Pendelen

13-07-2010 15:36 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik deze vraag in het juiste deel stel, maar op goed geluk:

Heeft er iemand ervaring met pendelen? Bij mij is voorspeld (tot drie keer aan toe in een tijdbestek van circa 10 jaar) dat ik 2 jongens krijg.

Ik ben inmiddels tweemaal zwanger geweest, tweemaal een tweeling maar ik heb maar 1 kindje.

In juni was ik de laatste keer zwanger, en dat was een missed abortion.

In 2003/2004 was ik de eerste keer zwanger na een ICSI-behandeling. Er zijn twee embryo's teruggeplaatst maar er is er maar 1 blijven zitten, in totaal waren er in het laboratorium vijf embryos om uit te kiezen.

Na mijn missed abortion vorige maand wil ik zo graag nog een keertje proberen zwanger te raken maar het pendelgebeuren blijft door mijn hoofd spoken. 2 jongens.

De eerste keer zwanger worden ging moeilijk, het duurde vijf jaar. De tweede keer ging makkelijk, in maart mijn spiraal eruit, in april ongesteld en in mei zwanger.

Zijn er mensen bij wie het pendelen niet klopte? De ervaringen hier zijn dat het ALTIJD klopt en dat altijd heeft gedaan.

Voor degenen die het niet weten: bij het pendelen worden ook miskramen geteld, dus zou ik na twee zwangerschappen klaar moeten zijn.
Wat is pendelen eigenlijk?
Wikipedia: "Met pendelen wordt bedoeld het beantwoorden van (levens)vragen met behulp van een pendel, een vaak druppelvormig metalen, glazen of houten voorwerp aan een draad of kettinkje.

Pendelen wordt net als wichelroedelopen beschouwd als een vorm van radiësthesie en wichelarij. Pendelen wordt onder andere gebruikt om mogelijk antwoorden te vinden op (levens)vragen of om zogenoemde "energieën" te detecteren. Er is geen wetenschappelijk bewijs dat pendelen zou werken, maar mensen die de pendel hanteren zijn van mening dat het instrument goed werkt"
Thnx Ruby, stuk helderder. Tja, dit soort dingen zou ik niet laten afhangen van een ketting. Geeft alleen maar valse hoop en ik zou er alleen maar onrustig van worden.
Overigens wel dikke :hugging: voor TO. Wat verschrikkelijk om drie kindjes te verliezen!
Wolkje, het lijkt me dat het pendelen uberhaupt al niet klopt bij jou aangezien je twee maal zwanger bent geweest van een tweeling en zoals je schrijft nu 1 kind hebt.

Ik zou beslist niet teveel stilstaan bij de uitkomst van het pendelen maar ik ben dan ook een non-believer.

Ik wens je heel veel geluk!
Houd je niet vast aan bakerpraatjes, dat zijn met recht praatjes. Een naald aan een draad, de trouwring aan een draad boven je (zwangere) buik. Draait de naald/ring rondjes dan zou het een meisje zijn en als de naald/ring verticaal of horizontaal beweegt zou het een jongen zijn.

Laat los en geniet van wat je hebt en niet van wat je wilt hebben.
quote:Liondevil76 schreef op 13 juli 2010 @ 15:46:

Overigens wel dikke :hugging: voor TO. Wat verschrikkelijk om drie kindjes te verliezen!

Bedankt ;)

@ Ruby, het is wel moeilijk los te laten aangezien het al generaties lang uitkomt bij alle mensen waarbij gependeld word.

Vaag is het wel dat het bij mij nu al niet klopt, ik had ook niet verwacht zwanger te raken na mijn eerste zwangerschap.

@ Yonna, je hebt wel gelijk hoor. Het zou me alleen wat meer gerust stellen als de uitslag van het pendelen bij meer mensen niet zou kloppen!!

Verder zijn ze bij mij in de familie bijzonder spiritueel. Van contact met overleden mensen tot voorspellingen en telepathie aan toe.

Zo kwam ik bij schoonmams met mijn zwangerschapstest en terwijl ze die beethad kwam de boodschap:

Ik heb het gevoel dat ik een kleinzoon en een achterkleinzoon binnen een jaar tijd krijg.

Week later komt de vriendin van mijn neefje met boodschap: zwanger. Pendelen wees uit dat ze een knul kreeg en ik ook. Maf.
Het is zo jammer van je (pieker) tijd. Veel mensen geloven heilig in vrijdag de dertiende en er gebeurt nooit iets bij of met ze.

Over 10 jaar weet je het antwoord!
Het grappige aan pendelen en andere manieren van toekomstvoorspellen is dat je vooral de keren onthoudt die uitkomen. De gevallen waarin de voorspelling niet klopt, vergeet je of worden afgedaan als 'ja maar, die keer deed je het eigenlijk verkeerd' - vanwege een verkeerde geestelijke toestand bijvoorbeeld.

Ook in jouw familie zullen zich vele gevallen hebben voorgedaan waarin de uitkomst toch niet klopte; neem bijvoorbeeld je eigen situatie, die overduidelijk niet overeenkomt met wat je schoonmoeder beweerde. Waarschijnlijk zul je dit foutje vergeten, of er toch een verklaring voor vinden: ofwel de miskramen tellen straks toch niet meer, ofwel je schoonmoeder stelde de verkeerde vraag, ofwel jij straalt tegenstrijdige signalen uit. Als je maar graag genoeg wil, kun je alles uiteindelijk kloppend maken, ook voorspellingen die overduidelijk niet kloppen

Pendelen is geen absolute en onwrikbare manier om de toekomst te voorspellen. (Denk je niet dat als het echt zo was, mensen er niet veel vaker gebruik van maakten? Denk je eens in hoe rijk je op de beurs zou kunnen worden.) Pendelen is gewoon een van de manieren waarop mensen proberen grip te krijgen op een wereld die niet te voorspellen is. Soms klopt het, soms niet. Als je een stuiver opgooit heb je net zo'n betrouwbare manier om de toekomst te voorspellen
Ik kan je melden dat het bij meerdere mensen die ik ken niet klopte. We hebben het nl een keer op vakantie gedaan met een hele groep...

de mensen die geen kinderen zouden krijgen hebben er inmiddels 4, en bij mensen waarbij kinderen voorspeld waren zitten erbij die er geen hebben (en al die mensen zijn nu nog steeds in dezelfde samenstelling bij elkaar).
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
quote:Wolkje29 schreef op 13 juli 2010 @ 15:57:

[...]

Bedankt ;)

@ Ruby, het is wel moeilijk los te laten aangezien het al generaties lang uitkomt bij alle mensen waarbij gependeld word.

Vaag is het wel dat het bij mij nu al niet klopt, ik had ook niet verwacht zwanger te raken na mijn eerste zwangerschap.

@ Yonna, je hebt wel gelijk hoor. Het zou me alleen wat meer gerust stellen als de uitslag van het pendelen bij meer mensen niet zou kloppen!!

Verder zijn ze bij mij in de familie bijzonder spiritueel. Van contact met overleden mensen tot voorspellingen en telepathie aan toe.

Zo kwam ik bij schoonmams met mijn zwangerschapstest en terwijl ze die beethad kwam de boodschap:

Ik heb het gevoel dat ik een kleinzoon en een achterkleinzoon binnen een jaar tijd krijg.

Week later komt de vriendin van mijn neefje met boodschap: zwanger. Pendelen wees uit dat ze een knul kreeg en ik ook. Maf.Sorry hoor, maar ik denk dat je vooral de leuke, kloppende verhalen hebt gehoord. Het komt echt niet altijd uit, maar dat vinden mensen "normaal", want ze hechten er iet zoveel geloof in of zijn het vergeten of.... Maar als je in je horoscoop hebt gelezen dat je de man van je dromen tegenkomt die dag en het gebeurt, tja, dan onthoud je het wel. gebeurt er niks, denk je hoogstens wat een onzin zijn die horoscopen toch.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Wolkje, ieder voor zich moet weten in hoeverre hij of zij geloof hecht aan de uitkomsten van pendelen. Ik zou het alleen jammer vinden als dit je negatief zou beinvloeden, dat je daardoor meer twijfelt over een volgende zwangerschap.

In mijn omgeving ken ik meerdere personen bij wie de uitslag van het pendelen onjuist was en zoals al eerder hierboven gezegd wordt dit afgedaan met: ja maar ze deden het ook niet helemaal goed etc.

Ik zou als ik jou was meer vertrouwen op je eigen wensen en gevoel.
Het is net als met: "Zo toevallig, ik dacht aan Marie en net op dat moment belde ze! Dat moet wel telepathie zijn".

Die onthoud je. En al die keren dat je aan Marie dacht en dat ze niet belde, vergeet je. Ik vrees dat het met pendelen net zo is.
Ja hoor, ik heb vorig jaar iemand laten pendelen over wanneer ik zwanger zou raken. (meer voor de grap dan dat ik er echt in geloofde hoor) November, kwam er uit. Nog steeds niet zwanger en in de medische molen.

Dus nee... Echt werken doet het niet! Ken overigens veel meer meiden die zich lieten pendelen, en het grootste deel zat er naast.

(of zou het bij mij november dit jaar geweest zijn? )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven