Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking: hoe pijn verzachten (o.a. bij plassen)?

13-07-2010 18:02 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds gisteren heb ik een blaasontsteking. Vandaag bij de huisarts geweest voor urine te laten controleren en nu heb ik een antibioticakuur gekregen. Alleen de pijn is echt verschrikkelijk! Ik kijk enorm op om te plassen, want het doet zo'n pijn. Daarnaast zit er ook bloed bij de urine (maar dat schijnt voor te komen bij een blaasontsteking).

Weet iemand hoe ik de pijn kan verzachten? Vooral tijdens het plassen? Ik heb al een paracetamol genomen, maar helaas helpt dat niet.
Heeeeeeeeeeeel veel drinken, dat werkt het beste. Hierdoor zit er meer vocht in je blaas en heb je minder last van dat pijnlijke gevoel. Bij mij werkt het goed! Succes, ik weet (helaas) hoe vreselijk het is.
Inderdaad, veel drinken. Daar moet je dan wel veel van plassen maar dat is juist goed. Een paar paracetamolletjes kan ook helpen (2 tegelijk).

Als het goed is, is de pijn na één of twee dagen over door de kuur.

Beterschap..
Veel drinken en met je kont heel warm water zitten of op een emmer met warme stoom. Dat verzacht...
Heel veel drinken, want dat verdund het beste je urine.

Als de pijn meer buiten dan binnen zit kan lauw water meegieten tijdens het plassen helpen.

En ,alhoewel dat heel lastig is als iets zo'n pijn doet, meteen zo hard mogelijk plassen i.p.v. angstig bijna druppelen.
Hier nog een slachtoffer; wat irritant he! Ik weet niet precies wat ik heb, maar ik krijg echt van die zweet-en koortsaanvallen ook. Vreselijk gevoel.

Ook (weer) aan de AB en slik er nu ook granberry tabletten bij (schijnt ook preventief te werken). Ik merk dat de pijn en andere klachten echt minder worden als ik genoeg (lees: heel veel!) drink. Doen dus hoor! Sterkte!
Cranberry sap!.............. en heel veel water.
plassen met je kont in bad of onder de douche met de douchekop op je muts. Of met een flesje beetje lauwwarm water op de wc, tegelijkertijd gieten en plassen
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ja, veeeel drinken en juist doorplassen. Tijdens het plassen doet het geen pijn toch? Juist het begin en vooral einde is naar maar des te meer urine er naar buiten is gekomen, des te meer bacteriën die weg gespoeld zijn.

Pijn van de blaas bestrijden is zeer lastig en kan niet met middeltjes van de drogist. De uroloog wil nog wel eens een anticholinergicum (bella donna extract) geven maar dat doet de huisarts verder niet. Het is echt vervelend maar duurt niet langer dan een dag of 2 vanaf het moment dat je met medicatie gestopt bent. Echt hoor, pot thee zetten en opdrinken, kan limo en opdrinken! Succes
Water, spoelen, water, spoelen, water ,spoelen.

Dus drinken en plassen.

Weg met die bacterie.

Beterschap!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Yoghurt eten helpt. En lactacyd verlicht ook een beetje.
Drinken dus.....

Heel veel, vooral zure dingen zijn goed zoals grapefruitsap, cranberrysap of jus d'orange.

Daarmee maak je je urine zuur en daar houden de bacteriën niet van.
kan niet meer aanvullen dan water drinken.. thee.. en appelsap is ook lekker met de vitamines..
Plassen in bad of onder de douche, en wat meer paracetamol nemen. De dokter heeft mij ooit verteld dat je altijd moet starten met twee tabletten, en daarna steeds weer twee of een.
morgen werkt de antibiotica en wordt de pijn minder
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Pijnstillers slikken!

Ik deed dat nooit omdat ik paracetamol gek genoeg altijd met hoofdpijn associeerde. Maar het helpt ook tegen pijn bij blaasontsteking (en ik ken het, heb heel vaak huilend op het toilet gezeten).

Veel sterkte! Nog even doorzetten (met pijnstillers!) en dan is het morgen al een stuk beter.
Bedankt voor alle tips! Heb een grote kan ranja naast me staan en een fles cranberrysap (dat drink ik sowieso al dagelijks, om deze ellende eigenlijk te voorkomen) en ik ga zo een poging wagen om te plassen. Het is inderdaad het begin en vooral het einde wat echt stekend pijn doet. Ik neem een fles water mee om erover te gieten, mijn moeder zei ook dat dat wel zou helpen. En dan hopen dat het snel minder gaat worden.
elke dag 1000 mg vitamine C! en veeeeel drinken.

Ik hoef al jaren geen antibiotica meer, als ik een blaasontsteking voel aankomen begin ik gewoon met de vitamine C. Dit kan je niet overdoseren.
quote:Joy4britt schreef op 13 juli 2010 @ 18:43:

elke dag 1000 mg vitamine C! en veeeeel drinken.

Ik hoef al jaren geen antibiotica meer, als ik een blaasontsteking voel aankomen begin ik gewoon met de vitamine C. Dit kan je niet overdoseren.Je kan wel overdoseren, maar het schijnt niet schadeljk te zijn omdat je het overbodige deel weer uitplast (auw! ).
Je blaasstreek warm houden (wikkel jezelf in een dekentje) helpt om de aandrang wat te verminderen. Minder vaak plassen betekent ook minder pijn dus. Daarnaast dus veel vit c drinken.
Pot thee..emmer vullen met bodem heet water en eropgaan zitten..en doorblijven plassen..een verademing als je de stoom voelt! en als je lang genoeg blijft zitten, trekt zelfs de pijn voor flink aantal uren weg!
quote:Agnez1981 schreef op 13 juli 2010 @ 18:27:

Drinken dus.....

Heel veel, vooral zure dingen zijn goed zoals grapefruitsap, cranberrysap of jus d'orange.

Daarmee maak je je urine zuur en daar houden de bacteriën niet van.NEEE geen sinasappelsap, dat doet hartstikke pijn. Cranberry is wel goed, en verder idd. gewoon water is het beste.
en die antibiotica moet ook wel snel en grote verlichting geven
Bij mij hielp veel water drinken het beste tegen de pijn.

Heb ook vitamine C pilletjes gehaald en 1000 mg op een dag genomen. Alles wat je lichaam niet opneemt plas je weer uit. Schijnt bacterie dodend te werken.

Van Cranberry sap is niet bewezen dat het op korte termijn werkt, wel schijnt het goed te zijn om preventief het sap te drinken (liefst het pure sap) of de cranberry bessen te eten, elke dag een handje. Er zijn ook supplementen, maar bij deze is dus ook preventief nemen het beste.

Tegen de pijn lijkt me zo'n emmer met heet water wel wat.

Had ik toen moeten weten! ;)
Ik had vroeger elke maand wel een blaasontsteking, wat een hel is dat elke keer weer! Ik wist de ergste pijn vaak al tegen te gaan door meteen heel veel citroensap (ik heb al-tijd van die flesjes in huis) te drinken.1/3 citroensap, 2/3 water en dan nog een beetje siroop tegen het zuur. En daar dan grote glazen van.

Ik slik nu sinds een maad of 9 elke dag cranberry capsules van de Hema, en heb geen (jawel, GEEN!) blaasontsteking meer gehad sindsdien!

Veel sterkte! Ik hoop dat de pijn snel minder wordt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven