Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee... wat onmenselijk inderdaad...

Ik weet niet wat ik moet zeggen IBI. Ik denk aan jullie, hoop en wens en doe schietgebedjes. Wens jullie allemaal veel kracht en liefde.
Iets anders
IBI wat een verschrikkelijk bericht.

Ik hoop en duim voor jullie.
Hele dikke knuffel en hou vol!
Och meisje toch.... wat vreselijk allemaal.

Ik denk aan jullie
Ja, dat vind ik echt.
goffer Ieb, wat een klotenieuws
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Jez*s wat een verschrikkelijk nieuws, dikke .

En ik blijf in wonderen geloven.
Dit is onmenselijk Ibi. Ik zou willen dat ik iets kon doen.

En blijf inderdaad erin geloven! Het kan nog altijd goedkomen.

Ik denk aan je.

(voor wat het waard is, want een virtuele hug vind ik ineens zo ontoereikend...)
Wat een vreselijk nieuws. En dat je nu al wees bent en straks misschien (wat zeker niet te hopen is) al weduwe bent dat is volgens mij bijna niet te verdragen. Zeker niet als je nog zo ontzettend jong bent. Ik wil je heel veel sterkte wensen
Jemig IBI wat schrik ik van je vreselijke nieuws, de tranen lopen over mijn wangen voor jou en HIH

Wat is het leven toch oneerlijk

A dirty mind is a joy forever
Ibi

Wanneer wordt familie getest?
IBI, ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat ik nog tegen jullie kan zeggen. Het is allemaal zo zwaar. Klap na klap na klap... Ik kan me helemaal voorstellen dat je het niet meer goed trekt. Je bent al zo'n tijd bezig met dit alles, en het blijft zich maar opstapelen.

Ik wens je, nogmaals, heel erg veel kracht en sterkte. Ik hoop voor jullie dat er een donor wordt gevonden, hopelijk binnen zijn familie.

Wat ontzettend lastig trouwens dat je zo'n moeizame relatie hebt met je schoonfamilie, zeker in deze situatie.

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ik bedoel het goed.

Wat een ongelofelijk k**nieuws IBI. Heel veel sterkte ermee, en blijf geloven in een wonder. Het kán!

Niet opgeven, niet de moed verliezen, maar vechten. Samen vechten.
Lieve IBI, wat een vreselijk, vreselijk nieuws meid. Maar laat aub de moed niet zakken en blijf hopen. dikke voor jullie!
Ohw... lieve dappere IBI, wat een verschrikkelijk klote nieuws. Ieder woord is er nu waarschijnlijk één teveel, dus ik geef je maar weer een

Hou je taai wijffie!
Oh jeetje, wat een vreselijk nieuws! Ik hoop dat er een donor gevonden kan worden.

IBI en HIH ik wil jullie alle kracht toe wensen die jullie nodig hebben.

Blijf ook goed voor jezelf zorgen, IBI
Ach nee

Heel, héél veel sterkte. Ik duim voor jullie!
Ow Ibi, wat verschrikkelijk. Ik hoop van harte dat jullie binnenkort beter nieuws zullen krijgen.
Ikbenik

Wat een verdrietig bericht.
jeetje IBI, ik ben er stil van... wat een vreselijk nieuws voor jullie.

Ik blijf aan jullie denken, zolang er hoop is, is er leven. En die donor moet er gewoon komen!

Liefs,

Vinyl
Ivy vroeg mij je ook een bloem te brengen, Ikbenik. Dus hier komt tie
Wat een rotnieuws ibi, ik denk aan jullie
The time is now
Ibi wat vreselijk nieuws, ik denk aan jullie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven