onzekerheden zijn nl belangrijk, in feite zonde dat je ze nu wegmoffelt onder het tapijt. Daarbij, ondanks dat het niet een wereldschokkend iets is... als ik er jaren later achter zou komen, zou ik me idd gaan afvragen hoeveel mailtjes, sms-jes, brieven enz er "verdwenen zijn". Geen prettig gevoel. Erg onprettig zelfs.

Ik snap je reactie helemaal meid, ik had precies hetzelfde gedaan denk ik op dat moment:)

Ik zou het hem wel vertellen, zeg dat het een moment van woede en jaloezie was, dan zal die het wel begrijpen.

Valt nog te bezien of hij het zal begrijpen. Kan me ook voorstellen dat hij het niet begrijpt.

Niet zo gek dat jij zo reageert terwijl hij belooft geen contact meer te hebben!

Beter lezen. Hij had geen contact meer met haar gehad, zij stuurde hem nu opeens een berichtje. Kan je de vriend van TO moeilijk kwalijk nemen lijkt me.

Maar ik vind het zeker niet kinderachtig en achterbaks, niet iedereen zit hetzelfde in elkaar.

Hoe noem jij dit soort acties dan? Achter de rug om van je partner berichtjes verwijderen en uit zijn naam een berichtje terug sturen vind ik toch wel kinderachtig en achterbaks.

Dat andere vrouwen het goed vinden dat hun vent zit te geilen met andere vrouwen op internet, oke, maar jij niet.

Er zit een verschil tussen het goed vinden dat je partner op internet zit te geilen met andere vrouwen of het goed vinden dat je partner gewoon contact heeft met andere vrouwen of er op vertrouwen dat je partner met bepaalde vrouwen geen contact meer heeft.

Vertel hem wel eerlijk wat je gedaan heb, anders ben jij straks de slechterik.

Door het op te biechten is ze tenminste eerlijk en hebben TO en haar vriend een kans om er over te praten, maar dat maakt niet opeens allemaal oke.

Succes!
Hey Sunrise,

Daar ben ik ook weer.. was even nieuwsgierig of je nou wel of niet iets had gezegd, maar ik lees dat je ervoor hebt gekozen om het niet te doen.

Begrijpelijk omdat voor nu de beste optie is.. de weg van de minste weerstand zeg maar.

Maar toch... toch voel ik de behoefte om tegen je te zeggen, zeg het nou wel... wees eerlijk.. en lach er inderdaad over met elkaar.

Even een boetekleedje aantrekken voor iemand waar je van houdt en waar je verder mee wil.

Het zou toch dood- en doodzonde zijn als dit later uitkomt en hij jou niet meer vertrouwd terwijl je zelf alláng hebt bedacht dit nooooooooooit meer te zullen doen?

Ik plijt er nog één keertje voor... daarna houd ik mijn mond hoor... en ik veroordeel je ook zeker niet.. (wat ik al zei.. heb zelf écht genoeg stomme dingen op mijn naam staan... maar juist daarom..... écht neem het nou van mij aan... het is echt het beste om open kaart te spelen... )

Nou goed, ik wens je echt niets dan goeds toe hoor TO en ik wil ook nietde moraalridder uithangen... ik spreek gewoon uit eigen ervaring dat het echt het beste is om uit te spreken wat je hebt gedaan, waaróm je het hebt gedaan en daarna samen verder te gaan met je leven.. that's all...

Veel succes bij wat je ook gaat doen...
Alles te weten maakt niet gelukkig. Ik zou het zo laten en niet meer doen in de toekomst
quote:sunrise53 schreef op 08 juli 2010 @ 23:58:

Ik bedoel dat hij mij dus NIET alles kan gaan verwijten door deze actie..

Zo, dit heeft wel een hoog "Ja, maar JIJ ..." gehalte. Lekker volwassen.

Maar ach, het is een kwestie van tijd voor je vriend en zijn ex weer een keer contact hebben of anders via via wel de waarheid aan het licht komt. What goes around, comes around...

Je actie was stom maar mogelijk te vergeven. Het liegen en sporen uitwissen daarentegen Ik zou nog liever hebben dat mijn partner vreemd ging dan dat hij me zoiets zou flikken.
Ik denk dat je nu twee keuzes hebt, of vertellen wat je gedaan hebt, of afwachten totdat zij weer contact met je vriend opneemt en er alsnog achter komt. Als ik namelijk zo´n bericht van iemand krijg die zegt geen contact meer te willen, reageer ik daar wel weer op. Vooral als ik het jammer vind.
Goed, dan vraag ik het hier: Ga je het nog vertellen?
Nee ik heb besloten het niet te gaan vertellen...
Maar waarom in vredesnaam niet?
Handig, ik wacht rustig af tot je een nieuw topic opent met als titel: "ik heb iets doms gedaan, nu is hij erachter gekomen en heeft het uitgemaakt"..... *schud hoofd in ongeloof*
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Scheelt dan weer in het dilemma wat TO voor zijn verjaardag moet kopen. Kunnen we tenminste wel weer in 1 topic verder i.p.v. 2!
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven